بازدید 19371

محمدرضا خاتمي چه چیزی را تکدیب می کند؟!

کد خبر: ۲۶۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵ 28 July 2012
پس از مصاحبه حسين شيخ الاسلام مشاور امور بين الملل رئيس مجلس درباره طرح سه فوريتي مجلس ششم در مورد مسئله هسته‌اي، نائب رئيس مجلس ششم اين اظهارات را تکذيب کرد.

 به گزارش خبرگزاري آريا، سيد محمدرضا خاتمي در اطلاعيه اي منتشر کرده آورده است:

اخيرا افراد مختلف و در تازه ترين مورد "آقاي حسين شيخ الاسلام" مدعي شده اند در مجلس ششم لايحه اي سه فوريتي براي پذيرش پروتکل الحاقي تقديم مجلس شده است در حالي که قبلا عده اي گفته بودند اين طرح سه فوريتي براي جلوگيري از لغو تعليق بوده است. اينجانب به عنوان نايب رييس مجلس ششم با علم و اطلاع کامل اعلام مي دارم که اين گونه ادعاها که مکرر از زبان افراد مختلف و رسانه ها در اين سال ها بيان شده، تمام اين اظهارات کذب است و در مجلس ششم اصولا هيچ طرح و لايحه اي در موضوع هسته اي تقديم مجلس نشده است.

سوابق اين موضوع در اداره کل قوانين مجلس هم که اينک در اختيار کامل حضرات است شاهد صادقي است بر اين موضوع.

بسيار مايه تاسف است که موضوع مهمي مانند مسئله هسته اي که اينک حيات و ممات کشور به آن بسته است دست مايه تسويه حساب هاي سياسي گروهي و شخصي قرار گرفته است. و شيرين تر اينکه متهمان اجازه هيچ دفاعي هم دراين باره ندارند.

اي کاش اجازه داده مي شد تا سياست هاي جاري توسط کارشناسان و خبرگان و مطلعان و دست اندر کاران ادوار مختلف در بوته نقد گذاشته مي شد تا حقيقت بر ملت ايران روشن شود.

آريا: آقاي محمد رضا خاتمي به عنوان نائب رييس مجلس ششم در حالي تلاش خود و هم طيفانش در جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را براي پذيرفتن پروتکل الحاقي تکذيب مي کند که جستجويي ساده در فضاي اينترنتي و يا نگاهي به آرشيو روزنامه ها ، حتي روزنامه هاي اصلاح طلب شواهدي را پيش روي هر مخاطبي مي گذارد که نادرستي بيانيه اخير او را روايت مي کند.

گزيده هايي از يک  جستجوي گذرا در اينترنت در اين مورد را بخوانيد:

سه شنبه، 4 آذر 1382 احمد شيرزاد، عضو جبهه مشارکت و نماينده مجلس ششم در نطق پيش از دستور خود مي گويد : «مدعي بوديم رهبر معنوي جهان هستيم، تمام توده هاي محروم چشم به ما دوخته اند، از مظلومان جهان حمايت مي کنيم ... به جاي سلاح هاي مرگبار ضد انساني، بر ايمان و ايثارگري جوانانمان تکيه داريم، مي گفتيم که رژيمي هستيم که قدرتمان ريشه در قلوب مردم دارد و به جاي داغ و درفش از نفوذ کلام معنوي بهره مي بريم» .«اما از ما تصوير رژيمي ساخته اند که دروغ مي گويد و به تعهدات خود در مقابل جامعه جهاني پايبند نيست ... چند روز پيش تيتر درشت برخي از روزنامه هاي اروپا اين بود که «جمهوري اسلامي ايران 19 سال به جهانيان دروغ گفت» مي توان اين تبليغات را به رسانه هاي صهيونيستي نسبت داد، مي توان مثل هميشه آنها را توطئه هاي استکبار جهاني دانست، مي توان کماکان خود را محور خوبي ها پنداشت، اما ... آنها سر نخ ها، دم خروس ها و مدارک و مستنداتي از ما دارند که آنها را در ادعاهايشان محق جلوه مي دهد. آن روز که سايت عظيم 50 هزار متري زيرزميني طراحي کردند تا در چند مترمربع از يک گوشه آن چند دستگاه کوچک سانتريفوژ نصب کنند، فکر نکردند که اگر از اين چاه، آب فناوري استراتژيک درنيايد، نان تبليغات استکباري درخواهد آمد.»
 
رييس مجلس وقت در اعتراض به شيرزاد گفت: "همين جا بايستيد که من يک سوال از جناب عالي دارم، راديو اسرائيل اگر بگويد همين ها را، آيا تندتر مي گويد؟

شما اين را جواب بدهيد آقاي دکتر شيرزاد! اصلاً صريح بگوييد منظورتان چه بود؟ شما فرموديد 20 سال است بعد هم سرنخ هايش در ايران پيدا شد. خوب، سرنخ هايش در ايران پيدا شد، يعني آنها راستگو هستند و ما دردغگو هستيم.

"الهه کولايي، عضو کميسيون امنيت ملي و فراکسيون حزب مشارکت در مجلس ششم در دفاع از اين نطق گفت: «نطق جزو حقوق نمايندگان است. طبق اصل 84 قانون اساسي نماينده مي تواند در خصوص همه مسائل داخلي و خارجي کشور اظهارنظر کند.».«آقاي شيرزاد به عنوان استاد فيزيک يکي از معتبرترين دانشگاه هاي کشور، استنادات و اتهامات عليه جمهوري اسلامي را که در برخي روزنامه هاي اروپايي هم مطرح مي شود مورد اشاره قرار داد و از برنامه هسته اي ايران در 18 سال گذشته سخن گفت.

»محسن آرمين عضو سازمان مجاهدين همان روز به خبرنگاران پارلماني گفت: «سخنان آقاي شيرزاد دلسوزانه بود. اگر اين نصايح را از فردي مانند او که سوابق، تعلق خاطر، وابستگي فکري و احساسي اش به نظام ثابت شده است، نشنويم و با بي مهري با آن برخورد کنيم، فردا بايد همين حرف ها را کاملاً بي رحمانه و از موضعي غيرصادقانه از زبان خارجيان بشنويم.»

مرداد ماه سال 82 ، 127 نماينده مجلس ششم طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب چنين نوشتند:

«اگر جام زهري بايد نوشيد قبل از آن که کيان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تماميت ارضي کشور در مخاطره قرار گيرد بايد نوشيده شود.»
 
پس از شهريور 82 و تصويب اولين قطعنامه پيشنهادي کشورهاي اروپايي در شوراي حکام حزب مشارکت طي بيانيه اي خواستار عمل به مفاد قطعنامه و پذيرش پروتکل الحاقي از سوي ايران بدون قيد و شرط شد.
پس از آن محسن ميردامادي، رئيس کميسيون امنيت ملي و عضو فراکسيون حزب مشارکت در مجلس ششم در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران «ايسنا» گفت: «شرايط بين المللي در حال حاضر، به گونه اي است که اگر ما آن را نپذيريم، فشارهاي بين المللي بر ما به طور جدي افزايش مي يابد و اروپا و آمريکا در اين مورد کاملاً به هم نزديک مي شوند.»
 
بهزاد نبوي، نايب رئيس مجلس ششم و عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب نيز مي گويد: «بايد پروتکل الحاقي را بدون قيد و شرط امضا کنيم و از برخوردهاي شعارگونه پرهيز نماييم؛ چرا که آلمان و ژاپن، پروتکل را نپذيرفته و استقلالشان را هم از دست نداده اند.»
 
الهه کولايي، نيز در همين مورد چنين مي گويد: «با پيوستن بدون قيد و شرط ايران به پروتکل الحاقي، برنامه هاي هسته اي ايران شفاف مي شود.»محسن ترکاشوند، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس ششم و عضو شوراي مرکزي سازمان مجاهدين انقلاب نيز مي گويد: «امضاي پروتکل الحاقي، امضاي عهدنامه اي نظير ترکمنچاي يا گلستان نيست که آن را نپذيريم. کشورهاي اروپايي و آمريکا نگراني خود را از پيشرفت ايران در زمينه بهره برداري از انرژي هسته اي اعلام داشته اند و بايد حساب اين نگراني ها را از حساب دشمني و خصومت جدا کرد. امضاي اين پروتکل به هيچ وجه به معناي تسليم ايران در برابر تحليل بيگانگان و از جمله آمريکا نيست.»
 
محمدرضا خاتمي، نايب رئيس مجلس ششم و دبيرکل حزب مشارکت هم در مصاحبه با روزنامه «الوطن» چاپ عربستان در خصوص امضاي پروتکل مي گويد: «امضاي پروتکل 2+93 يکي از مراحل اين معاهده است؛ زيرا اين کار به نوعي روابط دوجانبه با آژانس هسته اي به شمار مي آيد و وظايفي را براي طرفين ايجاد مي کند و من معتقدم هيچ گونه مشکلي براي امضاي پروتکل الحاقي وجود ندارد. پروتکل تعريف شده است و ما هيچ شرطي جز امضاي آن نداريم.»

 اما کدام رسانه نخستين بار خبر محرمانه تلاش طيفي از نمايندگان براي تهيه و تصويب طرحي سه فوريتي براي پذيرش قطعنامه شوراي حکام را منتشر کرد؟ در جواب اين پرسش بايد گفت :
روزنامه «شرق» طي گزارشي از فراکسيون حزب مشارکت مجلس ششم نوشت: «يکي از محورهاي اصلي اين جلسه به اعتراض اکثريت نمايندگان حاضر در جلسه به فرصت هاي از دست رفته اختصاص داشت ... عده زيادي از نمايندگان دوم خردادي، معتقدند که مجلس بايد با تصويب قانون، دولت را ملزم به پذيرش پروتکل الحاقي کند.»

حالا اين سوال مطرح است که آيا آقاي محمد رضا خاتمي دچار فراموشي شده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر