بازدید 2072

ديدار معاون رييس‌جمهور اندونزي با رحیمی

کد خبر: ۲۶۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵ 30 August 2012
 معاون اول رييس‌جمهور با تاکيد بر لزوم تحقق کامل اهداف خيرخواهانه جنبش عدم تعهد، گفت: اميدوارم اجلاس تهران بتواند نقطه عطفي براي پيشبرد اهداف متعالي اين جنبش باشد و کشورهاي عضو به معناي واقعي به همگرايي و همصدايي مشترک در جهت تحقق اهداف جنبش نائل شوند.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي عصر ديروز (چهارشنبه) در ديدار «بودي يانو» ـ معاون رييس‌جمهور اندونزي ـ که براي شرکت در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، اظهار كرد: اندونزي از بزرگترين کشورهاي اسلامي با مردمي متدين و پرتلاش و از بنيانگذاران جنبش عدم تعهد در ساليان دور است.

وي با اشاره به روابط دوستانه و صميمانه ميان ايران و اندونزي تصريح کرد: سفر معاون رييس‌جمهور اندونزي به ايران مي‌تواند فصل نويني در توسعه همه‌جانبه روابط تهران ـ جاکارتا بوجود آورد.

رحيمي افزود: در حال حاضر حجم تبادلات تجاري و اقتصادي ميان ايران و اندونزي در حد قابل قبولي نيست و بزرگي و مزيت‌هاي فراوان دو کشور و همچنين روابط صميمانه موجود ايجاب مي‌کند که سطح تبادلات خود را به ميزان قابل توجهي ارتقا دهيم.

وي با تاکيد بر اينکه "همه زمينه‌هاي لازم براي ارتقاء روابط و گسترش سطح همکاريهاي تهران ـ جاکارتا فراهم است"، گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد جهش بزرگي در روابط ميان دو کشور ايجاد و سطح مناسبات خود را در تمامي زمينه‌ها با کشور دوست و مسلمان اندونزي ارتقا دهد.

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اوضاع سوريه، از مواضع دوگانه غرب در قبال اين کشور انتقاد کرد و افزود: کشورهاي قدرتمند غربي به بهانه‌هاي مختلف اصول انساني و مقررات بين‌المللي را زير پا مي‌گذارند تا قدرت را در سوريه بدست بگيرند. آنها از تمامي مرزها اسلحه به سوريه ارسال مي‌کنند که نتيجه آن کشته و زخمي شدن شمار زيادي از مردم بي‌گناه اين کشور شده است.

معاون رييس‌جمهور اندونزي نيز در اين ديدار، روابط دو کشور را عميق و دوستانه توصيف و از برگزاري موفقيت‌آميز شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران قدرداني کرد.

بودي يانو گفت: بر اين باور هستم که رياست سه ساله جمهوري اسلامي ايران بر اجلاس سران جنبش عدم تعهد مي‌تواند گام موثري در راستاي پيشبرد اهداف اين جنبش باشد و نتايج مطلوبي را براي کشورهاي عضو به همراه داشته باشد.

وي با تاکيد بر لزوم گسترش هرچه بيشتر روابط بويژه در بخش اقتصادي و تجاري تصريح کرد: ظرفيت‌هاي موجود و روابط دوستانه دو ملت مي‌تواند نقش موثري در برداشتن موانع پيش رو و نائل آمدن به اهداف مشترک دو کشور ايفا کند.

بودي يانو در ادامه با تاکيد بر اينکه سرنوشت و آينده سوريه بايد به دست ملت اين کشور رقم بخورد، گفت: اندونزي خواستار پايان يافتن هرچه سريعتر جنگ و خونريزي در سوريه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار