بازدید 22854

سایه سنگین «اسناد ضد ایرانی» ویکی لیکس بر نشست ابوظبی

این سایت خبری در ادامه می افزاید: هرچند «متکی»، وزیر امور خارجه ایران در نشست «منامه» تلاش کرد که نگرانی های اعراب از برنامه های هسته ای ایران را بدون دلیل نشان دهد، گویا اسناد منتشره «ویکی لیکس»، کارآیی خود را بر کشورهای عربی داشته و سران این کشورها موضوع را جدی تلقی کرده اند.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸ 07 December 2010
سرویس بین الملل ـ نشست سالیانه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در حالی روز گذشته در ابوظبی آغاز به کار کرد که بر پایه اعلام خبرگزاری های عربی، سایه سنگینی از ترس بر این کشورها چیره شده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «العرب آنلاین» با تأکید بر اینکه اسناد «ویکی لیکس» نگرانی هایی را برای اعراب پدید آورده، نوشت: استراتژی نشست ابوظبی بر پایه دستور کار «عبدالرحمن العطیه»، دبیرکل این شورا، موضوع صادرات گاز است اما روسای هیأت های شرکت کننده در این اجلاس به صراحت اعلام کرده اند که باید پیش از هرکاری موضوع اسناد منتشر شده «ویکی لیکس» درباره تهدید ایران برای منطقه بررسی شود.

بر پایه دستور این نشست همچنین قرار است مقامات عربستان، امارات، کویت، قطر، عمان و بحرین که مجموعا 45 درصد ذخایر نفت جهان را در اختیار دارند، در نشستی دو روزه در «ابوظبی»، پایتخت سیاسی امارات، موضوع صادرات گاز و قیمت یکنواخت آن را بررسی کنند.

این سایت خبری در ادامه می افزاید: اگرچه «متکی» وزیر امور خارجه ایران در نشست «منامه» تلاش کرد که نگرانی های اعراب از برنامه های هسته ای ایران را بدون دلیل جلوه دهد اما گویا اسناد منتشر شده «ویکی لیکس» تاثیر خود بر کشورهای عربی را گذاشته و سران این کشورها موضوع را جدی تلقی کرده اند.

«عبدالرحمن العطیه»، دبیرکل این شورا، بار دیگر درخواست چند سال پیش شیخ «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات را تکرار کرد و گفت: در منطقه مسائل سیاسی مرتبط با یکدیگر وجود دارد که همه کشورها به ویژه شش کشور عضو شورای همکاری باید در جریان آن باشند از جمله موضوع هسته ای ایران.

«العطیه» افزود: باید کارشناسان کشورهای عربی عضو شورای همکاری در نشست های نمایندگان جامعه جهانی با ایران شرکت کنند و در جریان مذاکرات قرار بگیرند.

البته هرچند این پایگاه خبری عربی به گونه ای خبررسانی کرده که گویی اعراب از اسناد «ویکی لیکس» تنها موضوع پیشرفت های هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده اند، واقعیت آن است که در صورت معیار قرار دادن این اسناد، باید گفت که سران کشورهای عربی بیش از هرچیز از رسوایی لابی های خود با آمریکا و قدرت های اروپایی در رویارویی با ایران نگرانند، این کشورها به خوبی می دانند که قدرت معنوی و همچنین میزان مبادلات تجاری ایران با آنها دو عامل مهمی است که می تواند کشورهای عربی منطقه خلیج فارس را دچار مشکلات اساسی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
داستان اینه: چند حقیقت بعنوان کلید راستی و انبوهی از دروغ ها و توطئه ها که براساس کلیدها باید مورد قبول واقع بشه
امریکاییها گفته های سران عرب را منتشر کردند چون اعراب بر واقعی بودن ان واقفند و دروغ هایی که اعراب از ان خبر ندارند و براساس واقعی بودن مطالب مربوط به خودشان انها را بی کم و کاست می پذیرند
جالبه!! خوبه حالا اونها ما را تهدید کردند و همش از سران امریکا خواستند که به ما حمله کنه. واقعا چه رویی دارن این عربها !!!!
آنها از قدرت معنوی ! ما میترسند که با ما علنا دشمنی میکنند و به تمامیت ما هجمه می آورند ؟ برو تابناک این حرف ها رو نزن. مثل اینکه حالت اصلا خوب نیست احتمالا هوای تهران روت اثر کرده برو استراحت کن.
ما باید نگران باشیم که آنها درخواست کرده اند آمریکا به ما حمله کند و آنها باید ما را از این نگرانی در بیاورند. حالا آنها نگرانند و ما باید آنها را از نگرانی دربیاوریم. بابا عزت و شرف و غیرت هم خوب چیزی است به خدا.
این سران کشورهای عربی چقدر ساده و بی سیاست هستند که سریع گول یک سری سند جعلی رو می خورند
خوب دیگه دنیا برعکس شده به جایی که اونا جواب لابی هاشون با امریکا برای حمله به ایران رو بدن ما باید به اونا جواب بدیم. تازه می خوان تو جریان مذاکرات هسته ای ایران هم باشن، واقعا چه غلت ها. اینم اخر عاقبت دیپلماسی ما با عربها.
اين حضرات اگر از ايران واهمه داشتند با اين جسارت به تحريف نام خليج فارس نمي پرداختند و نسبت به جزاير ايراني مصرانه ادعاهاي واهي نمي كردند !
ویکی لیکس را جدی گرفته اند چرا که آن حرفها را به واقع زده بودند
و حال به تعبیر خود به دنبال قطع سر این مار هستند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی