خرید قسطی یا سرکیسهکردن مشتری؟

به گزارش تابناک به نقل از چندثانیه؛ اولین چیزی که با شنیدن «خرید اقساطی» به ذهن میرسد نجات جیب خالی در گرانیهاست! اما یک بررسی کوچک از فروش اعتباری در اسنپ نشان میدهد که با خرید ۴ماهه از اسنپپی نهتنها نجاتی درکار نیست بلکه جیبتان خالیتر میشود!
پلتفرمهایی مثل اسنپ با شعار جذاب «الان بخر، بعداً پرداخت کن» کاربر را وسوسه میکنند، در حالیکه در عمل، بخش مهمی از سود در همان قیمت اولیهی کالا پنهان میشود. در بازار آرایشی، کافی است یک محصول را در چند فروشگاه معمولی و چند فروشگاه متصل به اسنپپی مقایسه کنید تا ببینید کرمی که جای دیگر در نهایت ۴۵۰هزار تومان است، در این مدل قسطی، بالای ۷۰۰هزار تومان قیمتگذاری میشود؛ بعد رویش هم یک برچسب «تخفیف ۱۵ یا ۲۰درصدی» میزنند تا خریدار خوشحالتر خرید کند!
با این خرید شما عملاً نزدیک به دو برابر قیمت واقعی پول میدهید، فقط بهخاطر اینکه کلمهی «قسطی» چشمتان را گرفته است. این کار توهم قدرت خرید به ما میدهد، بهطوریکه حتی کالاهایی را هم که ضروری نیست به سبدمان اضافه کنیم!
اسنپپی به شما اعتبار میدهد، اما در عوض، فروشگاههایش جیبتان را با قیمتهای فضایی خالی میکنند. این بازی باخت-باخت برای مشتری است. هم کالای معمولی را به قیمت کالای لوکس میخرید و هم بدهکار میشوید.
حالا شما فکر کن یک نفر این کالا رو مثلا پنجم ماه خریده. از کاربر همون لحظه یک چهارم رو دریافت می کنه ولی به فروشنده تا پنجم ماه بعد همون یک چهارم رو پرداخت می کنه. ببینید چه تجارت پرسودیه اسنپ و انواع پی های دیگه. خریده





