بازدید 4837

انتخابات فرانسه تحت تأثیر پرونده تجاوز

کریستین بونان، خانم نویسنده ای است که معتقد است در آپارتمان کان، مورد آزار قرار گرفته/ اتهام تازه علیه دومینیک استراوس کان در حالی است که پای پوتین نخست وزیر روسیه و برخی دیگر از سیاستمداران نیز به این ماجرا هم کشیده شده/ تاکنون به صورت مستقیم کسی نامی از مقامات دولت سارکوزی و دخالت آنان در این مساله نامی نبرده است.
کد خبر: ۱۷۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴ 06 July 2011
سرویس بین الملل ـ «دومینیک اشتراوس کان»، رئیس سابق صندوق بین المللی پول که متهم به آزار یک بانوی مستخدم هتل شده بود، به دلیل تناقض گویی شاکی خانم از حبس خانگی رها شد، اما مجددا خانم نویسنده فرانسوی دیگریبا اتهام آزار و اذیت جنسی از «کان» شکایت کرد و بر ابهامات این پرونده افزود.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «تلگراف» خبری را منتشر کرده است که بر اساس آن «کریستین بونان» 32 ساله که خانمی روزنامه نگار و رمان نویس است روز سه شنبه شکایتی را علیه «کان» به دادگاه ارائه کرد که بر اساس آن «کان» در سال 2003 به هنگام مصاحبه با کریستین بوبان قصد داشته که وی را مورد آزار جنسی قرار دهد.

خانم بونان گفته است زمانی که مشاهده کردم کان بدون اینکه هزینه ای پرداخت کند از حبس خانگی خارج شده و در حال خوردن شام در نیویورک است احساس افسردگی کردم و تصمیم گرفتم که از وی شکایت کنم.

بر اساس این گزارش اما این ماجرا به نحو عجیبی با سیاست در فرانسه گره خورده است. استراوس کان کاندیدای حزب سوسیالیست فرانسه و رقیب نیکولاسارکوزی برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری در این کشور است و هر تصمیمی درباره آینده وی به صورت مستقیم در انتخابات فرانسه تاثیر خواهد گذاشت، چه اینکه دوستان وی در حزب سوسیالیست معتقدند که وی گرفتار یک توطئه شده است. مساله ای که شکایت اخیر این گمانه را درباره کان تقویت کرده است. این در حالی است که آزادی وی بلافاصله پس از انتصاب جانشینش در صندوق بین المللی پول اتفاق افتاده است.

بر این اساس یکی از اعضای این حزب گفته که کان مدعی شده قبل از دستگیری به شدت توسط ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه تهدید شده است که البته کان توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

برخی دیگر نیز این مساله را توطئه ای از جانب مقامات امنیتی دولت فرانسه می دانند و این سئوال را می پرسند که چگونه ممکن است درست یک ساعت پس از وقوع تجاوز کان به خدمتکار هتل، مدیریت این هتل رئیس جمهور فرانسه را از این خبر آگاه کرده باشد؟

روز گذشته نتیجه یک نظر سنجی در روزنامه «پوینت» فرانسه منتشر شد که بر اساس آن 42 درصد از مردم فرانسه معتقد بودند که کان به عالم سیاست باز خواهد گشت در حالی که 52 درصد مخالف این ایده بودند.

تاکنون به صورت مستقیم کسی نامی از مقامات دولت سارکوزی و دخالت آنان در این مساله نامی نبرده است. اما به هر حال این موضوع در روزهای آینده همچنان داغ خواهد بود چرا که در هر صورت چه در صورت اثبات بی گناهی و چه اثبات جرم استراوس کان، این افکار عمومی فرانسه است که تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در همین حال و در روزهای اخیر، دادگاه اروپايي حقوق‌بشر نیز به دليل كوتاهي فرانسه در انجام تحقيقات لازم در خصوص ناپديد شدن و قتل يك زوج جوان، اين كشور را به نقض حقوق بشر محكوم كرد.

به گزارش  روزنامه فرانسوي «لوپاريزين»، دادگاه اروپايي حقوق‌بشر (CEDH) فرانسه را به دليل كوتاهي در انجام تحقيقات و بررسي‌هاي لازم در خصوص ناپديد شدن يك زوج جوان كه چندي بعد نيز خبر قتل آن‌ها منتشر شد، محكوم كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها