بازدید 26138

تکریم مشتریان بانک با دریافت پول اضافی!

بدين ترتيب مشتريان اگر خوش شانس باشند و مشكلي پيش نيايد، حداقل 8 روز ديگر مي‌توانند كارت جديد خود را دريافت كنند و حداقل تا 3 هفته ديگر نمي‌توانند مبلغ 100 هزار ريال باقي مانده در كارت قبلي خود را در حساب جديد دريافت كنند!به غير از اين مساله مشخص نيست كه چرا مشتريان براي تصميمي كه ربطي به آنها ندارد هم بايد 23 هزار ريال پول اضافه پرداخت كنند و هم 2 هفته معطل شوند؟
کد خبر: ۱۵۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۱ 01 March 2011
در حالي كه بانك ملت پيشتر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد ملت كارت‌هاي هوشمند خبر داده بود و مردم را راغب به تهيه اين كارت‌ها كرده بود، مدتي است اين بانك بدون اطلاع دادن به مشتريان اقدام به قطع و مسدود كردن «ملت كارت‌هاي هوشمند» مشتريان خود به بهانه جايگزين كردن آن با «اكسس كارت‌ها» به بهانه ارايه خدمات گسترده اين كارت‌ها كرده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی، اخيرا دارندگان ملت كارت‌هاي هوشمند پس از مراجعه به باجه‌هاي خودپرداز يا با خورده شدن كارت‌هاي خود و يا پيغام اشتباه بودن رمز عبور مواجه مي‌شوند! اين در حاليست تاريخ اعتبار بسياري از اين كارت‌ها بعضا تا سال 92 هم هست.

بماند از اين كه با نزديكي به پايان سال حجم تبادلات بانكي و واريز شدن يارانه‌هاي نقدي به حساب شهروندان مردم با مشكلات فراوان در شبكه شتاب و كمبود نقديندگي باجه‌هاي خودپرداز مواجه مي‌شوند، اين بار بانك ملت تصميم گرفته است در اقدامي جالب توجه و بدون اطلاع مشتريان در اين شلوغي‌ها ملت كارت‌هاي هوشمند آنها را به زور تا پايان اسفند ماه سال جاري عوض كند!



تعداد زيادي از دارندگان ملت كارت‌هاي هوشمند ضمن تماس با تابناك اعلام كردند كه در تعطيلات اخير با مشكلات متعددي مواجه شده‌اند.

پيگيري خبرنگار تابناك از برخی شعب مربوط به صدور اين كارت‌ها نشان داد كه بانك ملت به صورت يكطرفه و فقط با نصب يك برگه كاغذ در شعب خود اقدام به ابطال كارت‌هاي مشتريان خود كرده است.

جالب‌تر آن كه مشتريان بانك ملت كه با اين مشكل مواجه مي‌شوند پس از مراجعه به بانك به آنها گفته مي‌شوند كه بايد مراحل زير را طي كنند:
1-    باز كردن يك شماره حساب جديد با ارايه كپي كارت ملي و شناسنامه
2-    واريز حداقل 100 هزار ريال به حساب جديد
3-    پر كردن فرم‌هاي مربوط به درخواست اكسس كارت و بانكداري الكترونيك
4-    پرداخت 23 هزار ريال براي صدور كارت جديد
5-    دريافتن تمامي وجه حساب قبلي كارت (بجز 100 هزار ريال)
6-    ارايه درخواست ابطال كارت قبلي

بدين ترتيب مشتريان اگر خوش شانس باشند و مشكلي پيش نيايد، حداقل 8 روز ديگر مي‌توانند كارت جديد خود را دريافت كنند و حداقل تا 3 هفته ديگر نمي‌توانند مبلغ 100 هزار ريال باقي مانده در كارت قبلي خود را در حساب جديد دريافت كنند!
اما اين سوال مطرح است وقتي كارت‌هاي عابر مشتريان هنوز اعتبار دارد چرا بايد مبلغ 23 هزار ريال ديگر براي كارت جديد بپردازند و اين همه پول كجا مي‌رود؟

پيگيري انجام شده از مسوولان چند شعبه بانك ملت حاكيست آنها نيز به اين موضوع اعتراض داشتند و اعلام كردند كه اين تصميم از بالا گرفته شده است و آنها تنها مجري هستند. اين مسوولان همچنين تاكيد كرده‌اند ميزان تقاضا براي تعويض ملت كارت‌هاي هوشمند بانك ملت به دليل عدم اطلاع مشتريان و اقدام يكسويه بانك در اين خصوص طي روزهاي گذشته آنقدر زياد شده كه بعيد است زمان صدور آنها كمتر از 10 روز باشد.

يكي از متصديان بانك ملت با اشاره به اين كه هر روز با تعداد زيادي از مشترياني كه با اين مشكل مواجه مي‌شوند برخورد دارد مي‌گويد: متاسفانه اين اقدام موجب نارضايتي اكثر مشتريان شده است.

يكي ديگر از متصديان شعبه صدور كارت بانك ملت که گویا قصد شوخی داشت، موضوع تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران را علت تعويض اين كارت‌ها عنوان كرد.

معاون يكي از شعب بانك ملت نيز در اين خصوص تنها به اين جمله بسنده كرد: «به روابط عمومي بانك بگوييد به ما مربوط نيست!»

بنابر این گزارش، گذشته از علت اصلي اين اقدام بانك ملت به نظر مي‌رسد مسوولان اين بانك بايد همانند يكي از بانك‌هاي خصوصي كه چندي پيش اقدام به تعويض كارت‌هاي عابر خود كرد، ابتدا نسبت به صدور كارت جديد مشتريان اقدام مي‌كردند و پس از آن ضمن تماس يا ارسال پيامك به مشتريان خود به آنها اطلاع مي‌دادند كه براي دريافت كارت جديد خود با همان شماره حساب قبلي مراجعه كنند.

به غير از اين مساله مشخص نيست كه چرا مشتريان براي تصميمي كه ربطي به آنها ندارد هم بايد 23 هزار ريال پول اضافه پرداخت كنند و هم 2 هفته معطل شوند؟ موضوعي كه مسوولان بانك ملت بايد هرچه سريعتر در اين خصوص پاسخگو باشند.

گفتنی است، این اقدامات در راستای تکریم ارباب رجوی بانک ملت در حالیست که یکی از بانک های دیگر کشور برای ارتقای مباحث امنیتی کارت های اعتباری خود اقدام به چاپ کارت های جدید کرده و پس از آماده شده کارت ها با تماس تلفنی و پیامک از مشتریان خود میخواهد که برای دریافت کارت خود به شعبه خود مراجعه کنند و بدون اتلاف وقت و صرف هزینه حتی یک ریال کارت جدید خود را دریافت کنند که مشتریان نیز در کمال احترام و بدون هیچ گونه اتلاف وقت و هزینه کارت های جدید خود را دریافت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
چرا مغلطه ميكنيد؟طبق يك برنامه از پيش برنامه ريزي شده، و با هدف از رده خارج كردن ملت كارت‌هاي هوشمند(كه به نظر من اصلا كارايي نداشتند)، قرار شده همه دارندگان اين كارتها ضمن ابطال كارت ياد شده به جاي آن اكسس كارت(كه قابليتهاي بيشتري نسبت به كارتهاي هوشمند دارند) دريافت كنند.خود من در اواخر مهرماه سال جاري(مطابق با برنامه بانك) درخواست ابطال ملت كارت هوشمند خودم را به بانك ملت دادم، حالا اگر كسي به مقررات اهميت ندهد و نسبت به تعويض كارت هاي بانكي خود طبق برنامه از پيش اعلام شده، اقدام ننموده باشد، چه كسي بجز خودش مقصر است؟ و چه كسي بجز خودش بايد تاوان عدم رعايت مقررات را بدهد؟
از اين گذشته، من به عنوان يك مشتري اين بانك از شما مي پرسم:وقتي بخشنامه شده باشد كه به ازاي دريافت كارت عابر بانك بايد 2300 تومان دريافت شود،اگر بانك ملت اين بخشنامه را اجرا نكند آنوقت شما پاسخ ارگانهاي نظارتي را ميدهيد؟ كار از ريشه خراب است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
شاید من دلم نخواد کارتمو عوض کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
برادر گرامي:
ملت کارتهاي هوشمند قابليت واريز کارت به کارت (ساير بانکهاي عضو شتاب) را در محيط اينتر نتي داشت ولي اين اکسس کارتهاي جديد نداره!!؟
با سلام. اين اتفاق براي بنده درست بعد از واريز يارانه ها اتفاق افتاد يعني تا چند روز قبل از برداشت يارانه ها كارتم سالم بود بعد توسط خود پرداز نامعتبر اعلام شد . حالا بعد از يك هفته كارت جديد بدستم رسيد . در مرحله دوم برداشت يارانه ها ديدم خود پرداز بانك ملت 7:30 صبح كه كسي پول برنداشته منوي برداش پول را غير فعال كردند واعلام كردند پولش تموم شده در حاليكه همه ما مي دونيم پيغام اتمام پول چيه! بعد از دعوا رفتم از داخل شعبه پول بردارم كه 500 تومان كارمزد گرفتند تا 160 هزار تومان به من پول بدهند.
این هم از بانکهای دولتی که ظاهرا" خصوصی شده اند. بالاخره آقای دیواندری باید مجموعه تحت امر خود را سود آور نشان دهد.!!!
کارت منو 15 روزه دادن. تازه 5هزار تومنی رو که توش نگه داشته سه ماه بعد قرار شد بدن
بنده که حدود یک میلیون تومان در حسابم بود، هیچ قسمتی از آن را اجازه برداشت ندادند و تا دو هفته موجودی را مسدود کردند به این بهانه که بانک الان سرش شلوغ است. جالب اینکه به خاطر همین مسدودی نتوانستم یکی از قسطهایم را در موقع مقرر بدهم و به خاطر آن بانک مرا جریمه کرد.
دقيقا ، پنج شنبه كارت منو شعبه فاظمي خورد در حالي كه به شدت به پول نياز داشتم....شنبه كه رفتم گفت بايد كارتتون عوض بشه ، ده هفته بعد بيايد بگيريد! اين در حاليه كه بانك پارسيان همونجا كارت برات صادر ميكنه...!
بسيار تنگ نظرانه نوشتيد.در ايران خدمات بانكي كاملا مجاني است خدا را شكر كنيد.هزينه صدور يه كارت جديد 2300 تومان آيا نيازي به اين همه مقاله داشت؟؟ مطمئن باشيد بانك نيازي به اين 2300 تومان مشتري ندارد.اين فقط در حدي است كه مشتري از كارتي كه از بانك تحويل ميگيرد استفاده كند تا مثل قضيه كارت مترو پيش نياد.منصفانه برخورد كنيد.تشويش اذهان عمومي ميكنيد.اگه چاپ نكنيد معلوم ميشه يه طرفه برخورد ميكنيد.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
2300 تومان ارزش ندارد ولی وقتی ضربدر تعداد دارندگان کارت میشود سر به ملیارد ها تومن میزند مجید جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
خدمات بانکی کاملا مجانی!!
مطمئنی منظورت ایران بوده و جای دیگه نبوده؟ شاید هم باید منتظر باشیم موقع پراخت اقساط وام هم ازمون کارمزد بگیرن؟!
اين چندمين بار است كه بانك ملت اين ترفند را براي اخذ پول از مشتريان انجام مي دهد.بنده به علت اينكه حساب حقوقي ام متاسفانه در اين بانك است اوايل سال هم كارت حساب جام و هم ملت كارتم بدون هيچ گونه اعلام قبلي بي اعتبار شدكه بعد از مدتي دوندگي و مجبور شدن به مراجعه به شعبه مخصوص صدور كارت اين بانك در مركز شهر و برخورد بسيار بد آنها در مورد سئولات بنده نسبت به صدور كارت اقدام شد .جالب اينكه در صورتحساب اينجانب صدور كارت المثني (كه معمولا كارت المثني در زماني است كه كارت گم شده باشد يا مشكلي ديگر داشته باشد كه با درخواست دارنده كارت اقدام به صدور آن مي شود ) قيد شده بود و براي صدور هر كارت مبلغ 3 هزارتومان از حساب من كسر شده بود .اما اكنون ديگر تصميم گرفته ام كه حتما حسابهاي خودم را در اين بانك ببندم
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
خوش به حال خودم که هیچ وقت هیچ حسابی در این بانک باز نکردم
درست اين است كه وقتي بديهاي يك سيستم را با ذكر نام سيستم ذكر مي كنيم خوبيها را هم با ذكر نام اعلام كنيم . بانكي كه اين كار را بصورت عالي و با تكريم مشتريان به معناي واقعي انجام داد بانك پاسارگاد بود
خدا رو شکر بیخیال این بانک شدم و کلآ دیگه هیچ کاری رو باهاش انجام نمیدم .
واقعآ در برابر بانک های خصوصی این بانک و باقی بانک های دولتی هیچ حرفی واسه گفتن ندارند از این مسائل که گفتین بگیر تا نحوه برخورد با مشتری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
آقا 10000 تومن من هم خورده و ديگه پس نمي ده!
سلام
بنده هم با این مشکل مواجه شده ام تقریبا 17روز پیش وقتی می خواستم از عابر بانک ملت پول دریافت کنم خطای رمز میداد به یک شعبه مراجعه کردم اعلام کردند کارت را باید باطل کنم فرم های مربوطه پر کردم کارت را باطل کرد و یک رسید داد و گفت یک هفته بعد بیا پول را بگیر الان نزدیک به 17 روز گذشته و هیچکس پاسخگو نمی باشد؟
خیلی از مشتریانی که با این مشکل مواجه شده اند چند کارت از جند بانک دارند. راحت حسابشان را می بندند و با کارتهای سایر بانکها کار می کنند (من این کار را کردم). مگر هر چه بانک تصمیم گرفت ما باید قبول کنیم؟
قطره قطره جمع شود وانگهی میلیاردی شود
احسنت به تابناک ضدفساد
ممنون
اقا بی خیال شوید بروید تو بانک دیگه یه حساب باز کنید و خودتون را راحت کنید.
اين مشكل براي من هم در پتروشيمي مارون پيش آمده و اعلام كردند كه بايد 2 هفته معطل بمانيم تا كارت جديد صادر كنند.
سلام
چندی پیش برای من نیز این اتفاق افتاد و کارت توسط بانک ضبط شد اما متاسفانه آنچه مرا آزار داد جواب سربالای شعبه بود و در حالیکه شدیدا به پول حساب خود نیاز داشتم و درخواست برداشت بدون کارت را داشتم اما رییس و معاون شعبه امامت مشهد تا اطلاع ثانوی این امر را نا ممکن میدانستند و حتی تاریخی را برای مشخص شدن وضعیت اعلام میکردند و میگفتند مدام خبر بگیرید تا مشکل حل شود در ضمن هیچگونه اطلاع رسانی قبلی در این خصوص انجام نشده بود که بگوین کم کاری از سوی خودتان بوده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان