خلبانی که با یک فرود، قهرمان ملی شد
شهبازی، خلبانی که توانست جان 113 مسافر و کادر پرواز را نجات دهد، اولین بار در گفتوگویی گلایه کرد که هنوز تشویق نشده ام، ممکن است دو ماه حقوق هم نگیرم؛ چون باید علت این سانحه مشخص شود. ولی ده روز بعد، کاپیتان شهبازی بی تقصیر شناخته شد و به کابین پرواز برگشت.
این چنین شد که مسئولان، به فکر افتادند از خلبان فرود بدون چرخ تقدیر شود.
فرود پرسر و صدای بوئینگ بدون چرخ در مهرآباد، باعث شد بارها از هوشنگ شهبازی تقدیر شود.
به گزارش «خبر آنلاین»، روزانه هزاران هواپیما در سراسر جهان از باند فرودگاه، پرواز می کنند و به زمین می نشینند. اما در این میان، جرات و شهامت خلبانی که بتواند هواپیمای چموش خود را بدون چرخ روی زمین بنشاند، باعث می شود او تبدیل به یک قهرمان ملی شود.

ماجرا از زمانی آغاز شد خبری درباره فرود هواپیمای بدون چرخ، رسانه خبر دادند. همه از خود می پرسیدند چه کسی هواپیمای بدون چرخ را فرود آورد؟
شهبازی، خلبانی که توانست جان 113 مسافر و کادر پرواز را نجات دهد، اولین بار در گفتوگو با خبرآنلاین، گلایه کرد که هنوز تشویق نشده ام، ممکن است دو ماه حقوق هم نگیرم؛ چون باید علت این سانحه مشخص شود.
ولی ده روز بعد، کاپیتان شهبازی بی تقصیر شناخته شد و به کابین پرواز برگشت.
این چنین شد که مسئولان، به فکر افتادند از خلبان فرود بدون چرخ تقدیر شود.

تمبر یادبود خلبان شهبازی که شرکت پست منتشر کرده است
اما اولین مراسم را وزیر راه و شهرسازی گرفت تا در نشستی به همراه انتقاد از تحریمها در فرود اضطراری هوا، کشورهایی مقصرند که قطعات یدکی این وسیله نقلیه را مشمول تحریم قرار داده اند و باعث شده اند جان مسافران خطوط هوایی، به مویی بند شود.
نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از تقدیر رئیس جمهور نیز خبر داد و گفت: «برای رعایت سلسله مراتب، قبل از وزیر، رئیس جمهور از خلبان این پرواز تشکر می کند و همچنین کمیسیون عمران مجلس نیز در جای خود، به تقدیر از کاپیتان شهبازی خواهند پرداخت.»
وزیر همچنین با اشاره به نقش تحریمها و تجهیزات فرسوده در چنین سوانحی، گفت: «دشمن بویی از انسانیت و شرافت نبرده است که چنین تحریمهایی را بر این صنعت که هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و نظامی ندارد، اعمال کرده است. برای همین باید تحریم ناجوانمردانه را دور بزنیم.»
وی با خطاب قرار دادن کاپیتان شهبازی، از او قدردانی کرد و به کشورهای تحریم کننده ایران گفت: «در تاریخ نام کسانی که با ناجوانمردی مسائل سیاسی را با مسائل صنفی و نظامی میآمیزند ماندگار خواهد بود.»
هر چه بود، عده ای، نفس به آسودگی کشیدند که بالاخره نیکزاد از کاپیتان شهبازی تقدیر کرد. عده ای هم منتظر ماندند تا بقیه مسئولان هم دست و آستین بالا بزنند و کاری کنند کارستان.
این چنین شد که رئیس مجلس نیز شهبازی و تیم پروازی آن فرود به یادماندنی را دعوت کرد و مراسم تقدیر از خلبان و کادر پرواز بوئینگ 727 با حضور رییس مجلس رقم خورد.
چیزی که عیان است، شهبازی 55 ساله، یک شبه به اینجا نرسید. او 7 سال به عنوان مهندس پرواز در ایران ایر خدمت می کرد و پس از آن نیز 11 سال، کمک خلبان بود تا توانست سکان هواپیما را به دست بگیرد و کشورهای پهناور را زیر بال پرنده آهنی اش طی کند.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۱
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
من و امسال من که در سال چند بار باید با این نوع هواپیماها سفر کنیم به خدا تا مقصد دل تو دلمان نیست ولی امروز با شنیدن این خبر کمی امیدوار شدم.
امیدوارم روزی بیاید که ایران عزیزمان بهترینها را داشته باشه.
پاسخ ها
رضایا
| ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






