بازدید 16556

در نخستین جلسه مجلس جدید چه گذشت؟ / هیأت رئیسه، فردا تعیین می‌شود/ رهبر انقلاب: لزوم پرهیز از مجادلات و مسابقات بی فایده

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ 27 May 2024

پایان نخستین جلسه مجلس دوازدهم/ هیأت رئیسه مجلس فردا تعیین می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۱:۰۷

زنگ پایان نخستین جلسه صحن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

به گزارش ایسنا، زنگ جلسه روز دوشنبه ۷ خرداد صحن مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

این جلسه، نخستین جلسه صحن دوازدهمین دوره شورای اسلامی بود که با دستور کار مراسم افتتاحیه (قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس، مراسم تحلیف نمایندگان، گزارش معاون اجرایی مجلس، نطق رئیس سنی مجلس، گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس توسط وزیر کشور، سخنرانی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری) و همچنین اقتراع شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

قرار است نمایندگان مجلس پس از پایان نخستین جلسه صحن مجلس دوازدهم، با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کنند.

در جلسه امروز علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس سنی، حسینعلی شهریاری به عنوان نایب رئیس سنی، عبدالحسین همتی سراپرده و عباس قدرتی زوارم عنوان دبیران اول و دوم هیات رئیسه سنی جلسه، صحن را اداره کردند.

 

این افراد در افتتاحیه مجلس حضور داشتند
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۹

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه اعضای کابینه دولت سیزدهم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، احمد رضا رادان فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، امیردریار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیرخلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، اعضای شورای نگهبان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، روسای مجالس گذشته؛ علی اکبر ناطق نوری، غلامعلی حدادعادل، علی لاریجانی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر، منتظری رئیس دیوان عالی کشور، جمعی از مقامات لشکری و کشوری دستگاه‌های اجرایی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سفرای کشورها مختلف در تهران، جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و دفاع مقدس از دیگر حاضران و مدعوین این مراسم بودند.

پیام مهم رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی / توصیه های رهبری به منتخبان جدید
۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۴۶

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند.

در جلسه افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز می‌شود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم می‌سایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را می‌رساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت(۱) ــ که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است ــ یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم می‌دانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس(۲) پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای   
۱۴۰۳/۳/۶        

۱) اشاره به حادثه‌ی سقوط بالگرد حامل حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) و همراهان وی که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ در نزدیکی ورزقان استان آذربایجان شرقی رخ داد و منجر به شهادت آنها شد.
۲) آقای محمّدباقر قالیباف»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور میهمانانی از شخصیت های لشکری و کشوری آغاز شد.

در این مراسم، پس از استقرار هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم متشکل از علاءالدین بروجردی، رئیس سنی،‌ عباس قدرتی و عبدالحسین همتی دبیران هیان رئیسه سنی، پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دوره دوازدهم قرائت می‌شود.

همچنین علاوه بر گزارش معاون اجرایی مجلس، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ارائه خواهد کرد.

در ادامه آیین تحلیف منتخبان دوازدهمین دوره مجلس برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ۲۵٠ عکاس، تصویربردار و خبرنگار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۱
فکر می کنید کی رئیس شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مهمه؟
سعید نوروزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
محتمل ترین گزینه برای ریاست مجلس آقای دکتر قالیباف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
نماینده های مجلس قبل دنا پلاس و فیدلتی گرفتند.
حدس می زنید نماینده های مجلس جدید چه ماشینهایی دریافت خواهند کرد؟
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
احتمالا از همین ماشین برقی ها بهشون میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
ماشینهای هیبریدی می گیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مردم همه را به یک اندازه دوست دارند و کوچک ترین تفاوتی بین آنها نمیبینند و هرکدام رئیس شود کوچک ترین عکس العملی نخواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
اهمیتی نداره. نه اختیار داره و نه ابتکار عمل! فقط باید مطیع باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مجلس اقلیت اقلیت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
خدا رحم کند
این مجلس حتما قانون ممنوعیت استفاده از موبایل و تبلت و رادیو تلویزیون
را تصویب می کند
پوشیدن اجباری کت و شلوار برای مردان
و وبنده برای زنان
مجلس بفکر خودشونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
بازی شدید و جدی رقابت سیاسی ، برای کسب نشستن در جاهای بهتر از سفره قدرت و ثروت کشور و مردم فلکزده ایران
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
روز اول آغاز بکار مجلس ارز گران شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مجلسی که بعضی نمایندگان آن با کمتر از 10 هزار رای نماینده شدند.
ولله زندگیمون تو بورس به فنا رفت؟؟
فریادرسی نیست ؟؟
چرا اینقدر بی حساب و کتاب شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
تا ساعت 11، بورس 11000 واحد ریزش داشته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
مرد حسابی الان چای و شکر و قند و دارو وووو در کشور پیدا نمی‌شود

و تو بدنبال راه علاج ورشکستگی در بورس هستی !!!؟؟

این جماعت در تامین نیازمندی های اولیه مردم مونده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
خدا رو شکر از این پول ای زیادی نداریم بخواهیم در چیزی سرمایه گزاری کنیم تا حالا ناله و صدا بدیم شب یک لقمه نون میخوریم راحت و بی استرس سرمون روی بالش میزاریم
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
فریادرس بورس رفت!!!!!!!!!!!!
مجلسی که هیچ وقت به فکرمردم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
چرا نبود عزیزم؟ همین مجلس قبلی واردات خودرو را آزاد کرد هرچند با تعرفه 170درصد
باید شهدای خدمت الگو باشند برای ریاست جمهوری ، ریاست مجلس و وزارت و وکالت و استانداری و امام جماعت.
همه اونهایی که در پرواز شهید شدند افراد مخلص بودند و هر کدام الگو هستند دکتر مالک رحمتی برای استانداران الگوی خوبی است. دکتر امیر عبدالهیانب رای وزرا الگوی خوبی است و حجت الاسلام ال هاشم برای امام جماعات الگوی خوبی است. رئیسی هم برای روسای جمهور و همه مسئولین الگوی خوبی است.
باید مردمی بود و برای مردم خدمت کرد و چشم طمع به بیت المال نداشت و تلاش کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
بجای تورم تک رقمی رسیدیم به مشارکت تک رقمی و تورم ۳رقمی
ناشناس
| Poland |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
آدم خوب کم نداریم آدم کاربلد کم پیدا میشه و گرنه نباید وضع اقتصاد ما این باشه و مردم این همه تحت فشار
مجلس قبل عالی کار کرد با کمک شهید جمهور جراحی بزرگ و موفق اقتصادی داشتیم که باعث کاهش تورم و بیکاری بودیم قسمت ها تعدیل شد، مسکن به نصف کاهش پیدا کرد. همین فرمون بریم عالی میشه. البته ناگفته نماند نقش دکتر قالیباف بسیار پررنگ بود ایشون با درایت زیاد کشور رو به ریل پیشرفت آورد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
توقشنگ معلوم توایران زندگی نمیکنی راستش بگوازکجادارب پیام میدی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
شما تو ایران زندگی میکنی؟ یا قصدت نمک پاشیدن رو زخم مردم هست؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
دلاربیست تومانی شده شصت تومان گوشت دویست تومانی شده شش صدوپنجاه جون هاازگرانی قیدازدواج زدن کشورشده پرازافاغنه که کل یارانه خرج اونامیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
این فکر کنم رویاهاش میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
!!!کاهش تورم و بیکاری؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
عباس جان طوری با طعنه نوشتی که اکثر دوستان فکر کردن واقعی حرف می زنی
فاقد اهمیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
دمپایی
ضعیف ت مجلس بلحاظ در صد شرکت کنندگان در انتخابات .
از شاسی بلند ها چ خبر ؟ همچنین حقوق ۳۵۰ میلیونی ؟
آیا حقوق های نجومی درد تورم رو میفهمه ؟؟
میدونید چرا ۸درصد تهرانی ها شرکت کردن ؟؟ چون شما حز هزینه تراشی برای ملت چیزی ندارید ؟؟ واقعا تو این ۴ سال جز فقر و بدبختی چیزی برای ملت آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
به پیر به پیغمبر حقوق نمایندگان مجلس نجومی نیست ، بیشتر از حقوقش هزینه داره ، حقوق بالا نیست درآمدهای جانبی اش زیاد است. اینقدر زیاد که دیگه واژه نجوم هم برایش کمه
آقا یک سوال، این ۲۵۰ عکاس از چی عکس میگیرن؟؟؟؟؟
ای کاش شفافیت در هزینه کرد بودجه عمومی کشور وجود داشت،همین افتتاحیه مجلس چقدر هزینه بدنبال داشت؟؟
, آقایان نمایندگان مردم عزیزمان آقایان برای تک تکتون عزیز هست زحمت کار شد دولت مردم بهتون اعتماد کرد یه تصمیمات تصمیمات شما خواهد بود که دست به اعصاب و با دقت یا علی
مجلس خاصیت خودش رو از دست داده وکاملا نمایشی شده
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری