بازدید 8441

بازداشت چند متهم در پرونده ستار بهشتی

پرونده به سرعت در دادسرای جنایی تشکیل شد و تحقیقات مفصلی در این خصوص انجام شده و در بازپرسی در حال ادامه است. اینکه دادستانی دیر موضع‌گیری کرد دلیل آن رسیدن به حقایق بود و قطعا پرونده رسیدگی می‌‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰ 13 November 2012
دادستان عمومی و انقلاب شهر تهران که بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه 20 تهران حضور یافته بود، در حاشیه این مراسم پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران شده و ضمن رد ادعای اعتصاب غذای زندانیان امنیتی، درباره مرگ ستار بهشتی، متهمان‌ فساد بانکی، اخلالگران ارزی و پاره‌ای از موارد دیگر توضیحاتی داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به وجود سیزده میلیون متر مربع زمین تصرف شده از سوی زمین‌خواران گفت: هفتاد پرونده تاکنون در تهران در این رابطه به نتیجه رسیده است و تا کنون ۴۷ نفر از اخلال‌گران بازار سکه و ارز دستگیر شده‌اند که سه نفر از آن‌ها ده روز پیش دستگیر شده‌اند. تحقیقات خوبی شده و امیدواریم با تکمیل تحقیقات هرچه سریع‌تر این پرونده‌ها به دادگاه فرستاده شود.

وی افزود: تحقیقات مبسوطی در جریان رسیدگی به پرونده این افراد انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر پرونده این افراد به دادگاه برود.

وی تصریح کرد: البته به دلیل برخی از تحقیقاتی که باید از حساب‌های شخصی این افراد انجام می‌شد، یک مقداری پرونده زمان برده است.

دادستان تهران به تفاوت عمده در برخی از متهمان اشاره کرد و گفت: برخی خیلی کارشان گسترده بود و برخی دیگر نقش کمتری در این اخلال داشتند.

خبرنگار دیگری پرسید، شنیده شده که در موضوع اخلالگران ارزی برخی از مدیران شهرداری نیز مطرح هستند که دادستان گفت: این موضوع درست نیست.

سیزده میلیون مترمربع زمین‌خواری در تهران

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دادستانی تهران در موضوع مبارزه با زمین‌خواری گفت: امسال نزدیک دویست پرونده به دادسرای مبارزه با زمین‌خواری فرستاده شده که هفتاد پرونده آن به نتیجه رسیده و پانزده متهم در حال تحمل کیفر هستند.

وی گفت: آزاد‌سازی زمین‌های پردیس یکی از اقدامات ویژه مبارزه با زمین‌خواری بود و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بیش از سیزده میلیون متر مربع پرونده مربوط به زمین‌خواری وجود دارد؛ هر چند ما به متراژ کاری نداریم بلکه تلاش می‌کنیم تا زمین‌های بیت‌المال از دست متصرفان بیرون بیاید.

اعتصاب غذای زندانیان زن صحت ندارد

جعفری‌‌دولت‌آبادی درباره اخباری که رسانه‌های غربی درباره زندانیان زن و اعتصاب غذای آنها منتشر می‌کنند، گفت: این خبر از پایه دروغ است و اعتصاب غذایی وجود ندارد.

وی همچنین درباره حکم دادگاه درباره دو مداح تهرانی گفت: یکی از این مداحان محکوم و دیگری تبرئه شد.

جعفری دولت‌آبادی از انتشار نام این افراد خودداری کرده و گفت: هنوز این حکم قطعی نشده است.

علت دیرکرد در اطلاع‌‌رسانی درباره پرونده ستار بهشتی

جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، با اعلام این که پس از اعلام خبر فوت ستار بهشتی به سرعت اقدامات لازم برای مشخص شدن علت وقوع این حادثه انجام شد، گفت: ایشان در زمان فوت در اختیار پلیس بودند و خبر فوت را پلیس به مرجع قضایی اعلام کرد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره این پرونده با کمی دیرکرد به علت آن بود که احتمال می‌دادیم برخی از سرنخ‌هایمان بسوزد و احتمالا برخی حقایق از بین برود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: خواست دستگاه قضایی این است که هر چه زودتر نتیجه تحقیقات مشخص شود و این پرونده به سرانجام برسد.

وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات خوبی انجام شده و با بازپرس و سرپرست دادسرای جنایی تعامل خوبی وجود دارد تا این پرونده به نتیجه برسد، افزود: به تازگی چند نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امیدواریم در ده روز آینده تحقیقات به نتیجه برسد و به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

آخرین وضعیت ضارب خیابان مدنی

وی درباره آخرین وضعیت فردی که در خیابان مدنی بیش از یازده نفر از شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داده و یک نفر را به قتل رسانده بود، افزود: بر اساس نظریه ابتدایی کمیسیون پزشکی قانونی، این فرد دچار مشکلات روانی است و به این دلیل قرار شده وی به کمیسیون بعدی ارجاع داده شود.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: متهم در بررسی‌های انجام شده مطالبی را مطرح کرد که نشان از مشکلات روانی وی دارد که باید این موضوع دقیق‌تر بررسی شود.

وی درباره سرانجام پرونده امیر قرایی متهم به قتل که از ورزشکاران قویترین مردان ایران بود،اضافه کرد: هنوز این پرونده به نتیجه‌ای نرسیده است.

دستگیری مشاور رئیس فدراسیون فوتبال درست است

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین درباره درست بودن خبر دستگیری یکی از مشاوران رئیس فدارسیون فوتبال اظهار داشت: این خبر صحت دارد؛ هر چند پرونده مربوط به امروز نیست و چند روزی از آن گذشته است.

وی درباره نسرین ستوده نیز گفت: چند روز گذشته با فرزندانش و اعضای خانواده‌اش دیدار داشته و خبرهایی که رسانه‌های غربی درباره وی منتشر می‌کنند، درست نیست.

جعفری‌دولت‌آبادی درخصوص پرونده سرقت مجسمه‌ها نیز گفت: این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است.

از آبگرفتگی مترو تا حکم جاسوس آمریکایی

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ریزش مترو و خسارت‌های احتمالی نیز گفت: پرونده مترو مطرح است، شهرداری اعلام کرده که از طریق بیمه خسارات را دریافت می‌کند. پرونده نزد ما مفتوح است و منتظریم که اقدامات بیمه انجام شود. شهرداری گفته است که قرار است خسارتش را از بیمه بگیرد.

وی همچنین درباره حکم جاسوس آمریکایی امیر میرزا حکمتی نیز گفت: این حکم در دیوان عالی نقض شده و قرار است دوباره بررسی شود.

پرونده فساد مالی بزرگ؛ آیا برای جهرمی کیفرخواست صادر شده؟

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره پرونده بزرگ فساد مالی نیز اظهار داشت: تحقیقات درباره این پرونده در حال انجام است و تاکنون هفت فقره کیفرخواست جدید صادر شده و همچنان روند رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

وی درباره اینکه آیا جهرمی مدیر عامل سابق بانک صادرات جزو این هفت نفر است، گفت: پرونده‌ وی هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی