بازدید 16126

اعترافات شهرام جزايری ساختگی بود!

مجتبی واحدی در ادعایی جالب عنوان کرد که ماجرای رشوه گیری مهدی کروبی از شهرام جزایری سناریوی نظام بوده است.
کد خبر: ۱۸۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱ 29 August 2011
 سردبیر پناهنده شده آفتاب یزد که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی در سال ۸۸ ترجیح داد در همان لندن ساکن شود، در یادداشتی در یکی از سایت های اپوزیسیون نوشته است مسئولان نظام برای ساکت کردن کروبی سناريوي «شهرام جزايري» را نوشتند!

به گزارش جهان، مجتبی واحدی در ادعایی جالب عنوان کرد که ماجرای رشوه گیری مهدی کروبی از شهرام جزایری سناریوی نظام بوده است.

سردبیر پناهنده شده آفتاب یزد که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی در سال ۸۸ ترجیح داد در همان لندن ساکن شود، در یادداشتی در یکی از سایت های اپوزیسیون نوشته است مسئولان نظام برای ساکت کردن کروبی "سناريوي «شهرام جزايري» را نوشتند و اجراي آن را سيد محمود هاشمي شاهرودي – رئيس قوه قضائيه – و علي لاريجاني – رئيس صدا و سیما– به صورت مشترک به عهده گرفتند!

به ادعای او "در پروژه جديد، قرار بود اولاً شيخ را مرعوب کنند تا دست از اقدامات مستقل خويش بردارد و ثانياً با متهم ساختن او ، تأثيرش بر افکار عمومي را کاهش دهند که البته در رسيدن به هدف دوم در کوتاه مدت تا حدي هم موفق شدند موفقيت هايي هم کسب کردند اما هدف اصلي ايشان يعني ساکت کردن کروبي محقق نشد و همين بر عصبانيت اقتدار گرايان افزود."

وی که خود را مشاور کروبی می داند، همانند ادعایی که درباره اعتراف متهمان فتنه مطرح کرده، اعترافات شهرام جزايري را هم اجباری و "دستوری" دانسته است.

به نوشته واحدی، افشای مفاسد جزایری و رابطه او با مهدی کروبی هم مانع از رویکردهای شیخ نشده و او همچنان به مقابله به قوه قضائیه و سایر ارکان نظام پرداخت.

شهرام جزایری عرب از مفسدان اقتصادی مشهور است. او با دادن رشوه و تأسیس دهها شرکت مختلف بازرگانی توانسته بود میلیاردها تومان سرمایه اندوزی کند. جزایری همچنین با برقراری ارتباط با بزرگان عرصه سیاست در اواخر دهه ۷۰ مانند مهدی کروبی، محمد خاتمی و دهها نماینده مجلس آنان را از مقابله با خود بازداشته یا همسو کرده بود.

مهدی کروبی از جزایری ۳۰۰ میلیون تومان پول دریافت کرده بود؛ موضوعی که خود آقای کروبی هم آن را تایید کرده است.

او بارها و در سخنرانی‌های مختلف اعلام کرده است که "من می‌گویم پول‌های زیادی را در زمان‌های گذشته که امام من را مسئول جایگاه‌های خاص در کشور کرده‌ بود دریافت می‌کردم که همگی براساس قانون و مقررات بود. در چندین نوبت هم شهرام به من پول پرداخت کرد اما در مقابل آن چیزی از من نخواست."

آقای کروبی در یک نشست دانشجویی هم خطاب به دانشجویان گفت: شهرام جزایری به خیلی‌ها پول داد و سرریز آن نصیب من شد.

وی همچنین در مناظره تلویزیونی با رئیس جمهور در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم هم به این مساله اذعان کرد و تاکید کرد که اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد، پول خواهد گرفت.

چند ماه بعد یکی از روزنامه‌های صبح متن گفت‌وگوی تلفنی فاطمه کروبی و شهرام جزایری را منتشر کرد که در آن فاطمه کروبی، جزایری را دعوت به سکوت می‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر