بازدید 13841
۶

چرا وزارت خارجه گستاخی آلمان را پاسخ نمی دهد؟

«هانس یواخیم اتو»، معاون وزارت اقتصاد آلمان هم بدون اینکه معامله تسلیحاتی کشورش با عربستان را تأیید و یا رد کند، در پارلمان این کشور گفته است که عربستان، یکی از بزرگترین متحدان ما در جنگ با تروریسم است. وی همچنین ادامه داده است: شکی نیست که عربستان سعودی یک ابرقدرت منطقه ای در مقابل ایران است.
کد خبر: ۱۷۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸ 07 July 2011
سرویس سیاست خارجی ـ در هفته های گذشته، در حالی دولت رومانی، سفیر ایران را به دلیل اینکه گفته بود «هدف سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپای شرقی روسیه است و نه ایران»، به وزارت خارجه رومانی برای دادن توضیحات فراخوانده بود، وزارت خارجه کشورمان تاکنون در قبال سخنان گستاخانه وزارت دفاع آلمان در قبال ایران، هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات سفیر ایران در رومانی که درباره آمریکا و روسیه بود، در رومانی با واکنشی سخت روبه رو شد، اما اینک وزیر دفاع آلمان در توجیه معامله بزرگ تسلیحاتی خود با یکی از بزرگترین کشورهای ناقض حقوق بشر یعنی عربستان می گوید، «این معامله را برای مقابله با ایران و توانمند کردن عربستان در مقابل ایران انجام داده اند»، اما در کشور ما با هیچ واکنشی روبه رو نمی شود.

بنا بر این گزارش، «هانس یواخیم اتو»، معاون وزارت اقتصاد آلمان هم بدون اینکه معامله تسلیحاتی کشورش با عربستان را تأیید و یا رد کند، در پارلمان این کشور گفته است که عربستان، یکی از بزرگترین متحدان ما در جنگ با تروریسم است.

وی همچنین ادامه داد: شکی نیست که عربستان سعودی، یک ابرقدرت منطقه ای در مقابل ایران است.

از سویی، منتقدان دولت آلمان هم به انعقاد قرارداد میلیاردی فروش تسلیحات به یکی از بزرگترین کشورهای ناقض حقوق بشر واکنش نشان داده اند؛ قراردادی که هرچند توسط مقامات آلمانی هنوز تأیید نشده، ولی مقامات سعودی آن را تأیید کرده اند. این در حالی است که به دلیل سابقه نازی ها در آلمان، جهانیان با حساسیت خاصی، اخبار مربوط به فروش تسلیحات این کشور به دیگر کشورها را پیگیری می کنند.
 
اکنون وظیفه وزارت خارجه است با احضار سریع سفیر آلمان در ایران، از وی به دلیل گستاخی مقامات این کشور در قبال ایران توضیح بخواهد و البته رسانه ها نیز به عنوان وجدان بیدار جامعه باید با واکنش به چنین رفتارهای گستاخانه ای ناخشنودی خود را از توهین برخی از مقامات آلمانی به کشورمان نشان دهند و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکنند.

گفتنی است، عربستان سعودی سال گذشته میلادی نیز بزرگترین معامله تسلیحاتی جهان را به ارزش شصت میلیارد دلار با دولت آمریکا امضا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
به شما دستور دادند نظرات به اسم بختیاری را درج نکنید
واقعا برای کل ایران شما متاسفم
ناراحت نباشیدآلمانهاازتعصب عربی سران این کشوروهابی میخواهند سواستفاده کرده و منطقه رابه یک درگیری نظامی سوق دهندسران اینگونه کشورها بایدبدانند اختلاف ودوری ازایران باعث ازهم پاشیدگی وتغییرجغرافیایی آنهاخواهدشدچون غرب ماندگاری خودرادراختلاف وتضعیف قدرت مسلمانان میبیندوتابحال نامردی خوددرخصوص رژیمهای طرفدارخودثابت کرده است
اي بابا
فكر اينها را بايد وقتي مي‌كرديد كه كه وزير امور خارجه رو در سنگال از كار بركنار كردند و به ريش من و تو خنديدند . به هر حال آقاي صالحي يك كارشناس هسته‌ايست و تجربه اي در وزارت امور خارجه ندارد از اين بيشتر نيز از ايشان انتظار نمي‌رود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس