بازدید 41621
سخنگوی وزارت صمت خبر داد

کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا / آخرین وضعیت قرعه کشی خودرو / تابوی واردات خودرو شکسته شد / یک میلیون خودرو در راه است و بازار اشباع خواهد شد

مقام مسئول در وزارت صمت گفت: این یک میلیون دستگاه خودرو به‌ قدری زیاد است که از منظر عرضه، بازار اشباع خواهد شد و روش‌هایی همچون قرعه‌کشی و سایر روش‌ها، موضوعیت نخواهد داشت و به‌سمتی حرکت خواهیم کرد که شرکت‌ها، خود عرضه‌کننده محصولات باشند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 01 January 2023

کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا/ آخرین وضعیت قرعه کشی خودرو/ یک میلیون خودرو در راه است و بازار اشباع خواهد شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته های اخیر، قیمت ها در بازار خودرو، روند افزایشی را تجربه کرده است؛ این در حالی است که مهم ترین عامل گرانی، رشد نرخ ارز به ویژه دلار در بازار غیررسمی بوده است. حال با افت چند کاناله دلار، قیمت ها در بازار خودرو نیز عقب نشینی داشته است. 

سخنگوی وزارت صمت در این باره تصریح کرد: حددود پنج، شش ماه بازار را در ثبات نسبی نگه داشتیم. در حقیقت در تمام تابستان و مهر ماه امسال، قیمت‌ها در بازار در ثبات نسبی خوبی قرار داشت و حتی قیمت‌ها کاهشی هم شد. بازار در رکود بود. آبان ماه هم همین روند را ادامه می‌داد؛ اما از زمانی که "لنگر نرخ ارز جابه‌جا شد" بازار خودرو نیز به تلاطم قیمتی افتاد.

قیمت واقعی خودرو در بورس کالا کشف می‌شود

قالیباف ادامه داد: قیمت خودرو، آنچه هم اکنون در بازار آزاد اعلام می‌شود، نیست. اعتقاد بنده بر این است که قیمت‌سازی صورت می‌گیرد. قیمت واقعی خودرو آن قیمتی است که در بورس عرضه و کشف می‌شود.

قیمت خودرو، آنچه هم اکنون در بازار آزاد اعلام می‌شود، نیست. اعتقاد بنده بر این است که قیمت‌سازی صورت می‌گیرد. قیمت واقعی خودرو آن قیمتی است که در بورس عرضه و کشف می‌شود.

بطور مثال ۲۰۰۰ خودرو شاهین در بورس عرضه و قیمت ۳۴۶ میلیون تومان برای آن کشف شد و حدود ۱۹ درصد قیمت پایه، رقابت خورد. این در حالی بود که قیمت آن در بازار در همان روز، ۵۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. بنابراین تمام آنچه می‌توانست قیمت خودرو را نسبت به قیمت کارخانه بالاتر ببرد، ۱۹ درصد بود. این میزان برای خودرویی همچون هایما بسیار کمتر و حدود ۹ درصد بود.

قیمت‌ خودرو در بازار آزاد را به‌هیچ ‌وجه قبول نداریم

مشاور وزیر صمت خاطرنشان کرد: رکود کامل در بازار دیده می‌شود و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد؛ بدان معنا که عمق این قیمت‌ها هم بسیار کم است. خواهش و پیشنهاد ما این است که اگر مردم می‌خواهند خودرو خریداری کنند، از طریق بورس کالا اقدام کنند. مقرر شده است از این پس، عرضه‌ها در بورس کالا را تقویت کنیم و عرضه بیشتر خواهد شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه مدیریت قیمت در بورس کالا راحت‌تر است، تصریح کرد: ما قیمت‌های بازار آزاد را به‌هیچ ‌وجه قبول نداریم.

سخنگوی وزارت صمت یادآور شد: استثنایی هم در بورس کالا پیش آمد که خودرویی با قیمت بسیار بالاتر عرضه شد که این معامله ابطال شد. علت هم این بود زمانی که در بورس کالا هم تعداد کمی عرضه می‌شود، برای این تعداد کم، رقابت زیادی شکل می‌گیرد؛ بنابراین، پس از این اتفاق، کف عرضه تعریف شد که برای خودروهای پرتیراژ ۲۰۰۰ دستگاه و برای خودروهای کم‌تیراژ ۵۰۰ دستگاه تعریف شد و پس از آن معاملات بدین نحو منطقی پیش رفت. مورد مذکور هم در دسته خودروهای کم تیراژ بود.

آخرین وضعیت قرعه کشی خودرو

چند مدل از محصولات ایران‌خودرو همچنان در چرخه قرعه‌کشی هستند که قیمت آن‌ها با قیمت بازار فاصله قیمتی بسیاری دارند؛ این خودروها نیز به تدریج تا پایان سال جاری از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

وی در رابطه با حذف قرعه فرآیند قرعه‌کشی خودروها، ضمن اشاره به اینکه محصولات سایپا کامل از قرعه‌کشی خارج شده است و در حال حاضر فروش از طریق شرکت انجام می‌شود، گفت: چند مدل از محصولات ایران‌خودرو همچنان در چرخه قرعه‌کشی هستند که قیمت آن‌ها با قیمت بازار فاصله قیمتی بسیاری دارند؛ این خودروها نیز به تدریج تا پایان سال جاری از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند. همچون پژو ۲۰۷ که از فرآیند قرعه‌کشی خارج شد و در حال حاضر در بورس کالا عرضه می‌شود. قرعه‌کشی مدل مطلوب ما نیست و وعده وزیر صمت نیز بر این بوده که تا پایان سال قرعه‌کشی کامل حذف شود که محقق خواهد شد.

کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا/ آخرین وضعیت قرعه کشی خودرو/ یک میلیون خودرو در راه است و بازار اشباع خواهد شد

یک میلیون دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد

قالیباف در رابطه با برنامه وزارت صمت برای عرضه خودروها پس از حذف قرعه‌کشی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد خودروهایی که تولید می‌شود و با رشدی که اشاره شد، پیش‌بینی ما این است که طی شش ماه پیش‌ روی (سه ماهه زمستان و سه ماهه بهار ۱۴۰۲)، حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و در این مدت مقرر شده که ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو هم وارد شود. بنابراین در مجموع طی شش ماه آینده، ۹۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه خودرو وارد بازار خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت ادامه داد: این یک میلیون دستگاه خودرو به‌ قدری زیاد است که از منظر عرضه، بازار اشباع خواهد شد و روش‌هایی همچون قرعه‌کشی و سایر روش‌ها، موضوعیت نخواهد داشت و به‌ سمتی حرکت خواهیم کرد که شرکت‌ها، خود عرضه‌کننده محصولات باشند.

یک میلیون دستگاه خودرو به‌قدری زیاد است که از منظر عرضه، بازار اشباع خواهد شد و روش‌هایی همچون قرعه‌کشی و سایر روش‌ها، موضوعیت نخواهد داشت و به‌سمتی حرکت خواهیم کرد که شرکت‌ها، خود عرضه‌کننده محصولات باشند.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی و اقتصادی بودن آن‌ها، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه واردات خودرو، خودروهای وارداتی بایستی زیر ۲۰ هزار یورو باشند. ضمن اینکه اولویت ما واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو (۸۰۰۰-۹۰۰۰ یورو) است. ثبت‌سفارش‌هایی هم صورت گرفته تا خودروها وارد شوند و در همین دامنه قیمتی است. اما این مرحله اول، کمی قیمت‌های بالاتر (بالای ۱۰ هزار یورو اما زیر ۲۰ هزار یورو) بود.

تابوی واردات خودرو شکسته شد

وی گفت: جو روانی حاکم بر آن شده بود که خودرویی وارد نخواهد شد؛ بنابراین محموله اول به‌نوعی شکستن این جو بود. اتفاق بزرگی با این واردات رخ داد. به خاطر داریم در سال ۱۳۸۲ واردات خودرو آزاد و سال ۱۳۸۴، اولین خودروها وارد شد و حدود دو سال هماهنگی‌ها زمان برد. واردات خودرو، میان مجموعه‌ای بایستی هماهنگی صورت گیرد؛ از سازمان توسعه و تجارت برای ثبت سفارش، سازمان استاندارد، آمادگی شرکت‌ها برای ارائه خدمات پس از فروش، گمرک، بانک مرکزی و ... درگیر می‌شوند تا واردات صورت گیرد.

این در حالی است که‌ آبان ماه که آیین‌نامه نهایی و به وزارت صمت ابلاغ شد، تا اوایل دی ماه، همه این هماهنگی‌ها انجام و خودروها وارد شدند تا تابوها شکسته شود و دیگر کسی نتواند مدعی شود که واردات خودرو انجام نمی‌شود.

قالیباف در پایان تاکید کرد: سرعت واردات بیشتر خواهد شد، خودروهای اقتصادی در دامنه‌ قیمتی مذکور وارد کشور و در بورس عرضه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۶
درود و خداقوت. هرچند خیلی از سال گذشته است اما امیدوارم واردات و تولید بیشتر شود تا عرضه افزایش پیدا کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
چه جوری قیمت و کشف کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
با همین دلار 40 هزار تومنی، بهترین ماشین خارجی را می توانیم زیر یک میلیترد بخریم. چرا نمی گذارید؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
با سلام این نحوه کشف قیمت در بورس کالا نتیجه واقعی نمی دهد و به جز تطهیر اقدامات خودرو سازها کاری دیگری نمی کند چرا که همانطور که بیان شد قیمت بازار بیش از پاصد میلیون ولی در بازار سیصد و چهل تعیین شده و با رقابت ساختگی نوزده درصد از قیمت پایه رشد داشته است . سوال اینکه آیا مصرف کننده نهایی به بورس کالا دسترسی دارد و یا اینجا محل فله فروشی به واسطه هاست و مردم نهایتا باید از واسطه قیمت نهایی را دریافت کنند ؟ ظاهرا که اینطور است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
همانگونه که پیش بینی می شد واردات خودرو در افزایش قیمت ارز نیز نقش داشته است
اگر چه تلاش پشت پرده اغتشاشگران خارج از میدان نیز بی تاثیر نبوده است
ناشناس
| Australia |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
خدااااا قوووووووتتتتتت؟؟؟؟؟؟
برای شاهکارهای آقای مجری سخنگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بر چه اساسی قرعه کشی خودرویی مثل ۲۰۷ که ۱۸۰ میلیون بوده حذف و الان در بورس کالا ۴۷۰ میلیون ارایه می‌شود و در بازار آزاد هم ۵۷۰ میلیون و بعد اقای مجری خبرنگار ادعای کشف قیمت و عدم قبول داشتن قیمت بازار آزاد را میکند!!!!!!عجب
خراب کردی اقای مجری
سازمان بازرسی به مساله حذف قرعه کشی خودروهای ایرانخودرو ورود کند
بورس کالا خودرو ۸۰۰ میلیونی را ۲‌.۴ میلیارد قیمت گذاشت در حالی که بازار آزاد ۱.۵ میلیارد قیمت گذاری کرده بود

از خرید هواپیمای مدرن و دست اول از خود ایرباس رسیدیم به واردات خودروهای کره ای و تاریخ گذشته با واسطه

اقای امید قالیباف اگر در دوره روحانی بود خود شما برنامه ویژه می‌گذاشتند و اصطلاح بازار رقابتی بورس کالا را مسخره میکردید و ادعای حمایت از مردم که میخواهند خودرو بخرند ، میکردید
همه اش نمایش بوده ظاهرا و به قول صاحب کامنت اصلی (دکتر) باید به شما خداقوت هم گفت

واردات خودرو شد تابو شکنی!!!این کلمات را از کجا پیدا میکنید و ادعا فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
مشکل خودرو نیست مردم نون ندارند بخورند ولی خودرو می خرند چرا ؟ چون ارزش ریال روز به روز کاهش میابد...
اقای مخبر اعلام کرده که تصمیم گرفتیم نرخ ارز کالاهای اساسی برای حداقل دو سال تثبیت بشود! این گفته اقای مخبر یعنی رسما جراحی اقتصادی نتیجه نداده و دوباره برگشتیم به ارز ۴۲۰۰ تومنی جهانگیری اما اینبار از پله ۲۸۵۰۰ تومنی.اقای مخبر. یعنی هفت برابر! چه میکنند این معاون های اول روسای جمهوری که خودشان هم جمعه ها و غیر سریع حبردار از مخبرها میشوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
با چه استدلالی همچه چیزی را استنتاج کردید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
دلالان و سود جویان دنبال مطرح کردن ارز جهانیگری هستن محال است ان اتقاق رخ دهد شرایط کامل متفاوت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
دکتر مخبر همساده ،مهندس جهانگیریه!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
جواب ۸۳۸:ببخشید چه اتفاق ویژه ای افتاده که اصلا مثل دوره جهانگیری نیست؟؟؟
تازه ان روز که بانک مرکزی ارز بیشتری هم داشت
نظر ایشان را در مورد کشف قیمت دیگنیتی پرستیژ بپرسید قیمت کارخانه 996 قیمت بورس کالا تمام شده 1900 !!
پاسخ ها
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
بله کشف بزرگیه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
اینا همه اش بازی خودروسازهاست. هرگز اجازه نمیدن در بورس هم قیمت ها واقعی بشه و با سفته بازی قیمت رو بالا میبرن
مافیای خودرو نمیذاره اب خوش از گلوی ملت پایین بره
کشف واقعی قیمت خودروهای ایرانی زمانی مشخص میشه که 1000 تاشو تو کشوری مثل آلمان عرضه کنی، هر قیمتی خریتر پیدا کرد، میشه قیمت واقعی،
نه اینکه اول قیمت بازار رو دستکاری کنی و دو برابر کنی، بعد 500 تا 500 تا عرضه قطره چکانی داشته باشی(مثلا رقابتی) بعدش بگی، ببینید! مردم خریدند!
مردم مجبورند بخرند
واردات خودرو رو آزاد کنید تا بفهمید اگر مجبور نبودیم اصلا کسی مشتری شما میشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
عرضه 1900 دیگنیتی ابطال شد و معامله صورت نگرفت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
احسن
وزیر که به نفعش نیست این حرف را گوش بده کاشکی رئیس جمهور گوش بده که ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
دوست عزیز ناشناس که میگی 1900 دیکنیتی باطل شد
نکران نباش با این عرضه قطره چکانی دیگنیتی پرستیژ تو
عرضه بعدی دو میلیارد رو هم رد میکنه
ببین فردا فیدلیتی پرایمچند قیمت میخوره
کارخونه فقط به اسم بورس قیمت کارخونه رو چند برابر کرده
همین
تا وقتی عرضه ها قطره چکانیه داستان همینه که هست
به جای حرافی بی فایده درباره قیمت نهایی خودرو اقتصادی وارداتی و درصد عوارض حرف می زدی جناب سخنگو
فروش خودروها در بورس ، با هدف گرانفروشی محض و رفتن تمام سودهای کلان ناشی از انحصار بازار ساخت و مونتاژ و واردات خودرو به جیب خودرو سازان و وارد کنندگان خاص متصل به حلقه مافیایی قدرت است
که با سوء استفاده از کمبود شدید خودرو در بازار به سودهای کلان ۴ تا ۵ برابر قیمت فروش منصفانه آنها میرسند

و مردم فلکزده هم هیچ هیچ هیچ راهی برای اعتراض و انتقاد و شکایت
و یا برای دسترسی شخصی جهت واردات خودروی مورد نیاز خود به بازار های خارجی و یا انتخاب دومی ندارند .

و این یک اجحاف بسیار بزرگ و ناعادلانه ترین برخورد تجاری با مردم گرفتار شده در تنگنای ساختگی میباشد .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
این دلالان و رانت خوران برایشان سخت است کاسبی آنها در خطر است شروع به جو سازی میکنندباید با قدرت در مقابلشان ایستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
مردم کی حق اعتراض داشتن که این دفعه دوم باشه ؟؟؟
اقاي وزير مهن نيست تو چي قبول داري مهم اين هست كه بازار چي ميگه
قیمت کارخانه 900 میلیون فروش در بورش یک میلیارد و چهارصد؛؛ واقعا کشف بزرگی در تاریخ صورت گرفته
یک میلیون ؟؟؟ سنگ بزرگ علامت نزدنه
پاسخ ها
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
مثل ماجرای سالی یک میلیون مسکن
بازار اشباع شده.معلومه.من ماشین دارم پول ندارم لاستیک بخرم
خدا میدونه قرار چه ماشینهای اشغالی وارد بشه با این قیمت فقط خودروهای همچون MVM110 و سایر اقلام اشغال چینی وارد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
نه عزیزم ام وی ام در ایران قیمت بالا داره در چین 3500 دلاره یعنی حدود 120 میلیون
باسلام
لطف کنید وزیر صنعت درگفتگوی ویژه خبری شرکت کند و برای مردم ایران تشریح کنند چرا قیمت کارخانه با کشف قیمت دربورس اینقدر تفاوت فاحش دارد واین چه فرقی با بازار آزاد دارد؟کو خودرو اقتصادی وارداتی برای قشر متوسط؟چرا این همه ظلم باید به این قشر شود ؟؟؟؟؟؟منتظریم....یا صاحب الزمان ادرکنی...
۴۲ سال به بهانه حمایت از تولید داخلی مرزها رو به واردات خودرو بست.در فضای غیر رقابتی با خیال راحت هر آنچه توانستند تولید غیر استاندارد نسبت به استانداردهای بین المللی کردند.سالانه ۲۸۰۰۰ کشته که بیشتر هم مربوط به شرکت سایپا بود صورت گرفت .که هزاران معضل اجتماعی برای خانواده ها وکشور ایحاد شد.هوای اکثر شهرهای پرجمعیت بخصوص پایتخت آلوده شد به قیمت سرطان ریه وانواع بیماری‌ها، هیچ اراده‌ای برای واردات ماشینهای باسوخت ترکیبی کم مصرف وبرقی وجود ندارد .وحکومت ومردم عزیزمان تاوان مالی وجانی زیادی را می‌دهند. همه علت آن هم کاسبی کردن دولت است وخودیها، .این چرخه ادامه داره وباید برای خرید یک ماشین غیر استاندارد تولید داخل اینقدر اعصابت خورد بشه وچندین بار در قرعه کشی شرکت کنی وآخرش نتونی یک ماشین بخری ،خاطرتان جمع باشه همانطور که دیگینیتی پرستیز رو به مردم تا ۱۹۰۰ قالب کردن ،تمام خودروهای وارداتی رانیز با چنین قیمت‌های نجومی به مردم می‌فروشند
ترجیح میدم فروش خودرو از طریق قرعه کشی باشه و نه بورس. چون بالاخره سودش تو جیب یکی از هموطنام میره نه شرکت های خودرو سازی.
"قیمت واقعی خودرو در بورس کالا کشف می‌شود"!
واقعا شنیدن این جملات جای تاسف و شایدم خنده داره. یعنی مثلا پرایدی که 6 میلیون هم براش زیادی بود قیمت واقعی اش 250 میلیونه؟؟؟ یا پژوی 206 که 11 میلیون هم زیادش بود قیمت واقعی اش 500 میلیونه؟؟؟ این دانشمندا از کجا اومدن واقعا؟!؟
این خط و این هم نشان+اگر ساخت سالانه یک میلیون خانه ای که قول داده بودند رو دیدید،واردات ۲۰۰هزار ماشین و تولید و عرضه ۷۰۰هزار ماشین داخلی را هم خواهیددید،مطمئناً تصمیم واردات ماشین برای من و شما نیست و به درد ما نمیخوره،اینم تصویب کردن برای ماشینهای میلیاردی که وارد کنن و خودشون سوار شن و ماهم طبق معمول نظاره گر خواهیم بود،
جناب سخنگو کارشناس-مجری گفتگوی خبری ساعت 22 شبکه 2.
در چند ماه پایانی دولت قبل هر شب دلایل گرانی یک کالا را بررسی می کردند و مجرم را بیاورید اجرا می کردند.. یک شب نخود. نهاده. گندم. میلگرد.پیچ فلزی و ... سامانه های تجارت، بازارگام و ... خودرو اما نبود.
به هرحال الان مشعوفیم که مشکل حل شد!
با ناک اوت کردن بیشتر متقاضیان خودرو. البته.
کشف قیمت واقعی خودرو فکرنمیشودکه ازکشف قاره آمریکا توسط کلمب وکشف های بزرگ دیگرچون میکروب وپنی سیلین
که باعث نجات بشریت شد ساده ترباشد که بمراتب مشکل است وهرکه بتواند قیمت واقعی خودروراکشف کند مسلماً امسال شایسته دریافت جایزه نوبل به تنهائی خواهدبود
لطفا بفرمایید که با دلار 40 هزارتومنی و یوروی 43 هزار تومنی، این خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند و چه قشری از جامعه توان خرید آن را دارند؟!!
+خودرو قیمتش چقدر در میادش؟ - 990 میلیون + خوب بفروشید 2 میلیارد +آخه مردم صداشون در میادش - ببریدش تو بورس تا 2 میلیارد افزایش قیمت بدید بعد بگید خود مردم این تقاضا رو داشتند و قیمت به 2 میلیارد رسید
این سخنگوبیکاری هرروزسرش توخبرگزاری هاست مشکل مملکت ماامثال این آقاآست.برای اینکه هرکسی بایدسرچای خودش باشدتمام باعث وبانی گرانی خودروازهمین هاسرچشمه می گیری مکردلارنیاپده پایین چه تاثیری توقیمت خودروداشته
اگر با واردات خودرو قیمت دلار پرواز نکند خیلی خوبه
واردات در صورتی جواب میدهد که رقابتی باشد و اگر رانتی باشد خوش به یک مشکل و گره تبدیل میشود بهتر است خودروی وارداتی بدون عوارض زیاد گمرکی وارد شود و تقریبا به قیمت جهانی به دست مشتری برسد و سقف نداشته باشد یعنی هر چقدر لازم شد برای تنظیم بازار وارد شود تا خودروسازها هم احساس کنند تنها گزینه نیبستند و برای رقابت حرکتی بکنند
سلام .چرا دروغ میگین به مردم بورس همون بازار آزاده چه فرقی کرده شما قیمت ۲۰۷ را زیر ۲۰۰ میگین ولی همین بلای ۵۵۰ در بورس عرضه میشه با بازار آزاد چه فرقی کرده
یک میلیون نه، صد میلیون هم وارد بشه دردی از نیاز جامعه دهک پایین (پراید سوارها) ما دوا نمیکنه،نیاز جامعه فعلی ما به خودروهای تا مرز 300 میلیون است نه 1 تا 3 میلیارد.
این طرح اگر برای طبقه پایین و متوسط جامعه آب نداشت برای بانیان این طرح و واردکنندگان آن نان داشت!!
یکسالی ملت سرکار بودند تا معلوم شد این طرح هم برای پر کردن جیب خودشان بود نه کمک به ملت
تا خون در رگ ماست پراید و سمند ماشین ماست!!!!!!!
از قدیم گفتن بزک نمیر بهار میاد. خربزه با خیار میاد
اگه قیمت واقعی خودرو همونی هست که در بورس فروش میره، پس چرا بازار بعدش اینقدر بالاتر رفته؟! پس چرا بعد از خرید از بورس باز هم دلالان میفروشند و کلی سود میبرند؟! اصلا کی به شما و کارخونه اجازه داده که به قیمت بازار یا به قول شما قیمت کشف شده! بفروشند؟!! الان نان را هم قطره چکانی عرضه کنید شاید قیمتش به دانه ای 100 هزار تومان برسه!پس یعنی نانوایان رو باید اجازه بدیم 100 هزار تومان بفروشند؟!!
با عرضه قطره چکانی و در بازار انحصاری خودروسازان نورچشمی وطنی این خودروهای بنجل چینی و نیمه چینی را که در هیچ جای دنیا با این قیمتها نمی خرند در بورس کالا به چند برابر قیمت واقعی می فروشید
حالا هم خودروهای وارداتی رو بعد از شش سال ممنوعیت واردات و بازار به شدت تشنه و پرتقاضا و بعد از افزایش قیمت بی سابقه ارز می خواین در بورس کالا عرضه کنید و حداقل سود 100درصدی این معامله رو هم به جیب دولت بزنید.
اگر میانگین خودرو وارداتی 15000دلار باشه و با این وصف روی هر خودرو 100درصد سود کنید برای هر 100 هزار خودرو وارداتی با احتساب دلار 40هزار تومنی 60هزار میلیارد تومن سود خواهید کرد.
علی برکت ا...
هدفشون از بردن خودرو در بورس، کوتاه کردن دست واسطه نیست.قطع دست جوونها و مردم متوسط
با بردن خودرو در بورس مردم بدبخت در یک مزایده شرکت میککن که هیچ به نفعشون نیست.و فقط به تفع خودروساز و شرکتهاس.متاسفم .ظلم بزرگیه
قیمت خودرو در بورس تعین نمی شود بلکه از قیمت وماد اولیه بعلاوه هزینه های سر بار و سود تعین می شود. بورس محل دلال بازی
واقعا تبریک میگم، واردات 15 دستگاه خودرو به کشور اتفاق بزرگی است ،
با سلام .شما را به شرفتان واردات را آزاد کنید . خودروهای آشغال ایرانی را هم صادر کنید .
حالا سی سال هم باید بگذرد تا مشخص شود فارغ التحصیل های رشته معارف دانشگاه امام صادق نمی توانند کشور را اداره کنند
تازه کشف کردن چطوری میشه تو بورس دولا پهنا ماشین ها رو چند برابر قیمت انداخت ..برا همین قرعه کشی حذف شده...۱ میلیون اشغال چینی به قیمت حداقل ۳ برابر قیمت واقعیش بزودی میاد ....کی داره که بخره....پراید ۱۰ تومنی چرا باید این قیمت رو پیدا کنه؟ یک جوون که تازه میخواد زندگیش رو اغاز کنه چه باید بکنه؟!
این هم شاخه ای از ظلمه ماشین رو ۴برابر قیمت میدن دست مردم.
توسعه اگر همه جانبه نباشد همینی میشود که می بینیم زیرساخت نداریم یعنی خیابانها وجاده ها مربوط به زمانیست که حداکثر جمعیت ایران 50 میلیون نفر بوده وتعداد خودروها وماشین آلات آلاینده نصف امروز باواردات خودروترافیک تهران وشهرهای بزرگ قفل وابری ازدود تمام شهرهای بزرگ کشور را دربر می گیرد واینهم نتیجه گزینشی کردن مدیریت کشور است مضرات آلودگی محیط زیست جبران ناپذیر است سرطان قند خون ووووووووووووووووووووووووووووووبیماریهای روانی
این حجم از ناکارامدی و فشار به مردم رو اگر در هر جای دیگه جز ایران اتفاق بیفته دولت ها بلافاصله استعفا میدن ، اما در ایران ......
جمع کنید بابا این مسخره بازی رو سر ملت...
والا ماشین داشتن به صرفه نیست دیگه.پول بیمه لاستیک روغن و ۱۰۰۰تامورددیگه.ولی توایران ماشین جنبه سرمایه گذاری داره.هیچ جای دنیا به ماشین اینطورنگاه نمیکنن.
بله وزیر خیلی وعده ها دادن!!! نمونش بعد از حذف سامانه یکپارچه قول دادند ماهی 100 هزار دستگاه خودرو از طریق سایت خودرو سازان در طرح برنامه های فروش باشه!!!! ماه اول که وعده داغ تازه نفس بود 3_4 تا برنامه فروش داشت که سر جمع به 30 هزار تا هم نرسید ماه بعد آذر ماه که کلا فروش عادی حذف شد دو طرح مادران و خودروهای فرسوده کلا به 10 هزار تا نرسید!! الان هم که دی ماه به نیمه رسیده هیچ خبری از طرح برنامه فروش نیست که بماند!!! میری سایت سايپا همون برنامه فروش نیسان آبی هم که تا یک ماه روی سایت بود هم نیست حذف شده!!!! سوال معنی افزایش تولید و حذف قرعه کشی خودرو چیه؟؟؟ در خارج یعنی خودرو به وفور آماده در نمایندگی ها پارک آماده فروش از این طرف کارت بکشی و تحویل میگیری!! اما در ایران ظاهرا معنیش حذف برنامه فروش باشه!!!!!!!!! بردن خودروی 200 میلیونی به بورس فروش به دو برابر قیمت با چندین هزینه اضافه شامل ثبت نام بورسی گرفتن کد بورسی هزینه کارگزاری گرفتن 50_60 میلیون مالیات غیره زالک علاوه بر قیمت حراجی!!!! شنیده بودیم دیده بودیم که کالای عتیقه قدمتی با ارزشی رو بصورت حراجی میفروشند!!!! نه خودرو صفر!!!!
سلام شما میخواهی قیمت واقعی خودرو رو در بیارید لطفا ببرید همین کشور بغل خودمون افغانستان ببینید همین طالبانی که الان در صحنه هستند این خودروهای ملی ما رو چند میخرن و چندتا، من واقعا خواهش میکنم این کار رو انجام بدید فقط میخام عیار پیشرفت و صنعت خودرو سازیمون دستتون بیاد مدیونید اگر فکر دیگه ای کنید.
بله شما راست میگی امروز لاماری ۹۰۰تومنی ۱/۸۰۰ تو بورس معامله شد پنج نفر هم مصرف کننده نیستند
مگه قرار نبود عرضه زیاد شه بالای ۲ هزاز ، ۲۷۰تا لاماری گذاشته ۶۷۰تا درخواست بوده
اگه ۳ هزارتا بود قیمت میشد ۱/۱۰۰ چرا نیست ؟ عمدا نیست
وقتی واردات کنسل بشه و بازار انحصاری و عرضه کم بشه از اونور تقاضا بالا باشه خب نتیجه میشه بالا رفتن قیمت.دولت باید واردات را آزاد کنه تعرفه را پایین بیاره تا بازار به تعادل برسه و رقابتی تر بشه.
بورس هم شده دلالی و نون دونی برای خودروساز ،وارد کننده و دولت.بیچاره مردم که جور دیگه داره کلاه سرشان میره و باید دهها میلیون بیشتر برای خودرو بی کیفیت هزینه کنند
چند روزه غذا ی کافی نخوردم جون ندارم سرفه بزنم.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
الهی عزیزم
بجای تولید ماشین و وارات ماشینهای خارجی وسایل نقلیه عمومی با کیفیت تولید کتید یا از کشورهای پیشرفته وارد کنید مشکل ترافیک و هوای آلوده ۸۰ درصد حل میشه امان از سو استفاده مسئولان در تولید ماشین و واردات آن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار