بازدید 9499

يك نامگذاري جديد در نيمه شعبان امسال

کد خبر: ۱۷۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲ 14 July 2011
«بولتن نیوز» نوشت:

نيمه‌ي شعبان امسال قرار است يك اتفاق جديدي رخ بدهد. قرار است اين روز از اين پس در تقويم رسمي كشور با نام روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) عجين شود.

در شرایطی که انواع و اقسام بحران‌ها کشورهای منطقه و حتي جهان را در برگرفته است و کشورهای همسایه ایران از افغانستان و پاکستان تا كشورهاي حاشيه‌ي خليج‌فارس تا عراق و تركيه و سوريه و تا آسياي ميانه با خطرات عديده‌اي روبرو هستند، این پرسش اساسی برای بسیاری از ما به وجود مي‌آيد که اگر ایران بزرگ، چنين سربازان گمنامي را نداشت آيا واقعا مي‌توانستيم در سايه‌سار وامنيت و آسايش به اين همه دستاوردهاي علمي و فرهنگي و اقتصادي و... دست يابيم؟

اگر چه به دلایل امنیتی، همه‌ي ابعاد تلاش‌ها و عملیات‌هاي سربازان گمنام امام زمان برای افکار عمومی قابل شناسایی نیست اما مردم این سرزمین خوب می دانند که در شرایط امروز جهان و در سه دهه گذشته که دشمنان از راه‌های مختلف، قصد ضربه زدن به انقلاب را دارند، این سربازان گمنام بوده و هستند که با تلاش‌های گسترده و عمیق و با فداکاری و از جان‌گذشتگي خود از نظام و انقلاب و كشور دفاع کرده‌اند.

مردم ایران خوب می‌دانند که سربازان گمنام امام زمان با چه پیچیدگی‌هایی در مسیر مبارزات و دفاع از دستاوردها مواجه بوده‌اند تا راه نفوذ دشمن را از هر زاویه و راهی سد کنند و اجازه ندهند که دشمنان، دستاوردهای اين انقلاب را تخریب کنند.

به عبارت دیگر، به خاطر پیچیدگی کار دشمنان که در سطحی گسترده و در حوزه های مختلف، قصد نفوذ و رخنه در ارکان نظام وضربه زدن به کشور را داشتند تا مسئولان و مردم ایران را به زانو در آورند، در نتیجه عملیات سربازان گمنام نیز از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار بوده و از تاکتیك‌های جنگی و گشت و شناسایی در جنگ و مناطق عملیاتی گرفته تا مقابله با کارهای خلاف قانون و روش هایی که دشمن در بخش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به کار گرفته است را شامل می شود.

این سربازان عاشق وطن و انقلاب، تلاش کرده‌اند تا ضمن حفظ آرامش مردم و جامعه، به گونه‌ای عمل کنند که ضمن مقابله با دشمن، نظم جامعه نیز حفظ شود و گاهی به آرامی و بدون تنش، مهمترین عملیات شناسایی و خنثی سازی عملیات دشمن را انجام داده‌اند، به گونه ای که حتی رسانه‌ها نیز متوجه اقدامات آنها نشده‌اند.

با وجود آن که بودجه نظامی و امنیتی در کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل و انگليس... بسیار فراتر از بودجه‌های نظامی و اطلاعاتي در کشورهایی مانند ایران است و اين كشورها انواع آموزش‌ها، دوره‌ها و تخصص‌ها را برای جاسوسی و کار اطلاعاتی طي می‌کنند اما مهمترین شاخص نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی، «ایمان» و «اعتقاد» به اصولی است که سیستم‌های اطلاعاتی دشمن و کشورهای غربی، توان مقابله با آن را ندارند. زیرا در شرایط سخت و پیچیده که نیازمند صبر و استقامت و فداکاری است، این ايمان و اعتقاد به دين و نظام و ولايت است که باعث می‌شود سربازان گمنام امام زمان بسیار توانمندتر از نیروهای دشمن در صحنه حاضر شوند و در عمق نیروهای اطلاعاتی و تشکیلات دشمن نفوذ یابند.

تفاوت روش و اخلاق سربازان گمنام امام زمان در ایران با روش های نیروها و نهادهای امنیتی اسرائیل و آمریکا و... باعث شده که در شرایطی که رقابت و مقایسه بین این نیروها مطرح می شود نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی با وجود امکانات کم و شرایط سخت، به مراتب تواناتر و کارآمدتر و باهوش‌تر به نظر برسند و این موضوع، تعجب سرویس های اطلاعاتی خارجی را موجب شده و آنها از خود می پرسند که جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته و با وجود مشکلات جنگ و فراز و نشیب های سیاسی، چگونه نیروهایی تا این حد وفادار و متعهد واخلاق مند و کارآمد ایجاد کرده است؟

از همين روي بود كه رهبر انقلاب چندي پيش از چنين مجموعه‌اي بازديد كرده و اين نكته را بر همگان تلويحا فهماندند كه اين وجود اين افراد آن قدر اهميت دارد كه براي ديدن دستاوردهاي آنان 6 ساعت وقت صرف شود. رهبر انقلاب در اين ديدار از 4 عنصر اساسي براي مجموعه‌ي وزارت اطلاعات نام بردند: «حفظ انسجام در وزارت اطلاعات»، «لزوم نگاه فراجناحي و فراگروهي»، «حساسيت در قبال نفوذ دشمن و جريانات معيوب فكري و سياسي» و «استفاده از تجارب نيروهاي مجرب».

آري، آن‌گاه كه «ايمان» رمز بقاي سازمان باشد و اسم‌ها و منصب‌ها و پست‌ها، مورد توجه نیست، «مؤمن»، مقتدر مي‌شود و پيروز. و چه زيبا گفت رهبر معظم انقلاب: «وزارت اطلاعات به همت نيروهای با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اكنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصه‌ي جنگ اطلاعاتی در دنيای امروز است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل