بازدید 10865

«نگاه شما»: توصیه به هموطنان مسیحی

کد خبر: ۲۱۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰ 27 December 2011
حسین عبیری گلپایگانی فعال محیط زیست در مطلب ارسالی برای «تابناک» نوشته است:

۲۰۱۲ سال پیش در چنین ایامی به خواست خداوند پیامبری به نام حضرت عیسی مسیح (ع) چشم به جهان گشود که بعدا" پیام آور صلح، عشق و بخشایش لقب گرفت .لذا سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین آغاز سال ۲۰۱۲به همه پیروان آن حضرت تبریک می گوئیم و سالی خوب همگام با موفقیت برای آنان با آرزوی دارم.

با توجه به اینکه بخشی از جمعیت کشورعزیزمان ایران را هموطنان مسیحی (ارامنه) تشکیل می دهند ؛ امیدوارم آنان نیز مانند بقیه هموطنان ایرانی به فرهنگ استفاده صحیح از محیط زیست احترام بگذارند واز آنان درخواست می شود که در ایام برگزاری جشن کریسمس از قطع درختان کاج برای تزئین در مراسم عید کریسمس جدا" خوداری نمایند و به جای قطع درختان کاج از درختچه های کاج کاشته شده در گلدان استفاده نمایند و در پایان مراسم عید کریسمس درختچه کاج درون گلدان را از گلدان خارج کرده و در پارک های نزدیک به زندگی خود و یا در مناطق طبیعی دیگر بکارند و با کاشت درختچه های کاج در عید کریسمس سالهای بعد شاید روز شاهد پارکها و یا جنگلهای کریسمسی در ایران باشیم. همچنین از آنان درخواست می گردد در مراعات نکات زیست محیطی از جمله استفاده از تولید زباله های غیر قابل تجزیه در ایام برگزاری جشنهای کریسمس نیزخود داری کنند.

همچنین امیدوارم که میلاد حضرت مسیح که همواره برای میلیونها مؤمن سراسر دنیا فرصتی برای تعمق درباره آغازی تازه و امید بوده، چرا که عیسی بن مریم(ع) پیامبر و فرستاده خداوند پیام آور صلح، عشق و بخشایش است.




«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
میشه راجع به سبزه سبز کردن خودمون و انداختنش تو رودخونه هم یه راهکار بدی؟
یه همچین توصیه ای هم شب عید باسه ماهی قرمزا بکن
با تشکر از توصیه بجای جناب آقای عبیری - به جرات میشه ادعا کرد بیش از 90% ارامنه در حال حاضر با درختان کاج مصنوعی عید را برگزار میکنن چه بسا این دغدغه قطع درختان از چندین سال پیش احساس میشد و به امید روزی که هیچ درختی قطع نشه و از تبریک ایشان هم تشکر میکنم و مایه دلگرمی است که هموطنان به فکر اقلیتها هم هستند
سال نو مسیحی مبارک!
بنده بعنوان یک هموطن مسیحی میخواهم در پاسخ به گفتار این هموطن عزیز و گرامی دوستدار محیط زیست، نه به عنوان گله و شکایت از این دوست گرامی بلکه در تکمیل و تصحیح گفتار ایشان ارائه نمایم که از سایت محترم تابناک میخواهم که بعنوان بحث تکمیلی در ادامه این خبر درج گردد:

- قبل از هر چیز باید به عرض برسانم که بنده به شخصه تابجال هیچ هموطن مسیحی را به چشم خود ندیده ام که تبر به دیت گرفته درختی را قطع نموده و با خانه خود بیاورند و یک سری سودجو به قطع درختان میپردازند و به هموطنان مسیحی میفروشند
-اگر از چندین سال پیش دقت کرده باشید هر چه به امروز نزدیک شده ایم سال به سال تعداد درختان و فروشندگان درخت کاج کم شده است و دلیل این موضوع گرانی درخت کاج طبیعی است. بطوریکه شما با قیمت یک درخت کاج طبیعی که هیچ توازنی و زیبایی ندارد میتوانید یک درخت مصنوعی خریداری نموده و چندین سال از آن استفاده کنید.
- بنده چندین سال است که از درخت کاج مصنوعی استفاده میکنم البته بخاطر همان حساسیتی که هموطن گرامی داشتند و بنده نیز از همان حساسیت برخوردارم و از زمانیکه درخت کاج مصنوعی به بازار ایران وارد شد دیگر درخت طبیعی به خانه خود نیاورده ام و خوشبختانه باید به عرض برسانم که این موضوع به خوبی فرهنگ سازی شده است.
- چند روز پیش وب سایت تابناک به مناسبت کریسمس یک سری عکس را در سایت به همراه یک مطلب درج نموده بود که یکی از عکسها توجه بنده را جلب کرد. عکس یاد شده مربوط به مزرعه کاشت درخت کاج در سیبری بود. در برخی کشور ها به جای نابودی جنگلها مزارعی جهت کاشت درخت کاج برای مصرف جشنهای سال نومیلادی ایجاد شده است و ای کاش که پیشنهاد هموطن دوستدار طبیعت ما در این زمینه در دنیا اجرا میشد و این درختان بصورت نشا در گلدان کاشته میشد و پس از استفاده در خانه ها و پایان روز های عید به جنگلها منتفل میشد

از دوست عزیزم سپاسگزارم که این مطلب را عنوان کردند و میخواهم موضوعی را به این مطلب اضافه کنم و آن اینکه، حیوانات و حیاط وحش نیز جزعی از طبیعت هستند و کاش انسانها بجای کشتار آنها به حمایت و عشق ورزیدن به آنها میپرداختند. حیوانات وحشی مطعلق به حیاط وحش هستند و باید در محیط خود بصورت حفاظت شده بمانند و ما انسانها نیز از آنها همایت کنیم. حیوانات خانگی هم به شکل دست آموز هم کامل کننده کمبودهای عاطفی ما انسانها هستند و هم برای زیستن نیاز به همایت و تیمار ما دارند. اخباری که در چند هفته گذشته راجع به حیوانات وحشی و کشتار سگها میشنویم بنده را وادار کرد که این قسمت را نیز به این مطلب اضافه کنم و بگویم آه درختان قطع شده و خون حیوانات کشته شده بانیان را به مجازات الهی خواهد کشاند، پس قبل از هر تصمیم و بخشنامه و دستوری، تنها به واسطه میل شخصی و عدم دوست داشتن خود و به بهانه های شرعی خود در آورده که در هیچکدام از کتب دینی نیست، مرتکب قطل نشوید.
حق با نظردهنده ی اول است. باید فکری هم به حال سبزه ی سفره هفت سین کرد که اسراف است.
1- بهتر است شهرداری ها با هماهنگی دامداری ها؛ ترتیبی بدهند که سبزه ها جمع آوری شوند.
2- به جای سبزه، یک سین دیگر بگذاریم!! خوب چه اشکالی دارد؟ ما که همه ی سنت هایمان را چلاندیم و تغییر دادیم.
3- ما هم مثل اغلب هموطنان مسیحی که کاج مصنوعی دارند، از سبزه ی مصنوعی استفاده کنیم.به لطف برادران چینی، اگر مردم چنین تصمیمی بگیرند، بازار شب عید، پر از سبزه ی مصنوعی می شود. فقط کافی است ما لب تر کنیم.
ما كه سالهاست از كاج مصنوعي استفاده مي كنيم
درود خداوند بر حضرت عیسی مسیح(ع) وسال نو مسیحی بر همه هم وطنان خوب و مهربان مسیحی که من مسلمان از صمیم قلب دوستشان دارم مبارک باد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار