بازدید 19848

تصاویر تازه از یک زندان سری در اسرائیل

اسیران لبنانی و فلسطینی که در این زندان بوده‌اند آن را جهنم و شاید بزرخی در سفر به سوی مرگ می‌دانند. بر این اساس، هر اسیری که وارد این زندان شود گمشده و مفقودالاثر محسوب می‌شود. با ورود به این زندان حکم اعدام اسرا از سوی موساد صادر شده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹ 19 June 2011
نام زندانی کاملا سری در فلسطین اشغالی است که پشت دیوارهای آن و درون سلول‌هایش کابوس صدها اسیر عرب و لبنانی از شکنجه و عذاب شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری «الانتقاد لبنان» به تازگی در گزارشی به افشای بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی در یکی از زندانهای محرمانه این رژیم پرداخته است که راز آن را تنها کسانی می‌دانند که سالها در آن به سر می‌برده‌اند.

1391 نام این زندان سری درفلسطین اشغالی است که به گوانتاناموی اسرائیل موسوم است. این زندان تقریبا دو ساعت از شهر قدس فاصله دارد و در موازات شهرک «ام القطوف» قرار دارد. صهیونیستها این زندان را در گوشه‌ای از پادگان نظامی موساد (یگان 504) بنا کرده‌اند. یگانی اطلاعاتی که در مناطق مرزی لبنان در تلاش برای عضوگیری و جاسوسی از داخل اراضی این کشور است.

اما همان گونه که صهیونیست‌ها خواسته‌اند تاکنون جزئیاتی از زندان 1391 در دست نبوده است. اسیران لبنانی و فلسطینی که در این زندان بوده‌اند آن را جهنم و شاید بزرخی در سفر به سوی مرگ می‌دانند. بر این اساس، هر اسیری که وارد این زندان شود گمشده و مفقودالاثر محسوب می‌شود. با ورود به این زندان حکم اعدام اسرا از سوی موساد صادر شده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: زندان 1391 در پادگانی بسیار بزرگ قرار داد، دورتا دور آن درختان بزرگ وسیمهای خاردار قرار دارد و از تمامی جهات مین گذاری شده است. در برجهای مراقبت آن نیز تیربارهای ویژه تعبیه شده است. در این پادگان نیروهای ویژه و یگان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی آموزش‌ها و تمریناتی را انجام می‌دهند. درون پادگان نیز مقرهایی برای نشست و برخاست بالگردهای جنگی وجود دارد. در گوشه‌ای از این پادگان بزرگ که زندان 1391 در آن قرار دارد یک انبار بزرگ مهمات قرار دارد.

از نمای بیرونی (همانطور که در تصاویر مشخص است) این زندان یک پایگاه نظامی کاملا عادی به چشم می‌آید. یگانهای محافظت از زندان بسیار طبیعی بوده و در حد انجام گشت‌های چند ساعته است تا جایی که هیچ کس درباره وجود زندانی سری در آن گمانی به خود راه ندهد.



گزارش‌ها نشان می‌دهد این زندان سری از محرمانه ترین اماکن موجود در فلسطین اشغالی است که حتی برخی نظامیان اسرائیلی نیز اجازه ورود به آن و حتی نزدیک شدن به آن را ندارند. گفته می‌شود مجوز ورود به زندان 1391 تنها به افراد معینی داده شده است.


الانتقاد در ادامه نوشت: زندان از دوبخش تشکیل شده است. یک واحد مخصوص شکنجه اسیران است. واحد دیگرنیزمخصوص محل نگهداری اسرا است که دور تا دور آن میله‌های آهنی قرار دارد. در قسمت‌های کناری این میله‌ها اتاق‌های ویژه‌ای جهت بازجویی از اسیران وجود دارد.

گفته می‌شود این زندان در دهه 30 میلادی توسط انگلیسی‌ها ساخته شده و به تدریج به مکانی جهت بازجویی از زندانیان تبدیل شده است. درخت‌های صنوبر و سروی که گرداگرد دیوارهای رفیع زندان 1391 را گرفته‌اند مجالی برای دیده شدن آن باقی نگذاشته‌اند. باید به این نکته هم اشاره کرد که زندان 1391 درهیچ نقشه‌ای وجود خارجی ندارد و حتی تصاویر آن در عکس‌های هوایی گرفته شده از این منطقه نیز حذف می‌شود.

وجود این زندان سری و اسراری که درآن وجود دارد چند سال پیش در ی اظهارات «مصطفی الدیرانی» از رهبران آزاده مقاومت لبنان افشا شد. وی در سال 1994 در یکی از شبهای ماه می توسط کماندوهای اسرائیلی از منزلش در منطقه بقاع لبنان ربوده شد و به فلسطین اشغالی منتقل شد.

این شخصیت لبنانی که 8 سال در زندان 1391 حضور داشته خاطرات متعددی از سال‌های اسارت با خود دارد که در گفتگو با الانتقاد بخشی از آنها را مطرح کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار