بازدید 4809

خلبان قلابي از مردم كلاهبرداري مي‌كرد

چند سال پيش مردم را به بهانه سرمايه‌گذاري در خريد هواپيما فريب داده و مبالغي كلان از آنها كلاهبرداري كردم. پس از مدتي دستگير و روانه زندان شدم. بعد از آزادي دوباره كلاهبرداري‌هايم را از سر گرفتم.
کد خبر: ۱۳۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸ 27 December 2010
جام‌جم: متهم سابقه‌داري كه با جعل عنوان خلبان، مغازه‌داران را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي‌كرد، دستگير شد.

مرداد امسال مردي با حضور در شعبه اول بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران از زني كه كارمند يك آژانس هواپيمايي بود، شكايت كرد.

در پي اين شكايت پرونده‌اي تشكيل و در اختيار ماموران اداره آگاهي و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد قرار گرفت. ماموران در تحقيق از شاكي متوجه شدند او از يك آژانس هواپيمايي بليت خريده ولي در فرودگاه متوجه جعلي بودن بليت شده است.

انكار به شيادي

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند. به اين ترتيب زن جوان ـ كارمند آژانس هواپيمايي ـ به مركز پليس احضار و در تحقيق مدعي شد به شاكيان بليت‌هاي واقعي فروخته است. در پي ثبت اظهارات متهم، با صدور قرار قانوني تحقيقات از وي ادامه يافت. در ادامه تحقيقات وكيل متهم با حضور در دادسرا نامه‌اي را در اختيار بازپرس ابراهيمي بسابي قرار داد با اين مضمون كه اين نامه بي‌گناهي زن جوان را اثبات مي‌كند.

نام جعلي خلبان براي آزادي متهم

با بررسي نامه معلوم شد، نويسنده آن خود را خلبان هواپيماي حامل مقامات سياسي و عالي‌رتبه قضايي معرفي كرده و با تاييد صلاحيت زن جوان، خواستار آزادي وي شده است. بازپرس پرونده كه به اين نام و نگارنده آن ظنين شده بود، به استعلام از سازمان هواپيمايي پرداخت و متوجه شد چنين كارمندي در اين سازمان كار نمي‌كند و نامه و هويت وي جعلي است. با مشخص شدن اين موضوع، وكيل زن متهم به مركز پليس فرودگاه احضار و در تحقيق مدعي شد از محتويات نامه بي‌خبر بوده و آن را از سوي يكي از آشنايان متهم تحويل گرفته است.

بنابراين، متهم دوباره بازجويي و مدعي شد كه 2 سال قبل در پي آشنايي با مرد خلبان، او مقدمات استخدامش را در يك آژانس هوايي فراهم كرده و از كلاهبردار بودن او بي‌خبر است. بنابر اين، جستجو براي يافتن اين خلبان قلابي ادامه پيدا كرد تا اين‌كه اوايل آذر امسال مردي با حضور در دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران از يك خلبان قلابي شكايت كرد.

درپي اين شكايت، تحقيقات ماموران اداره آگاهي و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران از شاكي شروع شد.

صاحب رستوران در دام خلبان قلابي

مرد شاكي در اين باره به پليس گفت: يك ماه پيش مردي كه لباس خلباني به تن داشت، به رستوران محل كارم آمد و طبق خواسته‌اش، قرار شد روزانه 10 پرس غذا به شركت وي در يكي از محله‌هاي شهر ارسال كنم.

شاكي يادآور شد: بعد از يك ماه كه به محل كارش غذا فرستادم، نامه‌اي را در اختيارم قرار داد و خواست آن را به يكي از شركت‌هاي هواپيمايي ارائه و پول غذاها را دريافت كنم.

وقتي به آن شركت هوايي رفتم، متوجه شدم مرد خلبان دروغ گفته و كلاهبردار است.

پس از شكايت وي، ده‌ها شهروند ديگر هم كه به شيوه‌هاي مشابه در دام خلبان قلابي گرفتار شده بودند، به دادسرا مراجعه و شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند.

جستجوها براي يافتن متهم ادامه پيدا كرد تا اين‌كه چند روز پيش مخفيگاه متهم در يك شركت واقع در چهارراه قصر تهران شناسايي و او همراه 2 مرد دستگير شد.

پس از انتقال متهمان به اداره پليس آگاهي و مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران آنها بازجويي شدند. 2نفر از متهمان در بازجويي گفتند كه 20 روز است به عنوان خدمتكار در شركت استخدام شده‌اند و از كلاهبرداري متهم بي‌خبرند، اما خلبان قلابي در بازجويي به كلاهبرداري اعتراف كرد.

اعتراف خلبان قلابي

خلبان قلابي ـ متهم ـ در اظهاراتش به پليس گفت: چند سال پيش مردم را به بهانه سرمايه‌گذاري در خريد هواپيما فريب داده و مبالغي كلان از آنها كلاهبرداري كردم. پس از مدتي دستگير و روانه زندان شدم. بعد از آزادي دوباره كلاهبرداري‌هايم را از سر گرفتم. پس از اعترافات متهم دستور قضايي براي ادامه تحقيقات از وي صادر شده است. در ضمن تحقيقات از زن جوان ـ كارمند آژانس هوايي ـ براي مشخص شدن فروش بليت‌هاي جعلي به مسافران ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی