بازدید 6790
۴

بازنشستگي مديران حرفه‌اي با ارائه پايان‌نامه

مديران دستگاه‌هاي مختلف، كارخانه‌ها، سازمان‌ها، استانداران و معاونان آنها از جمله كساني هستند كه براساس اين بخشنامه به تدوين تجربيات خود در قالب يك پايان‌نامه ملزم خواهند شد
کد خبر: ۱۸۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷ 31 July 2011
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه‌ مديريت و سرمايه‌ انساني رييس‌جمهور اعلام كرد كه به زودي مديران حرفه‌اي موظف می شوند براي بازنشستگي، پايان‌نامه تدوین کنند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، احمد بزرگيان در گفت‌وگو با «ايسنا» با بيان اينكه اين موضوع به زودي طي بخشنامه‌اي به سازمان‌هاي دولتي ابلاغ خواهد شد، در تشريح موضوع پايان‌نامه بازنشستگي مديران حرفه‌اي گفت: متاسفانه هم‌اكنون با بازنشسته‌شدن مديران تجربيات آنها نيز بايگاني مي‌شود، اين درحالي است كه دنيا مبنا را بر استفاده از تجربيات مديران اجرايي گذاشته است.

وي با بيان اينكه در اين طرح مديران حرفه‌اي تجربيات خود را به صورت مكتوب مستند‌سازي مي‌كنند، گفت: اين اقدام مي‌تواند توسط خود آنها يا به قلم يك نويسنده از زبان مدير انجام شود. بزرگيان با بيان اينكه هم‌اكنون در سطح رياست‌جمهوري تجربيات روساي‌جمهور پيشين كشور از سوي يك مركز به صورت مدون تنظيم شده و مي‌شود، گفت: در سطح وزرا نيز برخي خودشان تجربيات و اقداماتشان را تدوين كرده‌اند، اما اين كار بايد به صورت سيستمي انجام شود.

وی با اشاره به شرايط ويژه و اتفاقاتي كه نظام جمهوري اسلامي ايران طي 30 سال گذشته تجربه كرده و بحران‌هايي كه كشور با آن مواجه شده است، گفت: برخي از اين اتفاقات به گونه‌اي بوده كه مي‌توانسته يك نظام را از پا در بياورد. در حالي كه كشور ما با اتكا به مديران توانمند خود همه آنها را به خوبي از سر گذرانده است، بنابراين استفاده‌نكردن از اين تجربيات مي‌تواند به ضرر ما باشد.

وی با تاكيد بر اينكه مديران دستگاه‌هاي مختلف، كارخانه‌ها، سازمان‌ها، استانداران و معاونان آنها از جمله كساني هستند كه براساس اين بخشنامه به تدوين تجربيات خود در قالب يك پايان‌نامه ملزم خواهند شد، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها مديريتي را تدريس مي‌كنند كه مبتني بر علوم نظري است و برخي از اطلاعات آنها شايد به 100 سال قبل باز مي‌گردد، اين درحالي است كه تجربه مبتني بر واقعيت‌ها است و تدوين تجربيات مديران حرفه‌اي اين امكان را فراهم مي‌كند كه حتي تا پنج سال يك بار، علوم مديريت دانشگاه‌ها نوسازي شود.

وي با بيان اينكه به زودي تدوين پايان‌نامه بازنشستگي براي مديران حرفه‌اي الزامي مي‌شود، گفت: بر اين اساس مديران موظف مي‌شوند كه تجربيات خود را مدون كنند. همچنين دولت امكاناتي در اختيار آنها قرار مي‌دهد كه اين پايان‌نامه را تدوين كنند و آن را در اختيار دستگاه مديريتي خود قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کار بسیار ارزشمند و بااهمیتی جهت مستند کردن ت وانتقال به نسل بعدی جربیات مدیران وتوصیه میشود که اولبانک اطلاعاتی نیز برای آن پیش بینی شود دوم مدیران باتجربه انتخاب شوند ونه کسانی که خلق الساعه سوار اسب مراد شده اند چون اینان درمدت خدمت کاری کرده اند ونه تجربه ای دارند به دیگران بدهند واگر هم توان نوشتن وانتقال داشته باشند نمیتواند مهم باشد سوم کلیه مدیرا ن درهر رده را ملزم کنید یعنی کسانی که حق مدیریت میگیرند در سطح خودش اینکار را انجام دهد چهارم اینکه برای این مدیران که موفق به نگارش پایان نامهمیشوند حق انگیزه درخور توجهی از طرف دولت پیش بینی و بعد از تحویل وتایید به او بدهند تا اشتیاقش بیشتر شود پنجم مدیرانی که مورد بی مهری قرار گرفته اند ویا نخواسته اند وارد اخطوط سیسی وباند بازیها شوند وکناری گذاشته شده ولی دارای تجربیات خوبی هستند نیز شامل شود بنده بعنوان کسی که حدود 20 سال سابقه مدیریت میانی در یکی ازاستانهای غربی کشور در سیستم دولتی دارم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت هستم باتمام وجود به این کار وپیشنهاادهایی که دادم اعتقاد دارم چرا که با رفتن هر مدیر از موقعیت قبلی خودش کلی تجربه واطلاعات را باخودش میبرد که اینها مال این مردم هستند بماند بعضی مدیران که اندک هستند اصولا تمایلی ندارند انتقال تجربه را بعنوان خمس علم وتجربه خود بپردازد که حسابش جداست ولهذا موضوع مهمی است و بشرطی که به طور جد و خوب بااین مهم برخورد شود
در تدوین استاندارد این پایان نامه ها باید جائی هم برای تجربه های تلخ دیده شود و در غیر این صورت اینکار فقط به یک ویترین برای بزرگنمائی و بعضا .... خواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی