
دادههای مالی نیمه نخست سال امسال ، زنگ خطر جدی برای پارس خودرو را به صدا درآورده است؛به طوری که این شرکت زیر سایه معاون سابق استانداری اردبیل، با کاهش حیرتانگیز ۲۲ درصدی فروش مواجه شده است؛ سقوطی که مستقیماً بر ضعف استراتژیهای قیمتگذاری و بازاریابی مهر تأیید میزند و آینده تولید و نقدینگی این خودروساز قدیمی را زیر سؤال برده است.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، کاهش ۲۲ درصدی فروش این خودروسازی در شش ماه اول سال، یک شکست ۱۱ هزار میلیارد تومانی را برای پارس خودرو رقم زده است به طوری که بسیاری معتقدند این عملکرد ضعیف، نه تنها ناشی از «سیاستهای غیررقابتی» در فروش و توزیع است، بلکه تهدیدی جدی برای توقف تولید و عدم توانایی در پرداخت حقوق کارکنان است و البته مدیران این شرکت را به لبه پرتگاه کسری نقدینگی کشانده است.
در شرایطی که ۱۱ هزار میلیارد تومان فروش در نیمه اول سال برای پارس خودرو ثبت شده است، اما کاهش ۲۲ درصدی این رقم نسبت به سال قبل بیش از هر چیزی به سیاستهای شکست خورده مدیریتی «بهمن حسین زاده» در جذب مشتریان اشاره دارد کهبه نظر میرسد ضعف در بازاریابی، توزیع و قیمتگذاری، جایگاه این خودروساز را به طور کامل به نفع رقبا واگذار کرده و زوال تدریجی یک برند قدیمی را رقم زده است.
دادهها به وضوح نشاندهندهی یک عملکرد ضعیف و ناامیدکننده در مدیریت شرکت پارس خودرو در نیمه اول سال است؛ به طوری که کاهش ۲۲ درصدی فروش در مدت شش ماه، یک زنگ خطر جدی برای وضعیت مالی و عملیاتی شرکت است که می تواند منجر به توقف یا کاهش شدید تولید به دلیل کمبود قطعات و یا مشکلات ناشی از نقدینگی شود.
به گزارش تابناک، کاهش درآمد پارس خودرو به مرور زمان منجر به عدم توانایی در پوشش هزینهها شده و کسری نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و پرداخت حقوق پرسنل کم کم به از دست دادن جایگاه در صنعت خودرو به نفع رقبا خواهد شد .
 بازم بگید تحریم و مذاکره تاثیری نداره !!!!! پارس خودرو تنها خودرو سازی بود که با کیفیت ترین محصولات را بیرون میداد و چیزی رو دستش باد نمی کرد حتی در دوره روحانی که همه خودرو سازها از نفس افتاده بودند و محصولات خود را قسطی می فروختند هیچیک از محصولات این خودرو ساز روی زمین نمی ماند وقتی شما قرار باشه تحریم دور بزنی باید برای مواد اولیه خیلی بیشتر پول بدهید و در نتیجه خودرو تولیدی خارج از توان خرید مصرف کننده است
 							         		            بازم بگید تحریم و مذاکره تاثیری نداره !!!!! پارس خودرو تنها خودرو سازی بود که با کیفیت ترین محصولات را بیرون میداد و چیزی رو دستش باد نمی کرد حتی در دوره روحانی که همه خودرو سازها از نفس افتاده بودند و محصولات خود را قسطی می فروختند هیچیک از محصولات این خودرو ساز روی زمین نمی ماند وقتی شما قرار باشه تحریم دور بزنی باید برای مواد اولیه خیلی بیشتر پول بدهید و در نتیجه خودرو تولیدی خارج از توان خرید مصرف کننده است         		                     		         تدابیر جناب مدیر عامل جدید در سه ماه آینده خودش را  نشان خواهد داد کاهش فروش بخاطر برنامه تولیدات جدید تر وبروزتر است که در جریان تکمیل زنجیره تولید وفروش قراردارند و بزودی تصمیمات جسورانه ایشان این خودرو ساز را از فرسودگی نجات خواهد داد صد البته ادامه سیاست های قبلی بخاطر ورود زیاد خودروهای خارجی ممکن نیست و باید در استراتژی شرکت تجدید نظر شود واین به کمی زمان نیاز دارد.
 							         		            تدابیر جناب مدیر عامل جدید در سه ماه آینده خودش را  نشان خواهد داد کاهش فروش بخاطر برنامه تولیدات جدید تر وبروزتر است که در جریان تکمیل زنجیره تولید وفروش قراردارند و بزودی تصمیمات جسورانه ایشان این خودرو ساز را از فرسودگی نجات خواهد داد صد البته ادامه سیاست های قبلی بخاطر ورود زیاد خودروهای خارجی ممکن نیست و باید در استراتژی شرکت تجدید نظر شود واین به کمی زمان نیاز دارد.         		                     		         فدای سرت....بابا اینقدر مادی فکر نکن داداش....پول چرک گف دسته...میاد میره....این دو روز دنیا ارزش نداره هی بگی این ورشکست شد...اون منحل شد....خزانه خالی شد....آخ پول ندارم...
 							         		            فدای سرت....بابا اینقدر مادی فکر نکن داداش....پول چرک گف دسته...میاد میره....این دو روز دنیا ارزش نداره هی بگی این ورشکست شد...اون منحل شد....خزانه خالی شد....آخ پول ندارم... انشالله خودرو سازهای تحمیلی ورشکسته بشند تا چهار تا خودروی درست به این مملکت بیاد . حق ملت ایران این آشغالها نیست واقعا ......
 							         		            انشالله خودرو سازهای تحمیلی ورشکسته بشند تا چهار تا خودروی درست به این مملکت بیاد . حق ملت ایران این آشغالها نیست واقعا ......         		                     		         چقدر شبیه داستان یه مدیر عامل جوان میافتیم اسمش چی بود ؟؟!!! اهان دوهتر بذر پاش که سایپا رو در اواخر دهه 80 نابود کرد
 							         		            چقدر شبیه داستان یه مدیر عامل جوان میافتیم اسمش چی بود ؟؟!!! اهان دوهتر بذر پاش که سایپا رو در اواخر دهه 80 نابود کرد         		                     		         با 24 سال سابقه در گروه سايپا به جرات ميتوانم بگويم تيم آقای شيخ زاده ضعيف ترين تيم مديريتی سايپا هست و تدوام فعاليتشان بزودی فاجعه ای ملی را رقم خواهد زد.
 							         		            با 24 سال سابقه در گروه سايپا به جرات ميتوانم بگويم تيم آقای شيخ زاده ضعيف ترين تيم مديريتی سايپا هست و تدوام فعاليتشان بزودی فاجعه ای ملی را رقم خواهد زد.         		                     		         |
         		                            |         		                             اگه این چیزی که وجود داره فاجعه ملی نیست پس چیه؟؟
 									         		                    اگه این چیزی که وجود داره فاجعه ملی نیست پس چیه؟؟         				                     		                 بازی ور شکست کردن و ...
 							         		            بازی ور شکست کردن و ...         		                     		         آقای مهندس حسین زاده را بنده از نزدیک می شناسم و ایشان شخص توانمندی است، اما باید دید که آن مجموعه چگونه با وی همکاری می کنند. اداره یک مجموعه مانند پارس خودرو آن هم در چنین برهه ای بدون چالش برای هیچ مدیری نخواهد بود.
 							         		            آقای مهندس حسین زاده را بنده از نزدیک می شناسم و ایشان شخص توانمندی است، اما باید دید که آن مجموعه چگونه با وی همکاری می کنند. اداره یک مجموعه مانند پارس خودرو آن هم در چنین برهه ای بدون چالش برای هیچ مدیری نخواهد بود.