بازدید 5972

میانمار: درگیری ها قومی بوده نه مذهبی

کد خبر: ۲۶۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۹ 01 September 2012
وزير امور خارجه ميانمار اعلام كرد: ما از 18 ماه پيش اعمال تغييرات دموكراتيك مسالمت‌آميز و نظام‌مند را در ميانمار آغاز كرديم كه اساس آن قانون‌محوري بود.

به گزارش ايسنا، وي كه در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: در اين فرآيند تمامي جناح‌ها را مشاركت داده‌ايم و از همه دعوت كرده‌ايم كه با مشاركت در همه عرصه‌هاي سياسي حضوري فعال داشته باشند.

وي اعلام كرد: فعاليت سه قوه ميانمار به واسطه رويكردي جديد دنبال مي‌شود.

وي تصريح كرد: انتقال به دموكراسي بدون چالش نبوده است، ولي ما تلاش خود را براي رويارويي با چالش‌هاي مختلف به عمل آورده‌ايم.

وي افزود: ميانمار كشوري چند مليتي و برقراري صلح در آن دشوار است.

اين مقام ميانمار اعلام كرد: جمعيت ميانمار شامل مسلمانان، مسيحيان و هندوها و ديگر مذاهب است و در حال حاضر 5 هزار كليسا، 3215 مسجد و 1010 معبد هندو و بيش 51 هزار معبد بودايي در اين كشور مشغول به كار هستند.

وزير امور خارجه ميانمار افزود: ناآرامي‌هاي اخير 88 كشته بر جاي گذاشت و ساختمان‌هاي بسياري در آن دچار آسيب شدند. به دنبال اين ناآرامي كميسيون 27 عضوي در هفدهم ماه اوت تشكيل شد تا به بررسي مسائل مربوط به ناآرامي‌ها بپردازد.

اين مقام ميانمار همچنين از آس‌آن در سازمان ملل متحد به خاطر حمايت‌ها از ميانمار قدرداني كرد و افزود: ميانمار هيچ خشونتي را عليه مسلمانان اعمال نكرده است و تلفات در اثر درگيري قومي بوده نه درگيري مذهبي.

وي عنوان داشت: 50 سال پيش كه جنبش غيرمتعهدها تشكيل شد، به دنبال آن بود كه امنيت را ارتقا بخشد و از آن زمان براي تحكيم چند جانبه‌گرايي تلاش‌هاي بسياري به عمل آورده است.

وي ضمن درخواست از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد براي مقابله با نظام سرمايه‌داري اعلام كرد كه بايد دست به دست هم سعي كنيم همكاري با همتايان خود را افزايش دهيم.

وي در پايان بر تعهد به صلح، تساوي، عدالت و توسعه كشورهاي جنبش تاكيد كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار