بازدید 10744
سفیر سابق ایتالیا در ایران:

مگر از عدم گفت وگو با ایران، تاکنون به نتیجه ای رسیده ایم؟!

سال 2003، ایران یک نامه به آمریکا فرستاد که هرچند آمریکا به آن پاسخ نداد، از سفارت سوئیس خواست که نامه ایران را در قالب یک پروپوزال درآورد، اما سرانجام یک نفر باید به ایران پاسخ می داد که متأسفانه هیچ کس پاسخی در این زمینه نداد.
کد خبر: ۱۷۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۵ 06 July 2011
سرویس بین الملل ـ «روبرتو توسکانو»، سفیر سابق ایتالیا در ایران در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، به پرسش های این شبکه درباره دیپلماسی ایران و آمریکا و پرونده هسته ای ایران پاسخ داد.

به گزارش «تابناک»، وی درباره نامه ای که در ماه ژوئن به همراه پنج کشور دیگر اروپایی به مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا نوشت و در آن به این دو توصیه کردند که با ایران وارد گفت وگو شوند، در این مصاحبه اظهار داشت: مگر تاکنون ما با گفت وگو نکردن با ایران به چه نتیجه ای رسیده ایم که بخواهیم همین روند را ادامه دهیم؟

بنا بر این گزارش، هنگامی که از او پرسیده شد، آمریکا چه کاری برای نزدیکی با ایران انجام دهد، گفت: مشکل ما در مذاکره با ایران به دلیل قطعنامه سازمان ملل متحد پدید آمده است، چراکه در آن قطعنامه، ما به صورت پیش شرط، خواستار مذاکره با شدیم که غنی سازی را کنار بگذارد؛ شرطی که به نظر من، تنها باعث به حاشیه رفتن ما شد.

اکنون ما چنان به قضیه هسته ای ایران مشغول شده ایم که دیگر موضوعات را فراموش کرده ایم؛ بنابراین، ما باید با ایران وارد مذاکرات فراگیر و گسترده شویم، البته منظور من این نیست که وارد یک معادله بزرگ با ایران شویم.

سفیر سابق ایتالیا در ایران افزود: سال 2003، ایران یک نامه به آمریکا فرستاد که هرچند آمریکا به آن پاسخ نداد، از سفارت سوئیس خواست که نامه ایران را در قالب یک پروپوزال در آورد، ولی سرانجام باید یک نفر به ایران پاسخ می داد که متأسفانه، هیچکس پاسخی در این زمینه نداد.

وی در پایان افزود: حتی مخالفان درونی دولت ایران نیز درباره برنامه هسته ای ایران با دولتی ها اتفاق نظر دارند، چرا که همه ایرانیان بر این باورند که این کشور باید یک برنامه هسته ای زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد.

گفتنی است، در ماه ژوئن، شش سفیر سابق کشورهای اروپایی در ایران نامه ای به مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا نوشتند و از آنان خواستند برای حل موضوع هسته ای ایران، حق داشتن برنامه غنی سازی اورانیوم را برای ایران به رسمیت بشناسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تمام این مشکلات زیر سر انگلیس است که در تمام تاریخ بیکار نبوده روزی مشکلات ما با دنیا حل خواهد شد که با انگلیس قطع رابطه کنیم و باتمام دنیا دوست باشیم تا روزی که انگلیس در ایران رفت و آمد دارد حال روز ما از این بهتر نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
شما جوش نزن . بذار آقا زاده ها درسشون تو لندن تموم شه برگردن اونم چشم.
متاسفانه اطلاعات کمی دارم که در چالش 60 ساله خاورمیانه که باعث تسریع تحول شرق دور شد اروپا کدام طرف قضیه بوده در گیر بوده و فرسوده شده یا بازی داده و فرصت پیشرفت داشته دقت کنید همین امدن کشورهای شرق اروپا و ول کردن روسیه باعث شد فروپاشی اقتصاد یونان و پرتقال و اسپانیا تسریع شود و این کشورها به موقعیت بالاتری روند که در نهایت اروپا عوض میشود بسیاری از حمله های کشورهای غربی فرصت است اگر بفهمید فکر نکنید خیلی باهوشند درگیر منافع گروهایی هستند که میتوانید به انها در کوتاه مدت برسانید و تاریخ را عوض کنید همان غربی هستند که همدیگر را میخوردند ادم را در دو سوراخ مثل حیوان فرض میکنند ما را عقب مانده فرض میکنند از این نگرش های انها می توان در فروپاشی تمدن انها استفاده کرد
اکثر مقامهای سیاسی اروپایی وقتی از سمتش کنار گذاشته میشن رویکردشون نسبت به چگونگی تعامل با ایران تغییر پیدا میکنه!واقعا مسخره ست.
چرا ما در تمام تاريخمان فكر مي كنيم ديگر كشور ها مقصر بدبختي ما هستند؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی