بازدید 19446

دو روايت از اظهارات جنجالي اعلمي

اعلمي با تأکيد بر جايگاه رفيع انتقاد در انديشه اسلامي و آموزه‌هاي ائمه معصومين(ع) در اين زمينه گفت: خاتمي که سهل است، حتي اگر امام حسين(ع) هم کابينه تشکيل دهد، بر اساس معيارهايي که دارم، چون قسم خورده‌ام که از حقوق ملت، قانون اساسي، منافع ملي و اسلام دفاع کنم، اگر اين کابينه هم از معيارهاي تدوين شده در قانون اساسي که مبتني بر معيارهاي اسلامي است، عدول کند، کابينه امام حسين را هم به مجلس مي اورم وانتقاد مي‌کنم. همان طور که در دولت علي(ع) هم افراد مانند زياد بن‌ابيه و ديگران مسؤوليت داشتند و علي(ع) باآنان برخورد کرد.
کد خبر: ۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰ 02 December 2007
گزارش خبرگزاري فارس از زنجان:
اكبر اعلمي گفت: از دولت امام حسين هم با معيارهاي خودم انتقاد مي كنم و مقلدوار عمل نكرده و كابينه اش را به مجلس مي كشم.

عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم در جمع اصلاح طلبان استان زنجان به انتقادهاي تند و شديد از احمدي نژاد پرداخت و گفت: زمان خاتمي هم انتقاد مي‌كرديم.
وي افزود: امروز هم انتقاد مي‌كنم، من يك معيار دارم آقاي خاتمي كه ببخشيد، امام حسين (ع) هم فردا بيايد اينجا كابينه تشكيل بدهد،براساس معيارهايي كه خودم دارم و به تشخيص خودم، چون قسم خورده‌ام كه از حقوق ملت و از منابع ملي دفاع كنم، مقلدوار عمل نمي‌كنم.
وي يادآور شد: اگر به اين نتيجه رسيدم كه كادر كابينه امام حسين (ع) تشكيل شود و از آن معيارهايي كه من در نظر دارم و در قانون اساسي آمده عدول كرده، كابينه‌ امام حسين (ع) را مي‌كشم مي‌آورم مجلس.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، گفت: امروز اگر بخواهيم واقع بينانه به وضعيت كشور نگاه كنيم ايران اسلامي اصلا در شرايط خوبي قرار ندارد.
وي مشكل ايران و آمريكا را مشكل انرژي هسته‌اي ندانست و گفت: آمريكا با نظام ما مخالف است و تلاش دارد كه ما را در جهان منزوي كند.
اعلمي با اشاره به اينكه فعاليت هسته‌اي ما خط قرمز امنيت آمريكاست گفت: عقب‌نشيني و تعطيلي اين برنامه نيز در ايران خط قرمز كشور ماست.
وي افزود: سياستهاي احمدي نژاد باعث منزوي شدن ايران و اجماع جهاني عليه كشور شده است.

اين نماينده مجلس هفتم با اشاره به اينكه من به هيچ وجه آمريكايي يا اسرائيلي نيستم و اين حرفهايم حمايت از آنها نيست، گفت: متاسفانه در كشور ما به راحتي به افراد برچسب‌‌هاي مختلف زده مي‌شود. وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري، گفت: ايشان فرمودند كه اگر در مسئله‌اي كوتاه بياييم آنها هرگز دست از سر ما نمي‌كشند و نبايد هيچ امتيازي به آنها بدهيم.
عضو فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به مولفه‌هاي مختلف آمريكا در ابعاد نظامي و اقتصادي گفت: تنها موئلفه‌اي كه ما را نسبت به آمريكا در موضع قوي‌تري قرار داده حمايت و اقتدار مردمي است.

وي در مورد دولت نيز افزود: وزراي احمدي نژاد به هيچوجه به تنهايي تصميم‌گير نيستند و دولت احمدي نژاد يعني احمدي نژاد. اعلمي، تورم و گراني را باعث فشار هرچه بيشتر به مردم اعلام كرد و گفت: مسكن يكي از مواردي است كه امروز به مردم فشار مي آورد. وي با اشاره به اينكه قواي سه‌گانه مانند يك پايه هستند كه نيروي محركه آنها مردم است گفت: اين سه پايه بايد هماهنگ و مقتدر باشد و ضعف يكي باعث ضعف همه آنها خواهد شد.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، با ناموفق اعلام كردن مجلس هفتم گفت: امروز مجلس در حاشيه قرار گرفته است و اگر قدرتمند بود راي به عدم كفايت رئيس جمهور را صادر مي‌كرد.

نماينده مجلس هفتم گفت: امروز ما به عنوان نمايندگان مردم نمي‌دانيم كه ده‌ها ميليارد تومان از صندوق ذخيره ارزي به كجا رفته است. وي با اشاره به اينكه من از دولت خاتمي نيز انتقادهاي شديد كردم، گفت: من به دنبال منافع مردم هستم. اعلمي با بيان اينكه بايد افراد شايسته بتوانند وارد مجلس شود كه برنامه‌ريزي مناسب داشته باشند گفت: بايد شاخص‌ترين افراد به مجلس بروند و مهم نيست كه اصولگرا يا اصلاح طلب باشد.

وي افزود: انتقاد من از دولت خاتمي را صدا و سيماي لاريجاني چند بار پخش كرد، ولي بارها در مورد دولت نهم انتقاد كرده‌ام ولي صدا و سيماي ضرغامي آنرا پخش نكرد. عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم افزود: صدا وسيما از دولت مدح گويي مي‌كند و هر كانالي را كه مي‌زنيم مي‌گويد دولت اين كار را كرد و احمد نژاد اين را گفت، بدون اينكه حتي به نمايندگان مردم زمان لازم را براي بيان نظراتشان را بدهند،بايد صدا و سيما به عملكرد خود پاسخگو باشد.


گزارش سايت نواندیش:
به دنبال انتشار ناقص اظهارات اکبر اعلمي نماينده مجلس شوراي اسلامي در خبرگزاري فارس، يکي از نزديکان وي متن کامل اين سخنراني را که در دفتر حزب اعتماد ملي زنجان ايراد شده بود در اختيار «نوانديش» قرار داد که بدين شرح است:
 
اكبر اعلمي گفت: امروزه در کشور ما دو نوع تحليل و ارائه وضعيت کشور وجود دارد؛ يک نوع تحليل و ارائه وضعيت توسط آقاي احمدي‌نژاد و صدا و سيما و برخي نهاد‌هاي حامي دولت انجام مي‌شود که به ملت مي‌گويند، الحمدلله، شرايط داخلي و خارجي کشور بسيار خوب است، امن و امان است، گراني نيست، فرهنگ ما در اوج اعتلا است و اسامي مفسدان هر روز از جيب آقاي احمدي‌نژاد بيرون مي‌آيد و خوشبختانه ديگر فاسدي در کشور نداريم. در باب سياست خارجي هم هيچ خطري ايران را تهديد نمي‌کند. آمريکا و ديگر کشورهاي قدرتمند غلط مي‌کنند که تهديدي براي ايران باشند. اگر احيانا کسي در جايي مواجه با گراني شد، بيايد و از بقالي همسايه‌ آقاي احمدي‌نژاد خريد کند.
 
اعلمي با بيان اين که اين نوع تحليل، سهل‌الوصول‌ترين پاسخ به افکار عمومي و پوپوليستي‌ترين نوع واکنش از سوي يک مسئول است، گفت: من معتقدم که هر نوع مواجهه غيرصادقانه هر مسؤولي با مردم و کتمان واقعيت‌ها از آنان، مصداق خيانت است.
اعلمي افزود:‌عنوان حکومت ما جمهوري اسلامي است و مردم که به ما رأي داده‌اند، انتظار دارند که ما پا جاي پاي قديسان صدر اسلام بگذاريم. پس نبايد يک مسؤول مردم را اين‌گونه عوام پندارد که هرچه بگوند، همه قبول کنند.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با گفت: من به عنوان يک نماينده مردم مي‌خواهم صادقانه بگويم، نه شرايط داخلي ما امروزه مطلوب است و نه شرايط خارجي.
 
اعلمي با ارائه‌ تحليلي از شرايط بين‌المللي قبل از حمله آمريکا به عراق گفت: قبل از حمله‌ آمريکا به عراق، کشورهاي روسيه، چين، فرانسه و آلمان به شدت مخالف اين حمله بودند، و حال اين که امروز انگليس، فرانسه پشت سر آمريکا قرار دارند و فرانسه از آمريکا تندروتر است و آلمان هم با برنامه‌هاي ايران مخالف است و روسيه و چين هم به دنبال منافع ملي خودشان هستند. بسيار عاميانه است که تصور شود روسيه و چين با اين حجم عظيم مبادلات تجاري، پشت به آمريکا کنند و به حمايت از ما بپردازند.
 
اعلمي افزود:نبايد مانند برخي از تحليل‌هاي عاميانه چنين پنداشت که آمريکا امروز در باتلاق افغانستان و عراق گير کرده و توان جنگ ديگري را ندارد و آمريکا دست به حماقت ديگري نخواهد زد که نارضايتي ملت خود را افزايش دهد.
اعلمي با بيان اين که در نظرسنجي انجام گرفته در شهريور سال 1385 حدود 45درصد در آمريکا و حدود 35درصد در اروپا در صورت شکست مذاکرات، خواهان حمله نظامي به ايران بودند. اعلمي با اشاره به سفر اخير احمدي‌نژاد به آمريکا گفت: به يمن و برکت حضور آقاي احمدي‌نژاد در دانشگاه کلمبيا و معجزات و موضعگيري‌هاي وي، بر اساس نظرسنجي مؤسسه زاگبي حدود 52درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا معتقد به حمله آمريکا به ايران براي جلوگيري از دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي هستند. 53درصد هم معتقدند که بعد از انتخابات حمله به ايران صورت خواهد گرفت.
 
اعلمي افزود: من در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم تحليل خودم را ارائه دادم و گفتم: شما فرض کنيد ما حزب جمهوري‌خواه هستيم، الآن به هر دليلي حزب جمهوري‌خواه در نزد افکار عمومي با شکست روبرو شده است. ضرب‌المثلي هست که مي‌گويد: آب که از سرگذشت، چه يک وجب چه صد وجب. در رقابت‌هاي حزبي شاهد بوده‌ايم که مخصوصاً بعد از دوم خرداد سال 1376 احزاب سعي مي‌کنند از يکديگر مچ‌گيري کنند، خصوصاً در کشور ما معمولاً روابط احزاب از نوع مچ‌گيري است. در غرب هم به نوعي اين مچ‌گيري‌ها وجود دارد. منتهي مچ‌گيري‌ها در غرب مقداري برحسب حساب و اعداد و ارقام است. الآن اين‌ها به نوعي سعي مي‌کنند افکار عمومي را به سمت خود جهت بدهند. حزب جمهوري‌خواه در حال حاضر شکست خورده و به دنبال برگ برنده مي‌گردد تا شرايط کنوني را که هم به زيان آن‌هاست به‌ نفع خودشان تغيير دهند. اگر آمريکا به ايران حمله کند، دو احتمال وجود دارد؛ يا با شکست روبرو خواهد شد، يعني تثبيت وضع موجود، که حزب جمهوري‌خواه شکست خورده است، يا با پيروزي روبرو خواهد شد. فقط درصد پيروزي فرق مي‌کند. شما فرض کنيد فقط يک درصد احتمال اين‌که در صورت حمله به ايران موفق شوند و بتوانند افکار عمومي آمريکا را به نفع خودشان تغيير جهت بدهند. اگر شما به جاي يکي از سران حزب جمهوري‌خواه باشيد کدام گزينه را انتخاب مي‌کنيد؟ گزينه تداوم شکست را يا گزينه يک درصدي که احتمال دارد شکست را به پيروزي تبديل کند؟ [جمعيت: گزينه دوم را انتخاب مي‌کنند.]حتماً گزينه دوم را انتخاب مي‌کنند. پس به اين خاطر است که من در يک جمع‌بندي به اين نتيجه مي‌رسم که نبايد خيلي خوش‌بين بود و بگوييم آمريکا کاري نخواهد کرد. مخصوصاً که بوش ثابت کرده که در بسياري از جاها با محاسبه تصميم‌گيري نمي‌کند، درست مثل بسياري از مسؤولان ما. به قول معروف مي‌گويند: راه بيانداز، جا بيانداز. پس شرايط خارجي ما شرايط مطلوبي نيست.
 
اعلمي با بيان اين‌که مشكل ايران و آمريكا را مشكل انرژي هسته‌اي نيست، گفت: آمريكا با نظام ما مخالف است و تلاش دارد كه ما را در جهان منزوي كند.
اين نماينده مجلس هفتم با اشاره به اين‌كه من به هيچ وجه آمريكايي يا اسرائيلي نيستم و اين حرف‌هايم حمايت از آن‌ها نيست، گفت: متأسفانه در كشور ما به راحتي به افراد برچسب‌‌هاي مختلف زده مي‌شود.
اعلمي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري، گفت: ايشان فرمودند كه اگر در مسأله‌اي كوتاه بياييم آن‌ها هرگز دست از سر ما نمي‌كشند و نبايد هيچ امتيازي به آنها بدهيم.
 
عضو کميسيون سياست خارجي و امنيتي مجلس با اشاره به مؤلفه‌هاي قدرت آمريكا در ابعاد مختلف نظامي و اقتصادي گفت: تنها مؤلفه‌اي كه ما را نسبت به آمريكا در موضع قوي‌تر قرار داده، حمايت مردمي است که بايد آن را حفظ کنيم. من هم رژيم اسرائيل را مشروع نمي‌دانم و آن را رژيمي غاصب مي‌دانم، ولي بايد به‌گونه‌اي رفتار کرد که در عرصه بين‌المللي جايگاه نظام اسلامي حفظ شود و به خطر نيافتد. اين‌که بگوييم رژيم اسرائيل بايد از بين برود، اين امر در صورتي ممکن است که اصل نظام جمهوري اسلامي را حفظ کنيم و با سياست‌هاي غلط آن را به خطر نياندازيم.
اعلمي سپس به تحليل وضعيت داخلي کشور پرداخت و با انتقاد از تورم سرسام‌آور گفت: قدرت خريد مردم به شدت پايين آمده به طوري که من نماينده قدرت خريد يک مسکن را نه تنها ندارم، بلکه اگر ده دوره هم نماينده شوم و تمام حقوق خودم را هم جمع کنم و اصلاً هزينه نکنم مي‌توانم يک آپارتمان چند متري در تهران بخرم. [يکي از حضار: راهش را بلد نيستيد. به بنگاه سر کوچه يکي از مقامات کشور مراجعه کنيد!]
 
اعلمي با انتقاد از سياست‌هاي دولت، گفت: آقاي احمدي‌نژاد و دولت وي، کشور را از طريق آزمون و خطا اداره مي‌کنند، گويي ما به 28 سال پيش برگشته‌ايم که عده‌اي از مسؤولان دلسوز و ارزشمند تازه از زندان آزاد شده، اسلحه را کنار گذاشته و با آرمان‌هاي بلند مي‌خواستند مدينه‌ فاضله ذهني و اتوپياي خودشان را در جامعه پياده و حتي انقلاب را به کشورهاي ديگر صادر کنند.»
اعلمي افزود: بگذريم از اين‌که الآن در داخل مرزهاي خودمان از تهاجم فرهنگي مي‌ترسيم و مي‌خواهيم با پرتاب ديش ماهواره از پشت‌بام خانه‌ها به خيابان يک حاشيه امنيت براي خودمان ايجاد کنيم!
 
اعلمي با انتقاد از تخريب حدود سه دهه از تاريخ انقلاب اسلامي توسط برخي از مسئولان دولت نهم گفت: اين دولت تصور مي‌کند که همه کساني که در طول اين سه دهه در اين مملکت کار کرده‌اند، همه خائن بوده و هستند و آسمان دهان باز کرده و دولت آقاي احمدي نژاد را براي نجات اين کشور به زمين فرستاده و به همين خاطر است که يکي از هواداران ايشان از آقاي احمدي‌نژاد به عنوان معجزه هزاره ‌سوم ياد مي‌کند و در نتيجه وقتي در جايي يک نور مرکبي به ايشان مي‌خورد، فکر مي‌کند که يک هاله نوري دور ايشان را گرفته است و بدتر از آن وقتي در دانشگاه کلمبيا سخنراني مي‌کند، طوري آن را گزارش مي‌کند که گويي امام زمان(عج الله تعالي فرجه الشريف) مبصر آن برنامه بوده و جلسه را اداره کرده است! به هر حال، اين دولت با عملکرد خودش بر دامنه نارضايتي‌هاي مردم افزوده و علي‌رغم اين‌که درآمد کشور در مقايسه با گذشته چند برابر شده است، ولي قدرت خريد مردم به شدت پايين آمده است. مردم از حيث معيشت به شدت در تنگنا هستند. بعضي از سياست‌هاي پوپوليستي روز به روز گسترش پيدا مي‌کند و عمده وقتشان در سفرهاي استاني مي‌گذرد. من نماينده که يک مسؤول جزء در جمهوري اسلامي هستم با پنج ساعت خواب در شبانه‌روز براي ايفاي وظيفه نمايندگي وقت کم مي‌آورم و بعد اين آقايان که مدعي‌اند ديگران 27 سال خورده‌اند و چپاول کرده‌اند و اين‌ها مي‌خواهند کشور را درست کنند، چطور تمام وقتشان را در سفرهاي استاني مي‌گذرانند؟! به‌خدا از اين کارها چيزي در نمي‌آيد و فقط تبليغات زودرس است.
 
اعلمي با بيان اين‌که نظام ما مرکب از سه قوه مقننه، مجريه و قضائيه است، آن را به يک سه‌پايه که تساوي پايه‌هاي آن موجب ثبات آن مي‌شود، تشبيه کرد و گفت: اگر يکي از پايه‌هاي اين سه‌پايه کوتاه و يا ديگري بيش از اندازه خود بلند شود، نظام را دچار مشکل خواهد کرد. ثبات اين نظام با دو شرط است؛‌ يکي اين‌که هر سه پايه بر اساس مهندسي قانون اساسي از اقتدار لازم برخوردار باشد و هر سه پايه، اندازه خود را داشته باشند و هيچ کدام به بهانه تقويت ديگري کوتاه نشود. و دوم اين‌که نيروي محرکه اين نظام بر اساس اصل 6 و 56 قانون اساسي يعني مردم همچنان با نشاط و انگيزه در صحنه حضور داشته باشند. در اين صورت است که مؤلفه اقتدار ملي شکل مي‌گيرد و ثبات نظام پابرجا مي‌ماند.
 
اعلمي با انتقاد از عملکرد برخي از نمايندگان مجلس گفت: متأسفانه امروز قوه مقننه به عنوان يکي از پايه‌هاي اين سه‌پايه در اندازه خود ظاهر نمي‌شود و چندين متر کوتاه‌تر شده و مجلسي که بايد در رأس امور باشد کاملاً در حاشيه قرار گرفته است. اگر اين مجلس، در اندازه خود بود، بايد براي آقاي احمدي‌نژاد رأي عدم کفايت صادر مي‌کرد.
اعلمي افزود: طبق قانون اساسي اگر يک سوم نمايندگان، رئيس‌جمهوري را براي اداي توضيح به مجلس احضار کند، رئيس‌جمهوري موظف است که در مجلس حضور پيدا کند. ما سؤالي را از رئيس‌جمهوري مطرح کرديم که 16 محور داشت و همين دوستان مدعي اصولگرايي نتوانستند حتي به يکي از محورها خدشه‌اي وارد کنند.» اعلمي در پاسخ به اين‌که آيا شما قبلاً هم چنين انتقادهايي را مي‌کرديد گفت: «دوستاني که مرا مي‌شناسند، مي‌دانند که من حب و بغض سياسي ندارم، در زمان خاتمي هم وقتي آقاي خاتمي کابينه‌اش را معرفي کرد، تندترين نطق را عليه کابينه آقاي خاتمي کردم. در آن موقع صداوسيماي آقاي لاريجاني سه بار اين نطق مرا پخش کرد، در حالي که الآن من در مجلس داد مي‌زنم و بهترين موضعگيري‌ها را مي‌کنم، ولي صداوسيماي آقاي ضرغامي حتي يک کلمه آن را پخش نمي‌کند!
اعلمي با بيان اين‌که من علي‌رغم اين‌که براي آقاي خاتمي در 36 شهر سخنراني کردم و ايشان را آدمي دلسوز، علاقه‌مند به کشور و منافع ملي و مهم‌تر از همه انساني سالم و معتقد به آزادي سياسي مصرح در قانون اساسي مي‌دانم و هنوز هم به ايشان ارادت دارم، ولي هرگز او را پيغمبر نکردم و برخي سوسول‌بازي‌ها مانند عطرگل ياس، مردي با عباي شکلاتي را هم بلد نيستم. من آن زمان، تندترين انتقادها را عليه دولت ايشان داشتم و وزيرنفت ايشان را عاصي کردم و بسياري از وزراي او را به مجلس کشيدم.
 
اعلمي با تأکيد بر جايگاه رفيع انتقاد در انديشه اسلامي و آموزه‌هاي ائمه معصومين(ع) در اين زمينه گفت: خاتمي که سهل است، حتي اگر امام حسين(ع) هم کابينه تشکيل دهد، بر اساس معيارهايي که دارم، چون قسم خورده‌ام که از حقوق ملت، قانون اساسي، منافع ملي و اسلام دفاع کنم، اگر اين کابينه هم از معيارهاي تدوين شده در قانون اساسي که مبتني بر معيارهاي اسلامي است، عدول کند، کابينه امام حسين را هم به مجلس مي آورم و انتقاد مي‌کنم. همان طور که در دولت علي(ع) هم افراد مانند زياد بن‌ابيه و ديگران مسئوليت داشتند و علي(ع) با آنان برخورد کرد.
 
اعلمي افزود: بر اساس قانون اساسي، فقط مقام رهبري نظام جمهوري اسلامي است که مي‌تواند در مواردي که به مصلحت کشور مي‌داند با اعلام حکم حکومتي و بيان اين‌که اين امر به مصلحت کشور و منافع ملي است، خواستار امري شود و ما هم خود را ملزم به اطاعت مي‌دانيم، ولي در غير اين مورد ما هيچ‌کس را فوق انتقاد نمي‌دانيم.
 
اعلمي با تأکيد بر اين‌که من هيچ‌گونه حب و بغض سياسي ندارم گفت: من آرزو مي‌کردم که اي کاش، آقاي احمدي‌نژاد مي‌توانست يک صدم آن مدينه فاضله‌اي را که در ذهن من بود تحقق بخشد، اما متأسفانه عملکرد ايشان به‌گونه‌اي نيست که قابل دفاع باشد، نه در سياست خارجي و نه در سياست داخلي. اما متأسفانه برخي نهادهايي که زماني در مقابل مجلس ششم مي‌ايستاده‌اند الآن همگي دست به يکي شده و از دولت آقاي احمدي‌نژاد، هر کاري که مي‌کند دفاع مي‌کنند!» اعلمي افزود: «ايشان رسماً قوانين جمهوري اسلامي را زير پا مي‌گذارد و کسي نمي‌گويد بالاي چشمت ابروست!‌ من به‌خاطر تخريب ارگ علي‌شاه تبريز بعد از خواندن روضه‌هاي فراوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايشان را به مجلس کشاندم و گفتم بر اساس قانون شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري مصوب سال 1382 شما عضو اين شورا هستيد و در آن هشت وزير وجود دارد و رئيس‌جمهور هم رئيس آن است، آيا شما مسؤول هستيد يا نه؟ آقاي صفارهرندي، گفت: من مسئول نيستم، آقاي رئيس‌جمهوري شوراي عالي ميراث فرهنگي مصوب مجلس را منحل کرده است! به همين راحتي!
 
اعلمي با انتقاد از وعده و وعيدهاي احمدي‌نژاد در سفرهاي استاني گفت: الآن آقاي رئيس‌جمهوري به اردبيل رفته و قول افزايش بودجه اين استان را داده است، ما خوشحال مي‌شويم که بودجه استان‌ها افزايش يابد، اما آقاي احمدي‌نژاد با کدام مجوز چنين قول‌هايي را به مردم مي‌دهد؟! مگر نه اين‌که بودجه بايد در مجلس تصويب بشود؟ مجلس ما را از رأس امور به قعر امور پرتاب کرده‌اند. لذا مي‌بينيد که امروز وزير آمورش و پرورش را استيضاح مي‌کنند و دو روز قبل از اين‌که وزير به مجلس بيايد، در نظرسنجي بيش از 70درصد موافق با استيضاح هستند، يک روز بعد از آن وزير به مجلس مي‌آيد و نتيجه نظرسنجي برمي‌گردد. امروز آقاي نماينده امضا مي‌کند، معامله‌ها شروع مي‌شود و فردا امضا را پس مي‌گيرد! بعد ما هر سال براي شهيد مدرس سالگرد مي‌گيريم و مي‌گوييم که نماينده بايد مثل مدرس باشد. حضرت عباسي آيا واقعاً بعضي تحمل مي‌کنند کسي در مجلس مدرس‌وار عمل کند؟
اعلمي با بيان ويژگي‌هاي مجلس مطلوب گفت: زماني مجلس مي‌تواند کارآمد باشد و موجب ثبات نظام شود که نمايندگان واقعي مردم و عصاره‌هاي فضايل ملت در مجلس اکثريت بيابند.
 
اعلمي با انتقاد از عملکرد برخي از احزاب کشور گفت: در عين اين‌که من نظام حزبي را قبول دارم، ولي معتقدم که احزاب بايد بر اساس برنامه يارگيري کنند و بعد قدرت را در دست گيرند و خودشان را مسؤول و ملزم بدانند که در برابر مردم کارنامه ارائه دهند و پاسخگو باشند، ولي اگر غير از اين باشد ديري نخواهد گذشت که احزاب بر اساس سرسپردگي نيرو مي‌گيرند، هر که سرسپرده‌تر اصلاح‌طلب‌تر و يا اصولگراتر! احزاب بايد شايسته‌ترين، توانمندترين، متخصص‌ترين و سالم‌ترين افراد را عضوگيري و براي رقابت‌ها به مردم معرفي کنند. اگر اين‌گونه باشد براي رقابت در مجلس امثال اعلمي ضعيف، بي‌سواد و ناتوان را معرفي نمي‌کنند،‌ مردم هم به اعلمي رأي نمي‌دهند بلکه به برنامه رأي مي‌دهند. اگر مجلسي بر اساس رقابت‌ها و برنامه‌هاي حزبي تشکيل شود و نيروهاي توانمند وارد مجلس شوند و برنامه خوب بنويسند و خوب هم اجرا شود در اين صورت کشور نجات پيدا مي‌کند. در اين صورت ديگر اگر 350ميليارد تومان در شهرداري تهران جابه‌جا شد و مجلس خواست تحقيق و تفحص کند، نمي‌گويند اعلمي سياسي برخورد مي‌کند! 350ميليارد تومان در دوران شهرداري آقاي احمدي‌نژاد معلوم نيست کجا رفته است؟! من نمي‌گويم خدايي نکرده، سوء‌استفاده کرده، ولي معلوم نيست که چه شده؟! به قول آقاي چمران که سعي کرده‌اند عنواني پيدا کنند، هزينه‌هاي فاقد سند!
 
اعلمي با اشاره به برخوردهايي که با برخي از شهرداران مناطق تهران بعد از دوم خرداد شد گفت: نمي‌خوام بگويم که آن‌ها پيغمبر بودند ولي آن‌ها را به جرم اين‌که يک دستگاه کامپيوتر را به يکي از مراکز مذهبي داده بودند به زندان انداختند، ولي امروز 350 ميليارد تومان معلوم نيست کجا رفته و ما به عنوان نمايندگان مجلس خبر نداريم که ميلياردها دلار در صندوق ذخيره ارزي به کجا رفته است؟! اما اگر نظام پارلماني مبتني بر نظام حزبي باشد مو را از ماست بيرون مي‌کشند.
 
اعلمي در پاسخ به اين‌ سؤال ‌که به چه کساني براي مجلس بايد رأي داد، گفت: من مي‌گويم به نيروهاي اصلاح‌طلب رأي دهيد. البته اصلاح‌طلبي با اصولگرايي واقعي منافات ندارد و بالعکس، مگر مي‌شود کسي اصلاح‌طلب، ولي فاقد اصول باشد؟!» اعلمي با انتقاد از برخي از نمايندگان مجلس گفت: «الآن برخي را با عنوان اصولگرايي به مجلس آورده‌اند که آهن را با تريلر قورت مي‌داده است! نقطه مقابلش را هم در ميان کساني که ادعاي اصلاح‌طلبي دارند، داريم. از اين روست که من مي‌گويم سعي کنيد به افراد اصلاح‌طلب توانمند سالم و داراي فکر و برنامه رأي دهيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی