تابناک گزارش می دهد؛

کرمان موتور ، مرگ تدریجی یک رویا/نارضایتی مردم بالا گرفت

بررسی ها نشان می دهد، کرمان موتور که این روزها برای خرید خودروساز دولتی خیز برداشته است، نتوانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۲۷
| |
30806 بازدید
|

کرمان موتور ، مرگ تدریجی یک رویا/نارضایتی مردم بالا گرفت

شرکت کرمان‌موتور، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان خصوصی ایران، از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را با مونتاژ خودرو‌های کره‌ای مانند دوو آغاز کرد و سپس به تولید خودرو‌های چینی مانند جک، لیفان و محصولات برند KMC (J۷، X۵، T۸) روی آورد. این شرکت، زیرمجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان، در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مستقر است و بیش از ۱۱ هزار کارمند و شبکه‌ای با بیش از ۱۳۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد. 

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، با وجود تحویل بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو، عملکرد واقعی کرمان‌موتور به‌ویژه در خدمات پس از فروش، تجربه مشتریان را ناامید کرده است. گزارش حاضر بر اساس منابع خبری معتبر، گزارش‌های سازمان تعزیرات و بازخورد کاربران شبکه‌های اجتماعی، عملکرد انتقادی این شرکت را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد چگونه سیاست‌ها و خدمات ناکارآمد، اعتماد مشتریان را خدشه‌دار کرده است. وعده‌های توخالی

کرمان‌موتور که در وب‌سایت رسمی خود از وعده ارائه خدمات با کیفیت از طریق اپلیکیشن نوبت‌دهی، تصاویر نمایندگی‌ها و امداد نمایش می‌دهد. تا برگزاری آزمون‌های مهارتی کارکنان و افتتاح نمایندگی‌های جدید که به‌عنوان نشانه پیشرفت معرفی می شود، اما واقعیت فاصله زیادی با این ادعا‌ها دارد.

تأخیر در تحویل و تعمیرات

تحویل خودرو: یکی از شایع‌ترین انتقادات مشتریان، تأخیر‌های طولانی در تحویل خودرو است. برخی مشتریان ماه‌ها پس از پرداخت پیش‌پرداخت، همچنان منتظر دریافت خودرو هستند و در مواردی، مجبور به انتخاب مدل‌های گران‌تر شده‌اند.

تعمیرات و کمبود قطعات: گزارش‌های سازمان استاندارد و کیفیت ایران (ISQI) نشان می‌دهد شکایات عمده مربوط به خدمات پس از فروش، مشکلات رنگ، گیربکس و سیستم برقی است. کاربران حتی برای تعمیرات ساده مانند تعویض سنسور اکسیژن، تا سه ماه انتظار کشیده‌اند.

نمایندگی و قطعات غیر استاندارد 

هزینه‌های غیرمنطقی: هزینه سرویس‌های دوره‌ای در نمایندگی‌ها، حتی برای خدمات ساده، تا ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است. گارانتی در بسیاری موارد پوشش نمی‌دهد و قطعات سالم غیرضروری تعویض می‌شوند.

کیفیت قطعات: استفاده از قطعات غیراصل باعث ابطال گارانتی بخش‌هایی مانند جلوبندی و سیستم برقی شده است و مشتریان را ناراضی کرده است.

سیستم نوبت دهی ناکارآمد!

اپلیکیشن نوبت‌دهی و خطوط تلفنی خدمات اغلب از کار افتاده و امکان رزرو آنلاین نوبت فراهم نیست. این مشکلات دسترسی به خدمات را دشوار کرده و حتی امداد در محل با تأخیر ارائه می‌شود.

افزایش قیمت‌ها به بهانه افزایش قیمت دلار

کرمان‌موتور در سال ۱۴۰۴ چندین بار قیمت خودرو‌های خود را افزایش داد، بدون آنکه کیفیت یا خدمات پس از فروش بهبود یافته باشد. افزایش‌های ۱۰ تا ۱۵ درصدی تنها بر اساس نوسانات نرخ ارز اعمال شده و فشار مالی زیادی بر مشتریان وارد کرده است.

گران‌فروشی: سازمان تعزیرات حکومتی کرمان‌موتور را به پرداخت جریمه ۲۶۸ میلیارد ریالی محکوم کرده است، اما این جریمه نسبت به گردش مالی شرکت، اثر ملموسی نداشته است.

نظرات مشتریان، موجی از نارضایتی

کاربران شبکه‌های اجتماعی به دفعات از خدمات ضعیف و تأخیر در تحویل شکایت کرده‌اند:

«سیستم پاسخگویی ضعیف و تأخیر چندماهه در تحویل خودرو حتی پس از پرداخت کامل وجه.»
«خودرو‌های KMC-A۵ مشکلات ایمنی دارند و خدمات پس از فروش افتضاح است.»
«خطای انسانی در چک ضمانت و عدم پاسخگویی، این است تکریم مشتری؟»
«۶ ماه تأخیر در تحویل، مشکلات برقی و واشر سرسیلندر در ۷ هزار کیلومتر.»

به گزارش تابناک، کرمان‌موتور، در ارائه خدمات منصفانه و باکیفیت ناکام مانده است. تأخیر‌های طولانی، خدمات پس از فروش ضعیف، هزینه‌های بالا، کمبود قطعات و افزایش مکرر قیمت‌ها، اعتماد مشتریان را خدشه‌دار کرده است. تا زمانی که کرمان‌موتور رویکرد خود را تغییر ندهد، این شرکت به جای خدمت به صنعت خودرو ایران، به منبعی برای نارضایتی و سرخوردگی مشتریان تبدیل می شود.

اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۴
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
کاملا درسته .
بنده ماشینم KMC K7 هستش . الان یک ماهه درخواست دسته موتور عقب داده ام از نمایندگی هنوز خبری از قطعه نیستش ، در حالی که هزینه ش رو میخوان از خودم بگیرن . جالب اینجاست که این قطعه در بازار موجود هستش و من به خاطر اینکه ماشینم از گارانتی دربیاد یا بعدا نمایندگی بهانه ای نداشته باشه به خودشون درخواست دادم که تهیه بکنن ولی هنوز بعد از یک ماه خبری نیست که نیست
پاسخ ها
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۳
در کل خودروسازان سرمنشاء یک نوع همبستگی مافیایی میباشند که شعارشان در تولید همینه که هست !تصمیم با خودته.
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
کلا وقتی انحصار مطلق باشد اوضاع بهتر از این نمی شود. خوروسازی در ایران در هر شکل و قالب و تحت هر نام و عنوان فقط مافیایی است. کیفیت صفر،قیمت صد. آشغال سازان مدیران خودرو،ایران خودرو،سایپا و بقیه هم مثل همین هستند و شاید هم بدتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
کرمان موتور مال کیه؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
من برج ۱۲ سال ۱۴۰۳ یک جا و جه خودرو کی ام سی ایکس فایو را واریز نموده ام و نمایندگی تا بحال جوابی به من نداده و این ماه اون ماه می کنند .از سویی تقریبا یک یا دو هفته پشت سر هم کرمان موتور اطلاعیه ثبت نام میده در صورتی که اصلا به وعده های قبلی فروش عمل نکرده و فقط به فکر سر کیسه کردن مردم هستند .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۴
فکر نکنم شرکت های دولتی مثل سایپا و ایران‌خودرو با این همه سال تجربه حضور در بازار انحصاری ایران بهتر عمل کرده باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
به کجا پناه ببریم ؟
قرار بود خرداد ماشین را تحویل بدهند.
در خواست اضافه وجه به دلیل گمرگ و ... کردند
بلافاصله انجام شد هنوز مرحله تکمیل وجه کامل نشده است ...
به کجا پناه ببریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۳
داری التماس میکنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
خود کرده را تدبیر نیست
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
خودروی خود را برای سرویس دوره ای تحویل نمایندگی دادم . پس از تحویل متوجه شدم سپر عقب سمت راست خودرو در نمایندگی تصادف کرده است . نمایندگی گردن نمی گیرد که خسارت را جبران کند.
نمایندگی شماره 1709. تعمیرگاه مرکزی شماره 4 خیابان دماوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
سلام
بله کاملا درست است . بنده فریب نماینگی 1715 کرمان موتور رو خوردم و ماشین زیر پام رو با وعده داده شده فروختم و خودرو KMC X5 با شرایط فروش نقدی و تحویل فوری 20 روزه ثبت نام کردم .
ولی بعد از واریز کل مبلغ پول خبری از ماشین نشد ، در نهایت با کلی شکایت ، پیگییری و ناامیدی در این شرایط اقتصادی و کلی ضرر و زیان در نهایت بعد از گذشت 3 ماه تاخیر - خودرو تحویل شد .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
شرکت برای خدمات سرویس دوره ای تقریبا دو برابر بیرون اجرت دریافت می‌کند. برای یک سرویس روغن موتور برای خودروی جک j4 در مرداد ۱۴۰۴ بالغ بر ۳ میلیون تومان از بنده دریافت کرد که واقعا غیر منصفانه است.
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۲
دوستان عزیز فکر نکنید مدیران خودرو عالیست شک نکنید همتا ندارد. فقط قطعه ندارد
برچسب منتخب
# مرگ ترامپ # مکانیسم ماشه # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # پل ترامپ # حمله آمریکا به ایران
نظرسنجی
ایران و آمریکا در مذاکرات به توافق می‌رسند؟
الی گشت