بازدید 12420

نکاتی تازه از از جنگ 33 روزه حزب الله

سید حسن نصراله تصریح کرد صهیونیست‌ها فكر می كردند كه اين عمليات مقاومت را غافلگير خواهد كرد به طوري كه حزب الله قادر نخواهد بود از هيچ يك از موشك هاي ميان برد يا دوربرد خود استفاده كند. پس از گذشت يك ساعت از تصويب اجرای عمليات ، 40 جنگنده اسرائيلي به لبنان حمله كردند و آن طور كه اسرائيلي ها مي گويند ، 40 هدف را در مدت 34 دقيقه مورد اصابت قرار دادند و عمليات به پايان رسيد زيرا همه اهداف مشخص شده كه گفته مي شد سكوهاي شليك موشك هاي فجر 3 و فجر 5 هستند ، نابود شدند. پس از آن دان حالوتس با ايهود اولمرت تماس گرفت و گفت : پيروز شديم و جنگ تمام شد.
کد خبر: ۲۵۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶ 19 July 2012
سید حسن نصرالله تاکید کرد رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 متحمل شکست و ضربه‌ای کوبنده شد و به نهایت پستی و خواری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسب ششمین سالگرد پیروزی جنگ33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 به ابعاد این جنگ و تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد از برخي دستاوردهاي مقاومت كه تاكنون درباره آن صحبت نشده است، سخن گفت و تاکید کرد مئير داگان رييس موساد در زمان جنگ تابستان 2006 به ايهود اولمرت نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي گفت: جنگ ، فاجعه اي ملي بود كه در آن ضربه اي كوبنده به اسرائيل وارد شد.

وي افزود : " دان مريدور " كه رييس كميته نوسازي نظريه امنيت ملي اسرائيل بود نيز گفت : اسرائيل تاكنون چنين وضعي به خود نديده است ، ما به نهايت پستي رسيده ايم.

نصر الله تاكيد كرد : اين اعترافات نشان مي دهد بر خلاف روندي كه آن ها درصدد آن بودند ، به جاي اين كه از اين جنگ دستاوردي عايد آن ها شود ، متحمل شكست و ضربه اي كوبنده شدند و به نهايت پستي و خواری رسيدند.

وي افزود : رژيم صهیونیستی  روز جمعه 14 ژوئيه 2006 با تشكيل كابينه امنيتي ، به ارزيابي طرح يك عمليات پرداخت. در اين ارزيابي ها به كابينه اعلام شد كه اطلاعات دقيقي و بسيار مهمي تهيه شده است و اكنون همه سكوهاي پرتاب موشك هاي حزب الله كه موشك هايي ساخت ايران هستند ، شناسايي شده اند.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد در آن زمان وزير دفاع وقت اسرائييل گفت : سكوهاي پرتاب موشك ها در جنوب همگي مشخص شده اند و فعاليت اطلاعاتي دقيقي صورت گرفته و پس از آن رزمايش هايي به منظور حمله مشابه ، انجام گرفته است. بنابراين اگر با عمليات موافقت كنيد ، جنگ ، كمر حزب الله را خواهد شد.

سید حسن نصراله تصریح کرد صهیونیست‌ها  فكر می كردند كه اين عمليات مقاومت را غافلگير خواهد كرد به طوري كه حزب الله قادر نخواهد بود از هيچ يك از موشك هاي ميان برد يا دوربرد خود استفاده كند. پس از گذشت يك ساعت از تصويب اجرای عمليات ، 40 جنگنده اسرائيلي به لبنان حمله كردند و آن طور كه اسرائيلي ها مي گويند ، 40 هدف را در مدت 34 دقيقه مورد اصابت قرار دادند و عمليات به پايان رسيد زيرا همه اهداف مشخص شده كه گفته مي شد سكوهاي شليك موشك هاي فجر 3 و فجر 5 هستند ، نابود شدند. پس از آن دان حالوتس با ايهود اولمرت تماس گرفت و گفت : پيروز شديم و جنگ تمام شد.

دبيركل حزب الله لبنان افزود :  روز دوم  شيمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، اعلام كرد  اسرائيل پيروز شد و دبيركل حزب الله به دمشق فرار كرد. اين در حالي بود  كه من همچنان در ضاحيه واقع در جنوب لبنان بودم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد فرماندهان اسرائيلي پس از آن از تلاش گسترده امنيتي ، جمع آوري اطلاعات ، برگزاري رزمايش ها واختصاص بودجه هاي هنگفت براي محقق ساختن اين دستاوردها سخن گفتند و اين جنگ را به جنگ 1967 تشبيه كردند كه در آن نيروي هوايي اسراييل بخش گسترده اي از نيروي هوايي مصر را هدف قرار داد. همچنين اين حمله را به اقدام اسرائيل در هدف قرار دادن موشك هاي سام 6 سوريه در لبنان تشبيه كردند. مردم اسرائيل اين موضوعات را باور مي كردند تا جايي كه دان حالوتس گفت : 60 تا 70 درصد از توان موشكي حزب الله را نابود كرديم.

سید حسن نصرالله نصر الله در ادامه در بيان واقعيت هاي اين جنگ فاش كرد : واقعيت مستند آن است كه مقاومتِ همواره هوشيار بود و خواب را بر خود حرام كرده بود.

وی گفت مقاومت با تلاش هاي مغز متفكر امنيتي خود، نقشه دشمن صهيونيست را  درباره سكوهاي موشكي ميان برد كشف كرد و در بازي  با آن ها همراهي كرد و به آن ها كمك كرد تا اطلاعات جمع كنند. اين مغز متفكر مقاومت شهيد عماد مغنيه بود.

 وي افزود : اسرائيل در هر جنگي به ضربه نخست مي انديشد. نخستين دستاورد مقاومت اين بود كه دانست اسرائيل محل سكوها را مي داند. دستاورد امنيتي دوم اين بود كه مقاومت توانست سكوها را از محل اصلي خارج كند بدون اين كه اسرائيل متوجه شود. اين سكوها به اماكني كه دشمن صهيونيست از آن بي اطلاع بود ، منتقل شدند. وقتي اسرائيل تصميم خود را گرفت و اماكن شناسايي شده را هدف قرار داد ، اماكن مزبور خالي از سكوهاي موشكي بودند و آن چه اتفاق افتاد اين بود كه سكوها از اماكني كه در آن ها پنهان شده بودند ، خارج شدند و در مدت 33 روز جنگ مورد استفاده قرار گرفتند و همواره براي هدف قرار دادن تل آويو آماده بودند. 



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی