بازدید 16937
۹

بهشت مفسدان روی زمین

کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶ 05 December 2010
طبق آمار منتشره از ابتدای سال 2010 تاکنون بیش از 8 هزار پلیس در روسیه به اتهام فساد و رشوه خواری از کار برکنار شده و به زندان فرستاده شده اند، با این حال هنوز فساد و رشوه خواری در این قشر از بدنه دولت روسیه ادامه داشته و مدودوف را بر آن داشته تا سعی کند با تصویب قوانین جدیدی جریمه های سنگینی را علیه پلیسهای متخلف به اجرا گذارد.

اما آیا فساد پلیس و بدتر از همه فساد در دستگاههای دولتی محو خواهد شد؟ اینها موضوعاتی است که این مقاله سعی دارد بدان پاسخ دهد.

به گزارش «خبر آنلاین»، روسیه در سال 2009 فشار شدید اقتصادی ناشی از بحران جهانی را تحمل کرد و جرم اقتصادی نیز در این کشور 8 برابر شد. وزارت کشور روسیه بیش از 429 هزار جرم اقتصادی را در سال 2009 به صورت مکتوب پرونده سازی کرده که 127 هزار پرونده بسیار وحشتناک توصیف شده است. رشوه خواری دولتی ها در این سال به گفته مقامات وزارت کشور روسیه 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبلش افزایش یافته و جرم اقتصادی 33 میلیارد دلار زیان به اقتصاد مملکت وارد آورده است.(در حالی که مجموع زیانهای ناشی از فساد در دستگاههای دولتی در روسیه 300 میلیارد دلار مطابق مقاله واشنگتن پست بر آورد شده است).

پرایسواترهاوسکوپر سازمانی مستقل است که مطالعات جداگانه ای در این باره در روسیه انجام داده و معتقد است روسیه سردمدار جرایم اقتصادی در دنیا است. بر این اساس 71 درصد از شرکتهای روسی تجربه جرم اقتصادی را داشته اند (مرتکب جرم اقتصادی شده اند) که 30 درصد از این شرکتها در عرصه بین المللی کار کرده اند. حسابرسی های غیر قانونی، فساد و رشوه خواری، پولشویی، کلاه برداری مالیاتی و کارتل بازی از جمله جرایم اقتصادی است که شرکتها و کارمندان دولتی مرتکب شده اند.

بازار جرم و جنایت نیز در روسیه بیداد می کند. در سال 2009 بیش از 2.47 میلیون جرم ثبت شده در روسیه اتفاق افتاده است که از این تعداد چیزی حدود 31600 جرم مرتبط با سازمانهای تبهکاری سازمان یافته بوده است.

ویچاسلاو ایوانکوف معروف به یاپونچیک در جولای 2009 در رقابت بین گانگسترهای گرجستانی در مسکو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و راهی بیمارستان شد. اونیانی و اوسویان رهبران دو گروه گانگستریگرجی در مسکو هستند که در سپتامبر امسال در حالی که اونیانی در زندان بود رقیبش اوسویان مورد هدف قرار گرفته و راهی بیمارستان شد. ویچاسلاو ایوانکوف از مقامات دولتی روس بوده که ظاهرا با اونیانی بعداز گرفتن رشوه متحد شده بود.

اینجا پارداوکس عجیبی در روسیه دیده می شود. با شدت گرفتن بحران اقتصادی گانگسترهای اقتصادی بیشتر شده و سعی در غارت بیشتر اموال عمومی می کنند. شرکتها برای جبران کسری ها و بازپرداخت بدهی ها با اموال دولتی حمله ور شده و با دادن رشوه و توسعه فساد از زیر بار مالیات فرار می کنند.

بحث سیاسی انتخابات 2012 و کنترل کردن منابع قدرت در روسیه تا آن زمان چیزی است که اینک مدودوف دنبال ان می گردد و رفورم و اصلاحات در ساختار نهادهایی مانند پلیس از این دست می باشد.هر جایی از روسیه که باشید داستان رشوه خواری را می توانید ببینید. رشوه ساختار زندگی مردمان روسیه را در بر گرفته است.

بر اساس اسناد منتشره در ویکیلیکس یوری لوزکوف شهردار سابق مسکو در راس هرم فساد در بین دستگاههای دولتی روسیه است که رگ هایش به کرملین و پلیس روسیه و سرویسهای امنیتی می رسد. مدودوف چندی پیش این مرد جاه طلب 74 ساله را بهمراه همسر میلیاردش یلنا باتورینا (مدیر شرکت مقاطعه کاری و ساختمان سازی اینتکو) از دستگاه شهرداری بیرون انداخت. البته زن و شوهر اعلام کردند اتهام فساد علیه آنها ساختگی بوده تا وی را از بالانس قدرت در روسیه به پایین اندازند. مقامات امریکایی البته مهر تایید بر این گزارشات زده اند و اعلام کرده اند لوزکوف شبکه ای بین المللی از رشوه خواری را در دنیا به راه انداخته است و با نبوغ منفی خود فراملی کار می کند و از این راه درآمد سرشاری را عاید خود کرده است تا اینکه برخی شرکتهای بین المللی برای دادن و گرفتن رشوه از مشاورین وی استفاده می کنند!!

جان بیرل سفیر امریکا چندی قبل از جهان تبهکاران روسیه به صورت حلقه ای از مدیران ارشد دولتی، گانگسترها و باندهای سازمان یافته و مقامات ارشد پلیس و قوه قضاییه یاد کرده و در گزارش خود نام آنها را برده است. به گفته وی این حلقه فاسد بدنه نظام روسیه را در بر گرفته است و نه پوتین و نه مدودوف توانسته اند خود را از چنگال این حلقه ها بیرون کشند و تلاششان برای انهدام این باندها بی نتیجه مانده است. میخائیل فدوتوف مشاور مخصوص مدودوف می گوید بزرگترین شیطان روسیه فساد و رشوه خواری است که هنوز نابود نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خوبه باز اونجا از كار بركنار ميشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
آره ... بعضی جاها ارتقا مقام میگیرن
آقا يه سوزن به خودت بزن و بعد يه چوالدوز به همسايه
شكر خدا كه تو مملكت ما از این چیزها نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی