بازدید 3181

61 نیروگاه واگذار می شود

براساس اصل 44 قانون اساسی دولت اجازه سرمایه گذاری در نیروگاه ها را ندارد از این رو نیاز است بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری و نیروگاه های بزرگ احداث کند.
کد خبر: ۲۰۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹ 24 November 2011
مدیر کل دفتر تنظیم مقررات بازار آب ، برق و خصوصی سازی وزارت نیرو گفت : فرآیند واگذاری 61 نیروگاه حرارتی کشور در حال اجرا ست.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ اسماعیل نیا در نشست تخصصی انرژی و انرژی های نو همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران با اشاره به رشد 7 درصدی در مصرف برق افزود: با توجه به این میزان رشد ، سالانه حدود سه تا چهار هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور نیاز است.

وی اضافه کرد : براساس اصل 44 قانون اساسی دولت اجازه سرمایه گذاری در نیروگاه ها را ندارد از این رو نیاز است بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری و نیروگاه های بزرگ احداث کند.

اسماعیل نیا در ادامه گفت : تضمین خرید صد در صد ظرفیت نیروگاه ، تعیین قیمت پایه قراردادی به نحوی که تضمین کننده نرخ سود مناسب باشد ، تعدیل نرخ خرید برق براساس شاخص تورم و نرخ ارز ، صدور مجوز صادرات برق در صورت استفاده از سوخت غیر یارانه ای ، تضمین تأمین سوخت و امکان استفاده از صندوق توسعه ملی از جمله مشوق های دولت برای احداث نیروگاه های جدید بدست بخش خصوصی است.

 وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در هفت سال ، بازگشت سرمایه نیروگاه های بزرگ انجام شود گفت : هزینه بهره برداری پایین ، کوتاه بودن زمان اجرا ، قابلیت مناسب برای انتقال فناوری طراحی و ساخت تجهیزات و ضریب خطر پذیری پایین سرمایه گذاری از مهمترین مزایای نیروگاه های بزرگ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه احداث نیروگاه های جدید و خرید نیروگاه های در حال واگذاری امکان حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی وجود دارد افزود : تاکید بر واگذاری هاست از این رو هم اکنون فرآیند واگذاری 61 نیروگاه حرارتی در حال اجراست و به تدریج از طریق سازمان خصوصی سازی اعلام عمومی خواهد شد.

 مدیر کل دفتر تنظیم مقررات بازار آب ، برق و خصوصی سازی وزارت نیرو گفت: حدود 13 نیروگاه هم در اولویت واگذاری است و شش نیروگاهی هم که پیش از این واگذار شده بود هم اکنون عملیات اجرایی انتقال آن از دولت به بخش خصوصی در حال انجام است.

 اسماعیل نیا درباره واگذاری نیروگاه های برق آبی افزود: نیروگاه برق آبی مسجد سلیمان آماده واگذاری است ، برآوردهای آن انجام شده و در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است. وی گفت: کارون 3 ، کرخه ، نیروگاه زاینده رود و ارس هم به ترتیب در دستور کار واگذاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار