بازدید 356030

راز سنگ قبر آیت الله بهجت + عکس

به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می‌نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه‌ای میناکاری نقش می‌گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰ 18 May 2011
پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه‌ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت. بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.

به گزارش تریبون مستضعفین، اما سرانجام از طرف بیت آیت الله بهجت سنگی به ابعاد ۸۰ × ۱۸۰ پیشنهاد می‌شود اما در بازار سنگ این نوع سنگ بسیار کمیاب بود و نیاز به پیگیری‌های مداوم داشت؛ از سوی دیگر برداشت از وجوهات شرعی، برای تهیه سنگ مزار به هیچ عنوان مورد نظر بیت معظم له نبود و برخی دوستداران و شاگردان آیت الله بهجت، داوطلب پرداختی به میزان توانایی خود و چند نفری نیز داوطلب پرداخت کل وجه شدند.

با گذشت بیش از یکسال نه تنها جستجوی سنگ بلکه متن، نوع خط، نوع ترکیب بندی و … مشخص نبود! گویا هیچ متنی رسا نبود تا آن شخصیت والا را توصیف و معرفی کند تا اینکه هنرمندی متعهد و از ارادتمندان خود آیت الله بهجت پیشنهاد می‌کند: «رساترین کلام در تعریف آقا امضای ایشان بود؛ العبد». این پیشنهاد مورد تأیید قرار می‌گیرد.

با پیگیری و همراهی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، کارگاهی در اطراف تهران که سنگی با ابعاد مورد نظر را دارد معرفی می‌شود. اما بدلیل عدم آماده بودن وجه خرید سنگ، مدتی طول می‌کشد تا سرانجام بانی سنگ مشخص و سنگ خریداری می‌شود.

برای خطاطی و حجاری هنرمندانی از قم و اصفهان و تهران معرفی می‌شوند و تقسیم کار صورت می‌گیرد که در این میان سهم ستاد بازسازی عتبات اصفهان قابل توجه بود؛ هنرمندانی صدیق و متدین که بی‌وضو دست به کار نبردند.

به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می‌نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه‌ای میناکاری نقش می‌گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می‌شود.









سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۵۰
انتشار یافته: ۷۵
خوشا آنان كه ا.. يارشان بيد
خوشا امثال ايت ا.. بهجت(رحمه ا..) كه راه رسيدن به معبود را در عبد بودن ديدند
بزرگترین مقام، مقام بندگیست! همه ما به اسم بنده هستیم ولی باید در قلب خود بنده خدا باشیم. امید که دعاهای افرادی مثل مرحوم بهجت شامل همه ما شود.
روحشان شاد و يادشان گرامي باد ، و راهشان ادامه يابد انشاء ا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
واقعا اونایی که منفی دادن دردشون چیه؟ حسادت...
خداوند رحمت کنداین بنده واقعی وانشاا... ما هم از رهروان واقعی این مرد بزرگ باشیم.
انسان بزرگي بود آيت الله بهجت...خدا رحمت كند ايشان را
خداوند روح ايت ا...بهجت را قرين رحمت گرداند.
مطمئن باشيد ايشان با آن روحيه و شخصيت نيازي به اين سنگ و تشريفات ندارند. شايد همان صندوق ساده چوبي بهتر شخصيت بزرگ ايشان را نشان مي داد نه اين سنگ بسيار كمياب!!
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
سلام
ما براي رضايت خودمان مراسم مي گيريم وسنگ مزار استفاده مي كنيم والا او از پيش چراغ فرستاده بود نياز به چراغ از پس نداشت
روحش شاد و یادش همواره گرامی / چقدر جایشان خالی است / جهت عرض ارادت صلواتی نثار روح بزرگ تمتم نیکان پرگشوده از خاک به افلاک نماییم
ایشان عبد واقعی خدابودند وشعارشان وعملشان و شعورشان همیشه لا اله الا الله بود وهست وخواهد بود
روحش شادوانشاالله با آقايش رسول الله محشور شود.
خداوند بر درجات این عالم جلیل القدر در بهشت بیافزاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
منفي براي چيه؟؟؟
دریغ و افسوس میخورم که نتونستم پشت سر این مقام عظما نماز بخونم
چشم آخرت بین "العبد" همیشه درست میدید، روحش شاد.
امید است بنده حقیر مورد شفاعت آن عالم ربانی قرار بگیرم
خدا رحمت کند
واقعآ مثل ایشان کم داریم
سلام چند روز پيش مادر همسرم رحمت خدا رفتند. پدرشان تاجر بوده و ثروت زيادي براي اين بانو به جاي گذاشته بودند. ادعايي در ايمان و اعمال بجا آوردن نداشتند و همه چيزشان در خفا بود. پرداخت جهيزيه ها و خرج درمانها و..... براي نيازمندان از خود بجاي گذاشتند بدون اينكه جايي عنوان كنند و هميشه من واسطه بودم و ميگفت حرفي از نام من نزن. در حالي كه تمام اقوام و حتي پدر و مادرش در يكي از امام زده هاي معروف دفن بودند وصيت كرد ميخواهم مثل مردم عادي در قبرستان شهر دفن شوم بدون هيچ تشريفاتي و ساده . پول 70 ميليوني دفن در امام زاده و خرج ختم را به چند تا جوان كه با اين پول مشكلشان حل ميشود بپردازيد. خداوند مادر شوهر مرا قرين رحمت خود گرداند .
آیت الله بهجت ره سالها رنج وزحمت کشید تابنده خاص واز اولیاء الله گردید بهشت را به بهادهند نه به بهانه .خدا مارا به این عزیزان ببخشاید
کاش بتوانیم نه تمام بلکه حداقل نصف بنده باشیم...
خدايش بيامرزد مرد تقوا .اسوه
اعوذ با الله من الشیطان الرجیم
یا ایتها النفس المطمئنه
ارجعی الی ربک راضیه مرضیه
فادخلی فی عبادی
وادخلی جنتی
صدق الله العلی العظیم
خدا رحمتش کند . برای دنیا چیزی نیاندوخت حتی برای سنگ قبرشان . شما هم بی خود خودتان را زحمت انداختید روح والای ایشان را در سنگ قبر نمی شود خلاصه کرد . او فارغ از اداهای ماست . شاید از این کارتان نیز ناراحت شود .
کاش فقط 1 بار زیارتشون میکردم.افسوس
الجنت هنیالکم
روحش شاد و اقعا هیچ کلمه ای نمتواند در مورد شخصیت والای ایت ا.. بهجت را بیان کند
من چند دفعه پشت سر ایشون نماز خوندم , خیلی با صفا بود نماز اونجا , نماز ظهر و عصر ایشون با تعقیبان قریب 45 دقیقه طول میکشید ولی ذره ای به ادم فشار نمیومد , ما کجایی ؟؟؟!
خداوند منفی زدگان را نیامرزد!!!!!!:D
انشاله از دعاي خير ايشان محروم نباشيم و عاقبت ما نيز ختم به خير باشد
اللهم انا عبدك الضعيف الذليل الحقير المسكين المستكين الخائف المستجير ارحمني برحمتك يا ارحم الراحمين
لطفاً کمی درباره بهجت برام مطلب بفرستید. می خام بشناسمش. البته عمیق و بی طرفانه.
ایشان عبد واقعی خدابودند وبنظر ميرسدكه ايشان اگر خودشان حضور داشتندهر گز راضي نمي شدند چنين سنگ كميابي را براي سنگ قبرشان استفاده كنندهمانطور كه احتمالاحضرت امام راضي به چنين گنبد بارگاهي نيستند. روحشان شاد.
بنام معبود
خوشا به حال آیت ا... بهخت که به تمام معنی به مقصود رسید
خوشا به سعادت مرد وارسته ای همچون فیلسوف و اندیشمند بهجت بزرگ
به خدا اولیاء الله شفاعت می کنند. حضرت آیت الله العظمی بهجت قدس الله نسه الزکیه، بهجت عارفان و آیت عظمای الهی بود در قرن معاصر . انشاء الله شفیع ما باشند این شیعه و تربیت یافته ائمه اطهار علیهم السلام
خداوند این عبد عارف را قرین رحمت خود گرداند. آمین
روحشان شاد وافعا عالم دیگر مثل ایت الله بهجت به خود نمیبیند
روح بلند و ملكوتي آن مرد خدا قرين رحمت ان شاء الله ما هم از رهروان راهش باشيم
خداوندا همه اموات را بیامرز ما هم که به مقام اموات رسیدیم بر ما ترحم بفرما بهجت که خوشا به حالش انشائ الله قرین رحمت حق تعالی باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر