بازدید 8716
۴
در گفت‌وگوی اختصاصی با «تابناک»؛

روایت جعفری از استراتژی رهبر انقلاب برای انقلاب‌های منطقه

بی‌گمان، هنگامی که رهبر انقلاب اسلامی ایران، بیانات خود را به گونه‌ای ویژه و متفاوت مطرح می‌کند که دارای لحنی حماسی است، تأثیر بسزایی در آینده منطقه و انقلاب‌های جاری در کشورهای عربی خواهد داشت، به ویژه اینکه ایشان بر ضرورت و لزوم حضور هر چه بیشتر ملت‌ها برای دستیابی به حق و اهداف قیام‌ها و انقلاب‌های خود تأکید کرده و...
کد خبر: ۱۹۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸ 04 October 2011
نخست‌وزیر پیشین و رئیس حزب اصلاح ملی عراق، درباره بیانات آیت‌الله العظمی خامنه ای و تأثیرات آن بر آینده منطقه گفت: به باور بنده، سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ایران از این منظر دارای اهمیت بود که بعد استراتژیک خاصی داشت، زیرا ایشان در سخنرانی خود توانستند به خوبی حوادث منطقه و ارتباط آن با پرونده تاریخی فلسطین را تبیین کنند و پس از آن انقلاب‌ها و قیام‌های عربی را شرح دادند.

«ابراهیم جعفری» در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، در هتل استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صفحه عربی «تابناک» افزود: در همین حال باید گفت، سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران این بار تفاوت بسیاری با سخنرانی‌های سابق ایشان داشت و دارای لحنی آشکار بود و ایشان اعلام کردند که ملت مظلوم فلسطین باید به حقوق کامل خود دست یابد و نباید هیچ یک از حقوق این ملت مظلوم پایمال شود.

رئیس حزب اصلاح ملی عراق، همچنین گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود همچنین تأکید کردند که ملت‌های منطقه باید این حق را داشته باشند که سخنان خود را بیان نموده و آزادانه اظهارنظر کنند. بنده بر این باورم که طرح چنین درخواستی با شیوه‌ای که آیت‌الله خامنه ای آن را بیان می‌کردند، یک نوآوری و اقدامی بی سابقه به شمار می‌رفت.

«ابراهیم جعفری» در ادامه افزود: رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین به زیبایی بر لزوم همکاری میان پیروان ادیان و مذاهب تأکید و بر از بین رفتن اختلافات‌های طایفه‌ای و منطقه‌ای تأکید کردند. سخنان ایشان، یک سخنرانی استراتژیک و بی نظیر بود که می‌تواند نقطه عطف و تحولی را در وضعیت جاری ایجاد کند.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین درباره تأثیر بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: بی‌گمان، هنگامی که رهبر انقلاب اسلامی ایران، بیانات خود را به این زیبایی و به گونه ای ویژه و متفاوت مطرح می‌کند، که دارای لحنی حماسی است، تأثیر بسزایی در آینده منطقه و انقلاب‌های جاری در کشورهای عربی خواهد داشت، به ویژه که ایشان بر ضرورت و لزوم حضور هر چه بیشتر ملت‌ها برای دستیابی به حق و اهداف قیام‌ها و انقلاب‌های خود تأکید کرده و این تأکیدات کاملا آشکار بیان شد و استراتیژی مورد نظر را روشن نمود.

رئیس حزب اصلاح ملی عراق در ادامه افزود: ما دیدیم که ایشان به چه راه زیبایی میان انقلاب‌های جاری در جهان عرب با تاریخ و علل آن رابطه ایجاد و در واقع، آن را ریشه‌یابی کرد.

گفتنی است، «ابراهیم جعفری» در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بسیاری از چهره و شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وی دو جلد از کتاب‌های خود در زمینه وضعیت سیاسی عراق را ـ که به تازگی تألیف کرده ـ میان چهره‌هایی که با آنها دیدار می‌کرد، توزیع نمود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وقتي ميگويند ولي ام مسلمين يعني اين انشاءا... خداوند سبحان تا ظهور حضرت حجت(عج) براي كليه مردم جهان اعم از مسلمان و غير مسلمان نگه دارش باشد.آمين يا رب العالمين
دورود بر رهبر فرزانه انقلاب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار