بازدید 30736
۶
برآورد جدید اطلاعاتی غرب:

فرانسه موضع خود در قبال سوریه را تغییر داد

جدیدترین برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده و فرانسه، آنان را به تجدید نظر در سیاست های خود در قبال سوریه متمایل کرده است.مقامات آمریکایی و فرانسوی در تلاشند تا جلوی انتشار این برآوردها را گرفته و یا آن را کم اهمیت نشان دهند. اما این گزارش هم اکنون منتشر شده است.
کد خبر: ۲۷۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲ 15 October 2012
جدیدترین برآوردهای دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده و فرانسه، حاکی از آن است که شمار نیروهای گروه‌های شورشی سوریه برای پیروزی آنها بر ارتش این کشور کفایت نمی‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار این گزارش، موجب بازنگری آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور در سیاست سوری خود شده است.

به گزارش «تابناک»، سایت «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر نوشته است که دولت اوباما سیاست‌های خود را بر پایه برآورد هفتاد هزار جنگجوی شورشی در سوریه بنا کرده بود؛ اما برآوردهای جدید، این عدد را کمتر از نصف، یعنی سی هزار تن برآورده کرده است.

جالب توجه آن که بنا بر گزارش این سایت، از میان این سی هزار تن نیز سه هزار نفر، یعنی یک دهم آنها به نیروهای تندروی القاعده تعلق دارند که هیچ سنخیتی با سیاست‌‌های آمریکا ندارند.



به نوشته دبکا فایل، مقامات آمریکایی و فرانسوی در تلاشند تا جلوی انتشار این برآوردها را گرفته و یا آن را کم اهمیت نشان دهند، زیرا این موضوع، مفروضه اصلی سیاست‌های اوباما در قبال سوریه را ـ که بر پایه فروپاشی دولت اسد در شش ماه بنا شده بود ـ زیر سؤال می‌برد.

اما این همه ماجرا نیست، زیرا بر پایه این گزارش، تحلیل‌های کارشناسان آمریکایی، حاکی از آن است که نیروهای دولتی سوریه، نه تنها از جنبه کمیت، بلکه از لحاظ کیفی نیز بر شورشیان برتری دارند.

دبکا فایل در ادامه به تأثیر انتشار این گزارش‌های جدید بر موضع کشورهای غربی در سوریه پرداخته و می‌نویسد: با وجود انتشار اطلاعات جدید، اوباما همچنان به سیاست پیشین خود مبنی بر مخالفت با مداخله مستقیم نظامی و یا کمک تسلیحاتی به مخالفان پایبند است. در عین حال، وی در تلاش است جلوی اوج‌گیری تنش‌ها میان سوریه و ترکیه را نیز بگیرد.

اما بر خلاف وی، برآوردهای جدید، «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور فرانسه را به این جمع‌بندی رسانده که تنها راه برای سرنگونی بشار اسد، مداخله نظامی خارجی است و باید با ایجاد مناطق امن برای گروه‌های مخالف، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و انتقال سلاح‌های سنگین به مخالفان برای رسیدن به این هدف اقدام کرد.

دبکا فایل در پایان می‌نویسد، رژیم اسرائیل نیز با وجود نگرانی نسبت به ادامه حکومت بشار اسد، هم‌اکنون راهبرد خود را با ایالات متحده هماهنگ کرده و فعلاً ناظر تحولاتی است که در نزدیکی مرزهایش جریان دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۶
انتقال سلاح های سنگین برای ویران کردن سوریه وتهیه وتأمین بازار فروش اسلحه برای سازندگان سلاح امریکایی واروپایی !!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر شما تعريف انسان در جغرافياي سوريه چيست.اينها كه كشته مي شوند با هر ديدگاه و هر مكتبي آدمند و خون سرخ آنها سنگفرش خيابانها را رنگين ميكند و همينطور در بحرين خدايا به من و امثال من قدرت شناخت ده.
البته اینها هنوز نمی دانند که القاعده که علیه منافع آمریکا بجنگد وجود خارجی ندارد. القاعده مهره های تروریست آمریکاست که با اعمال تروریستی سیاست های جنایتکارانه آمریکا را پوشش می دهند.
کاش 30هزار نیروی چریک داخل فرانسه نیز با دولت فرانسه میجنگیدند تا انها بدانند که سر ملت بی دفاع این وسط چه خواهد امد
این تروریست نیست .سازمان ملل مرده حقوق بشر فقط وقتی حزب الله و ایران اقدام به دفاع از خود می کنند نقض می شود . وقتی ارتش سوریه در مقابل قاتلان مقاومت می کنند بشار اسد دارد مردم را می کشد و باید همه بدون هیچ دلیل خاصی مخالف بشار اسد باشند چرا چون امریکا خواسته !!!
پيروزى از آن جبهه مقاومت ايران ، سوريه ، حزب الله و تمام مستضعفان جهان است ، اين وعده ى الهى است
وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل