بازدید 30727
با حكمي از سوي صالحي؛

گزينه جايگزين ملك زاده منصوب شد

وي پیش از این، سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و اندونزی و همچنین در دو دوره نیز به عنوان مدیر کل در حوزه های امور اداری و نظارت و ارزیابی به فعالیت اشتغال داشته و آخرین سمت وی پیش از این انتصاب، معاونت آمریکای وزارت امور خارجه بوده است.
کد خبر: ۱۷۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳ 21 June 2011

 علی‌اکبر صالحی، طی حکمی «بهروز کمالوندی» را به سمت معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

به گزارش «تابناك»، پس از استعفاي محمد شريف ملك زاده از معاونت اداري مالي وزارت خارجه ـ انتصابي كه منجر به طرح استيضاح وزير خارجه در مجلس شد ـ دقايقي پيش، علي اكبر صالحي، كمالوندي را به اين سمت منصوب كرد.

بنا بر اين گزارش، صالحي در حکم انتصاب کمالوندی آورده است: نظر به خدمات صادقانه و تجربیات ارزنده ای که جنابعالی در مسئولیت های گوناگون ابراز داشته اید، به سمت معاون اداری و مالی منصوب می شوید.

گفتني است، کمالوندی پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و اندونزی و همچنین در دو دوره نیز به عنوان مدیر کل در حوزه های امور اداری و نظارت و ارزیابی به فعالیت اشتغال داشته و آخرین سمت وی پیش از این انتصاب، معاونت آمریکای وزارت امور خارجه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
تابناک به خدا به اسم ملک زاده آلرژی پیدا کردیم بسه دیگه از 10تا خبر 5 تاش ملک زاده است.
کور سوئی در تاریکی !!
اگر تلاش چند روزه رسانه ها و پاره ای از نمایندگان مجلس نمی بود ؛ آقای وزیر عقب نشینی نکرده و معاون تحمیلی را بر کنار نمیکرد .
بنابراین امید هست که رسانه های کشورمان فعلانه در مسائل حساس دخالت کرده و از آزادی عمل های بیش از حد جلوگیری نمایند .خسته نباشید ؛ همچنان حساس و مقاوم در صحنه بمانید .
مبارک باشد انتصاب خیلی عالی است
امثال آقای کمالوندی در گذشته امتحان خود را پس داده اند و تا کنون هرچه را که در چنته داشته اند بروز داده اند. وزارت امور خارجه نیاز به دمیدن خون جدید در رگهای خود دارد و این امر با اینگونه مدیران که هرازگاهی در سطح وزارت خارجه پستها را با هم تعویض می کنند شدنی نیست. کسانی در وزارت خارجه باید به پستهای کلیدی گمارده شوند که باری به هر جهت کار نکنند تا زمان اعزام ب ماموریتشان فرا رسید و سفارتخانه ای دیگر و .... لذا با این گونه انتصابات من از تغییر و تحولات بنیادی که به سیاست خارجی نظام تحرک ببخشد کاملا نا امید شدم.م
احسنت بارک الله این بود کاردرس
نمایندگی ملت همین است باید محافظ حقوق انان باشد . امیدوارشدیم
خوب الحمدلله یک کار پارلمانی انجا م دادید
با سلام ، ببخشيد ، اگر واقعا وزير و بالا دست وزير ، از انتصاب آقاي ملك زاده آن مقاصد شوم را داشتند ، حالا با انتصاب آقاي كمالوندي نمي توانند با ديكته كردن دستورات خود به ايشان به مقاصدشان برسند؟!! اگر مشكلي وجود دارد بايد آن را حل كرد نه اينكه هر روز با ترفندهاي يك جريان بازي خورد و انرژي و آبروي مجلس و نظام و . . . را هدر داد . حقا كه كارشان را خوب بلدند و مجلسيان ما بايد بروند در محضرشان و درس بگيرند .
اکثریت کارمندان وزارت خارجه از این انتصاب و برکناری آقای فرحی و ملکزاده خوش حال هستند. ایشان فردی ارزشی و کاردان است امیدوارم در پست جدید هم همیشه رضایت حق تعالی و احترام به مردم و حسن خلق را فراموش نکنند.
ایشون هم که آچار فرانسه وزارت خارجه تشریف دارند.
جناب آقای کمالوندی یکی از بهترین مدیران وزارت امورخارجه می باشد ،که علاوه بر فضایل شخصی وخانوادگی دارای تجربه حرفه ای در همه بخشهای صف وستاد وزارت امورخارجه می باشد.
این سرداری است که از سربازی شروع کرده وتمامی مراحل خدمتی خود را از کارشناسی وبه صورت تدریجی وبر اساس لیاقت های فردی وحرفه ای احراز نموده است
فردی صادق ،صریح ،شجاع وسالم(ویژگی مردان از خطه لستان) است که هم دردهای وزارت امورخارجه را می شناسد وهم درمانهای آن را.هم بخش پشتیبانی را خیلی خوب آشنایی دارد وهم بخش سیاسی وکنسولی را.
وجود چنین مدیران ارزشمندی در وزارت امورخارجه کم نیستند.
باید از مجلس شورای اسلامی و همه دلسوزانی که نسبت به جایگاه بسیار حساس این وزارتخانه راهبردی توجه داشته و مراقب عزل و نصبها در آن هستند،تشکر نمود.
از تعبد وقانون مداری وزیر محترم هم باید قدردانی کرد
بايد ديد ايشان در زمينه مالي چقدر تجربه دارند
چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني
جناب آقاي صالحي
آفرین به مجلس کاش از اول اینطوری بودند
این شد یه چیزی
آفرین بر نمایندگان مردم که اقتدار خود را در این ماجرا به زیبایی به نمایش گذاشتند و ما جز این از وکلایمان نمی خواهیم.
آقای کمالوندی بهترین گزینه است زیرا یک دیپلمات ولایی، شناخته شده و حرفه ای و از خانواده وزارت خارجه بوده و از همه مهمتر بی حاشیه است. از دولت محترم خواهش می کنیم از خودبحران سازی بیشتر خودداری نموده و فرصت باقیمانده را به حل مشکلات مردم و کشور بپردازد.
این آدم تنگ نظر نیز به درد این سمت نمی خورد.
معاونت آمریکا وزارت امور خارجه يعني چه؟
بنام خدا
انتصاب شايسته اي است .
خداوند ختم بخیر کند !!!! هر وقت بازناکی از کسی بد نگفت بدانید ...یله ...
الحق و الانصاف بهترین گزینه است. دولت آنست که بی خون دل آید به کنار ورنه با سعی عمل باغ جنان این همه نیست. گاهی مواقع آدم به بعضی از انتصابات شک می کند و آن انتصاب آقای ملک زاده بود. در اکثر وزارتخانه ها رسم بوده که معاون اداری را معاون ثابت اداری و مالی می گفتند و با تغییر وزراء کمتر این معاونت با تغییرات مواجه می شد. آقای کمالوندی فردی مطلع در همه حوزه های وزارت خارجه و می توان گفت که اصلح است. امید است ایشان باتوجه به سوابق کاری مشکل معوقه ها را حل کنند و اسنادی که یک سال است هنوز امضاء نشده امضاء شوند. بخصوص معوقه های بازنشستگان در الویت کاری ایشان قرار بگیرد.
: در هفته هاي گذشته موضوع " جريان انحرافي" به سرعت تبديل به تيتر يك اخبار كشور شد.

اين مساله كه "چرا و چگونه به يكباره اين موضوع تبديل به اولويت اول كشور و سوژه اي داغ براي رسانه ها و فعالان سياسي شده است؟" به كنار! اما از منتقدان کنونی که تا دیروز در دفاع از دولت سینه چاک می کردند، باید پرسید كه در 6 سال گذشته كجا بوده اید؟! روی سخن با کسانی که پیشتر نیز نقدهای عالمانه داشته اند نیست ، بلکه با کسانی سخن می گوییم که تا دیروز نقدهای عادی منتقدان را بر نمی تابیدند ولی امروز ده ها برابر آن نقدها را خودشان مطرح می کنند.

منتقدان تازه منتقد شده دولت بايد به اين سوال پاسخ دهند كه چگونه يك شبه و يك هفته اي به اين نتيجه رسيده اند كه همه اطرافيان رييس دولت يا مفسدند يا منحرف ؟! مگر رييس دولت اين اطرافيان را كمابيش از دوران آغاز رياست جمهوري خود در سال 1384 وارد دولت نكرده است ؟ پس چرا اكنون و پس از گذشت 6 سال از آغاز به كار دولت نهم برخي از حاميان سينه چاك دولت كه پيش از اين دوآتشه از دولت دفاع مي كردند تبديل به منتقداني شده اند كه گويي از نخست با دولت در موضع انتقاد و حتي عناد بوده اند ؟!

هدف اين نوشته دفاع از دولت در برابر انتقادها و يا هجمه و حمله به اصولگرايان منتقد دولت يا تطهير اصلاح طلبان و مسايلي از اين دست نيست، بلكه هدف اصلي اين نوشتار توجه دادن همه فعالان سياسي كشور به اين مساله است كه :

- مردم صاحب تحليل هستند و بسياري از كارهاي مسئولان و فعالان سياسي را به درستي تحليل كرده و صداقت يا فرصت طلبي آنها را مي فهمند.

- رعايت اخلاق در بازي سياست نه تنها لازم بلكه واجب و ضروري است .

- درست است كه مردم ايران به تغيير مواضع يك شبه جريان ها و گروه هاي سياسي عادت دارند اما تاريخ مي گويد قضاوت مثبتي درباره اين گروه ها و جريان ها نمي شود.

- بسياري از انتقاداتي كه اين روزها درباره اقدامات دولت و "جريان انحرافي " و مسايلي از اين دست از سوي اصولگرايان منتقد دولت مطرح مي شود در 6 سال گذشته از سوي منتقدان و برخي از نخبگان سياسي مستقل مطرح مي شده است ولي در همان زماني كه اين انتقادها مطرح مي شد بسياري از گروه ها و شخصيت هايي كه اين روزها منتقد دولت شده اند ، در برابر اين انتقادات يا سكوت مي كردند يا حتي منكر كاستي ها شده و از دولت دفاع مي كردند بنابراين منتقدان جديد دولت نمي توانند اين ادعا را مطرح كنند كه تازه متوجه عيوب و كاستي ها شده اند .

- همان طور كه اشاره شد مخالفت هاي برخي جريان ها با دولت اصولي نيست بلكه وابسته به شرايط متغير سياسي كشور است ، چه آنكه اگر اين مخالفت ها ، اعتراض ها وانتقادها اصولي بود اطرافيان رييس دولت يك شبه يا يك هفته اي دور او جمع نشده اند و اين افراد كمابيش از 6 سال پيش تا كنون همواره در كنار او بوده اند و اگر انتقادهاي اين طيف از اصولگرايان واقعا از سر نگراني براي اسلام ، انقلاب و نظام بود ، بايد در همان اوايل آغاز به كار دولت نهم اين انتقادها صورت مي گرفت و كجي ها راست مي شد نه حالا كه آفتاب عمر دولت كنوني به غروب خود نزديك شده است!

هر چند که نقدهای موجود علیه دولت و رئیس جمهور و اطرافیانش عمدتاً وارد و متقن هستند اما ماجراهای اخیر حاوی این درس است که اگر مصلحت اندیشی ها ، نفی نقدها و منکوب کردن منتقدان بر واقع نگری ها و پذیرش واقعیت های هرچند تلخ مسلط شوند ، خطاهای کوچک وابتدایی حاکمان ، اندک اندک به انحرافات و تخلفات و جرم های بزرگ تبدیل می شوند:

سرچشمه شاید گرفتن به بیل ... چو پرشد نشاید گرفتن به پیل

اگر آن روز که منتقدان خطاها را فریاد می زدند با انگ هایی مانند "ضد انقلاب" ، "بی بصیرت" ، "وابسته به بیگانگان" طرد نمی شدند و هم دولت و هم حامیان دیروز و منتقدان امروز با جان و دل پذیرای نقدها می شدند امروز کشور دچار بحران حاضر نبود.

به هر روی ماجراهای اخیر نیز به پایان می سد اما ای کاش تجربه ای باشد برای همه ما تا قدر نقد و منتقدان را بدانیم .
در وزارت امور خارجه افرادي داريم كه نه تنها پيرو ولايت هستند و اطاعت از رهبري را سرلوحه كارشان قرار داده اند بلكه كاردان نيز هستند لذا نمي دانم ايشان چه ويژگي داشت كه به اين سمت منصوب شد.
فكر نمي كنم بتواند موفق عمل كند. همانطور كه معاون اداري مالي سابق كه همه ازاو دل پري داشتند و حتي در مراسم توديع وقتي از خدمات ايشان صحبت به عمل آمد همهزدند زيرخنده . كي حاكي بود از ...
من از اين متعجبم كه چطور شخصي كه ديروز استعفا داده امروز فردي ديگر بدون هرگونه بررسي جايگزين وي مي شود
اين ديگر چه سياستي است؟
دریغ از درج یکی از نظرات خوانندگان
ضمن تبریک به آقای کمالوندی و حسن انتخاب منطقی و معقولانه حناب وزیر ما کارکنان سفارت ایران در لاهه امیدواریم که انتخابات دیگر وزارتخانه نیز از سر دلسوزی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد
قابل توجه کسانی که در کامنت ها نوشته بودند مجلس در این زمینه نمیتونه کاری انجام بده.
ایشان فکری به حال زیر مجموعه اش با باید بکند از جمله اداری و کارکزینی که بسیار بد عمل مینمایند از تجربه کافی برخوردار نیستند
بهترين گزينه اي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در مسند اين سمت قرار گرفته است بي ترديد شخص جناب آقاي كمالوندي ميباشد از طرف جمعي از كاركنان وزارت امور خارجه به ايشان تبريك عرض مي نماييم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی