بازدید 3574

حاشيه‌هاي دقايق اوليه اجلاس سران

کد خبر: ۲۶۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰ 30 August 2012
دقايق نخستين آغاز اجلاس سران جنبش غير متعهدها با حاشيه‌هاي به يادماندني همراه بود.

به گزارش ايسنا، دقايق نخستين آغاز اجلاس سران جنبش غير متعهدها با حاشيه‌هاي به يادماندني همراه بود كه در اين گزارش به برخي از آنها اشاره مي‌شود. اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها هم‌اكنون با سخنراني آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان سخنران ويژه افتتاح شد.


*ورود سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به محل برگزاري اجلاس ساعت 8 و 30 دقيقه آغاز شد كه محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور به صورت رسمي با همراهي محمدرضا رحيمي معاون اول رييس‌جمهور و علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه از سران كشورها استقبال مي‌كردند.


*هيات‌هاي همراه سران عضو جنبش غيرمتعهدها وارد سالن شدند و سران كشورها به سالن وي‌آي‌پي جنب محل اصلي اجلاس هدايت شدند.


*مقام معظم رهبري ساعت 10 وارد محل اجلاس شدند.


*ورود هيات‌ها از ساعت 8 و 30 به محل برگزاري اجلاس تا ساعت 10 ادامه داشت و پس از آن سران كشورها به سالن اصلي اجلاس وارد شدند.


*پيش از آغاز رسمي اجلاس تهران هيات‌هاي حاضر از كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در محل برگزاري اجلاس به رايزني‌هاي دو جانبه و چندجانبه كه گاه همراه با خوش و بش بود مشغول بودند.


*بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل و محمد مرسي رييس‌جمهور مصر در كنار يكديگر نشستند و قبل از افتتاح رسمي دقايقي با يكديگر به گفت‌وگو پرداختند.


*همراه با ورود سران كشورها به سالن اصلي اجلاس مقامات كشوري و لشكري از جمله آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آيت‌الله هاشمي شاهرودي، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني، ‌حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي‌فر، حجت‌الاسلام والمسلمين قومي، حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري، حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسكر، حجت‌الاسلام والمسلمين ميرتاج‌الديني، سعيد جليلي، حداد عادل، ولايتي، فيروزآبادي، صفوي، رضايي، رحيمي، ثمره هاشمي، مجتهدزاده، بداغي و ... وارد سالن شدند و در جايگاه خود قرار گرفتند.


*از حاشيه‌هاي قابل توجه رسانه‌ها گفت‌وگوي مرسي و هاشمي شاهرودي به زبان عربي بود كه اين دو قبل از آغاز رسمي برنامه دقايقي با يكديگر گفت‌وگو كردند.


*آيت‌الله هاشمي شاهرودي و دبيركل سازمان ملل پس از سلام و خوشامدگويي با يكديگر صحبتي كوتاه داشتند.


*رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه اجراي برنامه را بر عهده داشت.


*خبرنگاران در دو محل سالن اجلاس سران و مركز همايش‌هاي صدا و سيما براي پوشش اين رويداد تاريخي مستقر شده بودند و تكاپوي رسانه‌هاي داخلي براي پوشش اخبار اجلاس تهران مورد توجه رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت.


*هاشمي رفسنجاني رييس مجلس تشخيص مصلحت نظام از ديگر مسوولان كشورمان بود كه با بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل و محمد مرسي رييس‌جمهور مصر خوش و بش كرد.


*سران سه قوه همراه با مقام معظم رهبري وارد سالن اصلي اجلاس شدند و پس از اجراي زنده سرود جمهوري اسلامي ايران در كنار ساير مقامات كشورمان جاي گرفتند.


*پس از قرائت قرآن كريم توسط يكي از قاريان بين‌المللي كشورمان سخنراني مقام معظم رهبري ساعت 10 و 45 دقيقه آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار