بازدید 2218

غنا: با اقدام جمعي مي‌توان در چالش‌ها فائق آمد

کد خبر: ۲۶۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۶ 01 September 2012
وزير امور خارجه غنا اعلام كرد كه كشورش همواره به اعمال راه‌حل‌هاي مسالمت‌آميز معتقد است.

به گزارش ايسنا، وزير امور خارجه غنا به نمايندگي از رييس‌جمهور غنا، رياست جنبش عدم تعهد را به ايران تبريك گفت و از ميهمان‌نوازي كشورمان از هيات غنايي قدرداني كرد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: از طرف رييس‌جمهور غنا مي‌خواهم از تمامي كشورها به خاطر ابراز تسليت در مورد مرگ رييس‌جمهور پيشين كشورمان تشكر كنم.

وزير امور خارجه غنا همچنين، درگذشت تعدادي از هموطنانمان در زلزه اخير را تسليت گفت و براي بازماندگان آرزوي بهبودي وضعيت كرد.

وي در ادامه اظهار كرد: 50 سال پيش جنبش غيرمتعهدها با تلاش و درايت بنيانگذارانش شروع به كار كرد و اهداف آن شامل نپيوستن به بلوك‌هاي شرق و غرب، برقراري امنيت و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي بود. ما سال‌ها در زمينه‌هاي مختلف همچون مبارزه با آپارتايد (تبعيض نژادي) و همكاري با جنبش پرداخته‌ايم.

وزير امور خارجه غنا خاطرنشان كرد: در گفت‌وگوهاي تعاملي در جنبش عدم تعهد، تريبوني براي بيان عقايدمان در مورد صلح پايدار شكل گرفت. اين اجلاس مي‌تواند به همگرايي بيشتر ميان كشورها در برخورد با چالش‌ها منجر شود.

وي با بيان اينكه "تنها با اقدام جمعي و مشاركت است كه مي‌توان در چالش‌ها فائق آمد"، افزود: غنا بر اين اعتقاد است كه موفقيت تنها در صورتي حاصل مي‌شود كه انسجام بيشتري داشته باشيم. بايد چندجانبه‌گرايي مورد توجه قرار گيرد تا برخي كشورها از حاشيه خارج شوند.

وزير امور خارجه غنا با بيان اينكه "نتايج صلح بايد نصيب همه كشورهاي جهان شود"، اظهار كرد: به گفته وزير امور خارجه غنا، اين كشور به عنوان عضو جامعه بين‌الملل در اقدام‌هاي حافظان صلح سازمان ملل متحد مشاركت داشته و همواره بر اين باور است كه براي حل اين بحران‌ها راه‌حل‌هاي مسالمت‌آميز قابل اعمال است.

وي با تاكيد بر اينكه "ما همواره به گفتمان احترام مي‌گذاريم"، تصريح كرد: غنا چند ماه ديگر شاهد برگزاري انتخابات خواهد بود و كميسيون مستقلي براي حصول اطمينان از صحت برگزاري انتخابات تشكيل شده است. شب و روز كار مي‌كنيم تا شرايط ثبت‌نام نامزدها درست و انتخابات كاملا دموكراتيك باشد.

وزير امور خارجه غنا در پايان بر پايبندي كشورش به اصول جنبش عدم تعهد و ارزش‌هاي اصلي آن تاكيد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی