بازدید 5547
۷

حکم قصاص قاتل شهید «مسعود پرکاس» صادر شد

با صدور این رأی، مراحل دادرسی به این پرونده در استان هرمزگان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم ردیف اول و یا وکیل مدافع وی به رأی صادره، پرونده جهت تکمیل مراحل قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. گفتنی است رئیس فقید اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی استان هرمزگان، شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار مسلح در آب‌های نیلگون خلیج فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 16 May 2024

پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات عوامل شهادت شهید مسعود پرکاس رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان مستقر در شهرستان میناب، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم قصاص نفس برای متهم ردیف اول این پرونده خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ مجتبی قهرمانی با تأکید بر اینکه پرونده‌های مربوط به شهدای فراجا به صورت ویژه پیگیری و رصد می‌شوند، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان از ابتدای وقوع این جنایت، رسیدگی ویژه و سریع به پرونده را در دستور کار خود قرار داد و تمامی مراحل از جمله تحقیقات و ضوابط مندرج در آیین دادرسی کیفری را با رعایت مواعد قانونی اجرا کرد.

حکم قصاص قاتل شهید «مسعود پرکاس» صادر شد

وی با بیان اینکه پس از تکمیل روند تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست و همچنین معرفی وکیل تعیینی از سوی متهمین و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکلای آن‌ها با رعایت مقررات مندرج در آئین دادرسی کیفری، در نهایت شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان مستقر در شهرستان میناب پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی کرد.

قهرمانی گفت: بر اساس حکم صادره، شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان به استناد مواد۲۹۰ و ۴۳۶ قانون مجازات اسلامی، متهم ردیف اول این پرونده را به علت مباشرت در قتل عمد به مجازات قصاص نفس محکوم کرده است.

وی تصریح کرد: به موجب حکم صادره، سه تن دیگر از عوامل دخیل در این جنایت نیز به اتهام مشارکت در نگهداری سلاح گرم، مقاومت و تمرد مسلحانه و معاونت در قتل عمد هر یک به مجازات ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد، خاطرنشان کرد: با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان هرمزگان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم ردیف اول و یا وکیل مدافع وی به رأی صادره، پرونده جهت تکمیل مراحل قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

گفتنی است، سرهنگ مسعود پرکاس، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی استان هرمزگان، شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار مسلح در آب‌های نیلگون خلیج فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
حکم خوبیه اما یه سال برا صدور حکم خیلی زیاده. باید خیلی قاطع تر عمل بشه.
خدا رحمتشان کند،
شاید موضوع دیگری باشد
چرا همه جا صحبت از قصاص و اعدام است
خدایی پلیس هایی که در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ،شهید و یا زخمی و جانباز میشن، ارزششون خیلی بالاتره.خدا رحمتشون کنه،واقعا که لایق بهترینها هستن ،چه امکانات و چ مالی باید تامین بشن.
ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و همچنین تمامی کسانی که در راه آزادی این آب و خاک جان فشانی کرده‌اند؛ برای ۳ نفر دیگر حکم ۲۵ سال زندان برای تمرد مسلحانه و شلیک عامدانه به سوی مامور قانون بسیار کم است و دست‌کم باید حبس ابد باشد.
قاتل یا قاتلین اسم ندارند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج