بازدید 88916
سفر استانی رئیس‌جمهور و چند نكته:

ماجراي «جزیره ابوموسي»، عرق ملي ايرانيان را برانگیخت

ماجراي سفر محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس‌جمهور كشورمان به جزيره ابوموسي و واكنش توهين‌‌آميز دولت امارات به اين سفر، از روز گذشته به يكي از مهمترين اخبار مورد توجه مردم كشورمان تبديل شده است؛ اما اين خبر در دل خود نكات ناگفته مهمي دارد.
کد خبر: ۲۳۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸ 13 April 2012
ماجراي سفر محمود احمدي‌نژاد،‌ رئيس‌جمهور كشورمان به جزيره ابوموسي و واكنش توهين‌آميز دولت امارات به اين سفر، از روز گذشته به يكي از مهمترين اخبار مورد توجه مردم كشورمان تبديل شده است؛ اما اين خبر در دل خود نكات ناگفته مهمي دارد.

به گزارش «تابناك»، در پي انتشار خبر واكنش گستاخانه و بیرون از عرف وزير خارجه امارات به سفر احمدي نژاد و سپس فراخواندن سفير اين كشور از ايران، واكنش مردم از سويي نشان دهنده خشم و اعتراض نسبت به اين کار نابخردانه و از سوي ديگر، حمايت از توجه بيشتر به وضعيت جزاير سه گانه و تداوم سفرهاي مسئولين به اين جزاير بود.

افزون بر اين، نظرات فرستاده شده از سوي خوانندگان تابناك در زیر مطلب «تصاوير: رئيس جمهوري در ابوموسي»، حاكي از حمايت گسترده از اين کار آقاي احمدي نژاد بود. در اين ميان، بسياري نوشته بودند، با وجود موافق نبودن با برخی از رويكردهاي دولت دکتر احمدي نژاد، از اقدام وي در سفر به ابوموسي حمايت مي كنند و از اين كار بسيار خشنود شده‌اند.

اين موضوع خود دربردارنده نكته مهمي است و آن اينكه حمايت ايرانيان از تماميت ارضي و پيوستگي سرزميني ايران، چیزی است كه بي ارتباط با دولت، مقامات يا تفكرات حاكم، همواره در تاريخ اين مرز بوم جاري بوده است.

هنوز هيچ كس فراموش نكرده و فراموش نيز نخواهد كرد كه در هشت سال جنگ تحميلي، همه هم وطنان ما از هر قوميت و دين و مذهب در كنار هم ايستادند تا جلوي تجاوز دشمن را گرفته و نگذارند هيچ بخشي از خاك ايران به دست دشمن بيفتد.

بنابراین، شايد بتوان گفت اظهارات و اقدامات اماراتي‌ها چندان هم بد و ناپسند نبوده، زيرا به منزله آزموني دوباره نشان داد كه هنوز هم تماميت سرزميني ايران، خط قرمز مشترك همه ايرانيان است و وقت و زمان و شرايط نمي‌شناسد.

بي گمان، تحليل مقامات اماراتي و حاميان غربي اين شيخ نشين حاشيه خليج فارس اين بوده كه در اوضاع كنوني، فشار تحريم‌ها و نيز تهديدهاي گاه و بيگاه آمريكا و رژيم صهيونيستي، در كنار برخي مشكلات و اختلاف نظرهاي داخلي، توانسته ميان دولت و مردم ايران شكاف بيندازد و هم‌اکنون زماني مناسب براي طرح مجدد ادعاهاي نامشروع پيشين است.

اما اين تحليل به اين دليل نادرست از كار درآمده كه در كنار بي‌توجهي به عامل پيش گفته، يعني حس تاريخي قوي دفاع از سرزمين،‌ به يك عامل ديگر،‌ يعني شعور سياسي رشديافته ايرانيان نيز بي توجه بوده است. در حقيقت، چنين تحليلي در غفلت از اين نكته مطرح شده كه مردم ايران قدرت تمييز ميان کارهای درست و نادرست دولتمردان خود را دارند و در عين انتقاد از اقدامات نادرست،‌ با شور و علاقه تمام، کارهای درست را مي‌ستايند.

همين نكته علاوه بر همسايگان بايد به منزله هشداري براي غرب و اسرائيل نيز باشد كه در مذاكرات، تنها به دنبال خواست امتيازات حداكثري موردنظر خود نباشند. تهديدات و فشارهاي غرب اگر به نقطه اي برسد كه تهديدي مستقيم را متوجه ايران و ايرانيان كند،‌ با واكنش شديد و يكپارچه مردم كشورمان روبه‌رو خواهد شد.

اما اين ماجرا پيامي نيز براي دولتمردان و مقامات كشورمان به همراه دارد، مبني بر اينكه با شناخت خواست عمومي، با بیشترین توان در راستای حفظ حاكميت و اقتدار كشورمان حركت كنند.

بنابراین، درباره مسأله اخير،‌ از جمله پيشنهادهای خوانندگان «تابناك»، افزايش سفر مقامات به جزاير سه‌گانه و تلاش براي بهبود همه‌جانبه وضعيت اين جزاير بود.

بی‌گمان، اين گونه کارها مي‌تواند ضمن تحكيم حاكميت ايران بر جزاير سه گانه خليج فارس، مردم را نيز در نگهداری از خاك سرزمينشان دلگرم‌تر كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹۰۶
انتشار یافته: ۱۲۴
رفتار امارات شبیه کودکیه که برای جلب توجه پدر و مادرش قهر میکنه.
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
این اتفاق شاید توجه ایران را به خود جلب کند تا از اتفاقات سوریه دور بشه .من میگم حرفهای وزیر خارجه امارات یک بازی سیاسی دیکته شده از طرف امریکاییها است
من از رییس جمهور خوشم نمیاد .. ولی موقعی که ایشون به مرز لبنان و اسراییل رفتن اونقدر خوشهال شدم که اشک شوق ریختم... و چند روز پیش هم وقتی ایشون به ابوموسی رفتم توی دلم بهش آفرین گفتم... چون توی بهترین موقع اینکارو انجام داد و اولین مقام بلند پایه ایران بود که به ابوموسی رفت
نظر تابناک بسیار عالی است
بهترين كار اينه اسم خيابوني كه سفارت امارات توش هست رو بكنن خليج فارس
تا حتي تو نامه هاشون هم مجبور بشن بنويسن خليج فارس و اگه نامه به ادرس بانام جعلي ديگه اي اومد به دستشون نرسه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
ایده ی خوبیه، ولی چندتا مشکل هست: اول اینکه مطمئنا اونا هم مقابله به مثل خواهند کرد. دوم اینکه چون محل سفارت امارات خیلی اهمیتی نداره، اونا خیلی راحت جای سفارتشونو عوض می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
چه ایده ی جالبی رو مطرح کردین دوست عزیز ولی ای کاش میشد تا صدا مون رو از طریقی به گوش دولتمردامون برسونیم
پارسا رضایی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
دیدگاه خردمندانه ای است.آفرین
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
نه نمیشه چون اونوقت اونا هم اسم خیابونی که سفارت ایران توش هستش و عوض میکنن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
و در مقابل اقدام متقابل امارات چه کنیم؟
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
واقعا که نظر عالی و توپـــــــــــــــــــــــــــــی بود. امیدوارم که موافقت بشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
ایول . عجب پیشنهاد زیرکانه ای . موافقم
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
کار بهتر از اون هم اینکه تمامی کانتینر های حمل بار با کشتی که iirisl نوشته شده خطوط خلیج فارس تغییر نام بده که ضمن مشاهد در سایر کشورها در خود امارات هم میتونن این کانتینرهای حمل بار رو ببینن ود اسناد و... هم با همین نام درج خواتهد شد یا شرکت هواپیمایی با این نام احداث شود که سفر آنم فقط به این مناطق خیلج فارس باشد
هنوز هم تماميت سرزميني ايران، خط قرمز مشترك همه ايرانيان است و وقت و زمان و شرايط نمي شناسد.
همه ایران سرای من است!
امارات که خوبه، گنده تر اون هم نمیتونه حرفی بزنه.

به نظرم رئیس جمهور هر کسی میخواد باشه، باید هر ساله سری به جزایرمون بزنه تا بسوزن.
حاکمان خودفروخته عرب حاشیه خلیج فارس به دلیل عدم مشروعیتشان و ترس از ایجاد انقلابهایی نظیر ایران و مصر و تونس و یمن و لیبی و ... تلاش دارند همه مردمشان را حول ماجرای تعصب عربی که اصطلاح قرآنیش "حمیه الجاهلیه" است، جمع کنند و تمرکز مردم را از سوء استفاده های شیخ های نوجوان وارث خاندان سلطنتی دور کنند. متاسفانه در این سیاستشان فراموش کرده اند که ما ایرانیان سالها با عراق جنگیدیم که باج ندهیم.با وجود اینکه عراق همه دنیا را پشت سر خود داشت.
حالا امارات کافیست که فقط سرمایه های ایرانی را از دست بدهد.بیشتر از 50% ما ایرانی ها امارات را اینقدر در دنیا بزرگ کردیم.
زنده باد ایران ، جزیره ابو موسی یعنی تهران و شیراز و اصفهان و.... یعنی همه ایران
ما ایراانی هستیم و به ایرانی بودن خود نیز افتخار می کنیم و به هیچ کشوری هم اجازه ی دست درازی و سخن پرانی نسبت به تمامیت ارضی خود نخواهیم داد....
درود بر اقدام رییس جمهور
زنده باد ایران. جانم فدای ایران.
باید امارات را ادب کرد
این کشورک رو باید حسابی گوش مالی دادش، خواهش میکنم از مسولین یه کاری بکنن
وزارت خارجه بیدار شو.هموطن بهترین ضربه به امارات لغو کلیه مراودات حتی یه سفر تفریحی ساده هست.برید ارمنستان برید ترکیه برید هرجای دیگه.
از هر قشر و گروه و حزب و قوم و نژادی که باشیم ایرانی هستیم و عاشق وطن-هرچند به تبعیض ها و بی عدالتی ها و سیره و عملکرد مسولین انتقاد شدید داریم اما در مصالح ملی یکی هستیم و اجازه تصرف یک وجب از خاک ایران را به بیگانه نمیدهیم ایران همیشه برای ایرانیان است و خلیج فارس تاابد خلیخ فارس است -زنده باد ایران و غیرت ایرانی از هرگروهی که باشد الا خائنین به ایران
من بعنوان یک ایرانی تابحال سفر زیادی به دبی داشته ام مسئولین امکانات اقامتی را در این سه جزیره ایرانی فراهم کنند تا به این سه جزیره ایرانی سفرکنیم وپولهایمان را در این سه حزیره خرج کنیم وبه دبی نرویم
من 22 سالمه.. خیلی جوانم ولی تنها چیزی که حاضرم جوونی مو براش بدم کشورمه....
زنده باد ایران
وزارت امور خارجه ایران باید جواب کوبنده ای به دولتمردان اماراتی بدهد انها از ضعف دیپلماسی ایران نهایت استفاده را می برندو خیلی راحت در رابطه با تمامیت ارضی ایران سخن می گویند
یکی از کارهای مهم و تاثیر گذار اینه که سومین پایگاه پرتاب موشکهای فضایی ایران در جزیره ابوموسی به نام پایگاه فضایی خلیج فارس تاسیس بشه با هر پرتاب موفقیت آمیزی پیامی چند جانبه و محکم برای همه داشته باشه
متاسفانه عكس العمل وزارت امور خارجه كشور درقالب "توضيح" به شيخ نشين اماراتي بود.واكنش در قبال تهديد حاكميت ملي بايد بصورت قاطع و بصورت "تحكم"باشد و در اين مورد حتما شامل اين مفهوم باشد كه:مال خودمه!به تو هم هيچ ربطي نداره
مطمنا تو این 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بهترین کارش این
واقعا باریکلا
تقدیر و تشکر از سفر رئیس جمهور محترم به جزیره ابو موسی و لعنت به امارات کور خوندن
يه كار خيلي خوب ميتونه اين باشه كه مردم ايران خودشون واسه تفريح و تعطيلات به امارات نرن دولت هم ميتونهةارز مسافرتي رو واسه امارات كمتر كنه!
افزايش سفر مقامات به جزاير سه گانه و تلاش براي بهبود همه جانبه وضعيت اين جزاير .
صددرصد موافقم.
چو ایران نباشد تن من مباد
سلام
این اقدام رئیس جمهور باید با پاسخی قاطع به امارات همراه باشد تا شیوخ کشور کوچکی مثل امارات جرات فکر کردن به جزایر سه گانه کشورمان را برای همیشه از ذهن خودشان بیرون کنند.
درود
حتی ایرانیان مخالفان جمهوری اسلامی هم حاظر به گفتگو با هیچ دولتی نیستند برای حتی یک وجب از خاک پاک ایران بزرگ مان این جریان به عشق اقوام ایران به کشور و اتحادشان است و هر فرد یا دولتی بخواهد در مورد خاک و یا آب ایران با بیگانه مذاکره کند برخورد شدیدی از مردم خواهد دید و مردم با خودی هم شوخی ندارند چه برسد به کشور کوچکی مانند امارات که با اتحاد چند روستا و ده کوره و با پول خود را کشور می خواند
اين حرف دل هر ايرانيست و در اين نوشته نكات در خور توجهي هم براي دولتمردان ايران و هم دشمنان وجود دارد.
از مستولین کشوری و لشکری تقاضا داریم بعضی از جلسات کاری خود را در این جزایر بزگزار کنند و از دستگاه دیپلماسی هم خواهشمندیم که جلسات فرستادگان سایر کشور ها خصوصا کشور های عربی را در این جزایر برگزار کنند .
من یک مشمول غایب هستم که خیلی از قوانین جمهوری اسلامی رو قبول ندارم چون اکثرا غیر کارشناسی بوده و یه جورایی ماشین نارضایتی تولید کنی هست برای همینه که 6 سال هست که به خدمت نمی رم ولی اگه قرار باشه مملکتم به خطر بیوفته و چهار تا کشور تازه به دوران رسیده پایشان رو از گلیمشون درازتر کنند اونوقت من و امسال من اولین کسانی هستیم که حاضریم با تمام وجود از استقلال ملتمون دفاع کنیم.(قابل توجه مسئولینی که فکر میکنن جوانانی مثل من بی توجه به ملیت و سرنوشت مردموش هستن)
تابناک فک میکنم تا حالا اینقدر از خبرت خوشم نیومده بود!
ممنون
تابناک این مقالت عالی بود. کشور ایران (مام میهن)در قلب ما ایرانیهاست فارغ از ایدئولوژی ها و نگرش های سیاسی و قومی و مذهبی
چرا دولت ابن جزایر را به مقاصد گردشگری تبدیل نمی کند. تا کی باید مردم این جزایر یه صورت جدا افتاده از سرزمین اصلی نگهداری شوند. چرا آذری، خراسانی، لر و مازنی و گیلک و کرد و بلوچ و فارس نتوانند به آسانی و با پرواز مستقیم به ابو موسی رفت و آمد کند. آیا منتظریم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.
منطقه کنونی دوبی بعنوان مهمترین منطقه تجاری خلیج فارس بسیار حساس و شکننده است. برای مقابله با امارات فسقلی راهکارهای زیر پیشنهاد میگردد : 1- حمایت و تلاش برای به رسمیت شناختن یک میلیون ایرانی و چندین میلیون هندی ، پاکستانی ، افغانی و بنگلادشی و غیره به عنوان ملیت های غیرعرب باشنده در کشور امارات از هر نظر از جمله حق شهروندی یکسان و پاسپورت و زبان رسمی و داشتن پست و مقام در دولت و مجلس امارات و تصویب قانون خرید و فروش املاک بصورت مالکیت جاودانه و ابدی و موروثی برای آیندگان مهاجران. 2- تحریم امارات و سختگیری در زمینه های بازرگانی 3-ایجاد شایعه و تهدید غیر رسمی به حمله نظامی از زبان افسران پایین رتبه سپاه و ارتش و تبلیغ آن در جهان بجهت ترساندن سران این شیخ نشین و نا امن جلوه دادن امارات و دوبی برای تنزل سطح سرمایه گذاری در امارات 4-رسیدگی بیشتر به جزیره ها و بندره و مناطق آزاد جنوب ایران برای توسعه و رقابت با دوبی و تضعیف آن 5- حضور گسترده نظامی در جزیره های سه گانه و اطراف آن که غیر از حسن اول یعنی تهدید امارات و ترساندن آن موجب ترس آمریکا و نظامیانش و متحدان غربی اش که اخیرا ایران را مورد تحریم های نفتی قرار داده اند می شود و باعث افزایش قیمت نفت خواهد بود . 5- دامن زدن به اختلافات مرزی عمان و عربستان با امارات و تحریک آنان به هر طریق ممکن 6- تشویق ایرانیان مقیم امارات برای خرید زمین و املاک پس از تحقق شرایط جهت مالکیت ابدی مهاجران و بمرور زمان تسلط بر نقاط حساس امارات به این شرط که ایرانیان مقیم امارات زبان و فرهنگ ایرانی را به فرزندان خود اگرچه از مادران خارجی باشند آموزش دهند و حمایت از آنها در تاسیس مدارس و مراکز فرهنگی و هنری و علمی ایرانی
ما هم اگر به جای اعراب خلیج فارس بودم برای اینکه بتونیم از همسایه قدرتمندی مثل ایران امتیاز بگیریم دستمونو میگذاشتیم تو دست یه کشور قوی تر . علت سرسپردگی کشورهای عربی به امریکاهم همینه . فقط کاش قدر موقعیت استراتژیک خود را میدونستیم و با اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک جایگاهمونو تو دنیا از دست نمیدادیم و منافع ملیمونو با قدرت حفظ میکردیم .
بسیار جامع بود ممنون
ايران بايد يك گوشمالي حساب به امارات بدهد و از معاملات تجاري گسترده با امارات دست بكشد واز قيام مردم مظلوم بحرين حمايت گسترده كند
کافی است تمام سرمایه گذاران ایرانی را از امارات فراخوانی کنید کلیه تورهای گردشگری به امارات را لغو نمایید تا چنان ضربه محکمی بر پیکر اقتصادی امارات وارد گردد که طومارش برای همیشه در هم بپیچد چون همانطور که شما هم بهتر از بنده می دانید امارات یکی از کشور های عربی است که فاقد منابع نفتی است و در آمد آن از توریسم، کارهای خدماتی و وجود مناطق تجارتی آزاد است که ایرانیان بزرگترین سرمایه گذاران و توریست های این کشور را تشکیل می دهند و نزدیک به 83 درصد سهم اقتصاد در گردش امارات را سرمایه گذاری ایرانی ایجاد نموده است. و جالب است بدانید که کشور امارات در سال 1350 اصولاً وجود خارجی نداشت و تنها بیابانی با تعدادی سکنه بادیه نشین بود که بعد از انقلاب با خروج سرمایه از کشور عزیزمان ایران تعدادی از کشور های همسایه مانند امارات و ترکیه به جذب سرمایه پرداخته و با سرعت هرچه بیشتر توسعه یافتند و در سالهای بعد همراه با این توسعه یافتگی صنعت توریسم در این کشور ها رشد پیدا کرده که بخش اعظمی از توریسم آنها را ایرانیان تامین می نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
ببخشید اما امارات با 7.02% ذخایر نفتی جهان شمشمین کشور از نظر ذخایر نفتیه
کاملا با نظر شما موافقم
من خدا شکر می کنم که ایرانیها اینقدر نسبت به وطن خود حساس هستند واز سربازان گمنام امام زمان (عج)می خواهم که این شیوخ عرب را ادب کنند
تو دهنی میخواد این امارت، این امارات از گردشگری ایران زنده اس
تا آخرین قطره خون از ابوموسی دفاع می کنم و نوکر همه مردم ابوموسی هستم .
به نام خدا
پیشنهاد می شود دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اقتدار سیاسی و تمامیت ارضی کشور یکی از موارد زیر را انجام دهد:

1- از بازگشت سفیر امارات به کشور ایران جلوگیری نماید.
2- و یا حداقل به امارات تکلیف نماید که سفیر دیگری را معرفی نماید.
3- تا دولت امارات متحده عربی از ایران عذرخواهی رسمی نکند، ایران از پذیرش سفیر این کشور خودداری نماید.

به نظر می رسد انجام موارد فوق برای حفظ اقتدار سیاسی و تمامیت ارضی کشور لازم باشد.
درود بر تمامی مردان مرد ایران زمین
به نظر این حقیر از این به بعد مسئولین محترم باید به کرات به جزایر سفر کرده و ضمن بررسی اوضا هموطنان و ارائه خدمات خوب به آنها ضمن دلگرم کردن آنها تودهنی محکم به این باقیمانده های خوارج بزنند. (شیوخ امارات همان فراری های جنک خوارج هستند به گفته تاریخ)
به نام خدای نور و آزادگی بنده به عنوان یک مسلمان شیعه ایرانی اصلاح طلب از سفر آقای احمدی نژاد به سرحداد کشور عزیزمان حمایت کامل داشته و در دفاع از کشور و شرف ایرانی با تمام توان در خدمت هستم و معتقدم به هر هزینه ای هم که شده باید درسی اساسی به مسئولین نابخرد امارات داد تا عامل کشورهای جنایتکار نشوند به هر حال جزایر سه گانه ابوموسی و تمب بزرگ و کوچک همیشه متعلق به ایران عزیز بوده و خواهد بود و هیچ ایرانی باغیرتی حاضر به مذاکره در این خصوص و مواردی مانند خلیج همیشه فارس نیست و در مقابل دشمن خارجی همه ما با هر دیدگاهی در کنار هم بوده و از مسئولین حمایت خواهیم کرد
آیا وقتش نرسیده که به این عربهاش حاشیه خلیج همیشه فارس بفهمانیم که حدو مرزخودشان را بدانند؟
سلام
انگار نمی دونن که ما می تونیم در عرض چند ساعت کشورشون ( البته باید گفت کشور ما که انگلیسی ها با دغل گرفتن ) رو با خاک یکسان کنیم.
حال برن دنبال آمریکا
ببینن اگه جنگ بشه امریکایی ها حاظر حتی یک نفر براشون بفرستن؟؟؟
و خدایی که همین نزدیکیست
و العاقبه للمتقین...
تمام این حوادث برخواسته از سیاست خارجی اشتباهمونه
وقتی که با یک کشور درست و حسابی روابط دیپلماتیک نداریم هر کس و ناکسی می بینه ایران تنهاست بهمون می پره هنوز بحث با ترکیه و آذربایجان تموم نشده امارات می پره وسط
روابط سیاسی و دیپلماتیک مخصوصا با کشورهای جهان اول و متمدن غرب به شدت احساس میشه ایران رو باید از این تنهایی و انزوا در آورد
به نظر من خود مردم باید یک اقدامی بکنند
ای همه سفر بع این شیخ نشین برای چی؟
یک کمی باید غیرت داشته باشیم
آخه روزی چندتا پرواز از شهرهای مختلف ایران می ره دبی و شارجه ؟
عاشق این حرکت دکتر شدم که رفت بوموسی که خیلی چیزا رو به خیلی از اينا حالی کنه...محمود عزیزم عاشق حس وطن پرستیتم.الحق که ما گرمساریا رو رو سفید کردی.عاششششششقتم
پاسخ ها
رصا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
سیاست عین بازی شطرنج هست سیاستمدار باید مسیر و زمان بهنگام و تدبیر بازی را دردست گرفته و همواره چند گام از حریف پیشی گیرد
علی رغم موافق نبودن با برخی سیاستهای دولت ،از سفر رئیس جمهور به جزایر سه گانه قویا حمایت می کنیم وشیخ نشینها بدانند با قهر نمی توانند تمامیت ارضی ایران را به مخاطره بیندازند.
زنده باد ایران و ایرانی. اگر بگویم که از خوشحالی فشار خونم رسیده به 100! شاید تنها اندکی اغراق کرده باشم. یا علی
واکنش امارات کوچولو در این خصوص به مثابه آن مورچه ای میباشد که شنیده بود هر حیوانی که شاخ دارد در مهمانی شاخ داران دعوت است . باید آنها را طوری سر جایشان نشاند که ندانند از کجا خورده اند.
امارات مس اینکه دلت کشیده میخواد!!!!
باسلام به همه خوانندگان محترم
من بنوبه خودم با مطالب فوق موافقم وپیشنهاد میکنم یکروز رو برای حضور مردم جهت راهپیمایی درحمایت از حاکمیت ملی کشور عزیزمان فراخوان کنید تا مردم مشت محکمی یه این تازه به دوران رسیده های احمق بدهند
حفظ تمامیت ارضی ایران ,شمال,جنوب ,شرق ,غرب..ترک وفارس و بلوچ و کرد نمیشناسه...
همه جان و تنم....وطنم وطنم وطنم...
شکر زیاده خورده با ارباباش! بد نیست خاطرات صدام حسین را مرور کنند. یادشان بیاید عاقبت در افتادن با ایرانی چیست!
سلام
پیشنهاد میکنم جهت احترام به خواست عمومی ایرانیان فقط بیست و چهار ساعت جلوی پرواز ها و تورها را به امارات به حال تعلیق درآورند و برعکس ! هم جلوی خروج ارز گرفته شود و هم اماراتی ها بدانند که اگر ضرورت ایجاب نماید کلیه سفر ها به آن امیر نشین !!!!
نه کشور امارات متحده عربی با تحریم ایرانیان روبرو خواهد شد .
تابناک عزیز باید پاسخ دندان شکنی باین مزدوران استکبار جهانی داد
باید یه استان به مرکزیت جزیره موسی تشکیل بدیم تا حساب کار دستشون بیاد
مقامات کشورماهم هرچه سریعترباید سفیرخودرافرابخواننداين کشورها درحدواندازه هایی نیستندکه مسئولین درخواست برگزاری رقابت دوستانه با اونهارادارندوبه نظرمن هرایرانی که به این کشورهاازجمله امارات برای گردش ویا برای سرمایه گزاری سفرمیکنند خائن به ایران وایرانی به شمارمیروند
جزايرسه گانه خليج هميشه فارس جزء لاينفك خاك سرزميني ايران است وحاكميت آن تحكيم شده است ونيازبه توجه مسئولين نظام به نحو مقتضي است. حضوررياست جمهوري درجزيره درخورتقدير وتشكر مي باشد.
اختلاف نظرهای ما نسبت به مسایل داخلی هیچ ربطی به تمامیت ارضی نداره.نظر من اینه که مثل نطر تموم ایرانیها سفر مسولین بیشتر وبیشتر شود.
دوست دارم ادامه تحصیل بدم، پول دار بشم، سلامت باشم
پدر و مادر و خامواده ام رو دوست دارم ، زندگی رو دوست دارم
اگه اتفاقی بیافته واسه ایران از همه اینها می گذرم، یک میلی از این خاک رو در ازای هیچ چیز نمی دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
موندم تو کار کسی که منفی میزنه
وطن فروش خائن حیا کن
به نظر من بهترین اقدام رئیس جمهور تو این چند ساله سفر به ابوموسی بوده. اینها واقعا که دیگه گستاخی رو بی حد کردن.
کافیه تموم ایرونی های امارات پولاشونو از اونجا خارج کنند اون وقت باز همینجوری گستاخی می کنند.
زندگی بدون سرزمینم یعنی مرگ وامارات که جای نیست که راجع به سه جزیره تاابدایرانی اظهارنظربکنه اگه خلیج همیشگی فارس خروشان بشه امارات عربی روآب میبره.من قطره قطره خون خودمو برای وطنم میدم زمان جنگ ایران وعراق پدران ما یک وجب ازخاک پاکمونو ازدست ندادن ما هم اجازه نمیدم کسی حتی فکرتجاوزبه خاک ماروداشته باشن.زنده باد ایرانم.زنده باد
من چند روز دیگر وارد 63 سال میشوم اگر دشمنی مرز بومم را تهدید کند حاضرم تا فدا کردن جانم از کشورم میهنم و دینم دفاع کنم امارات که عدی نیست انگار با دم شیر بازی میکنند
همه جاي ايران سراي من است
این امارات کجا هست؟
where is emarat؟
ما شهید دادیم اما اونیکه باید ادب شود عربستان وهابی است چرا دولت مردان ما گوش حاکمان عربستان را نمی کشند
از این به بعدبهتر است جلسات دولت در ابو موسی تشکیل شود
با سلام
من از جنگ متنفرم اما اگه مقامات كشور دستور بدن حاضرم داوطلبانه براي جنگ با امارات و عربستان وقطر جونمم بدم
با سلام ؛
همه جای ایران سرای من است
آفرین بر رییس جمهور مردمی و شجاع کشور عزیزمان ایران که با سفر به جزیره ابوموسی ایرانیان را نسبت به عرق رییس جمهور کشورمان نشان داد
مفتی های امارات هم با این حرفها فقط خودشان را خسته می کنند و بس ...!!!
فقط يه موشك لازم دارن اگر ادب نشدن خوب يه كوچولو ايران عزيزمان را بزرگتر ميكنيم.
برای تمامیت عرضی کشور جان فدا مکنییم زمان ترکمنچای گذشته است و روسهاهم باید درس عبرت بگیرند و به فکر تقسیم دریای خز ر نباشند
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست
چو ایران نیاشد تن من مباد..

آنقدر به این جوجه کشورهای حوزه خلیج فارس رو دادیم که این حرفها رو میزنن.
دو سه تا کشور حوزه خلیج فارس رو جمع کنی،فکر نکنم اندازه یه سیستان ما بشن .
لازم است که جوابی به آنها بدهیم که وقتی اسم ایران رو میشنوند چهار ستون بدنشون بلرزه ..
دم رياست محترم جمهور گرم , تو دهنى خوبى به اين کشورهاى نفت فروش و مفت خور و نوکر صفت زد
ایرانیها هواپیمایی امارات رو تحریم کنند.
از هر جای دنیا به هر مقصدی که می خوان برن از این ایرلاین استفاده نکنن.
اینو که دیگه به راحتی میشه انجام داد... فقط به اراده مردم بستگی داره ... به امید روزی که هیچ ایرانی رو در هواپیمایی امارات نبینیم...
قربون تمام هموطنان باغیرتم که با هرمرام ومسلکی مرهم زخمهای اختلافات داخلی شده اند.
حاکم امارات با تو هستم . خارک و سه جزیره مال ماست
اصلا امارات عددی نیست که به خودش اجازه داده از این زبون درازیها بکنه
مرگا به من که با پر طاووس عالمی / یک موی گربه وطنم را عوض کنم

زنده باد ایران
همه بریم لب خلیج فارس فوت کنیم طوفان اونجا رو زیرورو کنه البته قبلش ایرانی های عشق دبی رو خارج کنیم هرچی باشه ایرانی اند هرچند کم غیرت
بهتراست ایران یکی ازوزارت خانه های خودرا به طورتلويحی درابوموسی مستقرنمایدوسفیرامارات راهم حالاحالاها راه ندهد
بنده شخصا از منتقدان و البته مخالفان سرسخت آقای احمدی نژاد هستم ولی از اینجا بهشون میگم؛دکتر خداوکیلی کارت خیلی باحال بود،آفرین...
و می تونم بگم این اولین و شاید آخرین آفرین من به آقای احمدی نژاد هست.
با سلام و تشکر ویژه از پیگیریهای مجدا تابناک در خصوص برخورد گستاخانه شیوخ بزدل و وابسته به صهیونیست امارات .اینان میدانند کشورشان از صدقه سر ما ایرانیان به اینجا رسیده ا ند اگر از فرودگاه مجلل دبی عبور کنید خودشان عکسهایی بر دیوار زده اند که مربوط به 45 پیش است نشان دهنده عقب افتادگی مفرت اینان از لحاظ فرهنگی و اقتصادی اینان است اما همین ها با سواستفاده از مشکلات پیش امده بهترین سواستفاده انجام داده و با جذب سرمایه و نخبه های اقتصادی ما به اینجا رسیده اند اما به رغم انتقال این همه ثروت و نخبگان اقتصادی ایرانیان هستند با بیش از 30 سال اقامت از حق شهروندی محروم و با زشت ترین برخوردها حتی در بدو ورود ایرانیان در فرودگاه در دبی میشود اینها همه از بی تدبیری ماست . ..امروز وارداتی نداریم مگر بخشی از سود ان به جیب این شیوخ ناسپاس نرود . به اروپا مراجعه میکنی به ژاپن مراجعه میکنی برای واردات کالا میگویند از دبی فلان شرکت باید بگیری اینها با کدام پشتوانه فروش شدن نماینده پخش چرا باید سونی را از نماینده امارت بگیریم و .... امروز اگر با یک سفر رئیس جمهور اینهمه گستاخی می بینیم در مقابل طغیان عرق ملی در مردم هست از همین ظلم که غیرت ایرانی را جریح دار میکنه
دز زمان چندان دور اینها حتی در خواب جرعت این جسارت را هم نداشتن ولی امروز برای ما عربده میکشن
خبری داشتید مبنی بر اینکه ایران به دنبال ایجاد ایالات متحده اسلامی است
به نظر من در صورت اتحاد کشورهای کهنسال و متمدنی چون ایران و مصر و لبنان و فلسطین و ...
شبه جزیره عربستان که همیشه تاریخ در جهالت بسر برده و این بنوعی حکمت الهی است
کشورهای پر زرق و برق شیشه ای
که کل شیخ نشین دوبی اش با یک یورش محدود. فقط از سربازان استان بوشهرمان از هم خواهد پاشید
هیچ ارزش فکر کردن ندارد
با افزایش قدرت روز افزون ایران
دیگر امارات و عربستان و ... به قعر تاریخ رفتنی هستند
چو ایران نباشد تن من مباد
دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین من (ایران زمین) به ان دست خواهند یافت.
تابناک بنده علیرغم اینکه با اقای احمدی نژاد مشکل دارم ولی از این کارش بسیار خوشم آمد و می خواهم بهش بگم بارک الله و این هم اضافه کنم که برای گرفتن کل امارت اجازه بدین فقط حدود 20 نفر از جوانان یکی از روستاهای کوچک بندر عباس این کار را انجام دهدند تا این شیوخ عرب را کمی آدم کنند
باید بهشون نشون داد که صبر ایرانی ها هم حدی داره . کاری نکنند که همه ایرانیا متحد و یک صدا دخلشونو بیارن . بدونن که ایرانیا با خاکشون شوخی ندارن. هر حکومتی که باشه و هر دولتی که باشه.
جزيره ابو موسي يعني خون ما يعني غيرت و مردانگي ما ايو موسي يعني تمام ايران امارت اگر جرات كند به اين نقطه از خاك ما تعرض كند آن را شخم خواهيم زد.
بهتر نیست شهرداری تهران خیابان ظفر رو به خیابان خلیج فارس تغییر بدن تا این شیخ نشین های اماراتی که سفارتشون تو این خیابانه مجبور بشن از نام واقعی خلیج فارس استفاده کنن
به نظر بهتره اولاً سفر اماراتو از کشور عزیزمون بندازیم بیرون ...
بعدش فرهنگ سازی در مورد نام خلیج فارسو در کشور از گذشته بیشتر کنیم ...
تا مشت محکمی بر دهان امارات باشه ...
خلیج فارس برای همیشه ...
بهتر است ایران برای جزایر ابوموسی و تنب
بزرگ و کوچک اسامی فارسی جایگز ین
نامهای فعلی کند . ضمنا اگر ملت غیور ایران
یک مقدار از مسافرت به شیخک نشینها
کم کنند و کالاهای بنجل چینی که بیشتر از
طریق امارات وارد میشود را چند هفته تحریم
کنند شیوخ متوهم به شکر خوری میفتند .
بیا برو جمعش کن بینیم بابا!! آدم شدن واسه ما.
فقط کافیه هممون سر یه ساعت معین به سمت امارات فوت کنیم تا با بادش از چو زمین خارج بشن!
اگر سر به تن تن به كشتن دهيم از آن به كه كشور به دشمن دهيم
دريغ است ايران كه ويران شود. كنام پلنگان و شيران شود

تا حالا شنيديد ميگن وقتي دو تا جت جنگي با هم حرف ميزنن يهو يك هليكوپتر نمياد وسط پت پت كنه؟

حالا ايران با ابرقدرتها دست و پنجه نرم ميكنه اين روزها يهو امارات فسقلي اومده
این شیوخ حاشیه خلیج فارس که دماغ پربادی دارنداز اصل خود فراموش کرده اند هنوز خیلی هاشون به زبان های محلی خودشان در ایران صحبت می کنند وریشه اجدادی انها در ایران است اما پول آنها را کور کرده امدواریم روزگاری بازیابنداصل خویش را.
بادیدن این نظرات وپیشنهادها اشک در چشمانم جمع شد و به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم
تابنک خیلی وقت بود خبری که باعث امید بشه نشنیده بودم. ممنونم ازت!
با سلام
به نظر بنده صدا و سیما می توانست این عرق ملی را در سطح گسترده ای بازتاب دهد ولی متاسفانه صدا و سیما هیچ واکنشی به توهین اماراتی ها نداشت.
و فقط این عرق ملی در سایتها و فضای مجازی بازتاب داشت صدا و سیما عملکرد مناسبی نداشت
درود به شرفت احمدی نژاد ؛ با اینکارت خیلی حال کردم. . . حاضرم در رکابت برم از حریم ایران دفاع کنم.
با سلام و احترام
زنده باد ایران
باسلام
بنده ۱۸ماه جبهه بودم وبامتجاوزان جنگیدم،جنگ بسیاربسیاربدوغیرانسانی است،امادرصورت وقوع،جان ومال مانسبت به میهن هیچ ارزشی نخواهدداشت،این برای اونایی که فکربدتوسرشونه
اما پیشنهادقشنگی دارم که ازاصول جنگ نرم پیروی میکنه واونم اینه که سرودملی رو طوری طراحی کنن که نام خلیج فارس،تنب و۰۰۰ ودریای خزر وامثالهم داخلش باشه،که نه درایران بلکه درتمامی صحنه های جهانی باصدای بلند ازمیکروفن وبلندگوی خودشان پخش بشه،خدایی ازاین ایده لذت بردین؟
حالا کامنت بدین ببینم نظرم خوبه یانه؟
متین ازشیراز
آقای دکتر احمدی نژاد بخاطر بازدیدی که از جزیره ابوموسی کردید ممنونتان هستم. ایرانیان با تمام وجود آماده هر گونه فداکاری برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان هستند و از این اقدام رئیس جمهور حمایت می کنند.
ايران ايرانه . ابوموسي هم جزء ايرانه امارات دو وجبي چه فكري كرده در مورد ابوموسي
ههههههههههههههههههههههه وای دلمو از خنده گرفتم از دست این اماراتی ها ما رو دوس دارنا میخوان ما شاد باشیم بهشون بخندیم واقعا هم خنده داره هههههههههههههه
اگر راست ميگين اسم كانال العالم رو به خليج فارس تغيير بدين.
مثل لاشخورهایی هستند که اطراف یک شیر قدرتمند وشکارش هستند.وای به وقتی که شیر ایران خشمگین شود.
جوونای ما یکی یکی پرپر شدن ، خون دادن ولی یک وجب از این خاک رو ندادند .
امروز هم یک وجب از این خاک رو نخواهیم داد چه برسه به خلیج فارس و جزایر سه گانه !
آفرین بر رئیس جمهور
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ی ما
غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ی ما
سلام بر خوانندگان
وقت آن است که غیرت ایرانی - شیعی بجنبد و امارات جعلی را به سختی تنبیه کند. کمترین کار این است که سفیرش را تا اطلاع ثانوی به تهران راه ندهند. سفیر ایران را از امارات فرا بخوانند. تمام روابط بازرگانی در اسرع وقت قطع شود. جزیره ابوموسی به یک مرکز آزاد تجاری تبدیل شود تا به تدریج رقیب دوبی و ابوظبی شود. ناوگان دریایی ایران در مرز ایران و امارات مستقر و تردد کشتی های اماراتی را کنترل کند. در جزایر ایرانی هم عرض امارات تمام کالاهای موجود در امارات با قیمت ارزانتر عرضه شود. آسمان ایران بر روی هواپیماهای اماراتی بسته شود. کشتی های خارجی به مقصد امارات کنترل و بازرسی شوند و ار تردد برخی از آن ها به بهانه ای جلوگیری شود. درهم امارات از مبادلات پولی ایران حذف شود. تجار ایرانی مستقر در امارات به کشور فراخوانده شوند. در جزایر ایرانی هم عرض امارات مثل کیش و ابوموسی و ... به این تجار امکانات و تسهیلاتی داده شود تا به تدریج و تشویق از امارات به آن جا بیایند. سرمایه های ایرانی از امارات خارج شوند. و ...
به امید آن روز
به نظرم ایران سفیرش را احضار نکند . اماراتی ها ارزش عکس العمل ما را ندارند ولی سفیر امارات را هم تا مدتی راه ندهند . باید از بالا به این ریزه میزه ها نگاه کرد و حرف زد . مثلا مقامات ایران ( در حد معاون وزیر نه بالاتر) بگویند : ما علاقه بعضی از کشورهای منطقه را برای بزرگ شدن درک میکنیم ولی توصیه میکنیم به همانچه دارند قناعت کنند و سعی کنند همانی را که دارند بخوبی اداره کنند و صدای عدالت خواهی مردمشان را بشنوند.
پاسداری از ایران زمین ، پاسداری از شرف ، آبرو و همه چیز ماست . برای حفظ ذره ذره از خاک مقدس ایران حاضریم از جان و مال خودمون بگذریم . ضمنا اگر اختلاف و نارضایتی هم نسبت به برخی مسایل وجود داشته باشد، مسایلی هستند که داخلی و مربوط به خود ما ایرانی ها می شود. اساسا به هیچ وجه مانع از ایستادگی در برابر دشمنان مان نمی شود. ضمنا انرژی هسته ای نیز بعنوان یک حق مسلم ملی همانند خاک ایران برای ما ارزشمند و بسیار مهم است و برای رسیدن به آن و پاسداشت آن پشت سر رهبری و دولتمردانمان هستیم .
سفر رئیس جمهور یه اقدام عالی و اقتدارانه بودکاش یه جلسه هیئت دولت انجا برگزار میکردید تا بفهمد که تهران و ابو موسی برای ما یکسان هست
مطلب بعد چرا هموطنان عرب زبان ما به زبان عربی کامنت نمیدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی