بازدید 46271
مالک اصلی پرسپولیس کیست؟

پرسپولیس علیه پرسپولیس!

اسماعیل وفایی ادعا دارد، مالک واقعی پرسپولیس است و حتی مدارکی هم در این باره دارد. او ماه گذشته، خرید باشگاه راه‌آهن را تأیید کرده و حضور علی دایی در این تیم به عنوان سرمربی عجیب نیست. شایعه شده، مالکین جدید راه‌آهن که مالک برند پرسپولیس هستند، با علی دایی به توافق رسیدند و سرمربی فصل گذشته پرسپولیس را برای هدایت تیمشان برگزیدند. هرچند راه‌آهن این فصل بازیکنان بسیاری ندارد، ولی حضور دایی در این تیم می تواند باعث رخدادهای جالبی در این باشگاه که ممکن است با نام پرسپولیس مشهد در بازی‌ها حاضر شود، گردد.
کد خبر: ۱۸۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲ 23 August 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ هفته گذشته در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس (پیروزی)، مطلبی نوشته شد که با واکنش‌هایی همراه بوده است.

مطلب سایت پرسپولیس (پیروزی) و جوابیه آن به این شرح است:

سایت پرسپولیس (پیروزی) نوشت: موفقیت بزرگ و تاریخی پرسپولیس

نام «پرسپولیس» به آغوش صاحبان اصلی بازگشت

پس از بیست سال از مصادره نام پرسپولیس، با رأی مدبرانه قاضی شعبه ششم دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید بهشتی، نام تجاری پرسپولیس به دامان میلیون‌ها هوادار عاشق پرسپولیس بازگشت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در پی دعوی این باشگاه علیه شرکتی که نام پرسپولیس را از سال 1370 به نام خود ثبت کرده بود و بخ  دنبال برگزاری نشست‌های متعدد، دادگاه رسیدگی کننده، رأی به ابطال و حذف نام پرسپولیس از آن شرکت به دلیل تعلق این نام تجارتی به خواهان (باشگاه پرسپولیس) صادر کرد.

بدین ترتیب با قطعیت رأی صادره، برند پرسپولیس که دارای صدها میلیارد ریال ارزش اقتصادی و همچنین دارای ریشه فرهنگی و اجتماعی عمیق و فضای ورزشی ایران و آسیاست، به دامان ملت باز خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس این موفقیت بزرگ و تاریخی را به آحاد مردم ایران و به ویژه هواداران فهیم پرسپولیس تبریک می گوید.

بیانیه تند پرسپولیس علیه پیروزی

این داستان پر آب چشم، مستند بر اوراق و حجت‌های دقیق و روشنی است که همه آن‌ها برای ارباب پژوهش و حقیقت جویان آماده است و بارها در اختیار پژوهندگان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، از آنجا که در عرف قضایی رأی دادگاه بدوی قطعی نبوده و روند تجدید نظر حق واقعی را معین می کند، برای همین، هیجان پیش از موعد نگارندگان اطلاعیه بدون در نظر گرفتن آینده پرونده، حاکی از برخورداری از حمایت‌های پنهان و آشکاری دارد که جز پیگیری حقوقی و قضایی همراه با اطلاع رسانی، امکان دیگری به ما نمی‌دهد. از این روی، نکاتی چند برای آگاهی اصحاب عدل و انصاف به آگاهی می رسد:


باشگاه پرسپولیس (متعلق به آقای عبده) پس از مصادره در اختیار بنیاد مستضعفان و آنگاه در سال 1369 به سازمان تربیت بدنی واگذار شد. صاحب جدید باشگاه در راستای شکل گیری بنگاه‌های قدرتمند ورزشی و مداخله بخش خصوصی در این فرایند در همان سال 1369 با حفظ 49 درصد از سهم شرکت برای سازمان و 51 درصد از سهام برای خریداران جدید پس از انجام تشریفات قانونی شرکت سهامی خاص پرسپولیس را به ثبت رساند. یک سال پس از ثبت قانونی شرکت فرهنگی ـ ورزشی پرسپولیس در اواخر سال 1370، سازمان تربیت بدنی درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی ـ ورزشی پیروزی (پرسپولیس) را می‌دهد که با مخالفت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ثبت پیروزی (پرسپولیس) روبه‌رو می شود و سازمان مذکور تنها نام پیروزی را تأیید می نماید.

از آنجا که تغییر منصب‌ها و منصب نشینان، گویا با تغییر تلقی آنها نسبت به حقوق مردم منجر می شود، در سال 1383 در اقدامی حیرت انگیز و خلاف قانون و شرع، شرکت ورزشی پیروزی (پرسپولیس) اجازه ثبت می‌یابد که از اساس ناظر و قایل بر نقض حقوق مکتسبه پنجاه ساله پرسپولیس (عبده؛ بنیاد مستضعفان، سازمان تربیت بدنی؛ انتقال یافته به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ثبت شده در سال 1370) است. این داستان پر آب چشم، مستند بر اوراق و حجت‌های دقیق و روشنی است که همه آن‌ها برای ارباب پژوهش و حقیقت جویان آماده است و بارها در اختیار پژوهندگان قرار گرفته است.

نام تجاری پرسپولیس حقی بوده که در اختیار سازمان تربیت بدنی وانهاده شده و این سازمان، تنها یک بار محق به واگذاری آن بوده است. اگر وفق مقررات و بنا بر مدارک این واگذاری رخ داده باشد (به طور مسلّم و مسجل در سال 1370 و به شماره ثبت 83332 این واقعه رخ داده است) ثبت دوباره آن (ثبت شرکت پیروزی (پرسپولیس) در سال 1383) خلاف قانون و شرع است، مگر آنکه سازمان دلایلی بر غیر قانونی بودن واگذاری عرضه و ایراد نماید، که هیچ دلیل قاطعی در این راستا نبوده و نیست. این جعل دوباره عنوان و ثبت شرکتی که تزلزل و هراس مدعیان را حتی در نحوه ثبت و نگارش عنوان شرکت هم نشان می دهد و طی سالهای مدید فعالیت، همواره از به‌کارگیری رسمی و صریح پرسپولیس احتراز و مستمراً و مؤکداً از عنوان «پیروزی» استفاده کرده، همه و همه حکایتگر صحنه ای است که قضاوت پیرامون آن باید دور ازهیاهو و فارغ از شائبه نفوذ صورت پذیرد.

حکم بدوی دادگاه تا قطعی شدن راه طولانی در پیش دارد. از نویسندگان حقوقی از هم اکنون دعوت می کنیم برای نگارش کتابی مستند، متقن و در بردارنده آرا، نظریات و تفسیرهای حقوقی، پیرامون این پرونده پای پیش نهند تا احوال نزار و قامت بی قرار بخش خصوصی را که پر هراس و لنگان از عرصه ورزش می گریزد، به تصویر کشند. سازمانهای دولتی که می بایست حامی حقوق مکتسبه و خصوصی شهروندان باشند تا بتوان از تعرض به حیطه محفوظ شان از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی جلوگیری کرد، بیش از هر زمان دیگری در شرایط کنونی ـ که پی جویی و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی مدنظر است، بایسته است از شایبه مداخله و ورود به حق احتراز جویند. علاقه‌مندیم حکم صادره منضم به تمامی مستندات ـ توجّهاً تصویر همه مستندات ـ در معرض خردمندان حقوقی و ارباب جراید قرار گیرد، شاید قضاوت خصوص علما فن و عموم علاقمندان ورزش موجب رویه شدن حمایت از حقوق بخش خصوصی گردد.

4 ـ رسانه‌های جمعی مشتمل بر صدا و سیما، روزنامه ها و نشریات، فارغ از جنجال‌های وصلی و فصلی، همه وجوه و شقوق ماجرا را از نظر بگذرانند، طرفین ماجرا را به صحنه فرا خوانند و یکطرفه به قاضی نروند. تمسّک به حکم بدوی که قطعی نبوده و در مسیر پر نشیب و فراز تجدید نظر راهی دراز در پیش دارد، به حکم شرع، قانون و عقل عادلانه نیست، به ویژه که باشگاه پرسپولیس، فاقد هر امکان رسانه ای بوده و این بر مظلومیت ما افزوده است.

امیر عابدینی: وفایی نمی‌تواند راه‌آهن را با نام پرسپولیس تهران به لیگ برتر بفرستد

امیر عابدینی، مدیرعامل داماش گیلان، یکی از نفراتی است که در دعواهای مالکیت پرسپولیس در دهه هشتاد با وفایی مشکل داشت. وی درباره خرید امتیاز راه‌آهن توسط اسماعیل وفایی و احتمال حضور این تیم در لیگ برتر با نام پرسپولیس می‌گوید: «خوشحالم آقای وفایی آمد تیم را خرید. الان عیار ایشان مشخص می‌شود. شما هم خیالتان راحت باشد آن‌ها طبق قوانین، با این‌که برند پرسپولیس را دارند، نمی‌توانند به اسم پرسپولیس تهران در مسابقات شرکت کنند. می‌توانند با اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند، به عنوان یک تیم تهرانی در لیگ برتر شرکت کنند.
همچنین می‌توانند با نام پرسپولیس مشهد به مسابقات بیایند، ولی هرگز نمی‌توانند با نام پرسپولیس تهران در لیگ برتر شرکت کنند.»

عابدینی ادامه می‌دهد: «پرسپولیس و پیروزی برای تهران هستند و هیچ تیمی نمی‌تواند با نام پرسپولیس تهران در مسابقات شرکت کند، جز همین تیمی که مالکیتش در اختیار دولت است و باید به مردم واگذار شود. من خوشحال هم هستم که آقایان خودشان وارد گود می‌شوند و می‌فهمند تیم‌داری چقدر سخت است. بنده شخصا از تیم‌داری آقای وفایی استقبال می‌کنم.»

البته ماه پیش بود که نخستیـن باشگاه ورزشی خصوصـی شـد. مدیرعامل فرابورس ایران گفت: «با عرضه یک میلیون سهم باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن در فرابورس، نخستین باشگاه ورزشی وارد بازار سرمایه شد».

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس از فروش سهام باشگاه راه‌آهن خبر داد و گفت: «یک میلیون سهم شرکت فرهنگی ورزشی راه آهن، به ارزش 41 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز برای دومین بار در فرابورس عرضه شد و به همان قیمت پایه به فروش رسید. برای این عرضه، تنها یک خریدار وارد رقابت شد و بدون رقابت، توانست سهام این شرکت را خریداری کند».

سازمان خصوصی سازی در روز پنجم تیر ماه، 100 درصد معادل 950 سهم از سهام شرکت‌ فرهنگی و ورزشی راه‌آهن را به ارزش پایه هر سهم 59 میلیون و180 هزار و 359 ریال و به صورت 20 درصد نقد و اقساط دو ساله از طریق فرابورس واگذار کرد ولی نخستین باشگاه ورزشی به دلایلی که قیمت بالای آن عنوان شد، بدون خریدار ماند. بعد از این عرضه، هیأت عالی واگذاری 100 درصد از سهام باشگاه ورزشی راه آهن را با 14 درصد کاهش در قیمت پایه با قیمت پایه هر سهم 41 میلیون و 500 هزار ریال از طریق بازار فرابورس تصویب کرد که این عرضه امروز در بازار سوم انجام شد. مبلغ سپرده شرکت در مزایده این شرکت یک میلیارد و 245 میلیون ریال است و این سهم به صورت 15 درصد نقد و اقساط پنج ساله واگذار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
مالک اصلی هواداران پرسپولیس هستند آقایان خجالت بکشند برن/...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
راست می گه اسم باشگاه را خریده اینو که نمی شه انکار کرد ولی خدایی دعوا سر لحاف ملاست! آخه بابا این بنده خدا ورثه علی عبده هیچ سهمی دنگی ندارند؟ اصلا چرا باید تیمشان مصادره بشه؟ مگه دزدی کردن؟ خوب عین همین هزینه ها را هم اونها اون موقع کردن...
وفایی تا حالا کجا بود برو عمو....
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
;کار خوبي
اینا هیچکدوم دلشون به حال پرسپولیس نمی سوزه فقط دنبال تبلیغاتن باباخصوصی کنید بره دیگه
پرسپولیس رو هر کی بخره بازم به استقلال می بازه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
بیشین بینیم بابا 6 تایی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
دوبار تو روتون خنديديم..ررو شدين استقلاليها!!!
بالاخره نفهمیدیم تیم ما پرسپولیسه یا (پیروزی)...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
پرسپولیس. همین. فقط پرسپولیس.
استقلال وپرسپولیس ....هیچ وقت خصوصی نخواهند شد....به دلایل مختلف که اینجا جاش نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا انتخابات داریم مگه ؟
فوتبالو ول کنین دنبال نون باشین...
بوی پول میاد و گرنه چرا همه دنبال تیمداری هستند
پرسپولیس سرورهههههههههههه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
اشتباه مثبت دادم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
استقلالی ها همیشه اشتباه میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
بیا! مثبت هاتون هم اشتباهیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
هه ...
سازمان تربيت بدني مقصره چار كه شركت پرسپولس وفايي يك سال زودتر از شركت پيروزي يعني در سال 1369 يه ثيت رسيده و مدارك در ثبت وجوده حالا اگر اين آقايان برنامه اي دارند اصل كار رار زير سئوال نبرند و حق و حقوق مالك قانوني را ناديده نگيرند فكر مي كنم در اين ماجرا مسول اسبق سازمان تربيت بدني مقصره .
فوتبال کثیف ایران باید اصلاح شود، نه تعطیل!
من چقدر خوشحالم !!!!!!!!
500 ساله دیگه عقل و خرد از دست رفته ... بر نمیگرده.....
دایی از جون پرسپولیس چی می خواد..
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
بی خیال الن زنگ میزنه یه مینی بوس آدم بیادا از من گفتن
تا اینا هستن پرسپولیس نتیجه نمی گیره...
اقای ناشناس دایی پرسپولیس رو 2 دفه قهرمان کرد
بابا ...شین اجازه بدین تیم نتیجه بگیره..
مالک اصلی پرسپولیس پیشکسوتهایی مثل بهزادی و کلانی هستند نه....
عشق است پرسپولیس
اینا فقط فکر خودشونن نه پرسپولیس ...
نام تجاری پرسپولیس حقی بوده که در اختیار سازمان تربیت بدنی وانهاده شده است و این سازمان تنها یک بار محق به واگذاری آن بوده است . اگر وفق مقررات و طبق مدارک این واگذاری اتفاق افتاده باشد ( به بطور مسلّم و مسجل در سال 1370 و به شماره ثبت 83332 این واقعه رخ داده است ) ثبت دوباره آن (ثبت شرکت پیروزی (پرسپولیس) در سال 1383) خلاف قانون و شرع است ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
اگر اجازه واگذاري در سال 70 توسط سازمان انجام شده طبيعي است كه خلاف قانون بوده و اساسا ثبت شركتي با نامي ملي كه در عرف با نام تجاري موسسه اي دولتي شناخته مي شود از ابتدا خلاف شرع است و بطلان آن طبيعي است. هر دانشحوي رشته حقوق مي داند هر اقدامي خلاف ذات قانون در هر عقد و ثبتي خلاف است
یکی به داد پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران برسه..
كاشاني و استيلي هردو بي ... هستند
در هر صورت استقلال سرورپرسپو لیسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
6 تایی ها ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
بخواب تا به آرامش برسی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
زرشک
تا ابد دهر دستبوس پرسپولیس هستین
یاسا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
خوشم میاد به شدت منفی میگیرین!!!!!

همه جا پرسپولیسیا یه 10 برابری بیش از شما 6تایی هستن!
قرمزتهههههههههههههههههههههههههههه
شما اس اسی ها تا داور دارین کری می خونین نوبت ما هم میشه
حاج حبیب جرف نداره
...ازفوتبال متنفر شدم...
خب وقتي آقايون خودشون اسم باشگاه رو با اصرار به پيروزي تغيير دادن و برند پرسپوليس رو فروختن ديگه چي ميگن. معلومه كه حق با اونه. وقتي آدمهاي ....سر پست ها قرار بگيرن اينطوري ميشه ديگه.
پرسپولیس فقط مال مردم و پیشکسوتهای تیم است. وفایی کیه دیگه؟
چه راحت میگن مصادره شد
انگار آب اورده بوده
اگر حق با آقای وفایی است چرا چند سال بود موسسه ای با نام پرسپولیس کلاس های کنکور برگزار می کرد و از این راه میلیاردها تومان به جیب زد و پس از حضور مدیرعاملان با ...ی پون انصاری فرو ... که استفاده از نام پرسپولیس فقط در اختیار باشگاه ورزشی پرسپولیس خواهد بود و هر کسی که از این نام استفاده کند باید حق استفاده آن را به باشگاه بدهد که کاری خوب و منبع درآمد باشگاه هم هست . اما آن موسسه کنکوری با تغییر نام به پارسه به کارخود ادامه داد آقای وفایی کجا بود که حق خود را بگیرد. اصلا نامش ما اون مگر پرسپولیس تا قبل از انحلال تیم شاهین در فوتبال ایران مطرح بوده که حالا آقایون ادعای مالیکیت آن را دارند.اگر این طور است تشکیل بدهند ما هم هوادار تیم فعلی هستیم 20 میلیون نفر به خاطر نام که هوادار نیستند چرا که نام ها عوض می شوند اما پهلوانان و قهرمانان هرگز. شاهین-پرسپولیس - شهید چمران - آزادی - پیروزی اینها همه نام پرسپولیس شدند اما مردم خودش را قبول دارند نه نام ها را همانطور که استقلال هم نام های متعددی پیدا کرد از دوچرخه سواران تا تاج و تاج شاهنشاهی و استقلال. مردم بودند و هستند طرفدار قهرمانانشان نه نام های ..... گذاشته شده روی آنها.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
اگه راست میگی چرا نرفتی طرفداری استیل آذین بشی؟ قهرمانای پرسپولیس که اونجا بودند.
نام مهمه خیلی هم مهمه! تو همهی دنیا برند ارزش داره حالا تو میگی نداره!؟
اولين باخت استقلال اين هفته در مقابل فولاد در اهواز رقم ميخورد مبارك است
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
شما اول تیمتون رو از ته جدول نجات بده بعد بیا اظهار نظر کن ته جدولی
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
هاه هاه هاه!! ته جدول رو رد کرده ته ...ه!!
فکر کنم مربیشون گفته ته جدول رو رد کنید دوباره از سر جدول وارد میشید! 1 جدول هم گذاشته جلوشون! برگردوندتش! گفته ببینید...!
قرمزته - عشق من پرسپولیس
پرسپوليس نفرين شده چون مرداد ماه 1389 تا ميتوانستند به تراكتورسازي و اذربايجانيها توهين كردند و ديدي بعدا دو بار به استقلال و يكبار به تراكتور و الانم كه به شهرداري باختند! هركس توهين كند سزاش همين پرسپوليسه!
مردم و بویژه جوانان را با فوتبال سرگرم کنید تا به ...
من بعد بجاي پرسپوليس بگوييد" پول ...
فوتبال ابران هم کثیفه هم یقول دوقول
عشق است پرسپولیس
پرسپولیس متعلق به هواداران است. هر نهادی که این نام و کالا نما (برند) رافروخته باشد باید پاسخگو باشد. چه سازمان تربیت بدنی و ...!
عشق است پرسپولیس!
از پول زیادی افتادین به جون همدیگه نمی دونید چیکار دارید می کنید بیچاره ما شمالیهای انزلیچی که با کمترین سرمایه جلوی شماها وای میسیم..
همه ميدونن استقلال سوراخه استقلاليا چرا بيخود .... ميكنن ، 2 دفعه با داوري بردن يادشون رفته؟؟؟ پرسپوليس سرور استقلاله.
پرسپولیس. همین. فقط پرسپولیس.
عاشق واقعی پرسپولیس
اگه این استقلالی ها 12 تایی هم بشن متوجه قضییه نمیشن
ما فكر ميكرديم پرسپوليس هم مثل تاج مردمي بود ولي شما ميگين به عبده متعلق بوده يعني شخصي بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
تاج مردمی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! تاج شاهنشاهی بوده مال شاه و حکومت کجا مردمی بوده؟؟
تورو خدا روتون میشه از پرسپولیس حرف می زنید بانتایج خیره کننده اش
فقط وفقط اس اس سرور تمام
قرمزتهههههههههههههههههههههههههههههه
به نظر من پرسپوليس رو بدين حاج حبيب تا پرسپوليسو تو ليگ دست دو ببينيم . آخه مگه ميشه هركي از راه برسه دونبال پول و انتخابات و شوراي شهر باشه بگه من پرسپوليسيم . پرسپوليس مال مردم هست اي كاش مدير عامله شو مردم انتخاب مي كردند .
استقلال یادش باشه که پرسپولیس سرورشه.
طرفداران واقعی پرسپولیس نباید با آنهاییکه همیشه مثل ...میخواهند خون تیم را بمکنند همراهی کنند . چون آنها منافع خودشان را میخواهند . چنانچه به حق حسابشان نرسند .برایشان دایی واستیلی فرقی نداره .شرایط را تاآنجا بحرانی میکنند که امثال دایی هم استعفا داده وکناره گیری کنند .هواسمان جمع باشد در دسته حریف ودشمنان وبد خواهان سینه نزنیم .بامید تکرار افتخار آفرینیهای پرسپولیس در ایران و آسیا
طرفداران پرسپولیس احساسی و بی ... اند تیمشون گل می خوره تیمو هوو می کنند تیمشون گل می زنه دوباره تیمو تشویق می کنند.
پرسپولیس را دوستدارم چون رنگ خون است وخون بر همه چیز پیروز است
ناصر حجازي اي گلر طلايي
فقط قرمز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار