بازدید 2330

سوازیلند : اميدواریم نزاع‌ها در سوریه خاتمه یابد

کد خبر: ۲۶۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹ 31 August 2012
نخست وزیر سوازیلند نسبت به خاتمه نزاع‌ها در سوریه اظهار اميدواري كرد.

به گزارش ایسنا وی در ابتدای سخنان خود در دومين روز اجلاس عدم تعهد با تسلیت زلزله آذربایجان از این که به شهر زیبای تهران آمده است ابراز خوشنودی کرد و در عین حال از ریاست اجلاس نم توسط مصر که آن را به ایران تحویل داد نیز تقدیر و تشکر كرد.

وی افزود: ما این جا جمع شده ایم که از یک فرصت استفاده کنیم و به چالش های متفاوتی که با آن مواجه هستیم بپردازیم ما وارث میراث چند جانبه گرایی هستیم و و اگر می خواهیم ساختار سازمان ملل را تغییر دهیم باید بدانیم راه طولانی و دشواری را در پیش داریم.

نخست وزیر سوازیلند در ادامه خاطرنشان کرد: نظم کنونی جهانی نمی تواند منعکس کننده عدالت باشد و عادلانه نیست و ما باید حق حاکمیت خود را داشته باشیم و بخواهیم مقام شایسته خود را به ما بدهند.

وي ادامه داد: می‌دانیم شورای امنیت با اصول نظم جهانی و مدیریت جهانی سالم مطابقت ندارد و حق وتو این وضعیت را به وجود آورده است اصلاح نسبی هم فایده ندارد، باید توجه کنیم که تمام جنبه ها نیاز به اصلاح دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: پادشاهی سوازیلند به تعهدات و قوانین بین المللی در عین حال متعهد است. از دیگر کشورها هم می خواهم که به تعهدات بیت المللی عمل کنند.

نخست وزیر سوازیلند در ادامه با اشاره به اجلاس خلع سلاح گفت: باید بدانیم تا وقتی بین ارتش و صنعت ارتباط مستقیم است، تضاد منافع وجود خواهد داشت و ما نمی توانیم با تروریسم مبارزه خوبی داشته باشیم و قوانین بین المللی را تضعیف می کنیم.

وی با اشاره به حوادث منطقه گفت: پادشاهی سوازیلند تحولات خاورمیانه را دنبال کرده است و ما امیدواریم طرفین منازعات به صلح برسند و امیدوارم در سوریه هم نزاع خاتمه بیابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها