بازدید 20993

رفتارهایی که نوید اتفاقات خوبی را در مدیریت کشور می دهد

خوشبختانه گویا هم اکنون هم کارگزاران این سه نهاد اصلی کشور و به ویژه مدیران درجه اول این نهادها به رویکردی واقع بینانه از نقش ها، وظایف و اختیارات خویش رسیده و هم برخوردهای کارکردی آنان در روزهای آینده، میل به همگرایی و وابستگی خواهد داشت...
کد خبر: ۱۷۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۰ 07 July 2011
 سخنان اخیر ریاست قوه قضائیه در جمع شورای عالی قضایی و همچنین تجدید نظر رئیس جمهور و حضور فعال وی در نشست های اخیر شوراهایی همچون شورای انقلاب فرهنگی و... طلیعه حرکت جدیدی از سوی روسای قوا برای پیشبرد امور اساسی کشور است.

به گزارش «تابناک»، از سویی، حرکت قابل تأمل مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح پرسش از رئیس جمهور و در نظر گرفتن همه جوانب و انجام ندادن اقدامی شتابزده در این برهه، نشان می دهد که مجلس نیز بنا را بر همکاری با دولت گذاشته و اکنون گویا دور جدیدی از همکاری بین سران سه قوه در کشور آغاز شده است؛ رویکردی که اتفاقا ضروری ترین نیاز کنونی کشور و در هر زمان دیگری است.

بنا بر این گزارش، هرچند در چهارچوب نظام سیاسی کشور، قوای موجود بر پایه قانون مستقل رفتار کرده و در چهارچوب تفکیک قوا و در عین حال پیوستگی برای تأمین منافع ملی و رفاه عمومی مردم فعالیت می کنند و همکاری سه قوه در این چهارچوب، لزوما به معنای دست کشیدن هیچ کدام از این نهادها از وظایفشان نیست ـ دولت کار اجرایی خود را انجام می دهد، مجلس کار نظارتی و تقنینی و قوه قضائیه هم شأن قضایی خود را به منصه ظهور می رساند ـ با این حال، بی گمان کار و حاصل تلاش این هر سه نهاد به صورت کارکردی به هم پیوسته است، اما همین همبستگی کارکردی که در بخشی به صورت هوشمند توسط خود سیستم انجام می شود، در بخش هابی به شدت نیازمند مفاهمه و نزدیک کردن رویکردها برای رسیدن به دیدگاه های مشترک است.

باید افزود، به هر حال در کنار کارکرد هر نهاد اعم از قوه اجرایی، قضایی و یا تقنینی، که لزوما باید به همکاری منجر شود، نقش کارگزاران هر کدام از این نهادها نیز در ساخت سیاسی ـ اجتماعی کشور برای با ثبات ماندن فضا و کارآمدن شدن نظام سیاسی بسیار پر اهمیت است و در صورتی که هر کدام از کارگزاران هم تصور اشتباه و نادرستی از نقش های خود داشته باشند، در کنار هم به هدفی مشترک نخواهند رسید.

اما خوشبختانه گویا هم اکنون نیز کارگزاران این سه نهاد اصلی کشور و به ویژه مدیران درجه اول این نهادها، به رویکردی واقع بینانه از نقش ها، وظایف و اختیارات خویش رسیده و هچنین به نظر می رسد، برخوردهای کارکردی آنان در روزهای آینده، میل به همگرایی و وابستگی بیش از پیش خواهد داشت.

بنابراین، گویا به تدریج بحث های مخرب کنونی از فضای کشور رخ برخواهد بست و در آینده ای بسیار نزدیک، بیش از آنکه از تعارض قوا در کشور بشنویم، سخن همدلی و انجام کارهای اساسی کشور بر پایه توجه به نقش هر یک از قوا بنا بر قانون خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
الحمد لله .
تابناک خفه شو دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
اگه خوبه خودت بشو . از ادمهایی که فقط ناله میزنن متنفرمممممممممممممممممم
خدا را شکر ظاهراً دوره آزمون وخطا داره یواش یواش تمام میشه
آخه حضرات ظاهراً دارن سر در میارن که آره!!!!
اما حیف که عمر ما کفاف نمیده
باید توجه داشت که این تمایل به همکاری موجب چشم پوشی از برخی مشکلات اساسی در مورد اطرافیان رئیس جمهور نشود
خدارا شكر
ما که آخرش نفهمیدیم چی شد !
تا دیروز که عکس این بود.!
تحلیل تابناک هواره دغدغه این سایت را جهت حفظ منافع ملی و توجه دادن افکار عمومی به سمت پیشرفت و رشد اقتصادی و استقلال کشور و حفظ هویت ملی یا همان وحدت است.
تشکر
محمود قابل پيش بيني نيست بياييد اميدوار باشيم اما الكي دلمون رو خوش نكنيم...
اگر مشایی بگذارد....
خدا کند اینطور که میگوئید باشد.
به کوری چشم منافقین و بدخواهانی که تا اختلافی پیش میاد چنان ذوق زده میشن که چشماشون برق میزنه.
اينقدر زور نزن تابي
مسئولین الگوی جامعه هستند. دعوای سیاسی میان مسئولین می تواند منجر به دعوای اجتماعی در جامعه شود و جو منفی در جامعه ایجاد نماید
تا کور شود هر آنکس که نتواند دید.
اگر همه به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرادهند و فقط توقع نداشته باشند که دولت به حرف رهبری گوش کند کشور نه تنها آرامش را به خود خواهد دید بلکه با سرعت بسیار زیادی بسوی رفاه محال مردم وآبادانی پیش خواهد رفت
کاش زود دیر نشه
خداکنه اینطور باشه در غیر اینصورت این مردم هستند که بیشتر از همه متضرر میشن.
اميدوارم اينطور كه نوشته ايد باشد ولي من و خيليها فكر نميكنيم ،در اينجا هر سه قوه دارند كارشان را ميكنند ولي هيچ اثر مثبتي ديده نمي شود چون همه ساز خود را ميزنند و منيتها را كنار نميگذارند به اميد بهتر شدن اوضاع !!!!
نميريم و ببينيم
فعلا برای رییس جمهور سوال نمایندگان اولویت اساسی دارد و باید به آرامی آن را پشت سر بگذارد.
نه ! اتفاقا نشان دهنده اين است كه آب از سر گذشته و راه ها جدا گشته است ، و چون ديگر اميدي به بهبود روابط باقي نمانده ، ديگر قوا خود را از جر و بحث با رئيس جمهور بيرون كشيده اند تا به قول باهنر اين دوره به صورت طبيعي پايان پذيرد ، نشانه آن هم كليد خوردن رسمي وحدت اصولگرايان منهاي دولت است ،
البته سرنوشت اين اقدام در گرو انتخابات مجلي نهم است ، اگر اصولگرايان بتوانند بدون حضور طرفداران دولت اكثريت قاطع را بدست آورند ،ديگر حتي نيازي به وحدت نيز نخواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی