بازدید 6301
آیت الله لاریجانی:

هر آنچه موجب ايجاد بحران در کشور شود حرام است

آيت الله لاريجاني، لزوم حفظ وحدت و انسجام ميان مسئولان را در مقابل هجمه‌هاي استکباري ضروري خواند و اظهار داشت: همه گروه ها به ویژه مسئولين عالي ‌نظام تا سطوح پايين تر بايد امر مقام معظم رهبري به عدم اختلاف را امر عقلي و شرعي بدانند و از آن پیروی کنند/ وی رويکرد دستگاه قضايي را «پاسخ نگفتن به انتقادات و هجمه‌هاي ناروايي» دانست که از سوي برخي‌ها عليه قوه قضاييه مطرح مي‌شود.
کد خبر: ۱۷۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹ 06 July 2011
آيت الله آملي لاريجاني با تبريک روز پاسدار، از پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان حافظان مکتب اسلام ياد کرد و گفت: جوانان برومندي که در سپاه پاسداران رشد کردند و به کمال رسيدند، بازوان توانمند اين نظام هستند و در واقع پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز انقلاب بازوي قوي انقلاب و در همه مقاطع، ياور نظام بودند.

به گزارش«تابناک»، رئيس قوه قضاييه در بخشی از سخنانش، سپاه پاسداران را تنها يک نيروي نظامي ندانست و تأکيد کرد: به لحاظ مسئوليتي که در قانون اساسي بر عهده سپاه پاسداران نهاده شده، اين نهاد تنها يک نيروي نظامي نيست و جنجالي که برخي در دوران اصلاحات مطرح کردند که اينها نيروهاي نظامي صرف هستند، بر خلاف قانون اساسي است. تعابيري که در قانون اساسي براي پاسداران انقلاب اسلامي آمده، تعابيري است که در آن، دفاع از اسلام و مکتب اسلام هم هست و اين يک مبناي بسيار مهم در عملکرد سپاه است.

آيت الله لاريجاني، پرهيز از دامن زدن به اختلاف سليقه‌ها در ميان مديران و مسئولان نظام و هشياري در تبديل نکردن آن به بحران را ضرورت امروز نظام دانست و گفت: گاه اختلاف سليقه‌هايي در عمل پيش مي‌آيد که گمان مي‌شود، اينها اختلافات مهم درون نظام است و متأسفانه دشمنان هم مترصدند که آنها را بزرگ جلوه دهند در حالي که چنين نيست.

آيت الله لاريجاني لزوم حفظ وحدت و انسجام ميان مسئولان را در مقابل هجمه‌هاي استکباري ضروري خواند و اظهار داشت: همه طيف‌ها مخصوصاً مسئولين عالي ‌نظام تا سطوح پايين تر بايد امر مقام معظم رهبري به عدم اختلاف را يک امر عقلي و شرعي بدانند و از آن تبعيت کنند.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: با توجه به شرايط حساس کشور و در حالي که مورد هجوم انواع توطئه‌ها و ترفندهاي دشمنان هستيم، آيا اين اختلاف افکني‌ها به مصلحت است؛ آن هم اختلاف افکني‌هايي که از سوی دشمن بزرگنمايي مي‌شود؟

آيت الله لاريجاني، رويکرد دستگاه قضايي را «پاسخ نگفتن به انتقادات و هجمه‌هاي ناروايي» دانست که از سوي برخي‌ها عليه قوه قضاييه مطرح مي‌شود.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: متأسفانه، گاهي با انتقادهاي تندي روبه رو هستیم که از دستگاه قضايي مي‌شود و يا نسبت‌هاي ناروايي که داده مي‌شود؛ اما ما پاسخي نمي‌دهيم و بر این باوریم همه ما که در قواي گوناگون مسئول هستيم، بايد وظيفه خودمان را انجام دهيم و بنايمان پاسخ دادن به نسبت‌هاي ناروا نيست، چرا که اين کار ما را از راه واقعي خودمان منحرف مي کند و من خوشحالم که قوه قضاييه تلاش خود را  انجام داده و در کل، در راه قانوني خودش حرکت مي‌کند و حتي اگر گاه مسائلي در کشور پيش مي‌آيد، دستگاه قضايي به نحو طبيعي کار خود را انجام مي‌دهد.

آيت الله لاريجاني تلاش براي ايجاد فضاي همدلي، همفکري و وحدت را وظيفه همگاني برشمرد و با انتقاد از تلاش برخی در «تنگ کردن فضاي کار مسئولان» گفت: ترديدي نيست آنچه موجب ايجاد بحران در کشور شود ،حرام است و اميدواريم کشور اسلامي ايران با نشاط و همدلي مردم و مسئولان رو به جلو حرکت کند و با تدبير مسئولان به موفقيت هاي بالاتر دست يابد.

وی به فراز‌هايي از دعاي شعبانيه اشاره کرد و گفت: با دقت و تأمل در اين بخش از دعاي شعبانيه که «الهي هب لي کما الانقطاع اليک، وانر ابصار قلوبنا بضياء نظرها اليک، حتي تخرق ابصار القلوب حجب النور، فتصل الي معدن العظمه و تصير ارواحنا معلقه بعز قدسک و الحقني بنور عزک الابهج، فاکون لک عارفا، و عن سواک منحرفاً»، بعيد نيست آن چنانکه برخي از بزرگان اهل معنا گفته‌اند، اين فقره از مناجات خودش دليل بر معرفت نفس باشد. بايد بفهميم حقيقت انقطاع الي الله چيست. در واقع «هب لي کمال الانقطاع اليک»، حقيقتش اين است که انسان دريابد و بداند که خودش چيزي نيست و هر چه هست، ظهور حق است و اينجاست که معناي حقيقي انقطاع رخ مي‌دهد، وگرنه صرف گوشه گيري از اجتماع و پناه بردن به غارها انقطاع نيست.

رئيس قوه قضاييه توجه به باطن نفس انساني را مقدمه‌اي براي کشف حجاب هاي نوراني و دستيابي به کمال ذکر کرد و گفت: اگر ديدگان قلب انسان به عنايات الهي روشن شود همچنانکه حجاب هاي ظلماني کنار مي‌روند، حجاب هاي نوراني‌ نيز کنار مي‌روند و آنگاه است که ديدگان و قلب انسان به اصل و معدن عظمت الهي روشن مي‌شود و انسان متعالي و اهل الله پس از کنار زدن حجاب هاي ظلماني و گذشتن از خشم و شهوت انساني به وادي حجاب هاي نوراني وارد مي‌شود که آنها هم قابل کنار زدن است.

آيت الله لاريجاني توسل به حضرت قائم آل محمد ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ در همه جا و همه وقت را لازم دانست، به ویژه در نيمه شعبان و ليالي قدر و گفت: ما در ماه شعبان فضيلت عظيمي داريم که آن ولادت ولي الله الاعظم حضرت حجت (عج) است. آن امام بزرگواري که اين خصوصيت را دارد که «يملاء الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلماً و جورا»؛ ویژگی که هيچ يک از انبيا و اوليا و اوصيا نداشتند و همه مظلومين چشمشان به اين روز است که جهان پر از قسط و عدل شود و بر اين اساس، همه ما اميدوار به ظهورش هستيم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار