بازدید 5765

دیدار هیات کره شمالی با احمدی نژاد

کد خبر: ۲۶۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸ 01 September 2012
رییس جمهور در دیدار کیم یونگ نام بر ضرورت احیا و بازسازی جنبش عدم تعهد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار با کیم یونگ نام رییس مجمع عالی خلق دمکراتیک کره ضمن تشکر از حضور این کشور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، گفت: قطعا حضور تک تک اعضای جنبش عدم تعهد در این نشست، نقش موثری در پیشبرد اهداف و موفقیت این اجلاس خواهد داشت.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید با تغییر اندیشه ها و ایجاد همبستگی برای برچیده شدن امپریالیسم تلاش کرد، افزود: سردمداران نظام استکباری حاکم بر جهان امروز هیچ دستاوری جز فاصله طبقاتی، فقر، جنگ و کشتار برای بشریت نداشته اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه جنبش عدم تعهد باید احیا و بازسازی شود، اظهار داشت: همه اعضا باید سخت تلاش کنند تا برنامه های جنبش پیش برده شده و مانع از دخالت و توطئه های مستکبران علیه جنبش و اهداف آن شوند.

رییس جمهور با اشاره به روابط رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مستکبرین ایران را نیز همچون کره شمالی تحت شدیدترین فشارها قرار داده اند چرا که نمی خواهند هیچ کشوری مستقل، قدرتمند و پیشرفته باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و کره شمالی زمینه های همکاری مشترک زیادی دارند، گفت: دو کشور کارهای زیادی برای کمک به پیشرفت یکدیگر، رفاه ملتهای خود و ایستادگی در برابر مستکبران می توانند انجام دهند.

وی به رییس مجمع عالی خلق دمکراتیک کره اظهار داشت: یقینا سفر جنابعالی به ایران تاثیر زیادی در تقویت روابط دوجانبه، گسترش همکاری ها، تقویت جبهه ضد استکباری و تضعیف جبهه امپریالیستی و استعماری دارد.

کیم یونگ نام رییس مجمع عالی خلق دمکراتیک کره نیز در این دیدار با تشکر از زحمات جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، تصریح کرد: برگزاری مطلوب این اجلاس در پایتخت ایران تاثیر چشمگیری در توسعه و پیشرفت جنبش عدم تعهد با هدف مقابله با استیلای آمریکا و ایجاد نظم نوین جهانی خواهد داشت.

کیم یونگ نام با اشاره به مانع تراشی های سردمداران نظام سلطه در مسیر برگزاری موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد، افزود: ایران همه این موانع را خنثی و اجلاس را با موفقیتی چشمگیر برگزار و ضربه سیاسی محکمی به آمریکا و دشمنان خود وارد کرد.

رییس مجمع عالی خلق دمکراتیک کره سخنرانی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس را بسیار عالی توصیف کرد که به شدت مورد توجه قرار گرفت و خاطرنشان کرد: برگزاری موفق این اجلاس نشان داد که ایران سیاستهای صحیحی اتخاذ کرده و مسیر کاملا درستی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به روابط دوجانبه رو به پیشرفت ایران و کره شمالی گفت: روابط ایران و کره شمالی روز به روز ارتقا یافته و کره شمالی نیز تاکید زیادی بر گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل