بازدید 36186
این فیلم را ببینید و نظر بدهید؛

اگر نقشه‌های گوگل زنده باشند، چه خواهد شد؟

بسیاری از ما از خبرهای مرتبط با شکایت مبنی بر نقض حریم شخصی (البته در دیگر کشور‌ها) از سایت‌هایی مانند گوگل، با سرویس نقشه‌های ماهواره‌ای آشنا شده‌ایم و همواره زمان به‌روز رسانی این تصاویر برایمان جای پرسش داشته است؛ اما براستی اگر این تصاویر لحظه‌ای تازه شوند، چه اتفاقی روی خواهد داد؟!
کد خبر: ۲۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵ 06 September 2012
گویا، نظارت برای بسیاری ناخوشایند باشد، به ویژه هنگامی که پای مسائل قانونی و یا چیزی شبیه رتبه‌بندی و بحث رئیس و مرئوس مطرح نیست؛ شاید همین دیدگاه موجب شده که لنز دوربین‌ها در همه عرصه‌های زندگی‌مان راه نیافته باشد، وگرنه شاید بسیاری از مقامات بدشان نیاید که زیر دستانشان و حتی مردم عادی را هم در حوزه نظارتی برخط خود داشته باشند!


به این سبک چیدن تصاویر در کنار هم، «چینش موزاییکی» می‌گویند

به گزارش «تابناک»، به تازگی فیلمی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ویدئویی به اشتراک گذاشته شده که در حقیقت، از به هم چسباندن تصاویر ماهواره‌ای نقشه‌های گوگل و افزودن تصاویری مشابه و افکت‌های صوتی مورد نیاز تشکیل شده و به شدت مورد توجه کاربران گوناگون قرار گرفته و نگرانی‌های گسترده‌ای از آینده کارهایی اینچنین پدید آورده است.

مجموعه تصاویر به دست آمده از سرویس نقشه گوگل به صورت «بلوک موزاییکی» در کنار یکدیگر چیده شده و با دقتی مثال زدنی، پس زمینه فیلمی قرار گرفته که از یک روز عادی و بر فراز یکی از میدان‌های منطقه صنعتی شهر آیندهوون هلند تهیه شده است؛ جمعی از شهروندان در گروه‌های سنی گوناگون که در حال رفت و آمد هستند، ورزش می‌کنند، موسیقی گوش می‌دهند، بازی می‌کنند و ‌گاه مسابقه می‌دهند، ولی هیچ کدام خبر ندارند که یک دوربین در حال ضبط همه حرکاتشان است.



بدین ترتیب همان گونه که تهیه‌کنندگان خلاقِ این فیلم مد نظر داشته‌اند، تبدیل تصاویر جداگانه در سایت‌های برخط ـ مانند گوگل ـ به تصاویر پیوسته و در پایان فیلم، کمترین برایندی که می‌تواند داشته باشد، تبدیل عرصه‌های عمومی به عرصه‌های قابل نفوذ از کیلومترها دورتر خواهد بود؛ موضوعی نگران‌کننده که پیش از این هم بارها مورد تأکید بسیاری از کارشناسان قرار داشته و لزوم تجدید نظر در مسائل مرتبط با حریم خصوصی مردم را پیش از دسترسی به این سطح از تکنولوژی یادآور می‌شود.

بیایید این فیلم را ببینیم و لختی بیندیشیم که آیا همه تکنولوژی‌ها منجر به پیشرفت می‌شوند؟!


دانلود برشی منتخب از فیلم (حجم 7 مگابایت)


دانلود فیلم کامل (حجم حدود 36 مگابایت)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴۲
بلی , خود این امر پیشرفت است ... و مفید . اگر کسی بر مخفی کاری و حجاب اصرار دارد, حتما کار خلافی دارد انجام میدهد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
پس شما موافقید یک نمایشگر روی پیشانی مبارکتان نصب شود و افکارتان را نمایش دهد ؟
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
حریم شخصی به گوشت خورده
اگه زنت تو حیاط خونت داره لباس پهن میکنه و من با همین ماهواره دید بزنمش، بازم میگی "مفید"؟
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
نا شناس جان ادب داشته باش. دوست داری من هم نظرم را با یه مثال راجع به والده محترم شما بگم
علی
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
آره،اگه من خونه حیاط دار داشتم و اگه تو تونستی با ماهواره خونه مارو ببینی و زن منم لخت اومد تو حیاط.ببین تا دلت وا بشه.اگه با دیدن زن من پیشرفت میکنی ببین.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
آخه مگه یارو بیکاره یا مریضه رخت پهن کردن زن طرفو دید بزنه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
خطاب به ( حریم شخصی به گوشت خورده
)
بنده هم با این مسئله صددرصد موافق نیستم
ولی آقا جان چرا به هر نوآوری از نگاه منفی می نگری جانم.مگه مشکل داری که زن ملتو می خوای دید بزنی حتما لب دریا هم بری بلافاصله دنبال بد حجابو ... میگردی.این ملت یه زمانی ویدئو رو از دست امثال شما با پتو جابجا میکردن، یادته؟
یکم نگاهتو عوض کن جانم! خیلی از مشکلاتت حتما حل میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
فقط این نیست.تروریست ها و خلافکارها میتونن به راحتی برای اهدافشان برنامه ریزی و اقدام کنن.جنبه مثبت این تکنولوژی زیاد است و لی خطرات منفی آن بیشتر است .حتی این تکنولوژی زندگی عادی را نابود می کند و مطمئن باشین ابزار مورد علاقه تروریبست ها خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
اگر امکانی بزارن که چشم چران هم مشخص بشه خوبه. میشه کسی که کارش دید زدن هست رو کور کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
ناشناس دوم از ایران
شما اگر قرارباشد نگاه کنید حتما راهی برای نگاه کردن پیدا میکنید چرا که مثلا اگر ساختمان شما بلندتر از حیازط من باشد دیگه نیازی به ماهواره های گوگل ارتس نیست
اونو من چکار می کنم آیا میشه اینم حریم خصوصی تعریف کرد . حریم خصوصی را باید هرکس خودش تعریف کنه و استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
من با نظر علی کاملا موافقم. اگر همین دوربین ها و نقشه های ماهواره ای نبود چه بسادیکتاتورهایی نسل عده ای رو از روی زمین منقرض می کردند. ولی با تکیه بر همین تکنولوژی کوچکترین تغییراتی در هر کجای جهان ثبت می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
ممکنه زنت داره رخت پهن میکنه یه هلی کوپتر رد شه یا خونه همسایه دید بزنه!! ماهواره فقط میتونه از فضای باز عکس بگیره و طبق نظر اسلام زن باید تو محیط باز حجابش رو رعایت کنه!!
بسیاری از تکنولوژی ها به همین شکل اند. نحوه استفاده از آن مهم است. همین تکنولوژی می تواند در بسیاری جاها مفید واقع شود. البته می تواند مشکلاتی را هم داده باشد. دینامیت اولین بار به منظور سهولت در استخراج از معادن ساخته شد اما بعدها در جنگ از آن استفاده شد.
دنیا به سمت شفاف شدن پیش می رود دروغگوهاوانسانهای دورو و.....باید خود را اصلاح کنند .بخصوص سیاستمداران وکسانی که به سرعت ،گفتار واعمالشان در رسانه ها منعکس می شود
پاسخ ها
محمدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
امان از ریا و درود بر صداقت.
اگه به صورت زنده بشه هر کجا رو دید خیلی خوب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
اصلا هم خوب نيست مگر اينكه بزرگنمايي تا جايي باشه كه نشه كسي رو دنبال كرد
کسی که خدا را ناظر بر اعمالش میداند از چه چیزی باید ناراحت باشد این که میشه بنده خدا آن را که حساب باک است از محاسبه چه باک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
خداوند بخشنده هست و اشتباهات انسان را می بخشد-اما اگر انسان ناظر دیگری باشد، کوچکترین اشتباه او را نابود می کند.
قضیه توبه هم دیگه منتفی میشه.
چقدر جالب میشه میخوای بری مسافرت ترافیک رو میتونی مستقیم نگاه کنی بعد تصمیم بگیری دلت برای مادرت یا بچه ات تنگ شد میتونی از اونور دنیا مثلا ببینی بچه ات داره میره سر کار خیلی باحله کلی کارهای جالب میشه کرد چقدر هیجان انگیز
این که چیزی نیست. من یک خدایی دارم که علاوه بر دیدن حرکاتم روی زمین، رفتارم و آنچه در فکرم است را می خواند و به همه امورم نظارت می کند. حتی به آینده من.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
البته خداوند یک فرقی با دیگران دارد که او ستارالعیوب است، لکن انسان ها دنبال مچ گیری و آبرو ریختن از یکدیگرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
اِ . منم یدونه دارم!!!
بله زنده ضبط میشه اما برای سرویس های خودشون نه نمایش به منو شما! کجای این مسئله براتون جالبه با این ویدئو ساختگی لوس بی معنی؟
همین الان هم دوربین‌های در خیلی‌ از شهرهای دنیا نصب هست که شما میتونی‌ آنلاین رفت و آمد مردم رو ببینی‌. کسی‌ که از خودش شک نداره نگران هم نیست. ولی‌ کسی‌ که یه جای کارش میلنگه می‌ترسه مردم دنیا از کارش باخبر شن
ارائه عکس های واضح قابل قبوله و لی فیلم هایی که نمایش داده شد غیر قابل قبوله . با توجه به موقعیت حرکت ماهواره های تصویر بردار امکان تمرکز روی یک محل وتهیه چند هزار فریم تصویر که منجر به ساخت یک فیلم حرکتی میشه " فعلاً " محاله. شاید در آینده با افزایش تعدادزیاد ماهواره در مدار ژئو بشه این کار رو کرد و چون مدار ژئو هم محدودیت جا داره باز هم چنین امری از تصور بدوره. تابناک جان خواهش می کنم قبل از نمایش این جور اطلاعات با کارشناسان امر مشورت کن. چندی پیش یه پدیده مسخره ای به نام هارپ رو منتظر کردند که فقط قصد شون زهر چش گرفتن از مردم دنیاست وجزء خالی بندی های تاریخی بود. یه سری جوابیه های علمی دقیق تویه سایتی دادم که چقدر این آمریکایی ها دروغگو وخالی بند هستن. . بزرگترین دروغ تاریخ هم سفر انسان به کره ماه بود. خدا این آرمسترانگ رو بیامرزه چند هفته پیش مرد ولی بیچاره یه عمر تو رو در بایستی هی سعی داشت وانمود کنه رفته به کره ماه!
این فیلمها اصلاً ربطی به گوگل ارث و دیگر سرویسها ندارد. به خاطر هزینه های فعلاً گزاف سرویسهای آنچنانی آن لاین هم فعلاً نمی تواند وجود داشته باشد. اما دوربینهای دقیق ماهواره ای که با مقاصد علمی، نظامی یا سیاسی ساخته می شوند می توانند هر هدفی را بر روی سطح زمین رصد کنند.
سلام
الان شما تحلیل ارائه دادید ؟! منظورم به طور کل اینگونه فن آوری است حالا از سوی هر کشوری : آیا راه رفتن افراد در خیابان و پارک عمومی جزو حریم شخصی است ؟ احتمالا" برای کسی حریم شخصی است که در حال....به عنوان نمونه برای عقرب سیاه به نوعی میتواند حریم شخصی باشد چرا که مشغول عملی شیطانیست در خیابان و بیابان و خیلی مایل است کسی نبیند ، اتفاقا" به نظرم کشور ما هم حتما" باید دنبال این فن آوری که فکر کنم از طریق ماهواره است ، باشد چرا که نظارت هر قدر در محیط های عمومی و به صورت الکترونیکی بیشتر باشد بهتر است و موضوع منفی نیست ، شما نگرانید در خیابان با رصد افراد حریم شخصی خدشه دار شود ؟! مگر کوچه و خیابان حریم شخصی است و کارهای داخل خانه هم قرار است در کوچه و خیابان انجام شود ؟!!

سید محسن 1089
مطمعنا دارندگان این تکنولوژی واسه چشم چرانی ازش استفاده نمیکنن چون نیازی ندارند.وبرای موارد جاسوسی استفاده میشه که موفقیت بزرگی واسه اونا و ضعفی برای بقیه است.
خدا رمت امام رو.
من هر وقت مطالب اینچنینی رو میشنوم یا میبینم یاد این جمله امام می افتم که روی دیوار دبیرستان صدوق شهر قم نوشته شده بود:
عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید.
اون آقائی که نگران لباس پهن کردن خانمش درحیاطه !بهتر برای عیالش یه لباسشوئی بخره(بعضیهاتانوک دماغ مبارکشون رو میبینند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
ماشين لباسشويي هم داشته باشه لباس رو بايد پهن كنه حالا توي حياط، ايوان، پشت بام يا داخل اتاق .... شما هم بيشتر دقت كن عزيز برادر تا اون ور تر از نوك دماغت رو ببيني
یادمون باشه تو کشور خودمون قاتلین شهدای هسته ای را توسط همین دوربین های مخفی که همه مردم رو زیر نظر داره شناسایی کردن
اقایان ناراحت هستند چون ریگ به کفششان است و میخواهند تمام خلاف کاری هایشان پوشیده بماند چون به خدا اصلا اعتقادی ندارند یا حداقل خدایشان با خدای واقعی تفاوت دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمی خواهد افکار مردم را نسبت به گوگل خراب کنید همه می دانیم این کسانی که مثل شما این اخبار جعلی مثل2030 منتشر می کنند از کجا آب می خورد
البته اگه از ليزر هاي امريكايي هموني كه براي كشتن بن لادن استفاده شد هم استفاده بشه ديگه راحت اتاق خواب رو هم ميتونيم بصورت شيشه ايي ببينيم
از چی نگرانید؟
با چه تکنولوژی میشه از اون فاصله صدا رو دریافت کرد!!
از كوزه همان تراود كه در اوست ! واقعاً مشخص شد كه بعضيا توي ذهنشون چي ميگذره ! يكي توي فكر محل ترافيك و ديدار لحظه اي دوستان و يكي كه توي فكر ديد زدن توي حياط خونه مردم !
الان اکثر خونه ها اپارتمانی شده وهمه به حیاط هم مشرفن تکلیف چیه ؟ انها هم با تکنولوزی خودشان دارن اهدافشان را دنبال میکنن اینجا دیگه مبارزه از نوع مدل بعضی ها نیست که از در ودیوار بالا برن وماهواره های خونه مردم را جمع کنن ما باید بقول شهید مطهری خودمون وجوانانمان را واکسینه کنیم تا قوی بشن ونتوانن مارا شکست بدن
خیلی ها نظر دادن خواندن همه اش .حوصله می خواهد .من هم یک سوال دارم دوست دارم جوابی در یافت کنم.دوست ما هنوز 2 ماه نشده که خوداش به همراه خانواده در یک حادثه وحشتناک تصادفی در اتش زنده زنده سوختن و جان به جان افرین دادن.پلیس می گوید در اتوبان دنده عقب حرکت می کرده.شاهدی هم به غیر از راننده ی خاوری که از پشت به این ماشین زده.
سوال من این است ایا با تکنولوزی به این پرونده رسیدگی به شود .خلف شرع یااخلاق است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
خیلی خوب میشه با سارقان برخورد بشه از پشت بام خونه ما دو تا دینام کولر و انتن هوایی رو به سرقت بردند
اخه ادم به کدوم همسایه شک کنه و چطور ثابت کنه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل