بازدید 44238

تنها غم دیگر کشورها را نخوریم! + تصاویر

من به کشورهایی سفر کردم که از ذخایر معدنی سرشارند؛ اما در خیابان‌ها مردم پابرهنه و گرسته ‌اند. فقر، بی‌سوادی، عدم بهداشت هست. در بسیاری از شهرها و روستاها آب سالم و آشامیدنی نیست.
کد خبر: ۱۶۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳ 09 June 2011
عصرايران نوشت:
عكس‌هاي زير را كه از خبرگزاري‌هاي داخلي است، نگاه كنيد؛ هيچ كدام از اينها فتوشاپي نيستند و همه‌شان هم مربوط به كشور ايران هستند؛‌ از خوزستان گرفته تا چابهار و تهران.

پس از ديدن عكس‌ها، ‌چند سطر پایانی صفحه را هم بخوانيد!















































































بخشي از سخنراني محمود احمدي ن‍ژاد در خرداد 1390، ‌همين چند روز پيش:

من به کشورهایی سفر کردم که از ذخایر معدنی سرشارند، اما در خیابان‌ها مردم پابرهنه و گرسته‌اند. فقر، بی‌سوادی، عدم بهداشت هست. در بسیاری از شهرها و روستاها آب سالم و آشامیدنی نیست. اما همزمان سرمایه‌داران آمریکایی و اروپایی تمام آن معادن را غارت می‌کنند و می‌برند و حتی یک درصد از آنها را در اختیار ملت‌ها قرار نمی‌دهند.

يك پرسش: ايران ما داراي معادن سرشار است و الحمدلله سرمايه‌داران آمريكايي و اروپايي معادنمان را غارت نمي‌كنند؛ ‌پس ماجرا چيست كه در همين مملكت خودمان، درست مانند آن كشورهايي كه احمدي‌ن‍ژاد رفته و ديده،‌ خيلي‌ها در فقر و عدم بهداشت و محروميت از آب آشاميدني سابق و پابرهنگي و... هستند و البته در سطحي گسترده ای وجود دارد؟ تازه آقاي احمدي نژاد فروش كليه در آن كشورهاي ديگر براي امرار معاش را نگفت، ‌در حالي كه در پايتخت خودمان، ‌بسیاری براي تأمين زندگي‌شان، ‌كليه و حتي قرنيه چشمشان را فروخته‌اند و مي فروشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
این یه چیز طبیعی هست تو هر کشوری فقیر هست غنی هست اگه تنها یه نفر هم تو این مملکت چنین وضعی داشته باش همون یه نفر را علم می کنین و بقیه را نادیده می گیرین . نمیشه که همه مثل شما وضعشون خوب باشه و مدام پشت اینترنت و زیر کولر باشن.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
شخص محترم همان یک نفری هم که شما میگویید نبایستی باشد
از تو بعید بود تابناک که حرف دل مردم رو بزنی. ما سال هاست که داریم می گوییم: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اما...
خدایا..............
اوضاع داغونتر از این حرفاست.
کاش همراه با انتشار این تصاویر شماره حساب خیریه ای هم که در این مکانها مشغول خدمت است رو هم معرفی کنید که ما جز اندوه و غم کمکی هم بتوانیم بکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
شماره حسلبشون کجا بود؟!!!سر راه چابهار رفتی می بینیشون.بهشون سلام کن تا امیدوار شن کاملا فراموش شده نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
اینقدر پولت زیاده؟؟؟کدوم خیریه؟ همه فکر جیب خودشون هستند.شماره حساب دکتر مهندس بیکار که عمرشون رو در راه علم گذاشتند چندتا میخایی؟
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
وای بر ما...
لعنت بر سياست ، همه بندگان خداييم ولي غافل از اينكه اين جور همنوعان و هموطنان ما كم نيستند .
بندي در خوزستان چاه نفتي ديدم كه روزانه نيم ميليارد درآمد داشت ولي در مجاورت آن خانواده كپرنشين در حسرت آب و يخ بودند.
بعد از مدتها، یک کلمه حرف حساب. خدا کنه هدف از انتشار این عکس ها سیاسی بازی نباشه!
واویلا
بسیار ناراجت کننده است بعداز اینهمه ثروت نباید عده ای از هموطنانمان به این شکل زندگی کنند و از ابتدایی ترین امکانات برخوردار نباشند نماینئگان ملت چکار میکنند.
وای بر من مسلمان که اینگونه فقط به فکر خودم هستم. البته مسئولین هم توجه داشته باشند.
بعد از مرگ دنیایی هم هست احیاناً
واقعا ماجرا چیست؟؟؟
‌کاش فقط كليه و قرنيه چشمشان فروخته می شد. شرافت انسان فروخته می شود.
تابناک امیدوارم اجازه بدی دیگران نظر من رو بخونن:
آقای سیاه نما اگر کمی عادل بودی هیچ وقت سطح فقر و گستردگی آن در ایران را با کشورهای آفریقایی و ... مقایسه نمی کردی. در خود آمریکا چند میلیون بی خانمان و فقیر وجود داره؟ هرچند برای ایران اسلامی همین میزان هم بسیار دردناک و غیر قابل تحمل است.
من طرفدار هیچ کسی نیستم و ایران هم زندگی نمیکنم و به طور قطع این تصاویر را خیلی درک نمیکنم ولی هر چه هست این مسایل یک روزه به وجود نیامده که یک رییس جمهور بتواند ان را حل کند ولی به نظر می رسد که پرداخت یارانه ها برای این طبقه کمترین خدمت باشد که البته بسیاری پرداخت ان را توهین به ملت ایران میدانند هر چند که احتمالا خودشان این توهین را زودتر از دیگران دریافت میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
خیلی زیبا گفتی
واقعا شاید مبلغی که میگیریم برای ما که تو شهر زندگی میکنیم کم باشه
ولی برای یک کپرنشین خیلی میتونه مثمر ثمر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
آره واسه یه کپرنشین ... آخه وقتی همه چیش رو ازش بگیرن 45 تومن میتونه واسش چیکار کنه ... بابا انصاف هم خوب چیزیه به خدا ... به نظرت اون کپرنشین نون نمیخوره ... برق مصرف نمیکنه ... چندین بچه رو نمیخواد بفرسته مدرسه ...
اولاً به جز عكس آخر كه تاريخش روي ديوار نوشته شده سال 87 بقيه عكسها مال گذشته بود
دوماً در بين نزديك به 75 ميليون نفر ايراني انتظار داري چند درصد فقير و با اين وضع زندگي نبيني ؟؟؟
سوماً همين عكسهايي كه نشون دادي نشون ميده كه با اجراي صحيح هدفمند كردن يارانه ها چقدر به مردم ضعيف جامعه كمك ميشه مثلاض همون خانواده اي كه در عكس اول معلوم بود 7 نفر بودن كه اگه بقيه افراد خانواده را حساب نكنيم ماهيانه 318500 تومان پول يارانه ميگيرن پس به لطف دولت خدمتگذار و بدون منت و نياز به فروش كليه ميتونن زندگي بكنن
چهارماً اون افرادي كه كليه ميفروشن ممكنه معتاد باشن پس ربطي به افراد كم درآمد عادي نداره
پنجم اينكه در كشورهايي كه رياست محترم جمهور گفتن در خيابانهاي اصلي و فرعي / بالاي شهر / پايين شهر و هر گوشه اون مناطق رو نگاه بكني فقراشون مشخصه نه مثل ايران كه در همين تهران گداهاي شمال شهر ماشين گرون قيمت دارن و سوار ميشن

و در آخر
اين مطلب از سر دلسوزي نوشته نشده بود
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
دوما سوما چهارما... غلطه. قرار دادن الف و تنوین در آخر اعداد شمارشی قانون زبان عربی است و نباید برای کلمات فارسی به کار بره. یا بفرمایید اول، دوم، سوم و یا اگر تمایلی به فارسی نویسی ندارید و عرب پسندید بنویسید ثانیا ثالثا! ورود کلمه از زبان دیگه با مقیاس منطقی اشکالی نداره ولی ورود قواعد یک زبان باعث نابودی زبان مادری میشه.
تا وقتی یاد نگیریم که "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" اوضاعمان بهتر از این نمیشود...
ذات جمهوری اسلامی و ذات ایرانی بودن و مرام مسلمانی و ایرانی داشتن باعث میشه ایران حامی تمام مظلومین دنیا و مستضعفین عالم باشه . چه اندک آنها در ایران چه اکثر انها در خاورمیانه و افریقا یا هر جای دیگه.
و نرید انمن علی الذین الستضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین
ای داد بیداد
این عکسهاشایدیک درصدازعکسهایی باشدکه نشان داده شده است...
عزیزان من سری به روستاهای قشم بزنید که مردم باچه مشقتی آب برای خوردن تهیه میکنندوکنارشان مناطق ازادقشم میلیاردهاپول پارومیکند وروزانه درامدعد ه ی خاص میلیونهاومیلیاردهاست ...وذره ای به این روستاهانمیرسند آری این عدالت است عدالت است ؟چه بایدگفت: شاید دستی ازغیب برون آید وکاری بکند
بازهم خدایاشکرخداراداریم
روستازاده ی ازقشم
من هم از تا 25 سالگی این دوره را پشت سر گذاشته ام وضعیت زندگی من از این عکسها هم بدتر بوده الان هم 36 سالمه با درامد 400 تومان در ماه مربوط به حکومت یا دوره خاصی نیست اگر آدم بخواهد سالم زندگی کند و حق را ناحق نکند زندگیش به همین منوال خواهد بود مگر با کمی تغییر کمتر به نسبت سواد و شان اجتماعی .
گناه اين بچه هاي پاك و معصوم چيست كه بايد در چنين شرايطي زندگي و رشد كنند و فرق اين بچه ها با بچه هاي من و ديگران چيست چرا تصور بچه ها از زندگي اين است به چه گناهي محكم به تحمل اين وضعيت هستند چهره هاو معصوميت و بي خبري از امكان وجود زندگي بهتر ، غم ها را در دل بيدار و اشكها را روان مي كند.
این را بدانید برای یک مسلمان پیرو دین اسلام حد و مرز جغرافیایی ملاک نیست گرچه ما هم باید به فکر همه احاد جامعه باشیم و عدالت را مراعات نماییم . شما که گفته چند سطر پایین را قرائت نمایید آیا به نظر شما متفکرین که این متن را نگاشته هنوز امریکای جنایتکار و دوستان غربی و چپاولگر او به واسطه تحریم ها و نگذاشتن موفقیت در سایر ابعاد علمی و اقتصادی و فناوری از این مملکت غارت نمی نمایند بفرمایید اینکه این همه با کشور ایران مبارزه و مقابله می کنند و نمی گذارند مملکت جلو برود و در همه ی مسائل کشور سنگ اندازی می کنند اینه کمتر از غارت نیست پس واقعا زهی خیال باطل سعی بفرمایید یک طرفه به قاضی نروید و سری به جاهایی که پیشرفت داشته ایم و ساختمانهای خوب هم بزنید و خیابانهای پر از ماشین های لوکس را با زمان قبل هم مقایسه کنید .امید است دلسوزان مملکت برای اون قشر محروم هم بیشتر خدمت نمایند و شما را هم هدایت بفرماید .انشاالله.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل