بازدید 3554

پس ‌از 100 سال، پيرمرد با خانواده‌اش ديدار کرد

کد خبر: ۱۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۱ 16 July 2011
پيرمرد 110 ساله ساکن شهرستان خوي، بعد از صد سال انتظار و جدايي، مقارن با ايام شعبانيه، در مقبره شمس تبريزي، موفق به ديدار خانواده‌اش شد.

به گزارش ايسنا ، پس از آنکه «حاج علي موسي قلي‌لو» توانست بعد از سال ها انتظار، خانواده خود را در استانبول ترکيه پيدا و اولين ارتباط اينترنتي را با آنها برقرار كند، سرانجام خانواده‌اش را که حدود صد سال در انتظار و آرزويش بود، در مقبره شمس تبريزي ملاقات کرد.

حاج‌علي که از شوق ديدار خانواده‌اش گريه مي‌کرد، اظهار کرد: اکنون ديگر انتظار به سر آمده و بعد از روزهاي تلخ جدايي، در آغوش گرم خانواده‌ام هستم اما انتظار و آروزي بزرگترم، ديدار آقا امام زمان(عج) است.

وي در خصوص اينکه چرا مقبره شمس تبريزي را محل ديدار با خانواده‌اش انتخاب کرده، گفت: مقبره شمس تبريزي ميعادگاه عاشقان جهان است و اين بالاترين هديه‌اي است که مي‌توانم خانواده‌ام را بعد از صد سال در مقبره شمس تبريزي ملاقات کنم.

«رسول» ، برادر حاج‌علي، که بعد از ارتباط اينترنتي هر لحظه شوق ديدار برادرش در وي شعله‌ورتر شده بود، اظهار کرد: هيچ وقت باور نمي‌کردم که بعد از اين همه سال، برادرم را در خوي در مقبره شمس تبريزي ملاقات کنم.

وي تصريح کرد: اکنون خيلي خوشحالم و اگر شرايط فراهم شود مي‌آيم و در خوي زندگي مي‌کنم.

«سکينه»، خواهر حاج‌علي نيز با بيان اينکه ديگر آرزويي ندارد، اظهار کرد: انتظار به سر آمده و بعد از سال هاي پررنج و دوري، در کنار برادر و خانواده‌ام هستم و اين بالاترين محبت خداوند است که به ما ارزاني کرده است.

وي افزود:پدرم همواره در ترکيه از شهر خوي و مردمان مهمان‌نوازش براي ما صحبت کرده است و من اکنون شهر خوي را دوست دارم و به آن عشق مي‌ورزم.

خانواده حاج‌علي با نثار فاتحه و تاج گل به مقبره شمس تبريزي، نسبت به اين عارف والامقام اداي احترام کردند.

اهداي لوح سپاس و انتظار به حاج‌علي و خانواده‌اش، از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود که طي آن «سيد فتاح کبيري» ، رئيس شوراي اسلامي شهر خوي، به پاس يک قرن انتظار و استقامت باشکوه به اين خانواده اهداء کرد.

حاج علي موسي قلي‌لو، ساکن شهر خوي، زماني که هشت سال بيشتر نداشت پدرش براي پيدا کردن کار راهي ترکيه مي‌شود و ديگر هيچ وقت به ايران بازنمي‌گردد. اما حاج علي همچنان در انتظار ديدار پدر و خانواده‌اش بود تا اينکه توانست با سرنخهايي، به ديدار خانواده‌اش نائل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار