صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

خانوادگی غذا بخورید

جوانانی که در هفته دست کم سه وعده غذایی را با خانواده خود صرف می کنند، حدود 12 درصد کمتر از جوانانی که با خانواده خود غذا صرف نمی کنند با خطر اضافه وزن و چاقی مفرط مواجه هستند.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۲
| |
2407 بازدید

پژوهشگران معتقدند، گذراندن زمان صرف وعده های غذایی - نهار و شام - به صورت خانوادگی، تاثیرات مثبتی در عادت های تغذیه جوانان دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان، جوانانی که در هفته دست کم سه وعده غذایی را با خانواده خود صرف می کنند، حدود 12 درصد کمتر از جوانانی که با خانواده خود غذا صرف نمی کنند با خطر اضافه وزن و چاقی مفرط مواجه هستند.

پژوهشگران دانشگاه النوئیز معتقدند، صرف غذا به صورت خانوادگی این فرصت را برای جوانان و نوجوانان فراهم می آورد تا در خصوص مسائل خود با خانواده گفتگو کنند.

مشغله کاری خانواده ها، تکالیف مدرسه نوجوانان و شرایط ناشی از زندگی نوین از عوامل کاهش دفعات صرف وعده غذایی است.

یکی از مزایای صرف وعده غذایی به صورت خانوادگی این است که خانواده ها می توانند الگوهای اشتباه تغذیه را در فرزندان خود تشخیص دهند، پیش از این که این الگوها به اختلالات تغذیه منجرشوند.

پژوهشگران با بررسی عادت های تغذیه 180 هزار جوان اعلام کردند: اختلالات تغذیه نیز در جوانانی که بیش از 5 وعده غذایی را با خانواده خود صرف می کنند حدود 35 درصد کمتر از دیگر افراد روی می دهد.

سوء هاضمه، با ولع و سریع غذا خوردن، استفراغ با هدف کاهش وزن، خودداری از صرف غذا، زیاده روی در کاهش وعده های غذایی، حذف وعده های غذایی، مصرف دخانیات با هدف کاهش وزن عادت های اشتباه و اختلالات تغذیه هستند که در آسیب شناسی تغذیه بررسی می شوند.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟