بازدید 11543
خاک ایران عطرافشانی شد؛

تشییع و بدرقه شهدای خدمت در ۶ شهر بزرگ کشور

پیکر برخی از شهدای سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در شهرهای تهران، تبریز، بیرجند، مشهد، اصفهان و زنجان پس از تشییع و بدرقه بی‌نظیر و به یادماندنی به خاک سپرده شده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 23 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رییس‌جمهور و هیات همراه دچار سانحه‌ای دلخراش شد و تمام سرنشینان به شهادت رسیدند. تا امروز ؛ پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ پیکرهای شهیدان  آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی پس از تشییع و بدرقه میلیونی مردم کشورمان به خاک سپرده شده است.

مردم تبریز درمراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید رحمتی و همراهانش با تجمع پر شور در میدان شهدای تبریز اردات خود را به شهدای خدمت نشان دادند.  هم‌چنین مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت از طرف رهبر معظم انقلاب، با حضور علما، مراجع، مردم قم و مسئولان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

پیکرهای شهدای خدمت با عبور از مراسم های عزاداری مردم شهرهای تبریز و قم، از عصر روز سه شنبه میهمان مردم پایتخت بودند. مردم تهران سه شنبه شب میزبان پیکرهای شهدای خدمت در مصلی تهران و برگزاری آیین دعا و عزاداری بودند. در ادامه مردم نام و یاد رییس جمهور شهید و هیات همراه ایشان در سفر به استان آذربایجان شرقی را از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه گرامی داشتند.

با پایان مراسم باشکوه بدرقه رییس جمهور و هیات همراه ایشان توسط مردم تهران هر یک از پیکر شهدا برای انجام مراسم خاکسپاری به گوشه ای از کشور بدرقه شد.

پیکر  شهید سیدمحمدعلی آل هاشم سومین امام جمعه‌ شهید تبریز از شهدای راه خدمت سانحه‌ی بالگرد حامل رئیس جمهور امروز؛ پنجشنبه سوم اردیبهشت پس از بدرقه‌ای باشکوه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در قطعه صدیقین به خاک سپرده شد. در این مراسم مردم انقلابی و ولایت مدار تبریزی دوباره حماسه خلق کرده و با حضور پرشکوه و بی بدیل وفاداری خود را به امام جمعه‌ مردمی، پدر معنوی آذربایجان اثبات کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان هم امروز پس از برگزاری مراسم تشییع در میدان مشق وزارت خارجه از میدان بسیج شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد. این مراسم با حضور خانواده شهید، معاونان و مدیران کل وزارت خارجه و کارکنان دستگاه دیپلماسی کشور برگزار شد. در مراسم وداع با وزیر خارجه شهید، علاوه بر حضور گسترده مردم بسیاری از مقامات و مسئولین کشوری و لشکری فعلی و پیشین و گروه‌ها و انجمن‌های مختلف نیز حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هم از صبح پنجشنبه از شهر بیرجند آغاز شد و پس از آن با انتقال پیکر ایشان به شهر مشهد تا غروب آفتاب ادامه داشت . جمعیتی ۳ میلیونی در این مراسم حضور داشتند و به همین دلیل مسیر رسیدن پیکر به حرم رضوی ساعت‌ها طول کشید. گزارش ایسنا از این مراسم را اینجا بخوانید.

هم‌چنین پیکر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی امروز؛ پنجشنبه در قطعه ۲۷ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

پیکر سرتیپ دوم خلبان، شهید محسن دریانوش هم با حضور پرشور و گسترده مردم استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد به خاک‌ سپرده شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم، با در دست داشتن تصاویر شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌ جمهور، شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله آل‌ هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان شهید سرتیپ دوم محسن دریانوش و سردار شهید موسوی با شهدای خدمت وداع کردند.  پیکر سرتیپ دوم شهید دریانوش از محل باغ ملی تا جنت‌الشهدای نجف‌آباد روی دستان خیل عظیم مردم تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.  شهید دریانوش در کنار دیگر شهدای نجف‌آباد، از جمله شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی به خاک سپرده شد.

پیکر سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی هم امروز با بدرقه مردم قدرشناس زنجان از مسجد جامع این شهر به سمت امامزاده ابراهیم (ع) در زنجان تشییع شد.

امروز زنجانی‌ها بار دیگر ثابت کردند که یوم‌العباس برای آنها حرف نیست بلکه مکتب است؛ مکتبی که تا پای جان برای آن ایستاده‌اند و جوانان‌شان برای آن خون می‌دهند.

پیکر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در مراغه و پیکر سردار شهید سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری روز جمعه در شهر ری به خاک سپرده خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری