بازدید 16573

رفتار مناسب در قبال موضع اخیر اوباما چه باید باشد؟

عبارتي را كه باراك اوباما درباره ايران به كار برد، عموما در دوران جنگ سرد و درباره اتحاد جماهير شوروي به كار مي رفت و بر پایه چنين رويكردي كه دولت دمكرات باراك اوباما در قبال ايران در پیش گرفته، مي توان گفت كه اوباما درصدد است كه خطر ايران را در حد خطر اتحاد شوروي سابق براي امنيت آمريكا جلوه دهد.
کد خبر: ۱۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳ 10 March 2011
سرويس سياست خارجي ـ در چند روز گذشته، باراك اوباما بار دیگر، تحريم هاي يكجانبه اين كشور را عليه ايران تمديد كرد.

به گزارش «تابناك»، باراك اوباما در سخناني كه به همين منظور ايراد كرد، گفت: با توجه به اين که اقدامات و سياست دولت ايران همانند گذشته براي امنيت ملي، سياست خارجي و اقتصاد آمريکا، خطر غيرعادي و فوق العاده به شمار می رود، تحريم ها عليه تهران تمديد مي شود.

اوباما همچنین در مورد تصميم خود درباره تمديد تحريم ها، اطلاعيه جداگانه اي را نيز به کنگره آمريکا فرستاد و در آن خاطرنشان کرد، اقدامات دولت ايران مغاير با منافع آمريکا در منطقه است.

بنا بر این گزارش، باراك اوباما با گفتن اين جمله كه «ايران خطري فوق العاده و غيرعادي براي امنيت ملي، سياست خارجي و اقتصاد ايالات متحده است»، شديدترين و سخت ترين موضع خود را از زمان به قدرت رسيدن در ايالات متحده، عليه ايران در پیش گرفت.

به بیان بهتر، عبارتي را كه باراك اوباما درباره ايران به كار برد، عموما در دوران جنگ سرد و درباره اتحاد جماهير شوروي به كار مي رفت و بر پایه چنين رويكردي كه دولت دمكرات باراك اوباما در قبال ايران در پیش گرفته، مي توان گفت كه اوباما در صدد است، خطر ايران را در حد خطر اتحاد شوروي سابق براي امنيت آمريكا جلوه دهد.

اين در حالي است كه خطري كه اتحاد شوروي سابق با داشتن هزاران كلاهك هسته اي، هدايت كشورهاي بلوك شرق و در اختيار داشتن سلاح هاي هم تراز با سلاح هاي آمريكايي، هيچگاه در اندازه هاي خطر ایران براي امنيت ملي و اقتصاد آمريكا نيست و اين بزرگنمايي براي نشان دادن خطر ايران، توجيهي براي اقدامات غير فني و حقوقي عليه جمهوری اسلامی ايران است.

از سویی، در اثناي تمديد تحريم هاي آمريكا عليه ايران، برخي از اخبار غير رسمي و به نقل از رسانه هاي خارجي، حكايت از آن دارد كه يگ گروه دولتي از ايران، می خواهد در ايام نوروز به آمريكا سفر كرده و در خلال اين سفر با برخي از مقامات آمريكايي نيز ديدار كند.

در صورت درستی چنين خبري و با وجود اقدامات اخير و موضع گيري بسيار شديد اوباما عليه ايران، گویا كساني كه چنين سفري را سازماندهي مي كنند يا به درستي از شرايط حاكم و رويكرد دولت اوباما در قبال دولت ايران اطلاع ندارند و يا اطلاع دارند و به قيمت قرباني كردن منافع ملي ايرانيان، در صددند بحث تمايل و اشتياق براي مذاكره با آمريكا را با بهره گیری تبليغاتي و بهره برداري شخصي در چنين شرايطي زنده كنند و اين با استراتژي رسمي جمهوری اسلامی ايران در برابر آمريكا يعني گفت وگو در شرايط يكسان و برابر در تضاد كامل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
بگو مشکلت ایران نیست بیچاره مشکل تو تفکر شیعی هست.که روزی میرسه همه شما در مقابل امام زمان تسلیم هستید.تا میتونید دشمنی کنید.در اخر ما پیروزیم.پیروزی مال بچه شیعه های حیدر کرار هست.هرچی میخوای بشین نقشه بکش/تو با شیعه طرفی ولی نمی تونی مارو درک کنی.

فان حزب الله هم الغالبون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
نظر منفي ها منظورشون چيه؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
فان حزب الله هم الغالبون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
دوست عزيز بقول وکلا حرف محکمه پسند بزن اين چه ادبياتي هست که بکار ميگيري ميگن اگر کسي را بخواي بکوبي دفاع بدکن حالا شما با اين ادبيات ................
مناسبترین رفتار این است که سیاستمداران ما سیاست تنش زدایی پیشه کنند. و اعتماد بین المللی را به ایرانیان برگردانند و با سخنان نسنجیده دشمن تراشی نکنند.
این رعب ووحشت را خداوند دردل آنها افکنده (وقذف فی قلوب الذین کفروا الرعب) که از شما بترسند وآب راحت از گلویشان پائین نرودواگر این هراس ازشما دردلهایشان نبود امانتان نمی دادند
از نظر دولت آمریکا سلاح اتمی و نیروی نظامی نیست که تهدید کننده است بلکه منطق جدیدی که سلطه آمریکا و غرب رو در جهان زیر سوال میبره تهدید واقعیه! از این جهت که دولت مردان آمریکا از ایران بعنوان تهدید جدی برای منافع آمریکا یاد می کنند! (پس بلکه ایران می تونه تهدید بزرگتری از روسیه برای منافع دولت مردان آمریکا باشه!)
در ضمن در مورد خبر سفر هیئتی از ایران و مذاکره با آمریکا تا وقتی صحت اون معلوم نیست برای خودتون تفسیر های طویل راه نندازین لطفا!!
بسلامتی میشه یه بار هم که شده کامنتای من رو درج کنین؟؟ آدم واقعا شک میکنه به رویکردتون! اگه فرصت تایید کردن کامنت ها رو ندارید تعطیلش کنید این بخش رو!
شما مگه نمیگین تحولات منطقه با الهام گیری از انقلاب اسلامی ما در 32سال قبل الان بصورت بیداری اسلامی داره خودشو نشون میده؟ پس این اصرار اوباما را نیز باید طبیعی تحلیل کنید!
مگر اینکه پشت پرده خبرهائی هست که خواص با بصیرت میدونن و دولتمردان امریکا از ندانستن مردم ما از آن اخبار باز هم تحریم میکنن تا امتیازهای بیشتری بگیرن!
اوباما شکر اضافی خورد ، شما ببخشیدش !
شهيد بهشتي چه زيباگفت :
آمريكا ازما عصباني باش وازاين عصبانيت بمير
شما خیلی رسا بگویید ما امریکا جنگ نداریم مردم امریکا دوست ما هستند فقط در صورت حمله دفاع خواهیم کرد بگویید سردمداران کنونی امریکا دشمن منافع ملی امریکا هستند مواضعی ثابت و محکم اطمینان داشته باشید بازی را در جهان خواهند باخت
انقدر تحریم بکن تا جونت بالا بیاد از کشوری که 400 سال پیش به همت یک مشت دزد دریایی شکل گرفت توقع بیشتر از این هم نمیره .
این گروه قرار بود به چین هم بروند ؟
مرگ بر آمریکای جنایتکار....
انقلاب اسلامی یک تهدید روشن و واضح برای موجودیت امریکاست. این چه استدلالی است که شما کرده اید. واقعا خجالت آور است. اینکه این تحریم ها علیه ایران تمدید و تشدید می شود نشان دهنده هراس آن ها از ایدئولوژی انقلاب اسلامی است نه بمب اتم و امثال آن. خواهش میکنم با این نظرات آبکی ذهن مردم را خراب نکنید، هرچند مطمئنم که این نظر را روی سایت قرار نخواهید داد.
می شه توضیح بفرمایید منظور از "اقدامات غير فني و حقوقي " در متن خبر چیه؟ و چطور می شه این نوع اقدامات را شناخت؟ ما از این نوع اقدامات اصلاً نمی کنیم؟
بهترین راه در شرایط کنونی گفتگو با امریکاست. بزرگان به ابن رسیده اند.چون ماموریت به شما داده نشده حسودی میکنید.
بعد از فروپاشی اتحاد شوروی گورباچف گفته بود علت فروپاشی این بود که مسئولین کشور بدون توجه به سطح توانایی ها جایگاه ابرقدرتی برای اتحاد شوروی تعریف کردند و بدنبال آن مجبور به رقابت با آمریکا و غرب شدند و سایه به سایه امکانات محدود خود را به پای این رقابت ریختند وسالها خود را فریب دادند زیرا همه امکانات اتحاد شوروی فدای رقابت نظامی و سیاسی می شد و دیگر ابعاد جامعه در روند این رقابت دچار عقب ماندگی بود. گورباچف گفته بود اگر از اول بجای ابرقدرتی به عنوان یک قدرت میانه خود را تعریف و عرضه کرده بودیم اتحاد شوروی به نقطه فروپاشی نمی رسید. توجه داشته باشیم که توهم و خیالپردازی در تعریف جایگاه کشور و هدر دادن امکانات کشور علاوه بر ایجاد دشمنی های گسترده در سطح جهان می تواند آینده کشور را با مخاطرات گوناگون روبرو سازد . استفاده از عقلانیت سیاسی و شناخت ظرفیتهای واقعی کشور و حراست آگاهانه از منافع ملی و اسلامی در حد و اندازه خودمان را ه نجات و بقا در جهان است .چرا از تاریخ عبرت نمی گیریم؟
بهترین رفتار دیپلماسی تهاجمی و استکبارستیزانه است
صحبتهای اوباما نشان می دهد ایران در طی این چندسال به شدت قدرتمند شده است و علت آن سیاست عزتمندانه دولت است که همان راه و مکتب امام و رهبری عزیز است
خب معلومه که ما از شوروی خطرناکتریم. اگر شوروی به کلاهک هسته ای خودش می نازید ما به اعتقاد خود بر پیروزی حق بر باطل می نازیم. باور ماست که از همه کلاهک های هسته ای دنیا خطرناکتر است. بالاخره ما هم که نباید دنبال منافع آمریکا در منطقه باشیم بلکه باید به دنبال بازگرداندن کرامت واقعی انسان به او در همه جهان باشیم.
آمریکا! ما ایرانی ها از بازیهای پیش پا افتاده خوشمون نمیاد. دوست داری وارد بازی بزرگان بشی که بسم الله. اگه هم دوست نداری که نداشته باش. شما را به خیر و ما را به سلامت.
در دنیای وابستگی متقابل بهترین راه تنش زدایی و پذیرش واقعیات در سیاست بین الملل است ضمن اینکه منافع ملی بر منافع اعتقادی مقدم است هر چند تلخ است اما حکم سیاسی است
اسلام پیروز است
یک زمانی ما میخواستیم بشیم آمریکا، بعد به اروپا قانع شدیم، بعد الگوشد ژاپن، سپس کره جنوبی ، مالزی ، اخیراً به ترکیه هم قناعت کرده ایم کمی به فکر آینده بودن بد نیست
سید حسن نصرالله: انتم یشتبهون فی حساباتکم فی البنان. منم میگم آقای اوباما شما در حساباتتون در مورد ایران اشتباه میکنید.
ملت
از این جهت که آمریکا بشدت از ایران میترسد خب حق داره آخه ایران خیلی قدرتمند شده،اما نه مثل شوروی سابق از نظر تسلیحات نظامی بلکه از نظر فرهنگ و تفکر. اما اگر گروهی بخواهند برای گفتگو به آمریکا سفر کنند خب بد نیست، بالاخره یک وقتی باید درباره اختلافات میان دو کشور درست و حسابی صحبت کرده و اتمام حجت نمود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی