تابناک بررسی میکند؛
«مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند!
بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهایی که با شرایط تحویل فوری به متقاضیان وعده داده بود برای متقاضیان خرید از این شرکت دردسرهای زیادی به بارآورده و بلاتکلیفی و پاس کاری آنان به دیگر سازمان ها صدای اعتراض بسیاری از مردم را درآورده است.

عدم تحویل خودرو سر موعد مقرر توسط شرکتهای خودرو سازی مونتاژی باعث شده تا بسیاری از خریداران شرکت «مدیران خودرو» روزهای زیادی برای دریافت خودرو چشم انتظار بمانند و صدای اعتراض آنها در بیاید، اما در این میان جای خالی سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و سازمان تعزیرات به چشم میآید که مسئول رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات هستند.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، مدتی است که خریداران زیادی از شرکت مدیران خودرو به دلیل بدعهدی و بلاتکلیف گذاشتن آنها به ستوه آمده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنها هستند این درحالی است که این شرکت محصولات را به قیمت روز و با شرایط تحویل فوری فروختهاند، اما از تحویل خودرو به خریداران سرباز میزنند و بهانههای واهی برای آنان میآورند.
یکی از خریداران شرکت مدیران خودرو به تابناک اعلام کرد که مدیران خودرو در سال جدید هیچ خودرویی رو تحویل نداده است و بالغ بر ۳ هزار نفر امثال من به صورت نقدی پول خرید کردهاند که بدعهدی کرده و هیچ کس هم پاسخگو نیست؛ درحالیکه از دی ماه کل مبلغ خودرو را پرداخت کرده و قرار بود تحویل فوری انجام شود، اما با گذشت ۳ ماه همچنان خبری از تحویل خودروها نیست.
خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگیهای مدیران خودرو با بهانههای واهی و پاسکاری به نهادهای دیگر مواجه میشویم برای مثال میگویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمیکند یا وزارت صمت از صدور مجوزهای لازم خودداری میکند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند.
پای گمرک در میان است؟
به نظر میرسد تغییر قوانین گمرکی و مشکلات مربوط به ترخیص خودروها از گمرک بی ارتباط با تاخیر تحویل خودروها نباشد. از طرف دیگر مشکلات در فرآیند تولید، تأمین قطعات یدکی میتواند منجر به تأخیر در تحویل شود.
ازسویی دیگر، فرآیند اعتبارسنجی و تأمین مالی از بانکها در خریدهای اقساطی نیز زمان بر بوده و تغییرات در نرخ ارز و قیمت قطعات نیز مزید بر علت شده تا در فرآیند تحویل خودروها اختلال ایجاد شود، اما نقش سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود.
لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند. همچنین این الزام برای مدیران خودرو وجود دارد که براساس قراردادهای فروش، جریمهای برای تاخیر در تحویل خودرو در نظر گرفته و پس از تحویل خودرو، آن را به خریدار ارائه کند.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷۹
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
ناشناس
| ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
محک
| ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۰
میم
| ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
یعنی کسی که مورد پرسش قرار میگیرد ولی اینجا یعنی محقوق کسی که فقط حقوق میگیره سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان= سازمان تحقق زیاده خواهی شرکتها و مافیای خودرو ی
ناشناس
| ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۷
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
Behnam
| ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
ناشناس
| ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
هر روز یه پاسخ وقیحانه جدید. پول رو گرفتن و خسارتی هم بابت تاخیر نمیدن!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
کی خیالش هست؟!!!
بیچاره مردمی که پولشون خورده شده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
جیب بری را برای خودشون قانونی کردن!!!
به کجا باید شکایت کرد؟!!!
پاسخ ها
Ha
| ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
ناشناس
| ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
دوره آخرالزمان شده با دزدیهای جدید که هر جا بری هم جوابی در کار نیست!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
ناشناس
| ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
امین
| ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۰
به خدا نوبره ، ارسال کالا از چین به ایران حداکثر یک ماه زمان میبره.
اگر خط مدام داشته باشی (ارسال یا دریافت مدام یک کالا از یک مبدا و به یک مقصد) قطعا کمتر از یک ماه زمان میبره
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۹
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






