بازدید 25191
آقایان مسئول! یک لحظه بیندیشید؛

آیا گله گزاری های سرگشاده برای مردم و رهبری زجرآور نیست؟

در این مدت، بارها و بارها، اختلافات میان قوا به جای اینکه با تشکیل نشست های مداوم و با سعه صدر، حل و فصل شده و در مسیر رسیدگی به امور جاری کشور تسریع و تسهیل شود، به یکباره سر از رسانه ها درآورده و به جای آنکه فضا بیشتر به سمت آرامش و وحدت رویه پیش برود، بیشتر جنجال آفرینی شده و...
کد خبر: ۱۴۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷ 25 January 2011
چندی است، در فضای سیاسی کشور، نامه نگاری و گله گزاری از رفتار یکدیگر در میان مسئولین و سیاستمداران به رفتاری عادی تبدیل شده و می رود تا به عنوان یک عادت در رفتار سیاسی مسئولین جا بیفتد؛ یک روز رییس این قوه به رییس آن قوه، یک روز نماینده مجلس به رییس دولت، یک روز نماینده دولت به فلان نماینده مجلس، یک روز روابط عمومی نهادی که مسئولیت حل اختلاف را دارد به فلان قوه و... .

به گزارش «تابناک»، گذشته از اینکه این گله گذاری ها اساسا چه سودی را عاید خود مسئولین و شخصیت های سیاسی می کند، معلوم نیست این شیوه رفتار در سطوح کلان مدیریت کشور، بناست چه مشکلی از مشکلات جامعه و حاکمیت را مرتفع سازد که دست کم ما از آن بی خبریم!

بنا بر این گزارش، تا آنجا که مصلحت کلان یک نظام سیاسی در همه جای دنیا ایجاب می کند، معمولا مسئولان، شخصیت ها و جریانات سیاسی با تعامل و گفت وگوهای منطقی و با محوریت منافع و مصالح ملی، سعی در رفع ابهامات و گشودن گره های سیاسی و مدیریتی دارند، اما اینکه چرا چندی است در فضای سیاسی کشور ما نامه نگاری های سرگشاده ـ به گونه ای که افکار عمومی به عمق اختلاف نظرات و احیانا دعواهای سیاسی و مدیریتی پی ببرند ـ باب شده است، جدا جای پرسش و بررسی دارد.



اگر دقت کنید در این مدت بارها و بارها، اختلافات میان قوا به جای اینکه با تشکیل نشست های مداوم و با سعه صدر، حل و فصل شده و در مسیر رسیدگی به امور جاری کشور تسریع و تسهیل شود، به یک باره سر از رسانه ها درآورده و به جای آنکه فضا بیشتر به سمت آرامش و وحدت رویه پیش برود، بیشتر جنجال آفرینی شده و تنش های موجود به بدنه جامعه منتقل شده است، که نتیجه وضعی آن نیز از روز روشن تر است.

جالب اینکه این نوع رفتار در میان مسئولین، در حالی اتفاق می افتد که رهبر انقلاب و دیگر بزرگان بارها در این باره تذکر داده و مسئولین را از اثرات سوء آن بر حذر داشته اند، ولی افسوس که هر بار به جای اینکه در شیوه های رفتاری تغییری حاصل شود، هر طرف تلاش کرده با دستاویز قرار دادن بخشی از تذکرات رهبری، طرف دیگر را به مخالفت با منویات رهبری و بی توجهی به تذکرات ایشان متهم سازد تا از این رهگذر نتیجه دعوا را به سود خود به پایان رساند.

از سویی، نکته دیگری که در این میان، همواره مغفول مانده این است که اعتبار هر مسئولی در ساختار جمهوری اسلامی، نخست این که برگرفته از رأی مردم و دوم با انشای مستقیم یا غیرمستقیم ولی فقیه است و اساسا برای مردم و جایگاه ولی فقیه اشخاص اهمیت ندارند بلکه این جایگاه های حقوقی هستند که به افراد اعتبار می بخشند و بر همین مبنا، این مسئولین هستند که باید با نهایت تلاش و فداکاری بار سنگین این امانت را به درستی به دوش بکشند و برای همین، اینکه مسئولی با تکیه بی مورد به یکی از این دو وجه بخواهد دیگر چهارچوب های حقوقی و قانونی را تحت الشعاع رفتار خود قرار دهد به هیچ عنوان پذیرفته نیست.



بنابراین، گویا هر مسئولی در هر جایگاهی که هست به لحاظ اخلاقی، شرعی و قانونی ملزم و موظف است برای انجام هر چه بهتر وظایف خود، تنها از ظرفیت های قانونی موجود استفاده کند و طبیعی است که هرگونه رفتاری بیرون از این چهارچوب، از سوی افکار عمومی تأویل به منفعت طلبی شخصی و جریانی شود.

در رخدادهای گوناگون یک سال و نیم گذشته کشور نیز این مسأله به روشنی آشکار و هویداست، چه، اگر ملاک حضور در یک جایگاه مدیریتی ـ در هر سطحی ـ و رفتاری که از شخص مسئول در آن جایگاه سر می زند، تنها منافع و مصالح مردم و نظام باشد، بدون شک نیازی به رسانه ای شدن دعواها و اختلافات برای اثبات حقانیت خود نیست و چهارچوب های قانونی کشور آنقدر ظرفیت دارند که بتوانند اختلافات درونی خانواده نظام را مرتفع سازند.

از سویی، رهبر انقلاب نیز بارها در سخنان خويش بر موضوع و تشخيص مسائل اصلي از مسائل فرعي تأكيد كرده و همگان را به اين مطلب توجه داده اند كه با تشخيص مسائل اساسي و اصلي كشور، وقت خود و سرمایه های ملی را صرف مسائل فرعي و حاشيه اي نكنند که نتیجه ای جز در جا زدن و سرانجام سرخوردگی و سلب اعتماد مردم نخواهد داشت.

بنابراین، گویا مسئولین در دستگاه های گوناگون ـ اعم از دولت، مجلس، دستگاه قضا، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... ـ به جای اینکه هر یک مجموعه زیر مدیریت خود را به محفلی سیاسی برای فشار آوردن بر جریان مقابل تبدیل کنند، بهتر است، همانگونه که هر یک مدعی اند، عمل به قانون، محور قرار دادن منافع مردم و عمل به توصیه های دلسوزانه رهبری را ملاک کار خود قرار داده و به جای خط و نشان کشیدن برای یکدیگر در فضای عمومی جامعه، تنها و تنها به فکر خدمت باشند تا نسل های بعدی، خاطره ای خوش از دو نسل اول و دوم انقلاب به یادها بسپارند.

در پایان شاید اين تلنگر ضروري باشد كه منظور از آرمان ها، منافع و مصالح مردم و نظام، همه آن چیزهایی است که هزينه هاي سنگینی در این سی و دو سال بابت آن پرداخت شده است؛ هزینه هایی چون صدها هزار شهيد و تلاش هاي بي وقفه اي كه در بخش هاي گوناگون كشور و به ويژه توسط مردم نجيب اين آب و خاک صورت گرفته است.

پس هر کاری كه به اين كليت ضربه بزند و پای مسائل فردی، خانوادگی و منافع شخصی و گروهی را به پیش بکشد، یقینا در حافظه تاریخی ملت ثبت خواهد شد و... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸۰
نه عزیز من
مجلس و مجمع دیگر کارد را به استخوان رسانده اند..
چرا آنروز که بعضی ها نامه ی سر گشاده به رهبری می نوشتند آنها را نقد نمی کردید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
مگر رهبری دفعه قبل به صراحت در مورد اینگونه بیان کردن اختلافات بین قوا تذکر ندادند پس چرا آقایان دوباره تکرار کردند؟ در ضمن رئیس جمهور اصلا هم مظلوم واقع نشده اند بلکه این رهبری هستند که مظلوم واقع شده اند.
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
دقیقا بر عکس عزیز من! اختلافات و مشکلات باید بین خود سران حل بشه نه اینکه به رسانه ها و مردم برسه! خدا میدونه که خوندن این نامه ها چه بر سر روح و روان ما میاره. من که بارها و بارها بعد از خوندن اخبار گریه کردم و به اینکه مملکتم داره به کجا میره تاسف خوردم. همه سران خوب هستند و ادای وظیفه میکنند ولی این کافی نیست "دست در دست هم دهیم به مهــــــــــــــــــــــــــر میهن خویش را کنیم آباد"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
کار بد بد است. اکر آن بد بود این هم بد است. یک بام و دو هوا که نمی شود.
آفرین ....
ای کاش مسولین کشور چشم های خودشون رو بار کنند و به حای سیاسیت لج و لجبازی یه کم کار کنند و از سیاست اسلامی و شیعه (صعه صدر و تفیه ) یادبگیرند.....
تو هم که باز از رهبری و مردم مایه گذاشتی. خوب مسئول بیچاره چه کنه نامه می نویسه با مسئول مربوطه جلسه خصوصی میزاره می بینه اثر گذار نیست. به ناچار شکوایه به مردم می بره تا آنان خود قضاوت کنند. این هم هیچ موردی نداره . اگه همه خود رو مطیع قانون بدانند مطمئن باشید که هیچ کس زجر نخواهد کشید. شما نگران نباشید. بعدش هم اگه به مسئولان منتقد تریبونی عمومی برای بیان افکارشان بدهند. این نامه ها هم جمع میشود. ولی وقتی همه راهها بسته باشد از روی ناچاری ....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
ا زنظر شما اثر گذار یعنی تایید نظر شما؟
چگونه است که پفیوزان و دریوزگان رسانه‌ای گله‌ها و انتقادات نابجا و نابخردانه روسای دیگر قوا نسبت به دولت مقتدر و ریاست جمهور را با وقاحت تمام و بدون هیچ ملاحظه‌ای حتی با نهیب رهبری به آنان نسبت به سیاه نمایی و خطاب ایشان با لفظ رسانه های زرد با تیترهای مختلف در میان مردم می گسترانند آنوقت درخواست رعایتقانون و صداقت از سوی رییس ج برای دیگران گله گذاری و زجر رهبری عنوان می‌شود؟؟ زجر رهبری از گله گذاری است یا عدم توجه به فرامین و خواسته های ایشان؟ اگر نویسنده این مقاله بر تمام این مطالب واقف باشد و آن را نوشته جز پفیوزی و دریوزگی و .... هیچ نسبتی به وی نمی توان داد
مدیر پایگاه جناب آقا مهدي! به عنوان سردبير سايت كه اين مطلب را نوشته ام، براي خودم و شما متاسفم بخاطر اين ادبيات شما در قبال اهالي رسانه در اين كشور، اما پيرامون آنچه نوشته ايد ذكر چند نكته لازم است:
اولا اينكه نامه نگاري هاي ديگر مسئولين را دفعات پيشين نيز مانند اين بار تنها به دليل خبررساني منتشر كرديم و وزن انتشار همه آنها در يك حد بوده است.
ثانيا از باب اطلاع شما و امثال شما كه ظاهرا قلم برايتان حرمتي ندارد و قطعا مطلب را نخوانده فقط به فحاشي اقدام كرده ايد، تابناك هم در دو مورد پيشين كه رييس محترم مجلس به رييس محترم جمهور نامه نوشت، انتقاد كرد و هم در موردي كه رييس محترم جمهور در نامه اي از يك نويسنده دفاع كرد و پس از آن رييس محترم قضا پاسخ آن را رسانه اي دادند انتقاد كرد و... كه علي الظاهر از ديد شما پنهان بوده است.
ثالثا منطق و اساس اين نوشته مشخص و مبرهن است حال هر كه در چارچوب آن قرار بگيرد علي القاعده مشمول نقد آن شده است و اگر شما بدون تعصب مطلب را مي خوانديد مي ديديد كه به هيچ عنوان مخاطب مطلب يك نفر نيست و همه سران قوا و مجمع تشخيص مد نظر بوده اند كه ظاهرا حتي تصوير داخل مطلب هم نتوانسته اين را به شما يادآور شود.
رابعا اگر به خبري كه از جلسه فوق العاده مجمع درباره بانك مركزي در برخي رسانه ها منتشر شد دقت كنيد شايد به برخي مسائل پي ببريد. اما اگر هم پي نبرديد فقط يك جمله مي گويم كه مظلوميت رهبري در آن جلسه و رفتار برخي اقايان دليل نوشتن اين مطلب بود، نه پفيوزي و دريوزگي!
پاسخ ها
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
میخواستم به آقا مهدی با این ادبیات ناب اسلامی!!شان نمره 20 بدهم!!خواستم پاسخ مفصلی به شما بدهم دیدم ممکن است نمره ادبیات من از 20 بالا بزند!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
البته من هم با بکاربردن الفاظ نامتنجانس مخالفم. لکن ادعای بیطرفی سردبیرمحترم رانیز نمیتوانم قبول کنم.کافی است نگاهی به جنس طرفداران سایت بیاندازیم که چقدرمخالف دولتی هستندکه بنظرم پرکارترین وسالم ترین دولتی است که برای اولین با درتاریخ کشورما بصورت علمی کارمیکند.
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
این آقا مهدی بهتر بود ابتدا مسواک می زد و بعدا نظر می داد و نیز در پایان مطلب خود می افزود : به علت داشتن مطالب مستهجن به افراد زیر 18 سال نمایش داده نشود. و دیگر مطالب پاسخی دیگر دارند که به ایشان توصیه می شود در قانون اساسی وظایف قوا و اصل تفکیک قوا را مطالعه کنند. ( البته اگر سواد کافی داشته باشند.)
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
واقعا شرم آوره. من اگر به جای رئیس جمهور بودم از شما (مهدی) اعلام برائت کرده و اعلام میکردم من مدافعان به این بی تربیتی لازم ندارم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
واقعا ادبیات تأسف برانگیزی داری
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
ازادبیات به کاررفته اش مشخص است که چه کاره هست.مشکل امروزمملکت ما هم همین هست که امثال این انسانهای مسلمان نما درراس کارهستند.آقای مهدی ،برابرهمان اسلامی که میشناسی تهمت زدن ودشنام دادن به سایر مسلمانان ازگناه هان بزرگ است.آقای عزیز این چه نمازی است که شما میخوانید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
متاسفم به این ادبیات متاسفم به این نحو اعتراض اگر اعتراضی هم دارید مودبانه بگویید. نظر مقام معظم رهبری فقط در مواردی که به نفع شما باشد محترم است؟ در قضیه معاون اولی نظر ایشان محترم نبود؟ وقتی می فرمایند توهین به مسئولان (همه مسئولان) جرم و گناه است نظرشان محترم نیست؟ وقتی به صراحت ودر کلاس درس خود می فرمایند تهمت حتی به قصد اصلاح حرام است نظرشان مهم نیست؟ اصلا از کجا میدانید نظر ایشان در مورد این قضیه چیست که این گونه دهان باز کرده و تمام ارکان نظام غیر از ریاست جمهوری را بی ادبانه مورد حمله قرار می دهید؟ آیا رئیس قوه قضائیه و رئیس مجمع مستقیما توسط خود مقام معظم رهیری منسوب نمی شوند؟ شما دارید به صورت غیر مستقیم به مقام ولایت هم توهین می کنید. حتما نظرات ایشان هم تاوقتی که به نفع شماست محترم است و در غیر اینصورت ارزش ندارد. اصولا آیا کسی که اینگونه به اشخاص مورد تایید و منصوب ایشان حمله می کند به اصل ولایت فقیه اعتقاد هم دارد؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
جناب مهدي! شما مثل اينکه متن خبر رو نخوندي. به منفي هايي که گرفتي و متني که از روي تعصب و تحجر با چشم بسته با ادبيات چاله ميدوني نوشتي يه بار ديگه نگاه کن. برات متاسفم.
(تابناک بعضي کامنت ها ارزش رو سايت گذاشتن نداره. فقط اعصاب آدمو با کج فهمي و تعصب افراطي خراب ميکنن. به نظر من ذهنشون بسته تر از اونيه که جواب هاي منطقي رو هم قبول يا درک کنن. لطفا نذارشون رو سايت. مرسي)
عالي بود.با تيترهاي بعدي خرابش نكنيد
درطول تاریخ متاسفانه همیشه کشور ازهمین اختلافتات ضربه خورده.وبه جایی اینکه زمان ارزشمند خود را همانطورکه شما اشاره کردید.صرفه برنامه ریزی کنند. ومنافع ملی را مد نظر قراردهند.همه را درگیری موضوع میکنند.واز اصل کارهای اساسی کشور باز میمانیم.خدا عاقبت همه مارا ختم بخیر بگرداند.
آخ که چقدر تابناک منافق صفته
حالا که رئیس جمهور محترم نامه زده، نامه زدن اخی شد. وای بر تو تابناک که فک میکنی مردم نفهمند. کاش بجای این اراجیف، یکم در مورد دور زدن قانون اساسی با هم دستی رئیس قوه مقننه جناب لاریجانی و رئیس تشخیص مصلحت جناب هاشمی (ل ع)، یک نقدی می نوشتید.
مرگ بر منافق
مرگ بر منافق
مرگ بر منافق
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
بنده هم مثل شما به اقای هاشمی و اقای لاریجانی حسابی انتقاد دارم و لی موضع تابناک رو تایید می کنم
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
این چه حرفیه عزیز من؟ والله پدرمون در اومد از بس آه و ناله اینا رو شنیدیم و هی به هم بد و بیراه مودبانه دادن و ما گوش کردیم!! بسه دیگه!
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
ببخشیدبرادر ناشناس ل ع یعنی چی اونوقت؟!
میدونید دارید در مورد کی صحبت میکنید؟ اونهمه سوابق قبل و بعد از انقلاب آقای هاشمی و بقیه آقایان همه هیچ؟!
سوابق افرادی که شما در طرفداری از ایشان به بقیه فحش میدی و تف و لعن میکنی و ل ع میفرستی برادر جان فکر نمیکنی خیلی به نسبت کمتره؟
میدونی سابقون السابقون یعنی چه؟
اگه امام بود چه جوابی بما میداد برادر ل ع؟!
اگه بعضی ار این آقایان مدعی حتی یک عکس با حضرت امام داشتند یا حتی یک خاطره کوچیک شاید ادعاشون دنیا رو فرا میگرفت ولی یاران نزدیک امام رو راحت میکوبند و تخطیه میکنند.پناه میبریم به خدا از این نفس زیاده خواه ویرانگر.
تابناک عزیز از شما هم گله مندم نظرات بنده یک درصدش را هم درج نفرموده اید.چرا؟نمیدانم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
عزيز از چي سوختي که اينقدر آتيشي نوشتي؟! حالا خوبه تا حالا 100ها مورد نقض قانون توسط دولت همين رييس جمهور محترم داشتيم که داد همه حتي طرفداراش رو درآورده. اتفاقا اين شمايين که با تعصب قضاوت ميکنين و متوجه نيستين نه مردم.
آخ قربون دهنت کیه که گوش کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم دوست دارند سران قوا با همدیگرصمیمی باشند. تا درسایه این همدلی وهمراهی منافع آنها تامین وزندگی خوبی داشته باشند.
مشگل از زیاده خواهی بعضی دوستانه که مملکت انقلاب و ملت رو ارث پدری خودشون میدونن و فکر میکنن چون انقلاب کردن و یار امام بودن همه چیز باید باب میل آنها و خاندان آنها باشه .
اتفاقا بهتره. الان داره ولایت پذیری ها محک می خوره. حالا که دوستان شما ولایت نا پذیری شون کمی تابلو شده دیگه نامه نوشتن بد شد؟ اون موقع دوستان شما نامه می نوشتند نامه نوشتن بد نبود؟
چرا هر وقت رییسان مجلس و قوه قضاییه علیه دولت حرف می زنند شما آن را منعکس می کنید و هیچ حرفی از سعه صدر و .... نمیزنید.حالا که یه نفر جرات کرده و می خواد باند بازی هارو در مملکت جمع کنه شما ها حرف از سعه صدر می زنید؟
معلومه که حرف های دکتر درسته.وگرنه یه جوابی چیزی می دادید و اینجوری نمی خوردید درو دیوار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
تابناك اين كار رو نكرده اگر هم كرده خوب كرده
هزار درويش درگليمي بخسبند دو پادشاه در اقليمي نگنجند
بهتره تابناک عالم بی عمل نباشه!اول خودتون بعدا نصیحت دیگران!چطور اونوقتهایی که اخبار واکنشهای جنگی بعضیارو علیه اقای احمدی نژاد با بزرگنمایی پوشش میدین یاد این حرفها نمی افتید؟؟
میدونم کامنتمو نمیذارین چون تا حالا از 20 تا 1 دونشو گذاشتین اما نوشتم که هم حجت بر شما توم بشه و هم بدونین ملت در حافظه تاریخیشون خیلی چیزا دارن!شما کامنتهارو گزینشی و با سیاست گزینش میکنین
جای امام خالیست تا به این حضرات بفرمایند اینقدر دل بخون این سید اولاد پیامبر نکنید و رهبرعزیزمان نیازارید... این حضرات بدانند این قدر به جایگاهی که از خون شهدا به یادگار مانده مغرور نشوید زیرا ماندنی نیست وفقط مسئولیت اخرویتان بیشتر می شود. اگر قدری درنگ نمایید. لذا فقط سعی کنید خدمت کنید بدون حاشیه اگر واقعا دلسوز کشور ومردم هستید
شما که خیلی در فکر مردم و انقلاب هستید چرا نمی گویید سرچشمه و شروع کننده این مسیر کیست. چرا دوست دارید از واقعیت فرار کنید و کارتان به کنایه و پنهانکاری انجامد. مطرح کردن حقیقت هیچ وقت لطمه نخواهد زد. بلکه دروغ و پنهانکاری است که عواقبی نا بخشودنی خواهد داشت.
اینکه مسئولین امروز نامه مینویسند به خاطر این است که از همان ابتدا سعی کردند همه چیز را بپوشانند و با مردم صادق نباشند. وقتی یک مسئولی برای مثال دزدی میکند باید با او برخورد کرد تا مسئول بعدی این کار را کند نه این که برای حفظ منافع اسلام و ایران چیزی گفته نشود. در کجای اسلام گفته شده اگر کسی از بیت المال دزدی کرد محکوش نکنید و بذارید سر کار بمونه برای حفظ مصالح حکومت اسلامی. این حکومت که دیگر اسلامی نمیشه که منافعی براش باقی بمونه. میدونم که چاپ نمیکنی ولی خودت در موردش فکر کن
جواب استدلال احمدی نژاد، استدلال است نه هوچی گری آقایان بازتابی ها!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
جواب منطق رو با منطق می دهند نه هوچی گری را با منطق
بسيار عالي و به جا بود.گر چه مي دونم وطن فروشها بهش راي منفي ميدن.مي گي نه .نگاه كن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
نماينده مجلس شد وطن فروش.كجا داريد مي ريد؟
من به جرات ميگويم كه دولت فعلي يكي از مظلومترين دولتها در طول 32 سال عمر انقلاب بوده است ... چقدر بي انصافي .. چقدر دور زدن قانون اساسي .. چقدر بستن دست دولت .. آنهم نه از جانب بيگانه ... در طول عمر مجمع تشخيص تاكنون به اندازه الان شان خود را كوچك نكرده كه وارد بي ربط ترين مسائل شود ... مقصر اين پايين آوردن شان مجمع تشخيص كي هست ؟!! وجدان و انصاف سرمايه با ارزشي هست .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
من فقط اینومیدونم که یکنفر درمملکت آستینها رابالازده وخدمت میکنه خیلیها تلاش میکنند بزندش زمین!!!!
یعنی واقعا این کشمکش ها به خاطر رفع مشکلات مردم و خصوصا جوانان است؟
نه! اگر بود که این کارهارو نمی کردند!
آقاي عزيزي که اين تيترو مي زني مي دوني چي براي مردم و رهبري درد آوره؟
اين که امثال آقايون، پسرشون خون مردمو بمکه و فرار کنه و دخترش عليه اين مردم و رهبري راهپيمایي کنه و باز هم دم
از دلسوزي مردم بزنه. به خدا یه ذره وجدان چیز خوبیه. حالا اگه راست میگی حذفش نکن.
من واقعا متاسفو رییس قوایی که خود را ولایی میدانند ولی ذره ذره دل رهبرمان را پرخون میکند خدا کند ناخواسته باشد واصولا دم از قانون میزند ولی از اجرای قانون گریزان دم از ولایی میزند از اطاعت فقط در حد شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
انصافا خودت فهميدي چي نوشتي؟؟!!
کاملا با این گزارش موافقم و این روزها مسئولین با سعه صدر کمتر یافت می شود اما برای شما که همیشه خوراک خبری هست!!
يعني وقتي بي قانوني ميشه بشينيم نگاه كنيم ؟ شما از كدوم دين پيروي مي كني ؟ بي قانوني تو كت ما نمي ره
آیا شما تابناکیها آتش بیار این معرکه نیستید؟
من میگم شفافیت........ خیلی هم خوبه
ای کاش ان لبخندهای عکس دوم به نفرت عکس اول تبدیل نشده بود تا ملت هم اینگونه مغموم نشوند ویکسر از دست مسئولین خون دل بخورند.ای اقایان اگر کمی خدا را قبول دارید بخود بیایید وپای روی هوی نفس بگذارید
واقعأ خجالت دارد که یک عده ای که مدعی هستند دنبال مادیات نیستند ، به جای این که به فکر بهبود زندگی مردم و اعتلای ایران باشند تمام فکر و ذکرشان پی منافع شخصی و گروهی بوده و مردم بی گناه غرق در مشکلات زندگی به حال خود رها شوند .
اتفاقا اینها چشم ملت را باز می کند. متاسفانه عده ای مفهوم سیاست و بودن در قدرت را اشتباه فهمیده اند و هنوز نمی دانند که چرا ما روی جایگاه ولایت فقیه اصرار داریم. دموکراسی مورد قبول اینها دقیقا از نوع غربی است و هنوز نظام سیاسی ایران مبتنی بر ولایت فقیه را درک نکرده اند. شاید باید این مباحث درگیر شود تا فرم نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران کاملا جا بیفتد. در این نظام همه مردم همه کاره هستند نه تنها گروهی که در راس قدرتند. بحث بسیار پیچیده ای است که نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
آفرین
جناب تابناکیون ...!!!!
خیلی وقت از تیتر کنایه ای شما (خود کرده را تدبیر نیست) نگذشته. خوب حالا اینم شبیه همون مطلبه یعنی همه قراره هر غلطی دلشون می خواد تو این مملکت انجام بدن از تغییر قانون اساسی گرفته تا نا عدالتی در عدالتخانه و تازه طلب کار هم بشن. اونوقت منتخب تاریخی ملت ساکت بشینه
نه آقا .....
ازجانب خودت اظهار نظر كن نه رهبري و مردم از سمت كدومشون حكم داري؟
چرا نباید عنوان شود مگر مردم نامحرم هستند اتفاقا بگذاری مشکلات گفته شود و هرکس عقیده خود را آشکارا بگوید تا مردم بتوانند آگاهانه انتخاب کنند مردم هم خودشان می توانند تشخیص دهند که چه کسی بر حق است و لازم نیست کسی برای ایشان تکلیف مشخص نماید خوشبختانه در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و هرکسی مصلحت خو را بهتر می داند.
پیشنهاد می شود تابناک در رابطه با انتشار یا عدم انتشار عمومی گله گذاریها توسط مسئولین از خوانندگان سایت نظرخواهی نماید.
چرا باید همه گندها پوشاند 30سال بس است مردم باید حقایق پنهان را بفهمند همه شما مسئولین حرف خودتان را همه جا می زنید اما همینکه احمدی نژاد پته شما را برای یک لحظه روی آب انداخت داد همه شما در می آید این مردم باید شماها را بشناسند
تابناک داری فتنه میشی این حرفها چیه
خیلی عجیبه !!! ما میتونیم سر یک میز بشینیم و با 5+1 گفتگو کنیم ولی با همدیگه نمیتونیم بشینیم وبه تفاهم برسیم.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
ای ول!نمونه اش عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت برای حل مشکلات است که نتیجه اش همین بیانیه صادر کردن است.
جامعه یکدست ازدیگاه اصول ومنافع ملی وتابعیت ازقانون اساسی یک ارزش است وهرایرانی تحت هرنظرسیاسی ومذهبی متفاوت بایدازمنافع کلی ملت وحدودو ثغور ایران عزیز باجدیت وبدون هرگونه عقب نشینی دفاع نمایدولی مانبایددرخصوص نظرات وانتقادات وپیشنهادات که حق مسلم وقانونی هرایرانی ویامسئول میباشدترسیده وسریعااقدام به موضعگیری نموده وجامعه رابسوی یک جامعه بسته وبدون نظروترسوسوق دهیم اگردررده مسئولین موردی هست بهتراست مسئولین محترم سیاسی بارعایت قانون ومنافع ملی باشورومشورت مشکل راحل وآنرا به مردم منتقل نکنندوفقط ازنظرات ونیروی مردم درحل معضلات ومشکلات یاری بگیرندچون همه چیز راهمگان دانندبالاخص ازنظرات عموم خبرگان علمی بهره بیشتری ببرنداگراختلاف نظرنباشدجامعه به رشدوتعالی نمی رسدوتصمیم گیرندگان کلان نیزازاوضاع واقعی ممالک خودبی اطلاع میمانندوعدالت نیزآن هست که هرکس وهرچیزدرجای خود قرارگیردو محدوده ها رعایت شود
با سلام
شما باید برای کسانی و در زمانی این امر را توصیه کنید که هر چه رایزنی و تلاش برای همدلی شد برای شان و جایگاه رییس جمهور ملت خلل وارد کردند و نپذیرفتند. لابد کار را بجایی میرسانید که ایشان چاره ای جز رسانه ای شدن خواسته هاشون ندارند. بخود بنگرید و قضاوت کنید
این آشی است که مسئولین ! خودشان پخته اند.آیا روا نیست اول خودشان بخورند؟
به هر حال صبر مردم ایران زیاد است اگر خلاف این فکر می کنید سخت در اشتباهید.
من فقط دلم واسه آقا و مظلومیت ایشون میسوزه
احسنت.ولی اینجاست که حق از باطل جدا می شود.انسان خود شیفته و نا اهل بالاخره دستش رو می شود.این قصه سر دراز دارد.مطمعنا دعواهای کشور باید فقط وفقط یک برنده داشته باشد.این اصل قانون سیاست است.
نظر من درست برعكس نظر شماست ، بايستي همه جيز شفاف و روشن به گوش مردم رسيده شود ، تا الان هر بلائي كه سر مردم اومده از بي اطلاعي ناداني و بي خبري آنها بوده ايت ، اين سرنوشت مردم است و بايستي از آن با خبر باشند .
خیلی عالی بود!
خسته شدیم از این رفتارهای خردسالانه که همچون کودکی که نمی تواند در بازی، بر طرف مقابلش غلبه کند، دست به دامن پدرش می شود تا بتواند بازی باخته را به زورِ او ببرد!
خدا پدر این امت را حفظ کند و بر طولِ عمرش بیفزاید.
آمین
از جمله کسانیکه دامن به این جور مسائل می زند تابناک است.تابناک بیشترین تفرقه ایجاد می کند .به امید روزی که تابناک رسوا شود . انشاءا...
مردم هم واقعآ از همه سران ومسئولاني كه حرفها وعقايد واختلافات به حق ويا نابه حق خود را كه مي توانند از طريق سلسله مراتب قانوني وبر مبناي ميثاق قا نون اساسي باهم ديگر رد وبدل كنند از طريق نامه پراكني و بيانيه نويسي بدون رعايت هر گونه مبناي اخلاقي وحتي شرعي در جامعه مطرح مي نمايند واقعآ خسته وگلايه دارند (والي الله مشتكي) .مطمئن باشيد اين هم يك نوع بي بصيرتي است ولا غير
همه مسائل برای این است که مردم ظاهرا باید حضور داشته باشند
چرا هيچ اعتراضي به روند غير قانوني مجمع نکرديد برادران
پیدا کنید پرتقال فروش را
به عنوان یک شهروند ایرانی دوست دارم همیشه عکسهای مسولین کشورم از نوع عکس دوم یعنی شاد و همراه با همدلی باشد و دعواهای خود را در خلوت داشته باشند . مردم به اندازه کافی نگرانی شخصی دارند جایز نیست اضطراب ناشی از اختلافات مسئولین را هم تحمل کنند . بدون تعارف بگویم نگران وضع فعلی هستم
عروس بلد نيست برقصه مي گه زمين کجه!
راستي اين گله گذاريها از کي و کدام دوره شروع شده است؟
بهتر است مردم را نا محرم ندانیم و بگذاریم ملت از مجاری صحیح از مسائل آگاه شوند. همیشه بهترین قاضی مردم هستند. نباید به بهانه های مختلف مانند مصلحت و منافع مسائل و مشکات پوشیده بمانند. قطعا با آگاهی قاطبه مردم هیچ ضربه ای به کلیت نخواهد خورد.
تابناک عزيز
به نظر شما امور مهم چيست؟امور اهم کدام است؟آيا قانون شکني قانون گذاران مهم تر است يا قانون شکني مجريان قانون؟آيا سخنان بي پايه رده هاي پايين دست شخص دوم ضرر بيشتر دارد يا کارشکني هاي مقامات مجمعي ؟
به نظرم چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد
در عكس چاپ شده آقايان خوب مي خندند گويا اختلافي ندارند و رسانه ها الكي شورش مي كنند
نه تنها زجر آور نیست بلکه فضا را برای اینکه مردم بفهمند چه کسی حقیقت می گوید و چه کسی دروغ و قضاوت عادلانه مردم ایجائ می کند تحلیل های بی ارزش ننویسید لطفا
آخه چقدر خوش خنده تشریف دارن مسولای عزیز!
کاش کمی به فکر بدبختی جونای مردم بودن
که همه دارن داغون می شن
عالي بود
بیشترین ظلم را به رهبر عزیز وفرزانه انقلاب دارند و اثبات میکنند که ریاست از ولایت برای آنها مهم تر است هرچند ادعای پیروی از ولایت داشته باشند خدا خائنین به ولایت و خون شهدا وروحانیت را عذاب کند.اینها از رنج مردم در آزرده شدن رهبری خبر ندارند
تعامل منطقی؟ چه واژه قشنگی برای پر کردن متن. خوشمان آمد.
تا کی میخواد عادت بعضی از ما ایرانی ها به بچه بازی های دوران دبستان طی بشه خدا عالمه؛ هر روز یکی از یکی دیگه شکایت میکنه، شده مثل جریان مدرسه و چوقولی به ناظم، یک دفعه نشد اخبار رو پی بگیریم و ایندکس رو خالی از این جر و بحث های الکی ببینیم، ضمنا به این مثبت و منفی ها زیاد دقت نکنید چون با آی پی چنجر هر کسی میتونه 500 تا رای بده، به نظرات دقت کنید و نظرتون رو بدید نه به رای ها استناد کنید.
در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با یاد آوری فضای جامعه در آن زمان دچار دلتنگی عجیبی شدم و دلم برای آن دوران تنگ شد و چند لحظه فکر کردم که نکند آن دوران اصلا نبوده و فقط زاییده خیال ماست که ناگهان به خودم نهیب زدم ...
ای همدلی دوران انقلاب کجایی؟
ای اتحاد و یکپارچگی مردم در دوران انقلاب کجایی؟
ای مهربانی زیبای انسانی کجایی؟
ای گذشت و فداکاری کجایی؟
ای جهاد گران و مردان بی نام نشان کجایید؟
ای کسانی که کار را برای رضای خدا انجام می دادید کجایید؟
ای کسانی که تنها به اینکه می دانستید خدا می بیند برایتان کافی بود و حتی به ملائک موکل هم تکیه نمی کردید کجایید؟
ای انسانهای کربلایی کجایید؟
ای روح های پاک و بی غش کجایید؟
ای مخلصین کجایید؟
دلم پوسید از این همه ما و منی
بسمه تعالی
از دست اندر کاران سایت محترم تابناک تشکر می کنم .از شما می خواهم از طعنه ها و توهین ها و هوچی گریهای برخی دلگیر نشوند .چرا که آنها با چشم و گوش بسته حرف می زنند،مرگ خوب است اما برای همسایه ، خودشان حق دارند به زمین زمان توهین کنند و ایراد بگیرند و نعوذ بالله آنرا به حساب طرفداری از دین و امام زمان (عج ) بگذارند و لی دیگران حق ندارند بگویند بالای چشم شما ابروست که اگر بگویند.از خود امام زمان (عج) می خواهم که همه ماراهدایت نماید و بدخواهان و دشمنان واقعی دین و نظام مقدس اسلامی را در هر لباسی هستند رسوای دو عالم نماید.انشاءا... .
هر كسي در جامعه بايستي مورد نقد قرار گيرد ولي با رعايت احترام كامل.....همه احاد جامعه در پيشگاه خداوند يكسان مي باشند
در عزا و عروسی اقایان سر مردم بریده میشود
این آقای مهدی فرق باتوم و قلم را نمی داند بابا قلم مقدس است و در ساحت مردم باید مودبانه و با زبان پاک سخن گفت بنظر من تو بدترین دفاع را از دولت و رئیس جمهور محبوبت کردی و کاش حد و حدود خودمان را حتی در نقد و نظر می دانستیم مشکلی که باعث نامه نگاری می شود عدم التزام به قانون است و اینکه کسانی چون آقای مهدی خود را فراتر از قانون می دانند
چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس