بازدید 17474

پایان بدرقه تاریخی شهید جمهور/ همراهی مردم ایران، تیتر یک رسانه‌های جهان شد

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت.
کد خبر: ۱۲۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 23 May 2024

پیکرهای مطهر شهدای خدمت امروز پنجشنبه، سوم خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار و شهید پرور خراسان جنوبی با حضور علما، مسئولان کشوری، لشکری و استانی تشییع شد.

خادم الرضا به مشهد الرضا رسید / آخرین ملاقات شهید جمهور با جمهور
با وجود اینکه قرار بود آیین بدرقه و تشییع شهدای خدمت ساعت ۷:۳۰ امروز سوم خردادماه آغاز شود، این مراسم زودتر آغاز شد و هر لحظه انبوه بسیار مردم در مسیر میدان جانبازان افزوده می‌شد و دل‌ها بی تاب حضور پیکر شهدای خدمت بود و سرانجام این انتظار به پایان رسید.

میدان جانبازان منتهی به میدان بلوار شهید صیاد شیرازی میزبان مردمی بود که با چشمان اشکبار برای آخرین بار در سال ۱۴۰۳ از رئیس جمهور و نماینده خود استقبال کردند.

امت شهیدپرور خراسان جنوبی با حضور پرشور خود، پیکر مطهر شهدایی را تشییع کردند و اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی‌ و همراهان وداع کردند.

خادم الرضا به مشهد الرضا رسید / آخرین ملاقات شهید جمهور با جمهور

صدای یا زهرا و یا زینب و یا حسین از هر طرف به گوش می‌رسید و تسلای دل‌های عاشقانی بود که هنوز باور ندارند رئیس جمهور مردمی و نماینده خستگی ناپذیر خود را از دست داده‌اند.

انبوه عظیم جمعیتی که به عشق وطن برای وداع با شهدایشان در میدان جانبازان منتهی به خیابان پاسداران حاضر شده بودند، پوسترهایی که تصویر شهدای راه خدمت بر روی آن رسم شده است را در دست دارند و عشق و ارادت خود را به خادمان شهیدشان فریاد می‌زنند.

در این میان، پلاکاردهایی به چشم می‌خورد که دلنوشته‌ی مردم خطاب به شهدای خدمت است؛ مانند خداحافظ ای مرد خستگی ناپذیر، افتخارم این است به یک شهید رای دادم، همه ایران عزادار خادمان است، اینها گوشه‌ای از جملاتی است که اندوه و بهت مردم را از این غم بزرگ نشان می‌داد.

در حالی که در خراسان جنوبی آفتاب گرم و سوزانی ‌و هوا به شدت گرم بود، نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در حال ارائه خدمات بودند و ساعت‌ها قبل در محل برگزاری مراسم تشییع شهدا حضور یافته‌ و موکب‌ها را در مسیر منتهی به میدان و بلوار صیاد شیرازی مستقر کردند.

از میدان جانبازان تا انتهای خیابان پاسداران منتهی به بلوار صیاد شیرازی تا چشم کار می‌کرد جمعیت مشتاقی را می‌بینیم که آمده‌ بودند با رئیس جمهور و نماینده شهیدشان وداع کنند.
پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی بعد از وداع مردم خراسان جنوبی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت.

نماز «لیلة‌الدفن» برای شهدای خدمت بخوانیم
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۴۹

 پیکر سید شهیدان خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی غروب پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد و طبق آموزه دینی هموطنان برای این شهیدان نماز لیلة‌الدفن را اقامه خواهند کرد.

نماز لیلة الدّفن یا نماز شب اول قبر که نماز هدیه و نماز وحشت نیز نامیده می‌شود، یک نماز مستحبی است که برای میت در شب اول قبر خوانده می‌شود.

طبق نظر رهبر معظم انقلاب «مستحب است در شب اول قبر دو رکعت نماز وحشت برای میت بخوانند و دستور آن این است که در رکعت اول بعد از حمد، یک مرتبه آیة‏الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره انا انزلناه بخوانند، و بعداز سلام نماز بگویند اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان و به جای کلمه فلان، اسم میت را بگویند.»

نماز وحشت را می توان در هر موقع از شب اول قبر خواند ولی بهتر است در اول شب بعد از نماز عشا خوانده شود.

با توجه به اینکه در عبارت آخر این نماز، نیاز به ذکر نام پدر فرد متوفی است، نام پدر شهدای اخیر به شرح زیر است:

نام پدر شهید سیدابراهیم رئیسی «سید حاجی»

نام پدر شهید حسین امیرعبدللهیان «محمد»

نام پدر شهید سید محمدعلی آل هاشم «سید محمد تقی»

نام پدر شهید مالک رحمتی «حاج اسکندر»

نام پدر شهید محسن دریانوش «مختار»

 پیکر شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید پس از تشییع باشکوه و تاریخی، غروب پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت.

آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

میدان امام حسین(ع) میزبان آئین شام غریبان شهدای خدمت شد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۴۶

مردم قدرشناس و سوگوار تهران غروب پنجشنبه با حضور در میدان امام حسین(ع) با برپایی آئین شام غریبان، به سوگ شهدای خدمت خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان ایشان نشستند و یاد آنان را گرامی داشتند.

در این آئین، سید مجید بنی فاطمه، حاج عبدالرضا هلالی، حاج حیدر خمسه، کربلایی محمدحسین فیضی، کربلایی امیر غدیر و کربلایی علی اکبر حائری مداحان اهل بیت(ع) در رثای شهدای خدمت به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

قدردانی سفیر تهران در سازمان ملل از کشورها برای همدردی با دولت و ملت ایران
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۴۶

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ذیل دستور جلسه 14 با عنوان فرهنگ صلح در نشست روز پنجشنبه به وقت محلی 23 مه 2024 افزود: از هیات‌های متعدد، نمایندگی‌های دائمی، سازمان‌های بین‌المللی و گروه‌های منطقه‌ای که متعاقب شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید کشورمان، در سطوح مختلف مراتب تسلیت و همدردی خود را با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

ایروانی تصریح کرد: جناب آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان در میان مردم ایران بسیار مورد احترام و عزیز شمرده می‌شدند. تلاش بی‌دریغ آنان در خدمت به ملت ایران، نمونه‌ای از فداکاری راسخ آنان به ملت عزیزشان بود.

سفیر ایران در سامزان ملل گفت: سهم آنان در توسعه، کرامت انسانی، همکاری و همچنین تقویت صلح و امنیت و روابط دوستانه در منطقه و جهان به‌عنوان منبع الهام دائمی برای مردم ما و هرآنکه به دنبال اهداف عادلانه متعالی در جهان است، به یادگار باقی خواهد ماند.

رویترز: همه ایران برای بدرقه رئیسی گردهم آمدند
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۴۱

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از مراسم بدرقه و تشییع پیکر رئیس جمهوری ایران، نوشت: تصاویر پخش شده از رسانه‌های ایرانی نشان می‌دهد که هزاران نفر از مردم عزادار ایران روز پنجشنبه برای تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی که چهار روز پیش در سانحه سقوط بالگرد کشته شد، در خیابان‌های مشهد مقدس تجمع کردند.

این رسانه نوشت: در حالی که تابوت او به آرامی سوار بر کامیونی در میان انبوه عزاداران حرکت می‌کرد تا در حرم امام رضا (ع) با گنبد طلایی، مقدس‌ترین مکان اسلامی ایران به خاک سپرده شود، مردم به سمت تابوت او گل پرتاب کردند.

پیش از این (صبح امروز)، هزاران نفر به پیکر او در شهر بیرجند ادای احترام کرده بودند.

عزاداران در مراسم تشییع قربانیان سقوط بالگرد که منجر به کشته شدن ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان او شد، شرکت کردند.

بر اثر سقوط این بالگرد در مناطق کوهستانی در نزدیکی مرز آذربایجان، هشت مسافر و خدمه جان خود را از دست دادند.

در ایران پنج روز عزای عمومی اعلام شد. محمد مخبر که معاون اول رئیس جمهور بود، تا انتخابات ژوئن (تیر) به عنوان مدیر قوه مجریه فعالیت می‌کند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئن (۸ تیر) برگزار شود.

رویترز نوشت: مراسم بزرگداشت امیرعبداللهیان نیز امروز در وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه از وی به عنوان شهیدی یاد کرد که «انقلابی بودن وزارت خارجه را تضمین کرده است».

امیرعبداللهیان در جنوب تهران در آرامگاه شاه عبدالعظیم شهر ری، آرامگاهی که سیاستمداران و هنرمندان سرشناس ایرانی در آن به خاک سپرده شده اند، به خاک سپرده شد.

بدرقه تاریخی شهدای خدمت، تیتر یک رسانه‌های جهان
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۳۸

تشییع پیکرهای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، با حضور کم‌نظیر مردم ایران برگزار شد و این حضور در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشت.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد هزاران نفر از مردم ایران در شهر مشهد، در مراسم تشییع رئیس‌جمهور رئیسی شرکت کردند و خیابان‌های این شهر مملو از عزاداران بود.

این رسانه انگلیسی همچنین به حضور هزاران نفری مردم ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه هم روز پنجشنبه گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران به خیابان‌ها آمدند تا با رئیس‌جمهور رئیسی وداع کنند.

این رسانه غربی همچنین به جمله «آمدم ای شاه پناهم بده» که بر سقف خودرو حامل پیکرهای شهدا نقش بسته بود، اشاره کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از حضور صدها هزار نفری مردم ایران در مراسم تشییع پیکرهای شهدا در مشهد نوشت.

این رسانه همچنین نوشت رئیسی اولین سیاستمدار بلندپایه ایرانی است که در حرم امام رضا (ع) دفن می‌شود که این افتخاری بزرگ برای او است.

تشییع باشکوه شهدای خدمت در شهرهای تهران، قم، تبریز و دیگر نقاط ایران هم بازتاب زیادی در رسانه‌های غربی داشت.

رسانه دولتی انگلیسی بی‌بی‌سی هم که سابقه تاریخی در انتشار روایت‌های مخدوش از ایران دارد، مجبور شد به حضور «هزاران نفری» مردم ایران در مراسم تبریز که روز سه‌شنبه برگزار شد، اعتراف کند.

رسانه‌های عربی نیز حضور باشکوه مردم ایران در مراسم تشییع شهدای خدمت را به‌صورت گسترده ای پوشش دادند.

شبکه لبنانی المیادین هم در پوشش زنده خود از مراسم امروز، گزارش داد مردم ایران میلیونی به خیابان‌های مشهد آمدند تا با رئیس‌جمهور شهید وداع کنند.

شبکه الجزیره به حضور مقام‌های ارشد بین‌المللی در مراسم ادای احترام به مقام شهدای خدمت اشاره و گزارش‌هایی را از مراسم‌های تهران و مشهد منتشر کرد.

خبرگزاری سوریه در گزارش خود از تشییع پیکر شهید رئیسی تا آرامگاه ابدی خود با حضور میلیون‌ها ایرانی اشاره کرد.

رسانه‌های بین‌المللی دیگر نظیر شبکه راشاتودی، خبرگزاری ریانووستی، خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه یورونیوز، شبکه الجزیره انگلیسی، روزنامه القدس العربی، شبکه المسیره، شبکه العربی، خبرگزاری آناتولی، شبکه تی‌آرتی و شبکه العربیه مراسم تشییع شهدای خدمت را پوشش دادند.

 

خاک ایران متبرک شد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۳۶

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رییس‌جمهور و هیات همراه دچار سانحه‌ای دلخراش شد و تمام سرنشینان به شهادت رسیدند. تا امروز ؛ پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ پیکرهای شهیدان  آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی پس از تشییع و بدرقه میلیونی مردم کشورمان به خاک سپرده شده است.

پیکر شهید رئیسی در حرم امام رضا آرام گرفت
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۲۹

پیکر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور شهید کشورمان، عصر پنجشنبه در اوج نمایش قدرشناسی ملت ایران و همشهریان آن شهید در مشهد، پس از حدود سه سال خدمت بی توقف و خستگی‌ناپذیر به مردم در مسند ریاست جمهوری در دامان امام مهربانی‌ها، امام رئوف و امام محرومان در خاک پای حضرتش آرام گرفت.

نامش با افتخار در دل ایرانیان ثبت شد و یادش در خاطر تاریخ به واسطه خدمت‌های بی‌کرانش به محرومان و نیازمندان و آحاد ملت قدرشناس که در تشییع و بدرقه اش سنگ تمام گذاشتند، ماندگار و ابدی شد.

سید محرومان، شهید جمهور، شهید ثانی، خادم ملت، خادم الرضا (ع)، یاور رهبر، یار محرومان و رهرو شهید رجایی همه و همه نشانگر بخش‌هایی از شخصیت بلند و عالی مرتبه آیت الله شهید رییسی در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

پیکر پاک آن شهید در موج پرخروش مشهدی‌ها در رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) که ساخت آن را به گوهرشاد خاتون در قرن نهم هجری منسوب کرده‌اند، در شرق رواق دارالحُفّاظ و در رواقی که به محراب آیینه‌کاریِ زیبایی تزئین شده و در کنار آن صفّه و ایوانی برای نشستن است، قرار دارد.

ساخت این رواق را به گوهرشاد خاتون در قرن نهم هجری نسبت داده‌اند، اما در زمان ساخت به عنوان رواق از آن بهره گرفته نمی‌شد بلکه بنای دوطبقه‌ای بود که از طبقه زیرین آن برای انبار فرش با عنوان تحویل‌خانه و از طبقه بالای آن برای آسایشگاه فراشان بهره می‌بردند و به گنبد «اپک میرزا» شناخته می‌شد؛ این بنا در سال ۱۳۳۸ شمسی به یک رواق بزرگ تبدیل شد و دارالسلام نام گرفت.

مکانی بسیار زیبا با آرایه‌های هنری شامل آینه‌کاری، رسمی‌بندی و مقرنس‌کاری می‌شود و کف و ازاره (اِزارِه بخش سنگی از دیوار اتاق یا ایوان است که از کف طاقچه تا روی زمین باشد) آن تا ۱۶۵ سانتی‌متر با سنگ مرمر یشمی پوشیده شده که از شمال با دو راهرو به گنبد حاتم‌خانی و از سمت شرقی با در طلای نفیس دیگری به رواق دارالسرور می‌پیوندد. طول رواق ۲۰ متر، عرض آن ۱۰ متر و ارتفاع آن به ۵.۹ متر می‌رسد که در مجموع با فضا‌های جانبی ۲۲۷ متر مربع مساحت دارد.

کف رواق دارالسلام با مرمر به زیبایی نقش‌بندی و سنگ فرش شده است. در ازاره‌های رواق تا ارتفاع بیش از یک متر پوشیده شده از سنگ مرمر یشمی دیده می‌شود. دیوار‌ها و سقف بنا به سبک زیبایی رسمی‌بندی شده‌اند که چشمه اصلی سقف را در سه بخش احاطه کرده‌اند.

بالای ازاره کتیبه‌ای است به عرض ۳۰ سانتیمتر که به خط نستعلیق بر آن حجاری شده است، وجود یکی از قدیمی‌ترین لوستر‌های کریستالی نفیس و درخشان حرم امام رضا (ع) با عمر ۲۰۰ ساله با ۱۴۴ شاخه، ارتفاع چهار متر و وزن حدود ۲ تن در رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) بر عظمت و شکوه این رواق افزوده است.

در سال‌های ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۸ به همت مرحوم دکتر سیدفخرالدین شادمان که نیابت تولیت وقت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت، برای بزرگ کردن محل زائران تغییراتی در آن ایجاد کردند، آسایشگاه فراشان را به جای دیگری بردند و سقف میانی را برداشتند و به رواق تبدیل کردند. در اسناد آستان قدس آمده است که پس از اینکه ساخت محل کامل شد و به صورت رواق درآمد، نام آن را "دارالسلام" گذاشتند و بعد‌ها هم با تغییراتی در اطراف رواق آن را بزرگ‌تر کردند.

مدفن شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد در گوشه‌ای از همین رواق مشخص است، حضرات آیات شیخ حبیب‌الله گلپایگانی و شیخ غلامحسین تبریزی، سیدعلی موسوی و نیز حاج سیدهاشم نجف‌آبادی جد مادری مقام معظم رهبری نیز در رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) مدفون هستند.

طواف پیکر مطهر شهدای خدمت در حرم رضوی
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۲۱

 پیکر مطهر شهیدان خدمت «آیت الله سید ابراهیم رئیسی»، «مالک رحمتی» و «سردار موسوی» به دور حرم رضوی توس خادمان طواف داده شد.

حضور حکیم‌ در مراسم تشییع رئیس‌جمهور ایران در مشهد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۰۰

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم تشییع «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران در مشهد شرکت کرد.

خادم الرضا به مشهد الرضا رسید / پیکر رئیسی در باب الجواد / آئین وداع با خادم الرضا در حرم رضوی

تکذیب شهادت محافظ رئیس‌جمهور
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۹:۰۰

 صبح امروز تصویری از جواد مهرابی یکی از محافظان رئیس‌جمهور به‌عنوان شهید حادثۀ دلخراش سقوط بالگرد منتشر شد. پیگیری‌ها از سپاه پاسداران نشان می‌دهد، مهرابی با بالگرد دیگری به‌سمت ورزقان حرکت کرده و در بالگرد رئیس‌جمهور حضور نداشته است. تنها پیکر سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور به معراج شهدای تبریز منتقل شده است.
خادم الرضا به مشهد الرضا رسید / پیکر رئیسی در باب الجواد / آئین وداع با خادم الرضا در حرم رضوی

طبق اعلام استانداری آذربایجان شرقی اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد به شرح زیر است:

1. سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور

2. سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز

3. حسین‌ امیرعبداللهیان، وزیر خارجه

4. مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

5. سردار سید مهدی موسوی، رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور

6. سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی

7. سرهنگ خلبان محسن دریانوش

8. سرگرد فنی بهروز قدیمی

تعداد شهدای حادثه 8 نفر است و اخبار فضای مجازی دربارۀ شهادت یکی از محافظان رئیس جمهور درست نیست.

آیین وداع با شهید جمهور در حرم مطهر رضوی آغاز شد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۸:۲۰


آیین آخرین وداع با شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور گسترده و میلیونی اقشار مختلف مردم عصر پنجشنبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی آغاز شد.

خودرو حامل پیکر شهید آیت الله رئیسی به باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی رسید
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۸:۱۷

 

خودرو حامل پیکر شهید جمهور آیت الله رئیسی پس از طی خیابان امام رضا (ع) و در میان انبوه جمعیت به ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی رسید.

 تسخیر صحن و سرای شمس الشموس توسط میلیون‌ها سوگوار شهید جمهور
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۸:۱۶

 

صحن و سرای حرم شریف رضوی مملو از جمعیتی است که آمده‌اند رییس جمهور محبوب خود را به دیار ابدی بدرقه کنند و سیل جمعیت به حدی است که مسیرهای منتهی به محل دفن شهید آیت الله رییسی بسته شده است.

توقف مکرر خودروی حامل پیکر رئیسی به دلیل ازدحام
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۵:۴۸

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر رییس جمهور شهید در مسیر مشایعت به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا‍(ع) به حدی بود که خودرو حامل پیکر ایت الله رییسی بارها مجبور به توقف شد.

 

سیل خروشان مردم به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای تشییع
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۳:۲۷

گزارش خبرنگاران از سیل خروشان جمعیت به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رییسی  حکایت دارد

زمان دقیق تشییع و تدفین رئیسی اعلام شد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۱:۵۹

مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت همزمان با نماز ظهر و عصر در میدان ۱۵ خرداد آغاز می شود و در ساعت ۱۴ نیز پیکر رئیس‌جمهور فقید و ۶ تن از همراهان ایشان وارد جمعیت تشییع‌کننده خواهد شد. 

طبق برنامه اعلام‌شده تا پیش از اقامه نماز مغرب، پیکر شهید رئیسی به حرم مطهر رضوی منتقل و در دارالسلام بارگاه رضوی به خاک سپرده می‌شود. 

ورود خانواده رئیس‌جمهور شهید به فرودگاه مشهد
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۱:۳۴

خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری