بازدید 2192

ساختار فعلی نظام جهانی بر اساس «دلار» است

کد خبر: ۲۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲ 30 August 2012
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری یک سخنرانی تاریخی بود که در حافظه جهان و جنبش عدم تعهد باقی می‌ماند، گفت: ساختار فعلی نظام جهانی ظالمانه و بر اساس دلار است.
 
حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجلاس سران غیرمتعهدها که دقایقی پیش برگزار شد، اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری یک سخنرانی تاریخی بود که در حافظه جهانی و جنبش عدم تعهد باقی خواهد ماند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه سخرانی رهبر انقلاب نشان‌دهنده شجاعت، منطق، آینده‌نگری و مصصم بودن ایران برای اداره جهان  است، افزود: ساختار ظالمانه‌ تحمیلی بر دنیا و معنویت و الهیتی که در آن پایمال شده‌، به دلیل دنیاطلبی زورگویان در راستای منافعشان است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: سخنرانی مقام معظم رهبری نشان داد که ایران شایستگی رهبری جنبش عدم تعهد و تغییر وضعیت آن از وضع کنونی به وضعیت مطلوب را داراست.

وی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ساختار ظالمانه سازمان ملل اظهار داشت: ساختار فعلی نظام جهانی ظالمانه و بر اساس دلار است و در واقع نظام لیبرال دموکراسی در برابر مردم‌سالاری دینی قرار دارد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه استکبار و سردمداران آن بشریت را به شهروندان درجه یک و درجه دو تقسیم کرده‌اند، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اتاق فرمان جهان باید از دست دیکتاتورها خارج شده و با مشارکت کشورهای مستقل اداره شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به صورت معتدل و منطقی به جهان فهماندند نباید ظلم آشکار جهان یعنی ایجاد رژیم اشغالگر قدس را پذیرفت و بر همین اساس بر راه حل عادلانه جمهوری اسلامی یعنی همه‌پرسی از مردم فلسطین تاکید کردند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر شعار «انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» گفت: همانطور که معظم‌له فرمودند،‌ امنیت غیرقابل تقسیم و تبعیض است از این رو به‌دلیل سیستم ظالمانه‌ای که بر جهان تحمیل شده، جنبش عدم‌تعهد باید بر اساس اصول خود برای این مسئله چاره کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار