بازدید 2347

بنگلادش: بي‌عدالتي ريشه بسياري از مشكلات است

کد خبر: ۲۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵ 30 August 2012
نخست‌وزير بنگلادش، بي‌عدالتي را ريشه بسياري از مشكلات عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، نخست‌وزير بنگلادش در ابتداي سخنان خود با تسليت به رييس‌جمهور و مردم ايران به خاطر زلزله آذربايجان و تبريك به رييس‌جمهور به خاطر انتخاب ايران به عنوان رييس جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به اصول و اهداف ايجاد جنبش غيرمتعهدها اشاره كرد و گفت: همه اين اصول و اهداف داراي اهميت هستند.

وي با اشاره به اهميت عدالت گفت: من معتقدم كه كشورهاي عضو و ديگر كشورها بايد بر روي معقوله عدالت تمركز كنند و تلاش كنند تا فقر و گرسنگي از بين برود.

وي با اشاره به وضعيت موجود كشور خود گفت: ما در 10 سال گذشته، 10 درصد فقر را در كشورمان كم كرده‌ايم.

وي همچنين به اهميت آموزش رايگان براي اقشار مختلف جامعه به ويژه زنان اشاره كرد و گفت: بايد آموزش و پرورش رايگان براي خانم‌ها ايجاد شود تا زنان بتوانند به جايگاه عالي دست پيدا كنند.

نخست‌وزير بنگلادش گفت: حدود 69 نماينده پارلمان كشور ما را زنان تشكيل مي‌دهند و 30 درصد از پست‌هاي دولتي برعهده خانم‌هاست و آنها در بالاترين مقام‌هاي اجرايي و قضايي حضور دارند.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد كشورها تمرين دموكراسي كنند، گفت: همانطور كه گفتم من اعتقاد دارم كه نابرابري و بي‌عدالتي ريشه يكسري از مشكلات است.

وي همچنين به موضوع فلسطين و مظلوميت مردم اين منطقه اشاره كرد و گفت: متاسفانه شاهد شكنجه و تحقير مردم فلسطين از سوي اسرائيل هستيم و باعث شرم است.

نخست‌وزير بنگلادش به اهميت مبارزه با تروريسم اشاره كرد و گفت: من پدرم را در يك حمله تروريستي از دست دادم و نزديك بود كه خودم هم در اين حادثه جانم را از دست بدهم.

وي همچنين با حمايت از اسنادي كه در اين اجلاس در راستاي مبارزه با تروريسم تنظيم شده است، گفت: ما از هرگونه اسنادي كه در مبارزه با تروريسم تنظيم شود، حمايت مي‌كنيم و بايد به صورت ريشه‌اي برخورد شود.

وي افزود: امروز بايد تاكيد بر مقوله دموكراسي، آزادي، حقوق بشر باشد و همچنين به مقوله محيط زيست و تغييرات آب و هوايي نيز توجه داشته باشيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر