بازدید 10741
ارگان جنگ روانی صهیونیست ها:

زمان اجرای طرح کلینتون فرا رسیده است!

به نظر می رسد که ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی صهیونیست ها با همه توان، انرژی خود را از یک سو صرف دفع اثرات رزمایش هوایی اخیر در کشورمان کرده و از سوی دیگر، در تلاش است با القای ضعف بازدارندگی ایران، همچنان در راستای پروژه ایران هراسی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید برای آرامش در منطقه معرفی نماید.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷ 24 November 2010
سرویس بین الملل ـ پس از انجام رزمايش بزرگ پنج روزه پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت 3 که در آخرین روز آن سامانه موشکی برد بلند زمین به هوای اس-200 به سمت اهدافی در 100 کیلومتری شلیک و آنها را در آسمان کشور نابود کرد و به دنبال بازتاب گسترده آن در رسانه های جهان، صهیونیست ها نیز به تکاپو برای نمایش قدرت نظامی خود افتاده اند تا سرپوشی بر نگرانی و ترس خود از توانمندی ها و دستاوردهای نظامی ایران بگذارند.

به گزارش «تابناک»، در همین راستا، «الشرق الاوسط» که عملا نقش ابزار رسانه ای صهیونیست ها را در منطقه بازی می کند، در مقاله ای با هدف تخطئه دستاوردهای رزمایش هوایی اخیر در کشورمان و دفع اثرات شدید آن بر افکار عمومی منطقه، می نویسد: «هرچند ممکن است در چند سال آینده با دستیابی ایران به قابلیت‌های هسته‌ای، انحصار چهل ساله اسراییل در برخورداری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه پایان یابد، برتری نظامی تل‌آویو بر تهران از میان نخواهد رفت و اسراییل همچنان یک قدرت نظامی برتر در منطقه باقی خواهد ماند و برای اطمینان از امنیت خود، نیازی به حمله به ایران ندارد»!

در ادامه این نوشتار آمده است: «اسراییل بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را بزرگترین تهدید برای خود می‌داند. بنیانگذار جمهوری اسلامی، نخستین کسی بود که خواهان محو اسراییل از نقشه خاورمیانه شد و حالا نیز رییس جمهوری کنونی ایران، خواهان نابودی اسراییل شده است.»

نویسنده در ادامه با هدف سرپوش گذاشتن بر ترس صهیونیست ها می نویسد: «برخی از کارشناسان بین‌المللی بر این مسأله اتفاق نظر دارند که اسراییل تقریبا صد بمب هسته‌ای یا حتی دو برابر این رقم را دارد؛ بنابراین، ایران حتی در یک برنامه جامع نیز قادر به دستیابی به این میزان سلاح اتمی نیست.»

این روزنامه بدون اشاره به شکست های متوالی صهیونیست ها در چند سال اخیر در منطقه، ادعا می کند: «اسراییل نسبت به ایران و دیگر کشورهای منطقه، دارای یک برتری نظامی متعارف است. نیروی هوایی این رژیم، می تواند  با برخورداری از مصونیت لازم به سیستم‌های دفاع هوایی دشمن‌ نفوذ کند. سازمان‌های اطلاعاتی و قابلیت‌های اسراییل در جنگ الکترونیکی به شکل انکارناپذیری نسبت به رقبایش برتری دارند. ماهواره‌های اسراییلی به طور کامل و روزانه، تأسیسات ایران را تحت نظر دارند.»!

نویسنده این نوشته که معلوم نیست بر پایه چه اخبار و اطلاعاتی تحلیل کرده است، در ادامه می نویسد: «ایران اما پس از جنگ هشت‌ ساله با عراق، هیچگاه اقدام به بازسازی ارتش متعارف خود نکرده و همچنان متکی به قدرت هوایی تجهیزات قدیمی اش است؛ افزون بر این که تحریم‌های سازمان ملل در قطعنامه 1929 شورای امنیت، ایران را به شکل گسترده‌ای با ممنوعیت‌ خرید و فروش تسلیحات نظامی رو به رو ساخته است.

بنابراین، فروش یا فرستادن همه تجهیزات نظامی اعم از تانک، موشک، ناوهای دریایی و غیره و همچنین آموزش های فنی آنها به ایران ممنوع شده است. به بیان دیگر، حتی اگر این کشور بخواهد در چند سال آینده به کمک تولیدکنندگان خارجی، توانمندی‌های نظامی خود را بالا ببرد، این امر به دلیل تحریم‌های سازمان ملل امکان‌پذیر نخواهد بود؛ هرچند ایران بر خودکفایی خود پافشاری می‌کند، قادر به ساخت سلاح‌های پیشرفته نیست.»!

وی سرانجام برای تکمیل جنگ روانی خود، با اذعان به پشتیبانی گسترده مالی و تسلیحاتی آمریکا از صهیونیست ها می نویسد: «در پایان، می‌توان به حمایت‌های تنها ابرقدرت جهان و کمک بلاعوض سه میلیارد دلاری سالانه آمریکا به اسراییل اشاره کرد که از جنگ سال 1973 تاکنون ادامه یافته است، ولی کمک‌های آمریکا به حمایت های مالی خلاصه نمی شود. پنتاگون و نیروی دفاعی اسراییل، پیوسته در زمینه تبادل مهارت‌های فنی در عرصه نظامی با یکدیگر تعامل دارند و دفاع موشکی بالغ بر بیست سال است محور اصلی این برنامه بوده است؛ ضمن اینکه اسراییل به رغم خودداری از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سوی آمریکا حمایت می‌شود.
واشنگتن از سال 1969 با تأمین تسلیحات نظامی و تحت فشار قرار ندادن تل‌آویو برای امضای معاهده NPT از اسراییل حمایت کرده است.»

وی ادامه می دهد: «این در شرایطی است که ایران از حمایت هیچ ابرقدرتی در جهان برخوردار نیست و روابط تسلیحاتی‌اش با روسیه و چین از زمان تصویب قطع‌نامه 1929 سازمان ملل رو به وخامت گذاشته است و تنها از جانب سوریه، تنها متحد نظامی‌اش، حمایت می‌شود. چالش ایران یک تهدید جدید برای ثبات منطقه و حتی جهان است که باید از همه جوانب مورد توجه قرار گیرد»!

نویسنده در پایان این گونه پیشنهاد می دهد: «در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2008، هیلاری کلینتون، سناتور وقت طرح گسترش، یک چتر هسته‌ای برای اسراییل و همه کشورهایی که از سوی ایران تهدید می‌شوند، مطرح ساخت که حالا زمان آن فرا رسیده است.»

با این تفاسیر، گویا ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی صهیونیست ها با همه توان، از یک سو، انرژی خود را صرف دفع اثرات رزمایش هوایی اخیر در کشورمان کرده و از سوی دیگر، در تلاش است با القای ضعف بازدارندگی ایران، همچنان در راستای پروژه ایران هراسی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید برای آرامش در منطقه معرفی نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
خدا میدونه عاقبت این خاورمیانه آخر به کجا میرسه. این نقطه از جهان همیشه ناآرامی خاص خودش و داشته. کاش ایران یه جا دیگه بود و مثلأ سمت ایتالیا و اسپانیا
نظر نویسنده الشرق الوسط در مورد تفوق تکنولوژیک ارتش اسرائیل در مقایسه با نیروهای مسلح ما کاملا صحیح میباشد و عدم در نظر گیری این امر توسط مسئولان کشور و فرماندهان قوای مسلح کشور عمق بی مسئولیتی است. اما تفوق در تکنولوژی لزوما به معنای ضمانت پیروزی نیست کمااینکه صهیونیستها در دو جنگ اخیرشان علیه دو نیروی چریکی نه تنها قادر به شکست آنها و رسیدن به هیچیک از اهداف خود نشدند بلکه موقعیت بین المللی خود را نیز از دست دادند. رزمایش هوایی ایران جهش قابل توجهی را در قابلیتهای پدافندی به نمایش گذاشت اما اینکه با این سطح از دستاورد های دفاعی میتوان حملات هوایی ناتو را بی اثر ساخت اشتباه هولناک است. تدبیر بیشتر، دیپلماسی بسیار قویتر و دستاوردهای نظامی بسیار پیشرفته تر ضامن صلح و امنیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
اگر بخواهیم همه چیز را از نظر نظامی تحلیل کنیم صحبت شما درست است.
اما شما فاکتورهایی مانند وسعت ، جمعیت ، موقعیت جغرافیایی را در نظر نگرفته اید. اصولاً اسراییل با در نظر گرفتن تمام شرایط نمی تواند برتی ایران عرض اندام کند.
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۴
من با این نظر شما موافق نیستم ... ذهن شما رو به جنگ 33 روزه ارجاع میدم که نیرو های حزب الله تونستن چنتا ناو سایر که به گفته خود صهیونیست ها فوق پیشترفته و شکست ناپذیر بود رو تونست در یک چشم به هم زدن نابود کنه
علامت تعجبها را برای کی گذاشتی؟ما؟!!
جنگ احزاب یادمون نره
این جمله: (ایران از حمایت هیچ ابرقدرتی در جهان برخوردار نیست) اعتراف بسیار جالبی است و نشانه این است که ایران خود یک ابر قدرت است سایر مزخرفات گفته شده نیز دقیقاً استیصال صهیونیست های بیچاره را می رساند
«اگرچه ممکن است در چند سال آینده با دستیابی ایران به قابلیت‌های هسته‌ای، انحصار چهل ساله اسراییل در برخورداری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه پایان یابد اما برتری نظامی تل‌آویو بر تهران از میان نخواهد رفت و اسراییل کماکان یک قدرت نظامی برتر در منطقه باقی خواهد ماند و برای اطمینان از امنیت خود نیازی به حمله به ایران ندارد»!!
اگه اینطوره پس چرا هر روز ایران رو تهدید به حمله میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
دوست عزیز همین قدرت برتر! که میگی! از پس بچه 4 ساله ایران یعنی حزب الله هم بر نیومد!!!! اون که هیچی حتی نتونست غزه ای که از هوا و دریا و زمین تحت کنترل داشت و تصرف کنه! اونها برا پول میجنگن ما برا اعتقادمون .ما ارتش امریکا رو ادم حساب نمیکنیم چه برسه به فرزند نامشروع امریکا و انگلیس!!!
تانکهای مرکاوا که افتخار ارتش اسرائیل بود رو مثل فشفشه فرستادیم هوا.!!

زمانی ارتش عراق با 1.200.000هزار نفر پنجمین ارتش جهان بود.چی ازش باقی مووند؟
میراژ و سوپر اتاندارد ارتش عراق رو ما تا همین چند سال پیش هم نداشتیم!
الشرق الوسط اناگر خيلي خوشحال هست كه اسرائيل بمب اتمي دارد يا برتري بر ايران !! واقعا معلوم نيست كه اين روزنامه عربي هست يا اسرائيلي , در كل نشان از اوج خاك بر سر بودن اعراب دارد
اگر ارتش و نیروهای نظامی ایران این اندازه ضعیفند و اسراییل و عربستان و امارات و جزایر xو y هم از اون قویترند پس چرا به این نتیجه رسیده است که : چالش ایران یک تهدید جدید برای ثبات منطقه و حتی جهان است که باید از تمامی جوانب مورد توجه قرار گیرد.
اول شدیدا انتقاد کنم که از زمان تابناک من در سایت شما نظر می گذاشتم و هیچگاه منتشر نشد.
دوم نیروی نظامی ایران را با امار رسمی با نیروی نظامی آمریکا مقایسه کنید . خود من هم کنجکاوم . این کار را خواهش میکنم انجام دهید.
برتری نظامی اسراییل بر ایران به طور کامل در جنگهای 33 روزه و 22 روزه بر ما روشن شد و جای هیچ گونه حرف و حدیثی را باقی نگذاشت با این حال چرا هنوز اعراب از اسراییل وحشت دارند خود جای سوال دارد
برای اسرائیل همان موشک های دست ساز قلسطینی ها کافی است .
برتری تکنولوژی شما وقتی به درد میخوره که جلوی یک کشور کمونیستی یا مثل خودتون قرار بگیرید.
ایران با روحیه جهادی و میهن دوستی مردمش میتونه خیلی از مسائلی رو که برای شماها ناممکنه ممکن کنه.
هوش و خرد ایرانی رو هم در نظر بگیرید.
و البته تجربه فرماندهان ایرانی در دوران دفاع مقدس.
اگه برتری تکنولوژیک شما باعث میشه که جون مثلا خلبانتون حفظ بشه برتری روحیه و هوش و خرد ما میتونه بهتون ثابت کنه که ما برنده ایم.
هیچ چیز براتون ترسناک تر این نیست که ما از مرگ نمیترسیم چون"" کسانی که در راه خدا شهید شده اند مرده نیستند. بلکه زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی میخورند.""
عید همه مبارک
اشکال کار ایران اینه که خیلی به عربها رو داده.
باید یه حالی از اینها به خصوص عربستان بگیریم تا حساب کار دستشون بیاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست